Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa matberedaren?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 June 2012 - 16:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har *nästan* fått klartecken från min sambo över att välja en matberedare att skaffa hem, och då öppnar sig massor av möjligheter. jag funderar vilken man bör välja i prisklass för max 2k.

jag har kollat på Philips HR7775 och den har en jädrans massa som hade varit bra att ha tror jag. dessutom så är den smidig iom att huvudenheten är relativt liten. ja, allt är relativt.

det jag vill ha ut av den är att den ska ha en mixer, den ska mer än gärna kunna hacka grönsaker till tacokvällen och sen så ska den ha en rätt stark motor så att det inte blir några halvmesyrer.

ser alla grönsakshackare likadana ut på markanden, eller finns det speciella maskiner som kan tärna grönsaker exempelvis? det skulle vara råfräsigt att ha hemma =)

Postad 06 June 2012 - 18:26

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Handlade själv den här:
http://www.tretti.se.../tefal-do250dan

Tycker den ger bra resultat samt att mixern fungerar faktiskt till skillnad från många andra.
Gott om knivar och blad för att tärna det man vill ha.

Postad 06 June 2012 - 21:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
tackar för tips, men den var lite i minsta laget. när jag är igång med sallader och sånt så behövs det oftast rätt stora bunkar =)

Postad 07 June 2012 - 07:05

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

jag har kollat på Philips HR7775 och den har en jädrans massa som hade varit bra att ha tror jag. dessutom så är den smidig iom att huvudenheten är relativt liten. ja, allt är relativt.

det jag vill ha ut av den är att den ska ha en mixer, den ska mer än gärna kunna hacka grönsaker till tacokvällen och sen så ska den ha en rätt stark motor så att det inte blir några halvmesyrer.

ser alla grönsakshackare likadana ut på markanden, eller finns det speciella maskiner som kan tärna grönsaker exempelvis? det skulle vara råfräsigt att ha hemma =)

Maskinen från Philips är en jag själv tittat på till den dag då min lilla Bosch ger upp. Men jag är lite kluven, ju mer jag tittar på och läser om mandoliner i proffsklass ju mer sugen blir jag på en sådan. Resultatet blir otroligt mycket bättre och de klarar långt mer än vad en matberedare kan när det kommer till att skiva och strimla. Vissa kan dessutom tärna, tex denna de Buyer:

Största problemet för mig är att de tar mer plats än min Bosch, fast det skulle Philipsen göra också... Man får ingen mixer, ingen degknådare och ingen råsaftcentrifug men resultatet... *suckar längtansfullt*

Postad 08 June 2012 - 10:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
den hade varit perfekt för tacokvällen, men det känns ju som att 2000 är rätt mycket för en stålskiva, om man ser till alla 35+ funktioner hos philipsen.

existerar verkligen inget skärblad som tärnar eller åtminstone gör stavar till matberedare? kan man göra stavar själv och en sätta i skivaren tro? :)

Postad 09 June 2012 - 21:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nu till veckan ska jag och honan gå och kolla på matberedare, gissa om jag är spänd på att se vad som finns på ex mediamarkt :)

Postad 09 June 2012 - 21:57

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Kenwood och OBH Nordica har många bra matberedare.

Postad 10 June 2012 - 07:17

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Kenwood och OBH Nordica har många bra matberedare.

Nej, OBH Nordica har ingen matberedare som är något att hänga i granen. Kenwood har ett par som säkerligen är ok men den dag du spräcker bunken kan det vara lurigt att få tag på en ny inom rimlig tid. OBH är grymma på reservdelar men vad hjälper det om maskinen är urtrist.

Sedan har både OBH och (framförallt) Kenwood fina köksmaskiner med fokus på degar, mala kött osv. Dessa ligger dock i en annan prisklass än den TS önskade.

Postad 10 June 2012 - 21:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kenwood är jag orolig för, har bara hört dåligt från dom. Degknådare har jag redan, en best som väger en 15 kg iaf, så det är inte en viktig funktion. Ska ändå kolla utbud på alla märken nu i veckan tror jag, blir mycket spännande det. Synd att man inte kan ta med grejjor och testa använda :D

Postad 14 June 2012 - 16:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
dåligt utbud på mediamarkt, och tyvärr ingen philipsmodell alls. netonnet hade philips mindre variant, men jag tror den är svagare också. det blir att köpa en 7775 och utvärdera senare =)

Postad 17 June 2012 - 21:09

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

dåligt utbud på mediamarkt, och tyvärr ingen philipsmodell alls. netonnet hade philips mindre variant, men jag tror den är svagare också. det blir att köpa en 7775 och utvärdera senare =)

Har sett den på Elon i Uppsala, kan ju vara idé att titta hos din närmaste Elon-handlare.

Tillägg:
Fast du kanske redan köpt den?

Redigerat av -SH-, 17 June 2012 - 21:09.

Postad 18 June 2012 - 00:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag har beställt den nu i förrgår, så det var ju snyggt att man såg det här nu =D nåja, jag tror att den blir bra att ha här hemma iaf, den är ju platsbesparande då den inte har separat mixer och sånt, och spara plats behövs verkligen! =)

Postad 05 July 2012 - 19:15

HighBass
  • HighBass
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vi har också en 7775 och jag är mycket nöjd :)

Den klarar det mesta jag vill och ibland lite till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.