Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS 6 - iPhone / iPad / iPod

340 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 September 2012 - 10:14

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
App Store beter sig lite underligt efter uppdateringen. Det står något random nummer på brickan att jag har appar som behöver uppdateras, men när jag kollar under Uppdatera står det att alla appar är uppdaterade. Eller har jag missat någon ny feature?
Postad bild

Postad 25 September 2012 - 17:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med videoklipp i trådar? :unsure:

Postad 26 September 2012 - 07:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

App Store beter sig lite underligt efter uppdateringen. Det står något random nummer på brickan att jag har appar som behöver uppdateras, men när jag kollar under Uppdatera står det att alla appar är uppdaterade. Eller har jag missat någon ny feature?

Antalet stämmer för mig. Men just när man gjort en uppdatering så är det inte säkert det stämmer förrän man öppnar uppdateringslistan på nytt.

Rätt irriterande att alla FB-kontakter hamnade i Kontakter och födelsedagar i iphones Kalender. Jag vill inte se min gamla lågstadiefrökens födelsedag i min privata kalender. Går det att få bort dessa igen utan att manuellt behöva ta bort alla?

Postad 26 September 2012 - 10:09

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Antalet stämmer för mig. Men just när man gjort en uppdatering så är det inte säkert det stämmer förrän man öppnar uppdateringslistan på nytt.

Jag tittade i listan över köpta appar och där fanns två stycken som inte var uppdaterade. Jag uppdaterade dem manuellt och sedan stämde det. Jag vet inte varför de inte visades på huvudskärmen.

Postad 26 September 2012 - 10:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Rätt irriterande att alla FB-kontakter hamnade i Kontakter och födelsedagar i iphones Kalender. Jag vill inte se min gamla lågstadiefrökens födelsedag i min privata kalender. Går det att få bort dessa igen utan att manuellt behöva ta bort alla?

FB gick att avbocka under "Kalendrar". :)

Postad 26 September 2012 - 10:59

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jag har 4s och tycker oxå batteriet är sämre. Hela telefonen blev lite segare. Tjejen har en 4 och den blev nästan oanvändbar. Hon får vänta på bilder i facebook och bara refresh tar lång tid.

Men det sämsta av allt är att dom har tagit bort youtube appen på paddan! Den använde jag dagligen. Nu använder jag inte paddan alls längre. Plus att min padda hängde sig efter uppdateringen så jag var tvungen att använda itunes vilket jag hatar. Skitprogram! Jag blev påmind om varför jag alltid har dissat apple.

Men en youtube-app till ipad är väl på väg antar jag, så jag håller ut.

/Niklas

Postad 26 September 2012 - 11:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Så Youtube appen finns inte att ladda ner från appstore?
Funkar inte de att ta Youtube app som gör till iPhone eller finns inte den Heller att ladda ner?

Edit
Kan man inte söka på appstore å ladda ner till padda/telefon från datorn. Alltså klicka på de program man vill ha å de installeras automatiskt på telefon/padda?

Redigerat av moparman, 26 September 2012 - 11:47.

Postad 26 September 2012 - 12:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Googles Youtube app finns till iphone inte till ipad.

Jasmine är dock en bättre spelare tycker jag. Den stödjer dessutom airplay vilket inte fungerar speciellt bra i Googles app.

Jo du kan ställa in så alla appar automatiskt laddas ner till dina ios enheter.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 September 2012 - 12:07.

Postad 26 September 2012 - 12:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Men kan man surfa på sin dator bland alla appar och där välja ett program och så laddas det ner automatiskt till telefonen?

Försökte söka lite nu från datorn å hittar inget.

Edit
Finns de ingen som har kvar Youtube appen så de går att installera?

Fick jag göra med Flash till Android.
Stöds ju inte längre.. Å mina sidor funkar inte utan gaaaah

Redigerat av moparman, 26 September 2012 - 12:53.

Postad 26 September 2012 - 14:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag har 4s och tycker oxå batteriet är sämre. Hela telefonen blev lite segare. Tjejen har en 4 och den blev nästan oanvändbar. Hon får vänta på bilder i facebook och bara refresh tar lång tid.

Men det sämsta av allt är att dom har tagit bort youtube appen på paddan! Den använde jag dagligen. Nu använder jag inte paddan alls längre. Plus att min padda hängde sig efter uppdateringen så jag var tvungen att använda itunes vilket jag hatar. Skitprogram! Jag blev påmind om varför jag alltid har dissat apple.

Men en youtube-app till ipad är väl på väg antar jag, så jag håller ut.

/Niklas

Använd Jasmine istället. Den är bättre än googles youtube app.

http://itunes.apple....d554937050?mt=8

Att facebook är slött har inget med IOS att göra. Det är facebook som är slött.

Men kan man surfa på sin dator bland alla appar och där välja ett program och så laddas det ner automatiskt till telefonen?

Försökte söka lite nu från datorn å hittar inget.

Edit
Finns de ingen som har kvar Youtube appen så de går att installera?

Fick jag göra med Flash till Android.
Stöds ju inte längre.. Å mina sidor funkar inte utan gaaaah

Använd den här istället http://itunes.apple....d554937050?mt=8

Du kan ställa in i din telefon/ipad i settings/itunes & app stores att du vill ladda ner apps, books som köpts/laddats ner på andra enheter.

Redigerat av Unregistereddc471864, 26 September 2012 - 14:47.

Postad 27 September 2012 - 11:18

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Har samma problem. Måste stänga ner Appstore och starta om så dyker det upp.

Postad 27 September 2012 - 12:53

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Tack, ska prova.

Att facebook är slött har inget med IOS att göra. Det är facebook som är slött.

Det lär det ha eftersom det inte var så innan. Men facebook var bara ett exempel allt går trögare. Menyer m.m. Samma med ipad 2 för mig.
Men jag ska prova och blåsa allt och se om det blir bättre. Käns bara inte kul att hålla på och behöva fixa med sånt här.

/Niklas

Postad 27 September 2012 - 12:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Märkligt. Min ipad 2 känns en hel del snabbare. Speciellt när man surfar.

Postad 27 September 2012 - 14:22

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ja, jag tycker dom flesta säger att det blev snabbare efter uppdateringen.

En fråga?: när du går in i inställningar och sedan trycker på "Allmänt", kommer det upp direkt eller tänker den ca 1/2-1sec?
Samma om man fortsätter med tex "datum och tid", jag trycker men skärmen åker inte dit direkt som den gör på min 4s och som jag tror att den gjorde innan uppd.

EDIT. Jag tror att den nya uppdt. är mer krävande på hårdvaran, för jag tycker spel som har flytit fint på min 4s kan lagga och hacka till ibland. Det har jag aldrig upplevt innan.

Redigerat av evil_nike, 27 September 2012 - 14:26.

Postad 27 September 2012 - 15:09

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Märkligt. Min ipad 2 känns en hel del snabbare. Speciellt när man surfar.

Min ip4:a känns också rappare.
Har nästan bara upplevt förbättringar med iOS6. Mobilen känns lite fräschare igen helt plötsligt!

Postad 27 September 2012 - 20:35

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

En fråga?: när du går in i inställningar och sedan trycker på "Allmänt", kommer det upp direkt eller tänker den ca 1/2-1sec?
Samma om man fortsätter med tex "datum och tid", jag trycker men skärmen åker inte dit direkt som den gör på min 4s och som jag tror att den gjorde innan uppd.

EDIT. Jag tror att den nya uppdt. är mer krävande på hårdvaran, för jag tycker spel som har flytit fint på min 4s kan lagga och hacka till ibland. Det har jag aldrig upplevt innan.

I min 4S har jag ingen fördröjning, inte på min 4 heller. Har inte så många spel inlagda så där kan jag inte utrycka mig. Det mest "krävande" jag har är Reckless Racing och det flyter på som vanligt.

Postad 28 September 2012 - 06:45

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ok, tack. I 4s har jag inte heller någon fördröjning. Men det är en märkbar fördröjning på min ipad 2. Så det blir nog att göra en återställning.

En annan fråga när jag ändå håller på. Min lur började larma om uppgång 05.30, snusade ca.15-20 ggr. Nu när jag är på jobbet (07.30) har jag 90% på batteriet. Har alltså tappat 10% på 2h. Och dom 2h är i stort sett standby, larmet kan inte dra mycket ström, eller?
Jag har för mig att jag kom till jobbet med typ 97% innan.

Jag kan inte säga att jag är helt nöjd.

/Niklas

Postad 28 September 2012 - 06:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kolla så du inte har onödiga platstjänster på.

Postad 28 September 2012 - 07:44

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Om man har samma platstjänster på som i iOS 5 innan man uppdaterade ska man väl ändå inte behöva stänga av nån eller några för att få samma batteritid i iOS 6.

Postad 28 September 2012 - 07:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Om man har samma platstjänster på som i iOS 5 innan man uppdaterade ska man väl ändå inte behöva stänga av nån eller några för att få samma batteritid i iOS 6.

Har tillkommit facebook integration samt nya maps. De kanske drar mer än tidigare.
Jag har inte märkt ngn försämrad batteritid. Iofs var min redan dålig då mitt batteri är 3+ år gammalt.
På 2 timmar har jag tappat 6% på min 3GS. Känns normalt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 September 2012 - 07:47.

Postad 28 September 2012 - 07:56

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Jag har allting på, men det har jag alltid haft.

Postad 28 September 2012 - 09:21

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Jag har allting på, men det har jag alltid haft.

Edit. 2h senare och jag har 80% Då har jag bara kollat klockan i princip. Jag som var så glad när jag lämnade android och min Galaxy Nexus.
Jag kunde komma hem från jobbet och ha 65% vissa dagar, och då hade jag spelat, smsat, ringt & surfat. (iPone4s)

Nu är det precis som förr, att man får hålla tillbaka för att klara en dag.

Jag får väl testa lite mer innan jag freakar ur. Jag gillar ju uppdateringen annars. Kan hoppas att det kommer lite tweeks "down the road" som räddar lite av batteritiden.

/Niklas

EDIT. Tryckte visst på fel knapp. Skulle edit inte citera.

Redigerat av evil_nike, 28 September 2012 - 09:22.

Postad 28 September 2012 - 10:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
81% på min nu. Den var 100% kl 7.00. Nästan bara standby. Som sagt mitt batteri är över 3 år gammalt också

Postad 28 September 2012 - 10:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
96% på min 4S nu, var 100% klockan 06:15 då den plockades ur laddaren. Sedan dess har jag kört Waze i 40min till jobbet samt småsurfat lite när jag satt 10min på muggen.

Postad 28 September 2012 - 11:02

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

96% på min 4S nu, var 100% klockan 06:15 då den plockades ur laddaren. Sedan dess har jag kört Waze i 40min till jobbet samt småsurfat lite när jag satt 10min på muggen.

DÄR snackar vi iPhone batteri!! Så var min oxå förut. Kändes så skönt att kunna göra nästan vad man ville och ändå klara hela dagen utan probbs.
Nu är det anderoid stayli här.

Har du uppdaterat?

EDIT. Waze i 40 min och 96% låter nästan för bra. Btw så är min på 59% nu. Standbye och ett par banor på Angry Birds.
Jag läste på nätet att flera hade klagat på dåligt batteri efter uppd. ett tips var att köra slut på batteriet helt. Får väl prova det idag.

Redigerat av evil_nike, 28 September 2012 - 11:11.

Postad 28 September 2012 - 11:13

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Tack föresten! Denna appen var ovärdelig! Super!

/Niklas

Postad 28 September 2012 - 11:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

DÄR snackar vi iPhone batteri!! Så var min oxå förut. Kändes så skönt att kunna göra nästan vad man ville och ändå klara hela dagen utan probbs.
Nu är det anderoid stayli här.

Har du uppdaterat?

EDIT. Waze i 40 min och 96% låter nästan för bra. Btw så är min på 59% nu. Standbye och ett par banor på Angry Birds.
Jag läste på nätet att flera hade klagat på dåligt batteri efter uppd. ett tips var att köra slut på batteriet helt. Får väl prova det idag.

Japp, uppdaterade samma kväll som den kom. Har nu suttit och kollat mina aktier samt mailat under lunchen, ligger på 94%.

Normal sett brukar den ligga mellan 55-65% när jag hoppar i säng runt 00:30, igår hade jag använt wifi-hotspot och kört teamview på en sight under 1 1/2 timme, så igår var den nästan nere på 30%.

Edit: Lade upp en bild för att ni inte ska tro att jag ljuger.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 28 September 2012 - 11:31.

Postad 28 September 2012 - 13:46

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Ja ser man på. Ska köra mitt batteri i botten och se om det blir någon skillnad. Får väl rapportera tillbaka på mån el så.

Trevlig helg!

/Niklas

Postad 28 September 2012 - 17:53

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Japp, uppdaterade samma kväll som den kom. Har nu suttit och kollat mina aktier samt mailat under lunchen, ligger på 94%.

Normal sett brukar den ligga mellan 55-65% när jag hoppar i säng runt 00:30, igår hade jag använt wifi-hotspot och kört teamview på en sight under 1 1/2 timme, så igår var den nästan nere på 30%.

Edit: Lade upp en bild för att ni inte ska tro att jag ljuger.

Flera användare har problem med batteritiden och wifi enligt någon appleblogg.
http://macworld.idg....ristrul-i-ios-6
Så det är säkert så att något måste rättas till vid nästa uppdatering.

Redigerat av Unregistered1605, 28 September 2012 - 18:00.

Postad 29 September 2012 - 10:01

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Snart 2h sen jag tog den ur laddaren efter att jag blåste batteriet helt. Fortfarande 100%. Så set bådar gott. Har inte gjort så mycket men kollat AppStore skrivit detta och kollat lite mail. Att tömma batteriet verkar ha gjort nånting iaf.

/Niklas

Postad 29 September 2012 - 12:37

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Någon som vet något sätt att spara samtalshistorik? I den vanliga sparas det ju i en vecka men går det att förlänga eller koppla till kontakter? App?

Postad 29 September 2012 - 20:25

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1
12h senare ligger jag på 60%.

Postad 01 October 2012 - 19:59

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Skulle tydligen gå att lägga in en påminnelse vid ett ankommande samtal (inte bara att svara med ett sms). Var hittar man det?

I det nya appstore hittar jag ingenting!? Vad har de gjort?

Postad 01 October 2012 - 20:00

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Skulle tydligen gå att lägga in en påminnelse vid ett ankommande samtal (inte bara att svara med ett sms). Var hittar man det?

Samma som man svarar med ett sms, istället väljer "påminn mig senare"...

Postad 02 October 2012 - 00:47

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Samma som man svarar med ett sms, istället väljer "påminn mig senare"...

Ok, tack!
Trodde det gick att koppla en påminnelse även till ett samtal som man svarat på.

Postad 02 October 2012 - 07:05

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag hade hoppats att iOS6 skulle lösa mina youtubeproblem men så var inte fallet.
Problemet är helt enkelt att de flesta filmerna kan jag inte kolla på, videon stannar precis som om ens uppkoppling till Internet dör. Sedan har det tillkommit problem i den nya youtube spelaren som att den sänker kvaliten automatiskt till 20*20 pixlar i runda slängar. Även att ljudet ibland bara dör även om filmen fortsätter, ofta i kombination då med att spelaren inte klarar av att ladda ner filmen ordentligt.
Och så går det ofta inte att spola, om jag trycker på den lilla markeringen för att spola så går bara filmen tillbaka till helskärm igen och döljer alla reglage.
Allt detta gör att youtube är tämligen meningslöst att ens försöka använda på min iPhone 4. Detta gäller på WLAN både hemma och på jobbet, inga problem att surfa osv.

Postad 02 October 2012 - 07:08

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Vilken Youtube app använder du? Använder själv Jasmine och aldrig upplevt att problemet att ljudet eller bild blir osynkat. Testa en annan app och se om du upplever samma problem.

Postad 02 October 2012 - 07:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag hade hoppats att iOS6 skulle lösa mina youtubeproblem men så var inte fallet.
Problemet är helt enkelt att de flesta filmerna kan jag inte kolla på, videon stannar precis som om ens uppkoppling till Internet dör. Sedan har det tillkommit problem i den nya youtube spelaren som att den sänker kvaliten automatiskt till 20*20 pixlar i runda slängar. Även att ljudet ibland bara dör även om filmen fortsätter, ofta i kombination då med att spelaren inte klarar av att ladda ner filmen ordentligt.
Och så går det ofta inte att spola, om jag trycker på den lilla markeringen för att spola så går bara filmen tillbaka till helskärm igen och döljer alla reglage.
Allt detta gör att youtube är tämligen meningslöst att ens försöka använda på min iPhone 4. Detta gäller på WLAN både hemma och på jobbet, inga problem att surfa osv.

Du beskriver problem som jag har med youtube på min dator också. Tror problemet är hos youtube inte i IOS.
Hett tips är att skippa googles usla app och använda ngt annat. Antingen webläsaren eller jasmine.

Postad 02 October 2012 - 08:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Jag har bekymmer med skärmens ljusstyrka. I auto-läge kan den helt plötsligt få för sig att dra ned ljusstyrkan så att det blir alldeles för mörkt. Så var det inte innan uppgraderingen. I manuellt läge är ljusstyrkan konstant.

Postad 02 October 2012 - 10:32

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag provade faktiskt precis Jasmine idag efter ditt tips radiozo, men när jag klickar på något film i den appen så kommer jag bara tillbaka till appen igen. Det enda jag kan tänka mig är problemet är att jag sitter bakom en proxy här på jobbet. Men jag kommer åt youtube via googles egna app (med alla dess problem då såklart).
youtube via safari på jobbet fungerar inte heller. Den står bara stilla vid den snurrande ringen och försöker läsa in material.

Proxyinställningarna med sökväg till proxyn, användarnamn och lösenord är angivna i WLAN-konfigurationen.

Postad 09 October 2012 - 23:07

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Flera användare har problem med batteritiden och wifi enligt någon appleblogg.
http://macworld.idg....ristrul-i-ios-6
Så det är säkert så att något måste rättas till vid nästa uppdatering.

Nån mer med ios6 och ip5 som har problem med WIFI? jag har sjuka problem. Går att koppla upp sig på sitt wifi hemma men den tappar kontakten med internet efter en iten stund även fast wifi symbolen e kvar.

Finns en tråd på apples forum med över 100 sidor ang detta och det e en stor miss från apples sida. Snacket där går att det kan vara både mjukvarufel som hårdvarufel. Jag har testat alla tips som finns på det forumet utan att få det att funka tyvärr.
Apple måste ta tag i detta nu. folk lämnar tillbaka sina telefoner till höger och vänster pga det här och en sån här miss får bara inte förekomma.

här e tråden för dom som har problem och/eller är intreserade https://discussions....t=1560&tstart=0

Postad 10 October 2012 - 07:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Inga problem alls med wifi. Funkar både hemma med min time capsule från apple och hos föräldrarna som har kanske den billigaste routern som finns från netgear. Kan ju vara en defekt telefon du fått.

Postad 10 October 2012 - 07:13

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Kör med en Asus RT-N66U flashad till Tomato och upplever inga problem alls med min Iphone 5 som är uppkopplad till 5Ghz bandet. Frugan har en 4S igenom jobbet och inga problem med den heller. Hade tidigare en Netgear som alltid kopplade från alla produkter i hemmet, och testade med original firmware och DD-WRT. Så problemet kändes för mig iaf att ligga på mjukvaran i routern. Se om din router har en lite nyare mjukvara.

Haft min Iphone 5 i några dagar nu.

Postad 10 October 2012 - 07:34

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

• 946 inlägg
  • 0

Nån mer med ios6 och ip5 som har problem med WIFI? jag har sjuka problem. Går att koppla upp sig på sitt wifi hemma men den tappar kontakten med internet efter en iten stund även fast wifi symbolen e kvar.

Finns en tråd på apples forum med över 100 sidor ang detta och det e en stor miss från apples sida. Snacket där går att det kan vara både mjukvarufel som hårdvarufel. Jag har testat alla tips som finns på det forumet utan att få det att funka tyvärr.
Apple måste ta tag i detta nu. folk lämnar tillbaka sina telefoner till höger och vänster pga det här och en sån här miss får bara inte förekomma.

här e tråden för dom som har problem och/eller är intreserade https://discussions....t=1560&tstart=0

prova med en ominstallation av telefonen,kanske hjälper....

Postad 10 October 2012 - 08:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Kan ju vara en defekt telefon du fått.

Kan ju faktiskt kanske vara så, men tror ändå att de förmodligen är ett mjukvarufel. Så tänker nog vänta ett litet tag och se ifall det kmr en ios uppdatering, annars lär den nog åka tillbaka för ett byte.

Mathzon: Har testat att fippla en massa i routern efter tips från apples forum som tex att endast göra G ist för mixed och provat alla typer av olika säkerheter som finns. Verkar som att problemet bara finns vid låsta wifi och ett låst wifi vill man ju gärna ha hemma.

Dock har jag faktiskt inte testat uppdatera FW, den jag har nu e från 2008 men den har ju funkat klockrent med allt jag har hemma även min ip4 med ios5 tills jag nu fått min ios6 ip5:a. Lite rädd för att inget ska funka hemma om jag nu skulle försöka mig på en fw uppdatering av routern.
Nätverk e inte riktigt min starka sida hehe

Postad 10 October 2012 - 09:03

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Kan ju faktiskt kanske vara så, men tror ändå att de förmodligen är ett mjukvarufel. Så tänker nog vänta ett litet tag och se ifall det kmr en ios uppdatering, annars lär den nog åka tillbaka för ett byte.

Mathzon: Har testat att fippla en massa i routern efter tips från apples forum som tex att endast göra G ist för mixed och provat alla typer av olika säkerheter som finns. Verkar som att problemet bara finns vid låsta wifi och ett låst wifi vill man ju gärna ha hemma.

Dock har jag faktiskt inte testat uppdatera FW, den jag har nu e från 2008 men den har ju funkat klockrent med allt jag har hemma även min ip4 med ios5 tills jag nu fått min ios6 ip5:a. Lite rädd för att inget ska funka hemma om jag nu skulle försöka mig på en fw uppdatering av routern.
Nätverk e inte riktigt min starka sida hehe

Sant, men sök på nyare mjukvara och den du har nu. Så kan du alltid nedgradera om du inte blir nöjd med resultatet.

Att det är fel med mjukvaran verkar inte vara trolig men mer i så fall med hårdvaran på tlfnen.

Testa med en uppdatering av routern.

Hjälper inte det så testa en återställning av mobilen. Inte för att jag tror att det hjälper.

Annars får du vänta på en uppdatering av iOS men denna version verkar inte lida av samma problem som iOS 5 gjorde när 4S släpptes så lär det dröja.
Så som batteri problem. En åtgärd till deras egna Maps app lär dröja.

Postad 10 October 2012 - 11:48

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Ska ta mig en titt på om det finns en nyare FW sen ikväll och se om det blir nån skillnad.

När jag precis anslutit till mitt wifi och kör ett tp test på min ip5 så får jag resultatet 30-40 Mbits/s sjukt bra för att sedan efter ett litet tag tappa all internet.
Känns så jävla konstigt bara.

Känns som att det skulle vara ett mjukvarufel i ios i kombination med massa annat. Men kan ju vara defekta wifi chip eller va det nu heter.
Hoppas Apple kan komma ut med nått snart då dom till 100% är medvetna om det och säkerligen läser trådarna på deras egna forum konstant.
Det som är tråkigt är att dom lyser HELT med sin frånvaro i trådarna ang detta vilket folk påpekar ganska så ofta

Postad 16 October 2012 - 10:46

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Angående batteriet igen, hade 87% idag vid 10 tiden. Telefonen knasade lite så jag startade om den, fick då 90%. Nu efter ca 2h är jag tillbaka på 87% :mellow: skumt.
Bara en observation.

Hade.

/Niklas

Postad 18 October 2012 - 19:48

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0
En massa Sms bl.a alla SMS biljetter från SJ försvann plötsligt. Har ni nån aning om vad sånt kan bero på?
Med vänlig hälsning, janne

Postad 19 October 2012 - 07:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

En massa Sms bl.a alla SMS biljetter från SJ försvann plötsligt. Har ni nån aning om vad sånt kan bero på?
Med vänlig hälsning, janne

Vid uppgradering till ios 6? Konvertering från ios5 kan misslyckas så att sms inte följer med. Annars kan det vara slut på minne.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.