Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Myter inom Hifi!

2028 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 11 August 2012 - 12:29

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0
Jag hör skillnad jag med på en målad och omålad skiva. Reflexer mildras från lasern.
Mvh

Postad 11 August 2012 - 12:31

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Jag hör skillnad jag med på en målad och omålad skiva. Reflexer mildras från lasern.
Mvh

:D

Postad 11 August 2012 - 12:42

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Att du tar saker och ting personligt visar ju mer om dig än om mig. Välkommen över på en finöl eller whisky så kan vi surra som folk. :)

Nej, jag tar det inte personligt. Jag vet inte riktigt hur du lyckades utläsa det. Tackar för inbjudan, tyvärr bor jag inte i närheten. Men om jag får vägarna förbi någon gång kanske. :)

Mvh

Klart du gör. :)

Postad 11 August 2012 - 12:54

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Nej, jag tar det inte personligt. Jag vet inte riktigt hur du lyckades utläsa det. Tackar för inbjudan, tyvärr bor jag inte i närheten. Men om jag får vägarna förbi någon gång kanske. :)

Klart du gör. :)

Japp, väldigt enkelt att höra faktiskt.

Faktiskt större skillnad än mjuka fötter eller hårda spikes under högtalare.

Postad 11 August 2012 - 13:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat att salta skivorna före avspelning?

Ni kan inte bara avfärda det utan att lyssna. Det gör stor skillnad på ljudet.

Postad 11 August 2012 - 13:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Blir klart besviken om Leif inte testat det än, isåfall betyder det ju att han inte är en sann sökare och entusiast som jag trodde.

Med eller utan jod?

Postad 11 August 2012 - 14:52

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Japp, väldigt enkelt att höra faktiskt.

Faktiskt större skillnad än mjuka fötter eller hårda spikes under högtalare.

Haha. Men det är ju fastställt i kontrollerade tester att spikes tillför en distortion. Och eftersom det är Ingvar Öhman som gjort testet så är detta en absolut sanning och gäller alla högtalare, alltid. Skillnaden är enorm! :) Har själv inte provat dock, valde att skona golven med mjuka fötter.

Postad 11 August 2012 - 14:53

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Glöm inte vinägern! Som förstås löser fett och gör ytan mer permeabel för lasern. Äppelcidervinäger ger tydligare och krispigare diskant och balsamvinäger ger en mjukare med kraftfullare bas. Se till att det inte är billig fulvinäger bara, det ska vara riktiga grejer. Under 2000 kr flaskan är bara bortkastat.

Postad 11 August 2012 - 15:04

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Glöm inte vinägern! Som förstås löser fett och gör ytan mer permeabel för lasern. Äppelcidervinäger ger tydligare och krispigare diskant och balsamvinäger ger en mjukare med kraftfullare bas. Se till att det inte är billig fulvinäger bara, det ska vara riktiga grejer. Under 2000 kr flaskan är bara bortkastat.

Sedan är det bara att ta in det tunga artilleriet av tweaks:

http://www.machinadynamica.com/

:)

Redigerat av Ljudligt, 11 August 2012 - 16:15.

Postad 11 August 2012 - 15:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Sedan är det bara att ta in det tunga artilleriet av tweaks:

http://www.machinadynamica.com/

Du glömde smileyn :blink:

Påkostad hemsida förresten, ser riktigt seriös ut!

/Fredrik

Postad 11 August 2012 - 15:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Du glömde smileyn :blink:

/Fredrik

Fast jag har tom svårt att tro att han ens skämtar med denna....

Postad 11 August 2012 - 16:03

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Eftersom du tror på metoden så antar jag att du även har målat dina blurays och dvds? Bättre ljud & bild med målade skivor...? X-box / playstation?

Postad 11 August 2012 - 16:16

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Nu är du helt fel ute.
Det fungerar mycket bättre att sockra.. ;-)

Postad 11 August 2012 - 16:18

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Smilyn

Fast jag har tom svårt att tro att han ens skämtar med denna....

Jo det var ett skämt :) .

Dessa är t.ex. mycket svårt att tro på:

Super intelligent chips

Redigerat av Ljudligt, 11 August 2012 - 16:24.

Postad 11 August 2012 - 16:28

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Glöm inte vinägern! Som förstås löser fett och gör ytan mer permeabel för lasern. äppelcidervinäger ger tydligare och krispigare diskant och balsamvinäger ger en mjukare med kraftfullare bas. Se till att det inte är billig fulvinäger bara, det ska vara riktiga grejer. Under 2000 kr flaskan är bara bortkastat.

Vilken underbart lördagsnöje.
Detta MÅSTE man bara testa.

Postad 11 August 2012 - 16:36

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Eftersom du tror på metoden så antar jag att du även har målat dina blurays och dvds? Bättre ljud & bild med målade skivor...? X-box / playstation?

Ljud, japp. Tyvärr ingen förbättring på bild.

Postad 11 August 2012 - 16:40

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

Smilyn

Jo det var ett skämt :) .

Dessa är t.ex. mycket svårt att tro på:

Super intelligent chips

Du tror på målade skivor, men inte på super inelligent chips? Jag kan tänka mig att prova Dill o Gräslök ifall jag blir smartare av det. Nä men allvarligt tillbaka till ämnet! Bägge har ingen som hellst vetenskaplig bevisning bakom sig och ändå tror du på målade kanter av skivor... Att dessa ska ge bättre ljud.

Nåja ha de gott hur eller hur :)

Postad 11 August 2012 - 16:49

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Du tror på målade skivor, men inte på super inelligent chips? Jag kan tänka mig att prova Dill o Gräslök ifall jag blir smartare av det. Nä men allvarligt tillbaka till ämnet! Bägge har ingen som hellst vetenskaplig bevisning bakom sig och ändå tror du på målade kanter av skivor... Att dessa ska ge bättre ljud.

Ta en vanlig grön tuschpenna och testa.
Du blir förvånad.

Postad 11 August 2012 - 16:52

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Målade skivor har jag ju testat med gott resultat.
Däremot chipsen tror jag inte på och därför har jag inte provat. Brukar köra med Estrella Chips istället. :)

Postad 11 August 2012 - 17:12

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

Ta en vanlig grön tuschpenna och testa.
Du blir förvånad.

Kan ju ta Mamma mia skivan då jag ändå inte är så glad i den... Ska de vara gel eller nån speciell penna?
Samt tål ni om jag inte hör skillnad eller hör att ljudet försämrats? Samt om det fungerar så måste de ju funka på mer än en anläggning, så jag kommer isåfall att testa på både den stora jag har i bion samt två mindre micro anläggningar. Är det skillnad så ska det märkas på samtliga, annars är det nåt annat som spökar! Och jag ska försöka att inte vara helt anti mot det trotts att jag inte har det minsta förtroende att det kommer ge någon som hellst förändring.

Redigerat av par-joha, 13 August 2012 - 06:25.
off topic

Postad 11 August 2012 - 17:17

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Ljud, japp. Tyvärr ingen förbättring på bild.

Det var ju konstigt att inte bilden blev bättre... :rolleyes: Förändras / påverkas öveföringen för ljudet borde det ju även kunna ske något med bilden. Den gröna färgen kanske är så smart att den bara söker upp och påverkar ljuddatan? :P

Postad 11 August 2012 - 17:33

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 1
Lite fler myter, och framförallt extra intressant för de som tror på att måla cd-skivorna:

http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av XavierJH, 11 August 2012 - 17:34.

Postad 11 August 2012 - 18:22

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Stairway to heaven exemplet lät inte alls som den text hon visade , sorry. De försöker manipulera publiken för att få ett resultat.
De är mästare på placebo (manipulation). Hur kan de tro att man lyssnar kritiskt när de talar om vad man ska lyssna på och hur resultatet är med egna inspelningar på en dator? Inga riktiga låtar heller förutom Stairway to heaven.

Redigerat av Ljudligt, 11 August 2012 - 18:52.

Postad 11 August 2012 - 21:14

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte fått svar på om jag ska använda en speciell penna eller om de går bra med exempelvis gel penna eller en tuch penna?

Postad 11 August 2012 - 21:34

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande inte fått svar på om jag ska använda en speciell penna eller om de går bra med exempelvis gel penna eller en tuch penna?

Skrev ju tuschpenna. ;-)

Postad 11 August 2012 - 21:35

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Det ska ju helst vara en vattenbaserad svart (grön borde funka också) plastfärg (hobbyfärg) med en liten tunn pensel om du inte har tillgång till en stoplight penna. Tusch blir nog för tunt lager och kan vara skadligt för plasten i skivan. Men en annan passande färgpenna kanske funkar. Se bara till att det blir tillräckligt tjockt så det inte lyser igenom.

Postad 11 August 2012 - 21:55

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0

Skrev ju tuschpenna. ;-)

Jo men då jag inte äger en tuch precis idag så undrade jag om de gick bra med en gel eller liknande för att testa... Nåja får köpa in det ni båda skriver o se om jag hittar några sketna cd skivor i källaren... Länge sen jag köpte cd skivor nämnligen... Idag lyssnar jag ju mest via Grooveshark istället.

Så jag får genomföra testet nästa vecka när jag inhandlat vatten baserad lite tjockare färg enligt vad Ljudligt sa och en grön tuch penna som som du skrev.

Ha en skön kväll nu alla :) Själv så sitter jag o önskar att jag hade en AC i bion... är lite varmt just nu...

Postad 11 August 2012 - 23:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hehe, den ultimata lösningen måste vara Teleporterings-tweaket. Ljud och bild förbättras på långa avstånd med hjälp av "quantum teleportation" och "mind-matter interaction". Allt som behövs är ett telefonsamtal som aktiverar tweaket.

http://www.machinady...m/machina60.htm

Postad 12 August 2012 - 00:02

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Haha. Men det är ju fastställt i kontrollerade tester att spikes tillför en distortion. Och eftersom det är Ingvar Öhman som gjort testet så är detta en absolut sanning och gäller alla högtalare, alltid. Skillnaden är enorm! :) Har själv inte provat dock, valde att skona golven med mjuka fötter.

Menar du att det finns högtalare som inte är bundna av de fysiska lagarna vi har i dag? :huh:

Postad 12 August 2012 - 00:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Det ska ju helst vara en vattenbaserad svart (grön borde funka också) plastfärg (hobbyfärg) med en liten tunn pensel om du inte har tillgång till en stoplight penna.

Skall man använda pensel så måste ju bara nedan lilla borste vara det optimala. Den ger enorma effekter enligt Hifi&Musik om man borstar av högtalarna med den och man kan ju bara ana hur bra det blir om man applicerar färgen med en sådan. Den är ju ändå framtagen speciellt för aduiofiler och japanska polisen.

Kostar bara 1400 kr men Japanska polisen kan ju inte ha fel (vet inte om alla förstår kopplingen till polisen men för en audiofil är den naturligtvis solklar). Vet inte om det finns dyrare borstar men om så är fallet är dessa naturligtvis ännu bättre.

http://www.svalander...?l=info&pid=766

Postad 12 August 2012 - 00:21

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Haha :lol: Du skojar :D En j..vla pensel för 1400:-? :blink: Måste vara en HighEnd-pensel i så fall gjord av skägg-strån från en Marulk ;)

Postad 12 August 2012 - 00:39

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
O herre gud... Ja nä jag tänker inte slänga ut 1400kr för ett sketet test på nåt jag igentligen inte har ett enda förtroende för! Men då det envisats i tråden med att en målad skiva skulle göra skillnad mot en omålad vid uppspelning så då får jag väl testa då,

så har man det gjort, och visst enligt bättre vetande från mig själv så kommer det inte fungera alls. Men jag tänker inte låta det påverka själva testet, utan jag ska se om det blir eller inte blir skillnad helt enkelt!

Som sagt jag tror inte ett dyft på det men får så länge lägga min åsikt åt sidan och ge det en shans iallafall. Sen som sagt skulle jag höra skillnad på bara en av anläggningarna så kommer jag konstatera testet som FAIL! Då jag anser att det ska märkas oavset om jag spelar upp på hembio riggen eller om jag spelar upp det på de sunkiga micro systemen jag har som prydnad...

Ha de gott grabbar o flicker :) Om vi har några på besök eller som är medlemmar här :)

Postad 12 August 2012 - 10:33

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 0

Haha :lol: Du skojar :D En j..vla pensel för 1400:-? :blink: Måste vara en HighEnd-pensel i så fall gjord av skägg-strån från en Marulk ;)

Nope, det är get. Svår-rakad get. ;)

The SK-II uses only the finest goat hair. Hard to come by and extremely soft

http://www.furutech.....asp?prodNo=266

Redigerat av BitterMelon, 12 August 2012 - 10:34.

Postad 12 August 2012 - 11:24

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

...Tusch blir nog för tunt lager och kan vara skadligt för plasten i skivan. Men en annan passande färgpenna kanske funkar. Se bara till att det blir tillräckligt tjockt så det inte lyser igenom.

Hu står det till med logiken egentligen?

Lyser det "ut genom kanten" så absorberas ju "laserstråleläcket" av cd-drivens svarta innandöme, och reflexer tillbaka in i skivan påverkas dessutom inte av att man målar utanpå kanten.

De försumbara reflexer man påstår sig eliminera med grönpennan uppstår ju faktiskt i kantens ytskikt.

Grönpenne-myten är därför punkterad och avfärdad...

Redigerat av Unregistered277056c3, 12 August 2012 - 11:30.

Postad 12 August 2012 - 11:40

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Menar du att det finns högtalare som inte är bundna av de fysiska lagarna vi har i dag? :huh:

Menar snarare att inverkan kommer att variera kraftigt mellan olika högtalare. I vissa fall inte mera slillnad än mellan olika kablar. Låt säga att man, som jag en gång, har ett par stativare med blytunga stativ. Under dessa sätter man sedan spikes alt. mjuka föttet. Stor skillnad? Nej knappast. Har fö. jämfört, med ett antal olika golvare också och kan inte säga att jag upplevde någon som helst skillnad. Möjligen kan jag tänka mig att något med rejäl massa, tex. en betongskiva på ett vettigt sätt mekanisk kan frikoppla högtalaren från rummet.

Redigerat av laddie15, 12 August 2012 - 11:41.

Postad 12 August 2012 - 14:25

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0
Att spikes, mjuka fötter eller liknande kan påverka ljudet hör väl knappast hemma bland hifimyterna. Det är väl ganska självklart att man kan få allt från stor till ingen hörbar skillnad beroende på omständigheterna och val. Det går ju inte direkt att jämföra med att t.ex. måla cd-kanterna och placera hifimöss på cd-spelaren...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 12 August 2012 - 14:25.

Postad 12 August 2012 - 14:31

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Att spikes, mjuka fötter eller liknande kan påverka ljudet hör väl knappast hemma bland hifimyterna. Det är väl ganska självklart att man kan få allt från stor till ingen hörbar skillnad beroende på omständigheterna och val. Det går ju inte direkt att jämföra med att t.ex. måla cd-kanterna och placera hifimöss på cd-spelaren...

Jodå, det går utmärkt.

Postad 12 August 2012 - 14:57

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Sedan så borde ju rimligtvis förtjänsten av att använda mjuka fötter vara större ju högre ljudnivå man spelar på. Spelar man bara på låg volym så är väl inte skillnaden så stor.

Postad 12 August 2012 - 15:00

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0

Kostar bara 1400 kr men Japanska polisen kan ju inte ha fel (vet inte om alla förstår kopplingen till polisen men för en audiofil är den naturligtvis solklar). Vet inte om det finns dyrare borstar men om så är fallet är dessa naturligtvis ännu bättre.

http://www.svalander...?l=info&pid=766

Skulle tro att den används för att borsta efter fingeravtryck =)

Jag är inte den som är den och denna pencel gör säkert skillnad då den säkert tar bort statisk elektricitet
Hur stor effekt statisk elektricitet har på ljud i detta fall vet jag inget om men att spendera så mycke penga på en borste tycker jag verkar klart onödigt men det är kanske det sista steget till det perfekta ljudet. =)

Postad 12 August 2012 - 15:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jodå, det går utmärkt.

Allt "går" här i världen, men om det sen är rätt är en annan sak...

Postad 12 August 2012 - 15:14

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Jodå, det går utmärkt.

Vet inte om du förstår skillnaderna men jag förtydligar för säkerhets skull. Med mjuka fötter så finns det förnuftiga skäl till att anta att det kan påverka ljudet eftersom det kan frikoppla högtalaren från t.ex. ett resonansgivande underlag (parkett vanligast antar jag).

När det gäller att måla cd-kanterna och placera hifimöss på cd-spelaren saknas det däremot förnuftiga skäl till att tro på en förändring. Om man sedan bortser från förnuftet så kan man tro på precis vad som helst... B)

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 12 August 2012 - 15:16.

Postad 12 August 2012 - 15:23

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Jag är inte den som är den och denna pencel gör säkert skillnad då den säkert tar bort statisk elektricitet
Hur stor effekt statisk elektricitet har på ljud i detta fall vet jag inget om men att spendera så mycke penga på en borste tycker jag verkar klart onödigt men det är kanske det sista steget till det perfekta ljudet. =)

Det funkar säkert även med mycket, mycket billigare produkter. Skall inte microfiber ta bort statisk elektricitet btw? Att det skulle funka på främst vinylskivor är väl inget konstigt men att som hifi & musik påstå att det förbättrar ljudet om du borstar av högtalarna och förstärkaren är naturligtvis bara trams för att försöka höja borstens prisvärdhte och motivera till köp. Är man polis kanske man även kan använda den i jobbet (avdragsgill?)... :P

Postad 12 August 2012 - 15:45

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Vet inte om du förstår skillnaderna men jag förtydligar för säkerhets skull. Med mjuka fötter så finns det förnuftiga skäl till att anta att det kan påverka ljudet eftersom det kan frikoppla högtalaren från t.ex. ett resonansgivande underlag (parkett vanligast antar jag).

När det gäller att måla cd-kanterna och placera hifimöss på cd-spelaren saknas det däremot förnuftiga skäl till att tro på en förändring. Om man sedan bortser från förnuftet så kan man tro på precis vad som helst... B)

Ja,ja. Men det är minst lika stor skillnad på en omålad och en målad som mjuka eller spikes.

Postad 12 August 2012 - 15:49

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Allt "går" här i världen, men om det sen är rätt är en annan sak...

Ingen vet om man inte har testat. Eller hur?

Postad 12 August 2012 - 16:43

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Menar snarare att inverkan kommer att variera kraftigt mellan olika högtalare.

Ja, det kommer det men i varje fall (så länge inte högtalarna väger flera ton) så kommer spikes ge en försämring av återgivningen. Det säger inget om man gillar det eller ej, men om man vill återge det som kommer in i högtalarna så är det negativt med spikes.

Postad 12 August 2012 - 17:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 2
Jag testade i eftermiddags igen.

Brände en skiva och körde kvalitetstesten i Nero CD/DVD-speed. Använde den inbyggda brännaren i en 5 år gammal HP-laptop både vid bränning och inläsning, och körde med nätadaptern inkopplad för att maximera risken för störningar.

Testade först att slipa och runda av kanten på skivan. Fäste den på skruvdragaren och höll sandpappret emot så att det skulle bli en jämn yta.

Testade sedan att måla kanten (Fäst på skruvdragaren, och målat med pensel. Det blev en perfekt applicering av den gröna färgen ;) ).

Här är resultaten:

C1-fel:
Nybränd: 1825
Slipad: 1882
Slipad och målad: 1877

C2-fel:
Nybränd: 0
Slipad: 0
Slipad och målad: 0

Med risk för att vara tjatig, så påverkar inte C1-fel ljuddatan. Hursomhelst blev det marginellt "sämre" reslutat efter "tweaken" trots att jag var noga med att inte få dammkorn osv på skivan. Tiden det tog att läsa in skivan var exakt densamma, 2:45.

Redigerat av Ageve, 12 August 2012 - 17:11.

Postad 12 August 2012 - 17:08

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Det är just där du och vi, de flesta andra, skiljer oss åt....varför behöver jag knappast säga.

Eller har du provat att stryka på fransk senap på delningsfiltret?

Hur vet du annars att det inte ger nån effekt?

Nja, vill inte säga att de flesta andra tillhör din kategori. Om man inte är tillräckligt nyfiken på att testa så går man miste om mycket i livet.

Redigerat av par-joha, 13 August 2012 - 06:27.
off topic

Postad 12 August 2012 - 17:58

pickepock
  • pickepock
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jorå, som jag sagt tidigare, kul tråd.
Dock tycker jag all denna energi :-) som går åt här skulle kunna användas till annat.
T.ex. "Hur kan vi påverka att kommande inspelningar blir bättre mastrade" så vi kan njuta av alla musik både ny som gammal.
Någon riktigt gammal räv kanske skulle starta upp en såan tråd? Leif kanske? Du verkar ha bra idéer. Någon annna? Någon? :-)
Jag är ju relativt ny här och fårstår inte så mkt annat än att det låter skräp när man köper skivor idag. :blink:

Postad 12 August 2012 - 18:04

Leif B
  • Leif B
  • Forumräv

• 934 inlägg
  • 0

Jorå, som jag sagt tidigare, kul tråd.
Dock tycker jag all denna energi :-) som går åt här skulle kunna användas till annat.
T.ex. "Hur kan vi påverka att kommande inspelningar blir bättre mastrade" så vi kan njuta av alla musik både ny som gammal.
Någon riktigt gammal räv kanske skulle starta upp en såan tråd? Leif kanske? Du verkar ha bra idéer. Någon annna? Någon? :-)
Jag är ju relativt ny här och fårstår inte så mkt annat än att det låter skräp när man köper skivor idag. :blink:

Ja det var en bra idé.
Tyvärr ställer majoriteten inget större krav på återgivningen. Väldigt svårt att ställa krav då tyvärr. 95% lyssnar på radio och annat över internet. Vi som bryr oss, ca 1%, har inte mycket att säga till om.

Postad 12 August 2012 - 18:12

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Sidan har blivit nämnd innan http://www.machinadynamica.com.
Men det är nog det värsta jag sett. Tempelklockan är min absoluta favorit

"The Quantum Temple Bell is an extensively treated Tibetan hand bell that improves audio and video system when it is rung in "strategic locations" around the room; these strategic locations are identified in our instructions for the bell. The bell operates by mind-matter interaction as opposed to affecting room acoustics or electronics. The bell ringing procedure takes about 2 minutes and is permanent; the bell ringing procedure can be performed once a month or as often as desired to ensure optimum performance. Further improvements can be obtained by repeating the procedure in all rooms of the house.

Postad bild

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.