Pioneer VSX-922
462 svar till detta ämne
Postad 05 February 2013 - 21:38
Andreas_73
-
Andreas_73
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej allihop!
Är helt färsk på detta forum och även på hemmabiofronten. Köpte mig en 922a i okt som blev utbytt pga att var seg och hängig, låste sig i menyer och bläddrade lite som den själv ville när man använde fjärren. Till slut så fungerade ingenting och jag blev tvungen att göra en fabriksåterställing för att det skulle fungera. Vilket den gjorde i en vecka tills den blev likadan.
Jag var och hämtade en ny nu förra helgen, och tycker mig se vissa tendenser till denna seghet igen, även om den inte har låst sig helt ännu.
Min fråga är således: Ska dom vara såhär? Sitter här med beslutsångest deluxe om jag ska nyttja öppet köp och lämna tillbaka den och byta modell. Är verkligen förtjust i den annars men det här gör mig bara förbannad...
Tack på förhand.
Tycker du har svaret på din fråga när du läser vad du själv skriver "... men det här gör mig bara förbannad" - skulle jag känna så skulle jag lämna tillbaka. Personligen har jag inte stött på någon sådan seghet och att den hänger sig. Har använt min i en dryg månad nu. Men, med din upplevelse skulle jag lämna tillbaka, annars går du med ånger över att du inte gjorde det
Postad 05 February 2013 - 21:41
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hej allihop!
Är helt färsk på detta forum och även på hemmabiofronten. Köpte mig en 922a i okt som blev utbytt pga att var seg och hängig, låste sig i menyer och bläddrade lite som den själv ville när man använde fjärren. Till slut så fungerade ingenting och jag blev tvungen att göra en fabriksåterställing för att det skulle fungera. Vilket den gjorde i en vecka tills den blev likadan.
Jag var och hämtade en ny nu förra helgen, och tycker mig se vissa tendenser till denna seghet igen, även om den inte har låst sig helt ännu.
Min fråga är således: Ska dom vara såhär? Sitter här med beslutsångest deluxe om jag ska nyttja öppet köp och lämna tillbaka den och byta modell. Är verkligen förtjust i den annars men det här gör mig bara förbannad...
Tack på förhand.
Haft min i över ett halv år snart upplever den inte som "seg" på något sätt och har aldrig hängt sig.
Redigerat av Unregisteredc3576a3e, 05 February 2013 - 21:42.
Postad 06 February 2013 - 08:26
Ticco
-
Ticco
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Min småsegade i början och kunde hänga men nu verkar den funka hur bra som helst.
Postad 06 February 2013 - 19:45
heretique
-
heretique
-
Rookie
-
2 inlägg
Får tacka för era input. Stärken ligger nu nerpackad och returneras i morgon. Vågar tyvärr inte chansa på att få en tredje defekt 922:a så det får bli nåt annat istället...
Postad 18 February 2013 - 15:15
StoCal
-
StoCal
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Försöker hjälpa en kompis att få igång denna receiver.
-Klarar den att streama video genom Airplay? Exempelvis från YouTube så kom bara ljudet ut i stereon medans bilden blev kvar på telefonen. Routern är en ny D-link DIR-645. Enligt en annan kompis så stödjer den inte video men detta står ingenstans och det går inte heller att hitta någon på internet som frågar om samma sak och har problem med detta.
-När man pluggar in en iPhone med USB-kabeln på framsidan hur lång tid ska det ta innan man kan navigera? Innehållet från telefonen kom upp på skärmen men det gick inte att göra något. Stod så i säkert 3-4 minuter tills jag tröttnade och stängde av den.
-Ljudkalibreringen med mikrofon hur lång tid brukar det ta? Misstänker att den fastnade på sista steget 9 där den höll på att analysera i över 25 minuter.
Vid några tilfällen så började även fjärren hoppa runt hejvilt men det slutade om man stängde av förstärkaren och satte igång den igen.
Överlag så kändes kvalitetén lite sådär och som att en del funktioner var framstressade av Pioneer.
Postad 19 February 2013 - 17:37
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Försöker hjälpa en kompis att få igång denna receiver.
-Klarar den att streama video genom Airplay? Exempelvis från YouTube så kom bara ljudet ut i stereon medans bilden blev kvar på telefonen. Routern är en ny D-link DIR-645. Enligt en annan kompis så stödjer den inte video men detta står ingenstans och det går inte heller att hitta någon på internet som frågar om samma sak och har problem med detta.
-När man pluggar in en iPhone med USB-kabeln på framsidan hur lång tid ska det ta innan man kan navigera? Innehållet från telefonen kom upp på skärmen men det gick inte att göra något. Stod så i säkert 3-4 minuter tills jag tröttnade och stängde av den.
-Ljudkalibreringen med mikrofon hur lång tid brukar det ta? Misstänker att den fastnade på sista steget 9 där den höll på att analysera i över 25 minuter.
Vid några tilfällen så började även fjärren hoppa runt hejvilt men det slutade om man stängde av förstärkaren och satte igång den igen.
Överlag så kändes kvalitetén lite sådär och som att en del funktioner var framstressade av Pioneer.
Jag kan bara skicka ljud via Airplay också. Rätta mig någon om jag har fel, men det verkar inte vara så många förstärkare som kan ta emot bild över Airplay? Detta kanske bara går via Apple TV? Ljudkalibreringen ska inte ta 25 minuter. Snarare runt 5-6 minuter. Hur menar du att fjärren hoppade runt hejvilt? Min ligger alltid kvar där jag lagt den
Postad 20 February 2013 - 17:39
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Nä tror inte nån förstärkare tar bild via Airplay. Det verkar förbehållet mediaspelare, typ ATV och Boxee.
Postad 28 February 2013 - 12:30
Nille1904
-
Nille1904
-
Rookie
-
1 inlägg
Hallå!
Jag har bytt förstärkare från en VSX1019 till en VSX922K.
Jag har aldrig haft problem med att mata ljud från min PS3 Slim till min gamla förstärkare men nu är det något som krånglar.
Försöker få in ljudet i 922:an via Bitstream så ljudformatet visas i displayen men lyckas inte med detta.
Någon som har lösningen till detta?
Vill alltså att det skall stå DTS HD Mstr istället för Stereo...
Postad 28 February 2013 - 16:31
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hallå! Jag har bytt förstärkare från en VSX1019 till en VSX922K. Jag har aldrig haft problem med att mata ljud från min PS3 Slim till min gamla förstärkare men nu är det något som krånglar. Försöker få in ljudet i 922:an via Bitstream så ljudformatet visas i displayen men lyckas inte med detta.
Någon som har lösningen till detta?
Vill alltså att det skall stå DTS HD Mstr istället för Stereo...
Har du ändra i ps3 till bitstream så ska det fungera..
Postad 28 February 2013 - 19:29
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Hejsan,
Jag köpte mig en VSX-922:a idag, jag får inte AirPlay att fungera? jag kör trådat internet till förstärkaren... har nyss uppdaterat mjukvaran via internet så koppling till nätet har den, När jag drar igång Spotify på iPhone eller iPad så kommer inte förstärkaren upp i listan bland mina AirPlay-enheter? Det skall väl inte spela någon roll vilken källa jag har aktiverad på förstärkaren när jag försöka köra AirPlay?
Någon bussig själ som har nån idé vad jag missat?
Tack på förhand.
Postad 28 February 2013 - 19:37
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hejsan,
Jag köpte mig en VSX-922:a idag, jag får inte AirPlay att fungera? jag kör trådat internet till förstärkaren... har nyss uppdaterat mjukvaran via internet så koppling till nätet har den, När jag drar igång Spotify på iPhone eller iPad så kommer inte förstärkaren upp i listan bland mina AirPlay-enheter? Det skall väl inte spela någon roll vilken källa jag har aktiverad på förstärkaren när jag försöka köra AirPlay?
Någon bussig själ som har nån idé vad jag missat?
Tack på förhand.
Är du på rätt ställe i appen när du kollar efter airplay symbolen?
Postad 28 February 2013 - 20:28
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Är du på rätt ställe i appen när du kollar efter airplay symbolen?
Absolut, jag får ju upp mina 3 andra AirPlay-enheter... dock så lyser förstärkaren med sin frånvaro
Postad 28 February 2013 - 20:37
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Absolut, jag får ju upp mina 3 andra AirPlay-enheter... dock så lyser förstärkaren med sin frånvaro 
Prova och dra ut strömsladden vänta en stund. Borde fungerar eftersom du ser dina andra airplay enheter och nätverk har du ju..
Postad 28 February 2013 - 20:45
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Nej det fungerar inte heller, har testat det... man skall inte ha förstärkaren i något speciellt "mode" för att få tillgång till AirPlay?
Jag har 2st Apple TV och en Airport Express och samtliga dessa enheter fungerar klockrent via AirPlay, förstår inte varför jag inte
ser förstärkaren i listan för? Jag skall väl inte behöva köpa Wi-Fi dongeln för att det skall funka... det skall väl fungera lika bra med
trådat internet?
Postad 28 February 2013 - 20:48
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Nej det fungerar inte heller, har testat det... man skall inte ha förstärkaren i något speciellt "mode" för att få tillgång till AirPlay? Jag har 2st Apple TV och en Airport Express och samtliga dessa enheter fungerar klockrent via AirPlay, förstår inte varför jag inte ser förstärkaren i listan för? Jag skall väl inte behöva köpa Wi-Fi dongeln för att det skall funka... det skall väl fungera lika bra med trådat internet?
Har du Telia router?
Postad 28 February 2013 - 20:49
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Har du Telia router?
Nope, Bredbandsbolaget...
Postad 28 February 2013 - 20:52
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Har du Telia router?
Jag börjar ju misstänka att jag gör nåt fel eftersom det verkar fungera klockrent utan krussiduller för alla andra?
Postad 28 February 2013 - 20:53
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Nope, Bredbandsbolaget...
Skumt, ska fungerar lika bra med trådat ja..Måste vara någonting i nätverks inställningen? Ska kolla återkommer om inte du får hjälp före..
Postad 28 February 2013 - 20:54
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Skumt, ska fungerar lika bra med trådat ja..Måste vara någonting i nätverks inställningen? Ska kolla återkommer om inte du får hjälp före..
Det var hyggligt av dig, det var ju liksom AirPlay-funktionen som gjorde att jag bytte förstärkare... körde Onkyo innan.
Postad 28 February 2013 - 21:03
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Klicka på home meny välj system setup klicka välj 4d netvork set klicka fram ip address klicka dhcp välj on..
Postad 28 February 2013 - 21:07
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Klicka på home meny välj system setup klicka välj 4d netvork set klicka fram ip address klicka dhcp välj on..
Vad skall det stå som Host Name och Proxy Port då?
Postad 28 February 2013 - 21:10
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Vad skall det stå som Host Name och Proxy Port då?
Proxy port har jag av, det andra har jag struntat i bara låtit vara..
Postad 28 February 2013 - 21:12
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Proxy port har jag av, det andra har jag struntat i bara låtit vara..
Ja ok, men DHCP står som ON, annars får man ju ingen IP Adress
Postad 28 February 2013 - 21:18
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Ja ok, men DHCP står som ON, annars får man ju ingen IP Adress
Japp då vet vi att du har IP vilket ju är bra för att få det att fungera. Om du klickat på network info får du upp tilldelad ip adress då?
Postad 28 February 2013 - 21:22
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Japp då vet vi att du har IP vilket ju är bra för att få det att fungera. Om du klickat på network info får du upp tilldelad ip adress då?
Svar: Ja
Postad 28 February 2013 - 21:25
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Svar: Ja
Då vet jag inte tyvärr, annat än att starta om routern om du inte redan gjort det..Fick själv fabriks återställa min idag.
Postad 28 February 2013 - 21:28
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Då vet jag inte tyvärr, annat än att starta om routern om du inte redan gjort det..Fick själv fabriks återställa min idag.
Du är helt övertygad om att det routern som spökar? tack för att du tagit dig tid iaf.
Postad 28 February 2013 - 21:32
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Du är helt övertygad om att det routern som spökar? tack för att du tagit dig tid iaf.
Det kan man aldrig vara. Hämta hem appen AVNavigator för ipad där ser du bland annat nätverks info och en del annan hjälp man kan få..
Redigerat av mcmike, 28 February 2013 - 21:34.
Postad 01 March 2013 - 11:58
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Kom och tänka på en sak, om nu min router skulle vara boven i dramat, då borde jag väl inte kunna köra AirPlay till någon av mina enheter? Det funkar ju klockrent att skicka både ljud och bild till mina 2 Apple TV:s, så man undrar varför VSX:922:an inte dyker upp som valbar enhet i AirPlay listan? Jag skall dra och köpa Wi-Fi dongeln idag och se om det löser problemet, om inte så drar jag kabeln rätt från väggen in i förstärkaren och på så vis hoppar över routern... fungerar det inte då, då vet jag inte vad jag skall göra??
Postad 09 March 2013 - 10:56
arro08
-
arro08
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Jag försöker koppla ihop min Macbook Pro (gammal variant som inte stödjer AirPlay) med VSX-922. Bilden går galant med en DVI->HDMI-kabel, men ljudet får jag inte ut. Jag har kopplat in datorn till HDMI-ingången som heter DVR/BDR och ljudet med en tele-RCA-kabel till den ljudingång som också är märkt DVR/BDR, men det händer inget. Har testat de andra ljudingångarna också, samt varit inne i Input Setup och fipplat, men jag får inte över ljudet. Detta måste ju funka! Hur gör jag?
Postad 10 March 2013 - 20:53
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
1. Skaffade en VSX-922'a nyligen med Airplay som en de största argumenten. Tyvärr har jag problem med detta och tänkte kolla om någon annan upplever samma. Ja, och om det finns någon lösning på det såklart!
Jag får nästan alltid kontakt med receivern via mina iPrylar men jag upplever väldigt mycket hack (1-2s pauser) i uppspelningen från allt internetrelaterat. Vare sig det är iPhone/iPad, iMac eller ren internetradio via receivern.
Den är kopplad med ethernetkabel via min Belkin N 750 DB-router som i sin tur är kopplat till mitt Telia FiberLAN-modem - vilket borde borga för god uppkoppling. All annan Airplay-funktion brukar gå bra utan allt för mycket hack.
Kan man åtgärda detta på ngt vis mjukvarumässigt (japp, har uppgraderat till senaste firmware) eller kan receivern vara defekt?
2. Dessutom; har kopplat receivern via ljud-ut från TV'n med optisk kabel för att inte alienera resten av familjen. När jag spelar musik från Apple TV (kopplad till TV med HDMI) höjs och sänks musiken ganska markant precis som när man har kopplat på TV'ns värdelösa "Auto-volym-adjust" som skall utjämna volymspikar. Det förtar musikupplevelsen en hel del.
Finns det någon vänlig själ därute som kan bringa ljus över mitt strul?
Postad 11 March 2013 - 17:56
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Hej! Jag försöker koppla ihop min Macbook Pro (gammal variant som inte stödjer AirPlay) med VSX-922. Bilden går galant med en DVI->HDMI-kabel, men ljudet får jag inte ut. Jag har kopplat in datorn till HDMI-ingången som heter DVR/BDR och ljudet med en tele-RCA-kabel till den ljudingång som också är märkt DVR/BDR, men det händer inget. Har testat de andra ljudingångarna också, samt varit inne i Input Setup och fipplat, men jag får inte över ljudet. Detta måste ju funka! Hur gör jag?
Det kanske är en inställning i OS X som måste göras. Har du valt rätt enhet för ljud ut i ljudinställningar? Systeminställningar > Ljud.?
Postad 15 March 2013 - 15:07
ExBiz
-
ExBiz
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hej igen!
Någon som vet om det finns möjlighet att anpassa volymen till olika källor?
Har tv:n inkopplad via en toslink-kabel och får alltid höja volymen. Övriga källor låter dock lagom högt från början.
Postad 15 March 2013 - 15:25
Ticco
-
Ticco
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Hej igen!
Någon som vet om det finns möjlighet att anpassa volymen till olika källor? Har tv:n inkopplad via en toslink-kabel och får alltid höja volymen. Övriga källor låter dock lagom högt från början.
Har samma problem. Går det att anpassa till olika. Vore kanon om det gick  .
Postad 25 March 2013 - 19:08
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Postad 11 April 2013 - 10:27
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Funkar detta? Hittade flera frågor om Airplay och Spotify, men inga svar (om jag nu inte skummat förbi ev svar). Köra 922:an trådat från en Cisco router på BBB ADSL -- Spotify Premium på iPhone > Airplay > Zon 2? Vill kunna sätta upp ett par högtalare på altanen i Zon 2. HBB anger i sin text "dock kan enbart analoga källor spelas i zon 2"?? http://www.hembiobut...p?pgrpnr=172290Hur ska "analog källa" tolkas? 2495 Kr hos Komplett
Postad 11 April 2013 - 19:01
Unregistered43739
-
Unregistered43739
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Försöker Få en xperia z med en mhl till HDMI-kabel att fungera, i xperian kommer det upp mhl ansluten sen hoppar den ur och fortsätter om och om hela tiden, ingen reaktion på 922 display eller skärmen. kör jag direkt med hdmi till skärmen funkar det klockrent, skärmen har inte ljud så vill gärna gå via förstärkaren. Några tips?
Postad 12 April 2013 - 08:48
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Funkar detta? Hittade flera frågor om Airplay och Spotify, men inga svar (om jag nu inte skummat förbi ev svar).
Köra 922:an trådat från en Cisco router på BBB ADSL -- Spotify Premium på iPhone > Airplay > Zon 2? Vill kunna sätta upp ett par högtalare på altanen i Zon 2. HBB anger i sin text "dock kan enbart analoga källor spelas i zon 2"?? http://www.hembiobut...p?pgrpnr=172290
Hur ska "analog källa" tolkas?
2495 Kr hos Komplett 
Svarar mig själv du startar airplay på huvudzonen och sedan går in på zon två och väljer mediaspelaren som uppspelningsenhet så får du airplay i zon 2. Du kan därefter stänga ner huvudzonen om du inte vill ha ljudet i alla rum samtidigt
Redigerat av Vapo, 12 April 2013 - 08:50.
Postad 05 May 2013 - 22:02
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Jag tänkte köpa mig en 922 imorgon...
Kör nu 5.1 men tänkte lägga till ett par front high nu när denna receiver ger mig möjligheten.
Mitt problem är att jag har snedtak över TVn vilket gör att front high hamnar en bit framför fronthögtalarna... Blir detta ngt problem eller kan det korrigeras i 922:an??
Någon som har en uppfattning om hur bra front high fungerar med 922:an? (Jag har soffan mot bakvägg så högtalare rakt bakom går inte).
Postad 12 May 2013 - 18:55
hauke71
-
hauke71
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Köpte en 922 och vill köra ljud (analog) via zone 2 (i köket) men samtidigt använda B högtalare anslutningar för att köra samma ljud som i huvudzonen, fast i badrummet.
Hittade ingen inställning att kunna konfigurera både zone2 och sedan front high anslutningar som "B" högtalare. När man väl har valt zone 2 kan man bara konfigurera front high eller front wide.
Är det någon som har lyckats med detta, eller finns det verkligen inte möjlighet att göra detta?
Tacksam för svar
Postad 22 May 2013 - 10:12
wardog73
-
wardog73
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har kopplat in en ac ryan playon hd 2 och får bara stereo ljud när jag spelar upp HD-Film. Har kopplat in både Hdmi och optisk kabel och kan inte se vart felet är eller vilken inställning som ska ändra, någon som har en ide eller liknande produkt.
I det gammla system som då var samsung all in one eller vad man kallar det när förstärkare och bd spelar är i samma enhet funkade det utan att ändra på något, men inte nu.
Jag är inte proffs på dessa grejjer.
Jag har alltså en pioneer vsx-922.
Postad 23 May 2013 - 23:45
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Köpte mig en "Pioneer VSX-922" idag. Något speciellt att tänka på vid första uppstart?Eftersom NetOnNet verkar göra fulimport av denna så var manualen på danska och tyska. Så en snabb första fråga: Släpper den igenom signal när den är avstängd? Alltså att frugan lugnt kan kika på tv eller film via bärbar dator som det var före denna "maskin".
Postad 24 May 2013 - 20:33
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Har kopplat in den nu, även kört den automatiska kalibreringen som tog ca. 3-4 minuter. Även inkopplad och identifierad i nätverket.
Nu till mina två problem.
Jag får inte ut något ljud, inte från min blurayspelare, inte från digitalboxen, inte från internetradion, inte från FM-radion, inte från bärbara datorn. Datorn är dessutom mitt problem nr. 2 Där blir det bara en massa färglinjeroch ingen bild.
Allt är inkopplat med hdmi, SAT, där den ska vara och datorn sitter på HDMI 4.
Varför blir det inget ljud och varför ingen bild från bärbara datorn?
Kan brist på ljud bero på att jag följde guiden på min stationära dator (som är i samma nätverk) och valde optiskt ljud vid något tillfälle?
Vet ni någon lösning, i första hand ljudet, men helst även bildproblemet med datorn, svara gärna så snart som möjligt. Tack på förhand
Postad 25 May 2013 - 21:05
newbadboy
-
newbadboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej
Har precis bytt reciever till denna. Hade innan Onkyo Tx-nr616 som hade ett fantastiskt ljud men totalt värdelös när det gällade kvalite. den gick sönder och de kunde inte laga skiten så det blev denna pioneer istället. Har ett par frågor ang setupen
1 Det fanns ngn tråd här på forumet om hur man går tillväga för att ställa in ett schysst ljud men jag kan banne mig inte hitta länken. Finns det ngn som vet vilken jag menar?
2Jag vill kunna styra recievern från min android lur/ platta samt ibland streama ljud. Ser att det finns både Wifi samt BT dongel att tillgå. Vilken av dessa rek för att uppnå detta???
Tack
Postad 25 May 2013 - 21:21
Ticco
-
Ticco
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Svarar på 1: På Prisjakt hittar du denna där Patrik_G har gjort det bra för oss novisar. https://www.prisjakt...t.php?o=1250742
Postad 25 May 2013 - 22:47
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Har kopplat in den nu, även kört den automatiska kalibreringen som tog ca. 3-4 minuter. Även inkopplad och identifierad i nätverket. Nu till mina två problem. Jag får inte ut något ljud, inte från min blurayspelare, inte från digitalboxen, inte från internetradion, inte från FM-radion, inte från bärbara datorn. Datorn är dessutom mitt problem nr. 2 Där blir det bara en massa färglinjeroch ingen bild.
Allt är inkopplat med hdmi, SAT, där den ska vara och datorn sitter på HDMI 4.
Varför blir det inget ljud och varför ingen bild från bärbara datorn? Kan brist på ljud bero på att jag följde guiden på min stationära dator (som är i samma nätverk) och valde optiskt ljud vid något tillfälle?
Vet ni någon lösning, i första hand ljudet, men helst även bildproblemet med datorn, svara gärna så snart som möjligt. Tack på förhand 
Ljudet löste sig, gick igenom setup igen via datorn och avaktiverade optiskt på ljud. Men varför kan jag inte få bild från dator till min plasma via denna Pioneer? Dator: Asus i7 med 1GB nvidia grafik, 8GB minne. Windows 8 Alla drivisar och win är uppdaterat. Router : Asus RT-AC66U TV: LG 50" plasma. Fick ett tips om att det kan vara pal/ntsc-val på HDMI, men det enda jag kan hitta i win8 är styrning av HDMI-ljud. Hittar inget i nvidias programvara...
Postad 25 May 2013 - 22:49
newbadboy
-
newbadboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 27 May 2013 - 07:42
newbadboy
-
newbadboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Körde kalibreringen enl stegen i guiden som nämns ovan. Ljudet lät finemang nu  ...
När man gjort kalibreringen, är den automaiskt sparad eller behöver man spara den på ngt sätt?
Dock fick jag en liten kallsup. Märkte att OSD menyn ibland blir lite seg och ibland bläddrar två tre steg vid en knapptryckning
I tråden tidigare har ngn annan oxå sett liknande tendenser... baaaaaah
Redigerat av newbadboy, 27 May 2013 - 08:39.
Postad 25 July 2013 - 07:21
bjornengqvist
-
bjornengqvist
-
Användare
-
-
245 inlägg
Jag upplever att förstärkaren i bland tappar ljudet under en kort, kort stund (mindre än en sekund). Någon som har upplevt samma sak, vet vad det beror på och vad man ska göra åt det?
Postad 31 July 2013 - 19:31
danneeee
-
danneeee
-
Rookie
-
3 inlägg
har problem, försöker få ljudet vi optiskt input samtidigt och bilden via dvi->hdmi då min dator inte har nån hdmi utgång.
nån som vet hur ja ska göra för att få till de ?
ställt in på input setup men får de inte och funka.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|