Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken Sharp 70"...?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 July 2012 - 18:45

nilseqvist
  • nilseqvist
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena.
Kommer få ungefär 5,5m till TV i vårt nya rum. Så det blir nog en Sharp 70". Men för en annan som inte är någon "bildnörd"... vilken av de två ska ja välja? Det skiljer ju nästan 10K nu mellan dom....

mvh Nilseqvist

Postad 27 July 2012 - 09:41

th3
  • th3
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sitter med samma frågetecken... var och kicka på 7 serien på Mediamarkt igår och den var fin. Svårt att landa om det är mer prisvärt att gå upp nästan 10 tusen för modellen över.

Postad 27 July 2012 - 11:50

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

• 1085 inlägg
  • 0
Själv skulle ja gå och kolla på båda modellerna och göra en egen bedömning om jag tyckte de var värt det eller inte och
be dom köra lite bluray och spela lite ps3 spel och sådant man ska göra med tv och vet att Mediamarkt är grymma att hjälpa till
med detta. I allafall Heron City när man varit där.

Postad 27 July 2012 - 12:44

camron
  • camron
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag har fel men vill minnas att 8-serien är full backlight medans 7-serien endast är edge-led dvs man slipper inte clouding å bleeding lika mycket med 7-serien medans 8-serien i princip verkar helt fri från detta. Någon mer insatt får gärna kommentera angående detta. Är själv intresserad av en 70-tummare också och som det ser ut nu väljer jag den framför samsungs 65" pga ovanstående + få mattare skärm i mitt ljusa rum.

Postad 27 July 2012 - 15:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 1

Sitter med samma frågetecken... var och kicka på 7 serien på Mediamarkt igår och den var fin. Svårt att landa om det är mer prisvärt att gå upp nästan 10 tusen för modellen över.

Aj aj..inte gå och kicka på teven. Då kan säljana bli arga... ;)

Postad 27 July 2012 - 15:17

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 1

Aj aj..inte gå och kicka på teven. Då kan säljana bli arga... ;)

Fotbollstider nu.Helt begripligt om han vill veta vad den går för.

Postad 27 July 2012 - 15:54

limpet
  • limpet
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel men vill minnas att 8-serien är full backlight medans 7-serien endast är edge-led dvs man slipper inte clouding å bleeding lika mycket med 7-serien medans 8-serien i princip verkar helt fri från detta. Någon mer insatt får gärna kommentera angående detta. Är själv intresserad av en 70-tummare också och som det ser ut nu väljer jag den framför samsungs 65" pga ovanstående + få mattare skärm i mitt ljusa rum.

Jag har 70-tummaren i 8-serien och trots att det är sk full backlight så finns det ändå viss edge bleed, beroende på vad bilden visar. Dessutom förekommer ett grönt moln i mitten i ca 30 minuter. Det blir svagare och svagare och försvinner sedan, kanske för att TV:n blir varm? Till sist finns det även "dirty screen effect", vilket syns olika tydligt beroende på vad man tittar på. Läs min mini-recension i detta inlägg: https://www.minhembio...7

Viktigt att poängtera är att de flesta skavankerna inte syns tydligt förrän man mörklägger någorlunda. Kan alltså vara svårt att se clouding, DSE mm i en butik. Dessutom brukar det ju också variera från exemplar till exemplar.

Jag är hursomhelst nöjd med min 70-tummare, trots skavankerna. Jag ser det som att om fem år är det säkert dags att köpa nytt och vem vet, då kanske det äntligen finns felfria TV-apparater på marknaden... (in my dreams) ;)

Postad 27 July 2012 - 17:06

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Webhallen kör kampanj i helgen på Panasonic TX-P65VT50Y och Sharp LC-70LE836S.
29990:-

http://www.webhallen...wicked_weekend/

Postad 29 July 2012 - 21:49

nilseqvist
  • nilseqvist
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för inläggen. Priserna kanske sjunker ytterligare om ett tag. 7 serien sjönk ju 4-5k förra veckan. Kanske 8-serien är nere i 25k snart, då kanns det ju värt...
Men o andra sidan är ja ingen perfektionist.. funkar säkert väl med 7 serien. Bara ute efter större bild, med tanke på avståndet..
mvh Dennis

Postad 03 August 2012 - 17:04

camron
  • camron
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tyckte DSE:n var för bedrövlig när fotboll visades på 8-serien tyvärr så får nöja mig med en 65", Panasonic TX-P65VT50Y

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.