Kommentarer till Ny HIFI uppsättning av Boombuster
Startad av
Boombuster, jul 28 2012 17:56
37 svar i tråden
Skickat 04 augusti 2012 - 22:51
Skickat 20 oktober 2012 - 08:45
Hej! Det låter det :) Med Naimen vart sttafsen ganska roliga då det vart en rejäl pondus och överlag ganska spelglada och framåt, dock upplevde jag varjefall ljudet en aning laidback då.. hängde man på dem på bladeliusen vart dem istället väldigt "verkliga" i ljudet en extrem närvaro och ett mycket neutralt ljud till skillnad från naimen som kändes lite småfärgad i övre registren. Summan av kardemumman var dem olika, och båda stärkarna hade sin egen charm, dock känns det som, även om dem skall vara lättdrivna att dem "vaknade" lite när dem fick lite mer ström.. Så en naim XS ex skulle nog vara en rättvisare jämförelse :)
Skickat 26 oktober 2012 - 13:08
Yes :) Naim är bra elektronik utan tvekan! Jag kommer nog om tillfälle ges handla mig ett par Hawk! Dock är jag inte så mycket för att handla nytt då jag är beroende av att handla nya högtalare och utvärdera dem, sedan efter några veckor göra om procedurent :-) pi60 står nog absolut högst på min "ska ha" lista i nuläget dock efter jag hört Guru QM10 :) med vänliga hälsningar
Skickat 03 mars 2013 - 12:46
Tjena boombuster! Jodå denna rigg jag har nu presterar åtminstonde ut allt jag haft tidigare så jag är ganska nöjd för en gångs skull faktiskt hehe.. Dock lockar Totem Forest en aning om jag mot förmodan skulle springa på ett par hehe ;) Riktigt trevlig rigg du har!
Skickat 03 mars 2013 - 15:51
Hej igen! har hört dem med Nad, gryphoon, hegel och nu mystere och jag tycker rörstärkeriet driver dem bäst.. Dem har en otroligt hög grad av detaljer vilket rörstärkeriet klarar av att lyfta fram bra.. Hegel och NAD var dock inga kombos som jag gillade.
Verkar inte finnas så mycket forest där ute tyvärr vilket är lite tråkigt! Verkar vara en riktigt spännande högtalare faktiskt.
Verkar inte finnas så mycket forest där ute tyvärr vilket är lite tråkigt! Verkar vara en riktigt spännande högtalare faktiskt.
Skickat 23 mars 2013 - 15:05
Tjenare boombuster! Med den kommentaren kunde jag inte hålla mig ifrån att uppdatera mitt album :-) Tyvärr har jag inte fått möjligheten att höra Arro än då det är så få återförsäljare, men med lite tur kanske den demas på sweetspot i April! Får du möjlighet att testa dina högtalare med rör så tycker jag du ska ta chansen, personligen kommer jag nog aldrig känna mig satisiferad med en transistor baserad förstärkare igen!
Skickat 06 april 2013 - 14:00
Hehe!
SA är en bättre högtalare på alla punkter är jag och några till som lyssnat dess båda med både Triod och push-pull förstärkare och gryphoon's transistor..
Audiovector är väl ingen dålig högtalare, men det finns mycket att önska måste jag säga. har inte hört nya Si3 avantgarde i mitt eget rum tyvärr så vet inte hur audiovector står sig i dagsläget.. Men det är ganska lite man får för pengarna när man handlar det märket verkar det..
Givetvis ska jag lyssna på arro om jag får möjligheten! Ska faktiskt ganska snart åka och lyssna på Totem Model1 ihop med min push pull förstärkare och jämföra dem framförallt med Caveman 8 som no-frills-audio har skapat som är väldigt lämpad till rördrift!
Ska du mässan i Jönköping?
mvh
SA är en bättre högtalare på alla punkter är jag och några till som lyssnat dess båda med både Triod och push-pull förstärkare och gryphoon's transistor..
Audiovector är väl ingen dålig högtalare, men det finns mycket att önska måste jag säga. har inte hört nya Si3 avantgarde i mitt eget rum tyvärr så vet inte hur audiovector står sig i dagsläget.. Men det är ganska lite man får för pengarna när man handlar det märket verkar det..
Givetvis ska jag lyssna på arro om jag får möjligheten! Ska faktiskt ganska snart åka och lyssna på Totem Model1 ihop med min push pull förstärkare och jämföra dem framförallt med Caveman 8 som no-frills-audio har skapat som är väldigt lämpad till rördrift!
Ska du mässan i Jönköping?
mvh
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
34 bilder
3 filmer

1 annons

Minhembio - Senaste nyheterna
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler