Nåväl. Idag fick vi vår första medalj, så var den gränsen spräckt i alla fall.
Postad 31 July 2012 - 22:08
Nåväl. Idag fick vi vår första medalj, så var den gränsen spräckt i alla fall.
Postad 31 July 2012 - 23:19
Postad 01 August 2012 - 00:24
Postad 01 August 2012 - 03:51
Finns ju inget bättre än att det är OS dygnet runt på tv. Behöver inte va svenska deltagare med men det gör ju tävlingen roligare om man har någon svensk att hålla på.
Brände av hela damernas lagtävling i gymnastik igår, hur spännande som helst.
Friidrott och simning är OS största höjdpunkter för mig. Så jäkla laddad inför Tessans lopp på Fredag.
Postad 01 August 2012 - 07:23
Kollar på både på svtplay och tv samtidigt
Postad 01 August 2012 - 08:14
Tycker det är riktigt trevligt att ha något att kolla på var gång man slår på tv:n. Eloge till kommentatorerna för gymnastiken som gör ett mycket bra jobb.
Tävlingarnas största överraskning: Ye Shiwen. **** vad hon sticker på sista längden
Postad 01 August 2012 - 10:22
Det gjorde hon, det gick riktigt fort. Men det blir ju lite löjligt när de jämför den längden med amerikanens (Lockte). Han var helt överlägsen och slog synbarligen av ganska mycket på farten när han insåg att han inte behövde ta ut sig.Samma här ibland kan det t.o.m vara 2 olika sändningar på datorskärmen samtidigt.
Tycker det är riktigt trevligt att ha något att kolla på var gång man slår på tv:n. Eloge till kommentatorerna för gymnastiken som gör ett mycket bra jobb.
Tävlingarnas största överraskning: Ye Shiwen. **** vad hon sticker på sista längden
Postad 01 August 2012 - 14:55
Jag måste vara udda för jag förstår inte grejen med all nationalism som genomsyrar OS (och många andra stora sportevenemang). Jag är väldigt opatriotisk av mig tror jag.
Det har inget med patriotism eller nationalism att göra. Kära nån, så feldefinierat du har fått det.
Jag är arbetarinternationalist, men likväl håller jag självklart stenhårt på Sverige.
Nåväl. Mer sport kanske. Just nu har vi chans på medalj i cykel och kanot (för kanotfinalen har väl inte gått ännu?). Damhandbollen ser inte särskilt ljus ut. Senast jag kollade Sverige - Frankrike stod det 2-5 och vi tog avslut från halva plan.
Postad 01 August 2012 - 17:37
Men snart börjar friidrotten och då lär det nog bli en hel del tittande.
Postad 02 August 2012 - 16:27
Postad 02 August 2012 - 16:31
Postad 02 August 2012 - 16:44
Postad 02 August 2012 - 19:55
Pingis tycker jag blivit sämre, max tre gånger över nätet i finalen
Damernas basket är skrämmande dålig och har inget i OS att göra, den håller distriktsmästerskapsnivå i damstav
Postad 02 August 2012 - 21:49
Postad 03 August 2012 - 12:11
Postad 03 August 2012 - 17:32
Ser fram emot att OS på riktigt ska börja iom friidrotten.
Postad 03 August 2012 - 19:50
Postad 03 August 2012 - 21:56
Hoppas verkligen att tennisfinalerna nu sänds i SVT HD, men det ska man kanske inte räkna med. Verkar som att de alltid prioriterar svenskt, även om det är någon helt värdelös utövare som damhandbollsgänget.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 03 August 2012 - 21:58.
Postad 03 August 2012 - 22:02
Tråkigt bara att man skall hänvisas till SVT Play för att följa en större del av sändningarna. BBC har över 20 kanaler i HD som visar spelen och har verkligen satsat rejält på TV-tittarna, till skillnad mot SVT.
SVT har väl bara 3 kanaler så det blir svårt att göra på ngt annat sätt. 80% av svenska folket skulle bli skogstokiga om de körde OS dygnet runt på alla kanalerna.
Postad 03 August 2012 - 22:08
Vad har vi för medalj chanser kvar? Har ingen koll :-(
//Mike
Postad 03 August 2012 - 22:13
Forza Hammarby :-) trevligt att Tornéus gick till final, som han sa: Nu kör vi!
//Mike
Hästhoppningen
Postad 03 August 2012 - 22:51
Postad 03 August 2012 - 22:55
Forza Hammarby :-) trevligt att Tornéus gick till final, som han sa: Nu kör vi!
//Mike
segling
Postad 03 August 2012 - 22:56
Missy Franklin har också imonerat stort i simbassängen.
Postad 04 August 2012 - 00:55
Vilken kille alltså, säkert andra som gjort grymma saker, men han kommer jag minnas mest.
Simma en tävling, hoppa i avslappnings poolen för att simma lite till, hoppa ur för att få medaljen, springa in och byta om för att komma ut och simma igen och vinna.
Tittade på Wikipedia ang. honom förut och bara stapeln till höger gjorde att man blev lite avundsjuk och fascinerad av vad han gjort
phelps.jpg 343.34K
7 Antal nerladdningarSedan en grej jag undrar över svenska idrottare under OS.
Hur kommer det sig att det egentligen går dåligt för dem?
Det jag tänkte på var lite att vi har väl samma träningsmöjligheter som dem har, vi har ju alla utrustningar de andra har och vi kan träna exakt lika mycket som de gör.
Hade Sverige varit ett "fattigt" land så ja då hade jag förstått det, t.ex. att behöva träna utan vågmaskiner osv. men så är ju inte fallet.
Redigerat av USiT2009, 04 August 2012 - 00:59.
Postad 04 August 2012 - 03:45
Ett samarbete med TV4 skulle kunnat ge fler TV-timmar då de också har några TV-kanaler.SVT har väl bara 3 kanaler så det blir svårt att göra på ngt annat sätt. 80% av svenska folket skulle bli skogstokiga om de körde OS dygnet runt på alla kanalerna.
Postad 04 August 2012 - 07:47
Usch, vilken mardröm, glättigt & överpretentiöst med en dj-vla massa reklamavbrott, NEJ TACK! Då behåller jag hellre det som det är, utan att för den skull tycka att det är optimalt...Ett samarbete med TV4 skulle kunnat ge fler TV-timmar då de också har några TV-kanaler.
Postad 04 August 2012 - 08:36
Tja. tycker man att det är OK att följa friidrotten och störas av simtävlingarna hela tiden så......................Usch, vilken mardröm, glättigt & överpretentiöst med en dj-vla massa reklamavbrott, NEJ TACK! Då behåller jag hellre det som det är, utan att för den skull tycka att det är optimalt...
Postad 04 August 2012 - 08:46
Hur tänkte du nu!?Ett samarbete med TV4 skulle kunnat ge fler TV-timmar då de också har några TV-kanaler.
Du vill alltså att OS skall förstöras helt och hållet?
Vilket är det enda TV4 "lyckas" med i allt de försöker sig på...
Hellre skulle jag ärligt avstå helt från att se OS än att pina mig igenom deras reklamspyende kanal.
Redigerat av masse70, 04 August 2012 - 08:47.
Postad 04 August 2012 - 08:48
Sedan en grej jag undrar över svenska idrottare under OS.
Hur kommer det sig att det egentligen går dåligt för dem?
Det jag tänkte på var lite att vi har väl samma träningsmöjligheter som dem har, vi har ju alla utrustningar de andra har och vi kan träna exakt lika mycket som de gör.
Hade Sverige varit ett "fattigt" land så ja då hade jag förstått det, t.ex. att behöva träna utan vågmaskiner osv. men så är ju inte fallet.
Vi är bara 9 miljoner i detta land. Så med tanke på urvalet så ligger vi bra till.
Postad 04 August 2012 - 09:03
Postad 04 August 2012 - 09:04
//Mike
Imorgon går Anna Laurell sin första match i boxningen och hon har stor chans på medalj.
Har faktiskt varit boxats i samma klubb som hon och även fått äran att sparras med henne. Även hennes nuvarande tränare är min gamla tränare. Kul när man ser dom i tv
Postad 04 August 2012 - 09:59
Tråkigt bara att man skall hänvisas till SVT Play för att följa en större del av sändningarna. BBC har över 20 kanaler i HD som visar spelen och har verkligen satsat rejält på TV-tittarna, till skillnad mot SVT.
Kan hålla med. Det blir något stressigt över det hela. Favoritsporterna blir hundra meter och spjut. Oväntat spännande var bågskytte och tyngdlyftaren som ville ha en tyst publik. När publiken tystnat skrek han "HOO" för att få lite endorfiner. Publiken skrek HOO tillbaka. Det är humor på hög nivå..
Just nu trillar Triathloncyklisterna i kurvorna som alkoholister i en rulltrappa. Usch..de är så tunna att man tror att nyckelbenen ska krasa som knäckebröd. Men det verkar vara hårda brudar med onödigt avslöjande dräkter som jag gärna stirrar på.
Imorgon går Anna Laurell sin första match i boxningen och hon har stor chans på medalj.
Har faktiskt varit boxats i samma klubb som hon och även fått äran att sparras med henne. Även hennes nuvarande tränare är min gamla tränare. Kul när man ser dom i tv
Simmerskan Sara har tog emot ett sportpris utanför Haninge kulturhus. Trevlig böna.
Postad 04 August 2012 - 10:32
+1000Hur tänkte du nu!?
Du vill alltså att OS skall förstöras helt och hållet?
Vilket är det enda TV4 "lyckas" med i allt de försöker sig på...
Hellre skulle jag ärligt avstå helt från att se OS än att pina mig igenom deras reklamspyende kanal.
Kan man verkligen "ha" SVT Play? Frågan torde snarare vara om man har någon slags internetanslutning isåfall... Eurosport är bra, det håller jag med om. Har också turen att ha tillgång till de danska kanalerna men de kämpar med samma problem som SVT, att täcka ett så stort omfång som möjligt på liten plats.Många får ju avstå delar av OS om man inte har SVT Play eller Eurosport.
Så du menar att det skulle sändas parallellt? Det som sänds på SVT sänds samtidigt på TV4? Man ska alltså välja mellan SVT & TV4, svårt att se att någon ö.h.t. skulle välja 4:an då... Eller du bara syftar fel?Sedan kan man ju välja om man då vill följa SVT eller TV4, det blir ju inget "antingen eller".
Postad 04 August 2012 - 10:45
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 04 August 2012 - 10:46.
Postad 04 August 2012 - 11:09
Postad 04 August 2012 - 11:11
Fick Lisa Norden guld eller silver, guld eller silver =)
Redigerat av USiT2009, 04 August 2012 - 11:11.
Postad 04 August 2012 - 11:30
Ett samarbete med TV4 skulle kunnat ge fler TV-timmar då de också har några TV-kanaler.
Garanterat det dummaste förslaget på hela forumet. Eftersom du är inne på hembioforumet antar jag att du har tillgång till internet. I och med det har du även svt play där det bara är att välja o vraka. Tycker du det är för liten bild på din dator är det bara att koppla upp den mot tvn.
Föruom svt finns även Eurosport att tillgå om du har den kanalen. När det gäller cykel är det "kungen av alla komentatorer" som komenterar, nuff said.
Sport och tv i all möjlig form är värsta tänkbara scenario om det sänds i 4an. Hur roligt var det med EM när tv4 sände? Man får obekväma rysningara bara man tänker tillbaks på eländet.
Nej, gör om gör rätt och bojkotta 4an.
G
Postad 04 August 2012 - 11:41
Lite svårt att sända innan tävlingarna börjar...Och vad tog en gammal parad gren som OS Brottning vägen? Kanske mer intrs med OS Fotb
Brottningen börjar imorgon.
http://www.london2012.com/wrestling/
Postad 04 August 2012 - 12:19
tv4 har rättigheterna till nästa OS
Sluta skrämmas!
Fan vad nära det var!!
Grymt kämpat.
F*n vad spännande, och bra jobbat av henne
Postad 04 August 2012 - 12:21
Han skräms inte, det är en realitet, tyvärr...
Sluta skrämmas!
http://www.dagensmed...icle3506480.ece
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
235 filmer
32 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?