Har ett Nvidia GT610 Grafikkort med DLP Link Glasögonen men får bara 3D att "fungera" med Stereoscopic Player's mjukvaruavkodning.
Dessa steg vidtog jag för att få det att fungera:
Valde Uppdateringsfrekvens 120Hz för projektorn.
Aktiverade 3D-synkronisering: DLP Link i projektorns inställningar.
Aktiverade Stereoskopisk 3D via Nvidias kontrollpanel. (Misstänker att något är fel här för vid dessa inställningar står det "3D Vision Discovery" som väl är vanliga analoga glasögon och jag använder ju DLP Active Shutter Glasses), Vad borde det stå istället för 3D Vision Discovery och hur får jag fram det?
I Stereoscopic Player valde jag Visningsmetod: Mjukvaru-pageflipping.
Jag har nu fungerande 3D effekt när jag spelar en Half-SBS 1080p 3D film men bakgrunden i filmen rycker till hela tiden (oavsett paus/play) och gör det omöjligt att se filmen men effekten finns och fungerar. Väljer jag någon annan uppspelningsinställning så försvinner 3D effekten.
Detta fel förmodar jag beror på att ingen avkodning görs via grafikkortet utan via processorn. Jag har därför testat att använda PowerDVD 12 och TotalMedia Theatre 5. Men här finns bara Display Device: Nvidia 3D Vision Ready Monitor att välja förutom 6 andra val som inte har med min setup att göra. Vilket val borde jag se här och hur löser jag fram det?
De lösningar jag sett med andra projektorer har varit att använda "3D Vision IR Emitter Emulator" Samt "3D Monitor EDID Override INF" med dessa har ej hjälpt mig, snarare fixat så det slutat fungera även i Stereoscopic Player. Vad jag förstått så är det egentligen inte metoder som skall användas till denna projektor.
Hoppas någon kan hjälpa mig här, måste ju finnas andra som fått det att fungera?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?