Forza Horizon (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
9
|
(7)
|
399:- | |
Forza Horizon - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 09 October 2012 - 15:11
Att det skulle vara samma körkänsla etc som F4 trodde jag aldrig på och det är det verkligen inte! Det känns som en blandning av ett gäng olika spel. Nfs serien med lite pgr och tdu o codemaster spel känner man av också.
Första timmen hade jag typ gett upp om att köpa det, sedan märkte jag att jag inte slutade spela och började gilla hur bilarna, framför allt vipern, betedde sig. Så nu lär jag nog köpa det åtminstone.
Börjat gilla grafiken o miljön faktiskt också.
Postad 09 October 2012 - 15:14
Postad 09 October 2012 - 15:26
Förstår inte hur du tänker där, faktiskt. Mig kvittar det, bara översättningarna är bra. Spelet påverkas inte av vad som sägs (och så mycket brukar ju inte sägas i såna här spel, så att det påverkar någon spelbarhet).Jo, det är precis vad det är. Typ.
Dubbning till film, däremot, är något jag undviker.
Bra! Då blir det att spela på svenska, så man slipper röststyrningen. När jag spelar Forza 4 online måste jag dra ur min Kinect, för att den uppfattar något jag säger som ett kommando och jag då blir utkastad till någon meny.Till er som har svenska: gå in i inställningarna på xboxen o byt land till england så löser det sig. Röststyrning genom kinect funkar på spel då också, tror inte de funkar om den står på sverige. Dock inte i dashboard, e de bara jag som anser det vara falsk marknadsföring? Jaja, fel tråd jag vet.
Postad 09 October 2012 - 15:36
Förstår inte hur du tänker där, faktiskt. Mig kvittar det, bara översättningarna är bra. Spelet påverkas inte av vad som sägs (och så mycket brukar ju inte sägas i såna här spel, så att det påverkar någon spelbarhet).
Dubbning till film, däremot, är något jag undviker.
Såhär; jag tycker att det mesta som översätts till svenska låter så extremt krystat. Sen är det många gånger som översättningarna görs av någon som är en generation för gammal och när då slang skall översättas så blir det oftast lite galet. Typ "Punch it! blir till "Pjäxan i pannrummet!" osv.
Du borde ju gilla dubbade filmer i de scenerna där de inte pratar?
Postad 09 October 2012 - 16:30
Spelet i sig då, nja... forza 4 handling är det inte iaf.
//Lorryquai
Postad 09 October 2012 - 17:08
Sämre än detta?Svenskan känns så ofantigt B - särskillt med de "brattsen" de hittat till voiceovers.
http://www.youtube.c...h?v=d-nOwIZkeZ8
Postad 09 October 2012 - 17:53
//Lorryquai
Postad 09 October 2012 - 17:55
Hur skulle dubbning göra skillnad i en scen där det inte sägs något?Såhär; jag tycker att det mesta som översätts till svenska låter så extremt krystat. Sen är det många gånger som översättningarna görs av någon som är en generation för gammal och när då slang skall översättas så blir det oftast lite galet. Typ "Punch it! blir till "Pjäxan i pannrummet!" osv.
Du borde ju gilla dubbade filmer i de scenerna där de inte pratar?
Postad 09 October 2012 - 17:59
Sämre än detta?
http://www.youtube.com/watch?v=d-nOwIZkeZ8
Ugh öronkatarr
dubbning är aldrig någonsin okej. Översättning visst men liksom böcker så är de ju alltid bäst på originalspråket.
Blir att damma av 360n nu och hoppas på att man inte måste ha guld för att ladda ner demot.
Postad 10 October 2012 - 09:26
http://www.youtube.c...h?v=ehZHmDg1H4s
Postad 10 October 2012 - 11:29
Men jag tycker det ser kul ut. Ska prova så fort jag får tid.
/Niklas
Postad 10 October 2012 - 14:16
Postad 10 October 2012 - 15:01
Postad 10 October 2012 - 22:01
Jag gillar spelet mer o mer. Framför allt gillar jag bara att cruisa runt o se på skogen o bergen runt mig. Påminner en hel del om härjedalen där man e halvt uppväxt.
Ser fram emot att köra runt o lyssna på musik i hela den där lilla världen. Synd bara att den är ju himla liten.
Har ju sedan hittat åtminstone ett litet "hemligt" ställe
Postad 11 October 2012 - 00:04
Postad 11 October 2012 - 07:11
Det känns väldigt arkadigt (jmf FM4) men man känner samtidigt igen vissa bitar ur fysiken.
Postad 11 October 2012 - 12:13
Finns några från bizarre creations (pgr serien), önskar bara det vore fler!
Postad 11 October 2012 - 16:46
Tvångsöversättning kommer vara standard framöver oavsett vilka inställningar man gör, eftersom mer och mer kommer styras av vilket land man bor i och inte vara valbart. Precis som i Fönster 8. Mikromjuk har bestämt att det ska vara så eftersom de helt enkelt har bestämt att det ska vara så. Vi som bor utanför Amerikat kan ju inte ett ord engelska, vilket de vet bäst i Rödmond, hela världens centrum där allting ska bestämmas.
Så det är inte säkert att tricket med att ändra lokal till Förenta staterna, Förenade kungadömet eller liknande kommer fungera i framtiden med nyare spel. Instrumentbrädan kommer inte heller vara på engelska speciellt länge till.
Men om det fungerar att välja engelska i Forza Horisont vet jag inte om det ens spelar roll. Så snyggt det är grafiskt känns hela konceptet med påtända snorungar i lyxbilar och stupfulla kameramän så uttjatat påfrestande att jag inte längre vet om jag har lust uthärda det en gång till. Smuts 2 orkade jag inte ens spela färdigt.
Postad 12 October 2012 - 11:24
Postad 12 October 2012 - 11:29
(var tvungen att använda +1 på Zacabebs inlägg för andra gången sen de införde funktionen)
Edit: WHAT?!? 5/5 av giantbomb. Det trodde jag inte.
Redigerat av Unregistered6810b893, 12 October 2012 - 11:46.
Postad 12 October 2012 - 12:22
9.0 av IGN tydligen.
http://www.ign.com/a...-horizon-review
Postad 12 October 2012 - 22:42
sedan om ni inte vet så går det att ta sig ned till botten av dammen på sista rejset med vipern också.
Gamereactor gav ett hyvsat betyg också.
Dom e ju rent ut sagt helt till sig i byxorna över spelet!
www.gamereactor.se
nu är ju frågan bara om det är värt typ 400:- att få några extra bilar som ändå borde ingå i vanliga priset. Så trött på denna skamlösa prissättning som börjat bli standard nu. Forza 4 har ju kostat enorm summa totalt!
Postad 16 October 2012 - 18:27
Postad 16 October 2012 - 18:42
Är demon ute för oss dödliga ännu? Orkar inte koppla upp allt igen och återigen bli besviken!!
hehe samma här. Jag är väl iof inte så het på det här liret jag väntar egentligen på Forza 4 GOTY edition.
Postad 16 October 2012 - 18:53
Swensklish:et i demot fick mig att vilja kräkas.

VDK?!**
* Krysskartong fullvarv på Swensklish
** WTF direktöversatt till Swensklish.
Redigerat av Zacabeb, 16 October 2012 - 18:59.
Postad 16 October 2012 - 19:19
Giant Bombs QL gör dock att detta spelet ser riktigt bra ut:
http://www.youtube.c...h?v=IJyi8cG_7dE
Postad 16 October 2012 - 20:06
Häftigt däckbränning.. =/
Du menar förstås swenglish.
Swenglish är väl åt andra hållet (Vi käär a-båt dö smål pipöl)? Dessutom har ju Microsoft återuppfunnit en av de värsta otygen i språkförbistringens historia (engelska med enstaka instick av svenska), så det behövde ett nytt namn.
Postad 17 October 2012 - 20:26
Anyways. Det här med seasonpass, vad kommer den kosta i Sverige? Den ingår väl inte i Limited Edition? För det fanns något som hette VIP där... ?
edit:
Gamereactors snack om att det här var nära 60fps var löjeväckande. Man får inte alls det där buttery smooth-känslan man gör när man upplever så sköna skärmuppdateringar. Oh well.
Redigerat av ColinZeal, 17 October 2012 - 20:36.
Postad 18 October 2012 - 17:55
Går att ha kul med säkerligen om man gillar att gasa men ingenting märkvärdigt. Svensköversättningarna hade väl gått att leva med. Trist man blir tilltalad som en 5-åring bara. Mycket codemasters över det hela kan jag tycka över presentationen.
Postad 19 October 2012 - 09:40
Kan lika gärna köra ridge racer egentligen.
Överdrifter i all ära men har du spelat ridge racer?
Postad 19 October 2012 - 13:10
Postad 19 October 2012 - 14:19
Frontalkrockar är en smått surrealistisk upplevelse...
De påminner lite om det klassiska Metropolis Street Racer, där bilarna inte fick lämna marken eftersom någon tillverkare tyckte det skulle ge sken av dålig väghållning. Som en följd åkte man ned för gatorna i San Francisco limmad på vägen.
Det kan vara samma sak här; eftersom spelet skildrar illegal racing så har man säkert fått restriktioner, i synnerhet då civiltrafiken utgörs av verkliga bilar. Bilarna får volta om man kör över en kulle, men inte om man kör in i mötande trafik. Ett antagande bara.
Postad 19 October 2012 - 14:49
Postad 20 October 2012 - 14:48
Det här kändes ju också som en väldigt bra nyhet! ska bli spännande att se hur det blir
http://www.gamereact...on-expansionen/
Postad 25 October 2012 - 12:18
Finns det någon affär som kanske satt ut det på hyllorna redan?
Sedan vill man ju ha LCE versionen men inte om den kostar sjuka pengar.
Nåt tips där den är billigare?
Spelbutiken tar 700:- det är ju åtminstone överkomligt.
Postad 25 October 2012 - 16:55
Någon som kan bekräfta att man kan styra med D-pad?
Postad 25 October 2012 - 17:04
Men vem vet; det kanske finns nån konfiguration som tillåter det.
Postad 25 October 2012 - 17:10
Postad 25 October 2012 - 18:49
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
3 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?