Har ett par Sennheiser RS180 som jag haft ett tag. Har dom i datorn så tycker det fattas något, Kör med vanlig 3.5 från ljudkortet och antar att inbyggda ljudkortet inte är mycket att hurra för. Så funderar på om ni vet någon billig prisvärd dac till dom? eller tips på annat...
Postad 02 September 2012 - 23:06
Har ett par Sennheiser RS180 som jag haft ett tag. Har dom i datorn så tycker det fattas något, Kör med vanlig 3.5 från ljudkortet och antar att inbyggda ljudkortet inte är mycket att hurra för. Så funderar på om ni vet någon billig prisvärd dac till dom? eller tips på annat...
Postad 21 September 2012 - 07:32
många gillar cambridge dacmagic+, om du måste köpa inom sverige. Annars är Schiit Bifrost ruskigt populär om du beställer från USA.
Postad 21 September 2012 - 17:44
Men det är inget hörlursuttag på dacmagic?billig och prisvärd är ju två olika saker...
många gillar cambridge dacmagic+, om du måste köpa inom sverige. Annars är Schiit Bifrost ruskigt populär om du beställer från USA.
Postad 21 September 2012 - 17:49
Postad 24 September 2012 - 14:12
Även om du köper ett par lurar för 10k och uppåt får du inte riktigt samma känsla som att det står ett par högtalare framför dig och skyfflar luft. Sen finns det magiskt bra binaurala inspelningar tex som ger en närmast overkligt bra rumsupplevelse i hörlurar, men dom är fortfarande ovanliga (kolla upp Dr. Cheskys explorations in space and time).
Däremot placering/dynamik/transienter går att få vansinnigt bra med lurar, det är här de verkligen kan glänsa gentemot högtalare i samma prisklasser.
vet inte om det hjälpte, men alltid något kanske...
Postad 24 September 2012 - 18:34
Gamla dacmagic har inget hörlursförstärkare, men det har dacmagic+. Har inte lyssnat, så vågar inte uttala mig om kvaliteten dock. Det brukar inte vara high-end direkt när det är integrerat i en instegsdac.
Även om du köper ett par lurar för 10k och uppåt får du inte riktigt samma känsla som att det står ett par högtalare framför dig och skyfflar luft. Sen finns det magiskt bra binaurala inspelningar tex som ger en närmast overkligt bra rumsupplevelse i hörlurar, men dom är fortfarande ovanliga (kolla upp Dr. Cheskys explorations in space and time).
Däremot placering/dynamik/transienter går att få vansinnigt bra med lurar, det är här de verkligen kan glänsa gentemot högtalare i samma prisklasser.
vet inte om det hjälpte, men alltid något kanske...
Jag körde dom genom min Yamaha rx-v2067 och testade. Kan inte påstå att det var stor skillnad. Då använde jag mig väl av yamahans DAC när jag kopplade in dom i hörlursuttaget?
Postad 26 September 2012 - 13:39
Postad 26 September 2012 - 18:42
Postad 26 September 2012 - 19:39
Kul att du är nöjd! Jag tror det viktigaste för förändringen av det upplevda ljudet ligger i dac:en som nog är betydligt bättre än din gamla, så passa på att köra den även för högtalarna och stereon
Tror ni att dacmagicen är bättre än min yamaha 2067 i stereo på min dm 2/6or?
Postad 30 September 2012 - 21:24
15k var nypris på 2067 om jag inte minns fel.Ja, det är den nog. Bör ju vara med tanke på priset kontra 2067.
Postad 02 October 2012 - 08:55
Redigerat av Unregisteredb141c5bc, 02 October 2012 - 08:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?