Magine - nytt sätt att konsumera TV på
236 svar till detta ämne
Postad 18 December 2012 - 08:34
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Det är oändligt mkt lättare att få tillåtelse att sända filmer och tv-serier på en tablet/telefon än att få visa dem på tevar.
Varför då? Källa på det? Skulle aldrig få för mig att se vare sig tv eller film på min telefon. Visa skojiga youtube-klipp och hemgjorda filmer är helt okej... /S
Postad 10 January 2013 - 15:25
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Nu har jag inte testat Magine, men jag har svårt att se det som en konkurrent till andra distributörer, speciellt om vi pratar om den stora massan som bara vill ha en dumburk som fungerar som den gjort tidigare. Jag har t.ex. en samsung smart tv, men det känns lite meckigt att behöva starta appen varje gång jag ska titta på TV, såvida inte man kan få appen att starta automatiskt varje gång man startar TVn.
Däremot ser jag andra användningsområden, och det är ju självklart på smartphones och mediacenters. Hade mer än gärna sett en variant för XBMC.
Postad 21 January 2013 - 19:21
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Nu har jag inte testat Magine, men jag har svårt att se det som en konkurrent till andra distributörer, speciellt om vi pratar om den stora massan som bara vill ha en dumburk som fungerar som den gjort tidigare. Jag har t.ex. en samsung smart tv, men det känns lite meckigt att behöva starta appen varje gång jag ska titta på TV, såvida inte man kan få appen att starta automatiskt varje gång man startar TVn.
Däremot ser jag andra användningsområden, och det är ju självklart på smartphones och mediacenters. Hade mer än gärna sett en variant för XBMC.
Jag har skrotat min tv för länge sen, numera kör jag allt via ipaden och vidare till apple tv och som bildkälla kör jag med 24 tums data skärm och projektor med 90 tums duk, jag saknar inte tv på de klassiska viset, jag kan numera se allt via paddan, har svt play, tv3, tv4, tv5, tv6, tv8, via play, netflix, c more, bbc, och nästa steg blir Magine, är ju super att slippa passa tv tider, numera ser jag serier m.m när jag känner för de, allt finns ju gratis nästan, låg sjuk 2 veckor runt jul och då upptäckte jag hur bra paddan är som tv när man ligger till sängs, låg och sträck såg alla serier man missat på 5an och 6an, kommer aldrig ha tv via ett tv uttag, framtiden är via nätet, och jag har 1000mbit lina så kvaliten är de inget fel på, HD material och surround ljud funkar fin fint.
Postad 21 January 2013 - 20:05
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Problemet är om du nu har alla dom där tjänsterna du nämner så blir det ganska många 100 lappar i månaden och då blir det inte billigare än ett större utbud hos nån operatör.
För streaming till valfri enhet har man såklart en dator med tvkort eller nån form av lnuxbox så kan du se var du vill på vad du vill och även i Linux, paddor, telefoner, whatever sålänge det bara finns uppkoppling.
Ingen av dom tjänsterna fungerar i Linux bortsett från dom fria play kanalerna och går inte och se på vad som helst inte ens på en vanlig TV i vissa fall om man inte har av rätt märke. Åtminstone då det gäller HBO iaf.
Redigerat av Leatherface, 21 January 2013 - 20:16.
Postad 21 January 2013 - 20:40
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Problemet är om du nu har alla dom där tjänsterna du nämner så blir det ganska många 100 lappar i månaden och då blir det inte billigare än ett större utbud hos nån operatör. För streaming till valfri enhet har man såklart en dator med tvkort eller nån form av lnuxbox så kan du se var du vill på vad du vill och även i Linux, paddor, telefoner, whatever sålänge det bara finns uppkoppling. Ingen av dom tjänsterna fungerar i Linux bortsett från dom fria play kanalerna och går inte och se på vad som helst inte ens på en vanlig TV i vissa fall om man inte har av rätt märke. Åtminstone då det gäller HBO iaf.
Jag håller med, det bästa måste vara ett tv-kort från någon leverantör och en linuxburk. Men vilken leverantör har du? Verkar ju vara ett h*lvete med pairing och allt sånt?!
Postad 21 January 2013 - 20:51
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Bara HD kanaler som pairas hos vissa. Jag har Tele2 där det inte är nån pairing.
Canal Digital kör ingen pairing heller i dagsläget.
Tele2's HD utbud är ett skämt däremot men jag kan iaf se fler HD kanaler i valfri box än vad man kan hos t.ex Comhem där bara SVT funkar. Tele2 har också större frihet med sina mindre intressepaket efter tycke och smak.
Dessutom är det inbakat i hyran box,kort och 1 valfritt intressepaket för 45:-/mån vilket ger kring 16-17 digitala kanaler eller nåt. Inga extra avgifter för analoga kanaler då dom är nersläckta sen länge.
Postad 22 January 2013 - 18:57
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Problemet är om du nu har alla dom där tjänsterna du nämner så blir det ganska många 100 lappar i månaden och då blir det inte billigare än ett större utbud hos nån operatör. För streaming till valfri enhet har man såklart en dator med tvkort eller nån form av lnuxbox så kan du se var du vill på vad du vill och även i Linux, paddor, telefoner, whatever sålänge det bara finns uppkoppling. Ingen av dom tjänsterna fungerar i Linux bortsett från dom fria play kanalerna och går inte och se på vad som helst inte ens på en vanlig TV i vissa fall om man inte har av rätt märke. Åtminstone då det gäller HBO iaf.
Betalar bara 300 ungefär för allt, skulle jag tagit hela viasat paketet hos com hem jag då snackar vi de dubbla priset, Netflix kostar 79, och hela viasat paketet med sport och allt endast 249 spänn och de är billigt, viasat sport paktet kostar lika mycket på comhem MEN då kan du inte välja vilken Nhl match du vill se, sänds bara 2 åt gången eller om man kollar reprisen dan efter, på viaplay kan du se alla matcher, och jag har hela film och tv paktet också så dyrt är de då inte, jag har halverat min månadskostnad sen jag slutade med comhem.
Postad 23 January 2013 - 03:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ok beror väl på vad man prioriterar för paket förstås hur mycket man tjänar eller om man tjänar nåt.
Jag har inget intresse av Viasat kanaler utan mest sport och film typ C More paketet.
Jag har tillgång till C More Play i det abbonemanget med men har ingen möjlighet att använda det pga då måste jag köra Windows. Genom min box kan jag däremot se på vilken dator i världen som helst oavsett OS.
Har kanalerna fullt integrerat i XBMC överallt jag befinner mig. Behöver inte sitta med en massa låsta tekniska lösningar eller Windows för att kunna se. Funkar även på gamla Symbian telefoner som många fortfarande använder.
Då dom olika tjänsterna erbjuder tekniska lösningar för att jag ska kunna se på vad jag vill och blir sjunker ytterligare i pris så ser jag det som ett alternativ däremot.
Själva tekniken med sändningar och tjänster över internet är jag för men tyvärr så funkar det inte för mig iaf. Jag tänker inte köra dom OS dom tycker agg jag ska köra eller använda dom låsta grejer som dom tycker jag ska använda. Jag vill köra på vad jag vill och mina villkor. Det anser jag är min rättighet sålänge jag betalar för mig.
Av samma anledning kommer jag aldrig använda nån operatörbox heller då den begränsar mitt användande betydligt.
Redigerat av Leatherface, 23 January 2013 - 03:11.
Postad 23 January 2013 - 06:36
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Ok beror väl på vad man prioriterar för paket förstås hur mycket man tjänar eller om man tjänar nåt. Jag har inget intresse av Viasat kanaler utan mest sport och film typ C More paketet. Jag har tillgång till C More Play i det abbonemanget med men har ingen möjlighet att använda det pga då måste jag köra Windows. Genom min box kan jag däremot se på vilken dator i världen som helst oavsett OS. Har kanalerna fullt integrerat i XBMC överallt jag befinner mig. Behöver inte sitta med en massa låsta tekniska lösningar eller Windows för att kunna se. Funkar även på gamla Symbian telefoner som många fortfarande använder. Då dom olika tjänsterna erbjuder tekniska lösningar för att jag ska kunna se på vad jag vill och blir sjunker ytterligare i pris så ser jag det som ett alternativ däremot. Själva tekniken med sändningar och tjänster över internet är jag för men tyvärr så funkar det inte för mig iaf. Jag tänker inte köra dom OS dom tycker agg jag ska köra eller använda dom låsta grejer som dom tycker jag ska använda. Jag vill köra på vad jag vill och mina villkor. Det anser jag är min rättighet sålänge jag betalar för mig. Av samma anledning kommer jag aldrig använda nån operatörbox heller då den begränsar mitt användande betydligt.
Du kommer aldrig få som du vill Leatherface. Anledningen är att det är alldeles för få som kör din lösning (vilken iofs låter bra då du beskriver den). Linux är för avancerat och kräver alldeles för mkt av användaren för att det ska bli särskilt stort, därför kommer de olika företagen inte satsa på det. /Fredrik
Postad 23 January 2013 - 14:34
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Beror på vad man ska göra.
För streaming är det enda du behöver göra att knappa in IP addressen till boxen och login/lösen (man lämnar inte helt öppet som många Dreambox ägare gör med standardlösen).
Sen klicka på TV rutan på den kanal man kan streama så öppnas det i VLC så behövs inga stora kunskaper där inte.
Inte så mycket kunskaper heller att ladda ner det plugin man behöver till XBMC för att göra det möjligt så behövs inga stora kunskaper där heller. Bara knappa in IP och sånt för boxen så har man alla kanaler där också.
Sen finns det ju dom som kan noll om datorer förstås och den gruppen klarar inte ens av att få igång Netflix osv.
Däremot ska man sätta upp dator med tvkort så är det en hel del jobb och det finns det nog många som har svårt med.
Har man router får man iofs också öppna ett par portar med men inga stora saker som måste göras. Själv som mer avancerad användare föredrar istället VPN istället för öppna portar däremot.
Men visst jag är medveten om att bolagen inte kommer lyssna på mig och många andra sålänge dom inte blir tvingad till det i form av lagstiftning eller liknande.
Redigerat av Leatherface, 23 January 2013 - 14:39.
Postad 22 March 2013 - 18:20
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Fick mail om att de är på gång. 7 fria kanaler eller 30 kanaler för 99 kr. http://www.facebook.com/Magine KanalllistanSVT1 SVT2 TV4 News TV4 CNN MTV National Geographic Cartoon Network Boomerang Nickelodeon Nickelodeon Jr SVT Barnkanalen Eurosport TCM Silver TNT Showtime Star! Kanal Global BBC Entertainment BBC World News Sjuan TV4 Film TV4 Komedi TV4 Guld TV4 Sport TV4 Fakta TV4 Fakta XL Kunskapskanalen SVT 24 Det kommer även en app till Samsungs Smart TV + LG Fri månad kommer att erbjudas + ingen bindningstid Några kanaler får även begränsningar i tillgänglighet (vad de nu menar med det) Edit: läste följande: "SVT & TV4-kanalerna spelas inte in och går inte att se bakåt i tiden. Alla kanaler har heller inte möjlighet till Airplay." Möjligen kan ändringar i kanalutbudet ske, typ femman och nian kan utgå....
Redigerat av MrAssov, 22 March 2013 - 19:09.
Postad 22 March 2013 - 18:31
Unregisteredd50e3ce3
-
Unregisteredd50e3ce3
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Några kanaler får även begränsningar i tillgänglighet (vad de nu menar med det)
Skulle tro att vissa kanaler endast kommer att kunna ses live & inte gå att spola tillbaka.
Postad 23 March 2013 - 07:00
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Lite för dåliga kanaler för att det ska vara värt att betala för tyvärr.
Skaffa avtal med Viasat, utan tv3,6,8 osv så kommer det inte ersätta något annat tv-abbonemang! Och var är Discovery, History Channel osv?
Postad 23 March 2013 - 09:35
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Skaffa avtal med Viasat, utan tv3,6,8 osv så kommer det inte ersätta något annat tv-abbonemang! Och var är Discovery, History Channel osv?
Så är det,känns mer som ytterligare en outlet för tv4 gruppens skräp,och med begränsningarna som nämns är det ännu mer urvattnat.
Postad 23 March 2013 - 10:50
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Jag håller med, utbudet är för dåligt dessvärre. Att man inte kan spola i SVT- och TV4-kanaler bryr jag mig inte riktigt om, men jag vill inte ha ett abonnemang där vissa "självklara" kanaler som TV3, TV6 m.fl. inte ingår.
Men jag ska ge Magine en chans...
Postad 23 March 2013 - 19:23
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Ja där ser man, mest skräpkanaler och flera kan man ju redan se via andra appar gratis typ svt play, där finns alla 5 kanaler gratis redan nu, på tok för dyrt också, nä jag provar nog en månad men inte blir de att betala för de här inte, finns i princip ingen kanal i paketet som jag vill ha eller saknar. Dom sju fria kanalerna lär bli svt som redan är fria, alltså 5st, sedan 2 till, lär nog bli tv4 som jag aldrig ser på, av dom totalt 30 kanaler dom erbjuder är de typ 2 kanaler som är intressanta resten är ju bara skit kanaler.
Redigerat av Unregistered94c28536, 23 March 2013 - 19:27.
Postad 23 March 2013 - 19:32
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
nä jag provar nog en månad men inte blir de att betala för de här inte, finns i princip ingen kanal i paketet som jag vill ha eller saknar.
Varför ens prova om det bara är skit? Skulle inte ens tänka tanken att prova ngt en månad som jag visste var skit. Även om det var GRATIS den månaden. /Fredrik
Postad 23 March 2013 - 19:37
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Varför ens prova om det bara är skit? Skulle inte ens tänka tanken att prova ngt en månad som jag visste var skit. Även om det var GRATIS den månaden.
/Fredrik
Vill testa endå. är ju gratis, har redan appen i min ipad, programmet i sig kan ju vara grymt trots avsaknaden av bra kanaler.
Postad 24 March 2013 - 11:41
Arcane
-
Arcane
-
Användare
-
-
216 inlägg
Nu vet jag inte hur det hänger ihop i Sverige men problemet för ett system som Magine här i Danmark vore att många kanaler är en del av Viaplays paketlösning. De har nog ett relativt begränsat intresse i att delta eftersom de redan tjänar bra pengar på sin egen lösning.
Trots det så verkar Magine som en vettig tjänst och en bra idé. Jag är övertygad om att det kommer växa successivt och förhoppningsvis överta Viaplay och liknande för att samla allt under ett tak. Det vore orealistiskt att förvänta en felfri tjänst, rent innehållsmässigt, från början. Jag tvivlar däremot inte på att de har koll på tekniken.
Postad 24 March 2013 - 12:47
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Läste följande på deras facebook-sida:
"HD-kanaler kommer finnas hos oss[Magine] i framtiden, förhoppningsvis snart. Hastigheten kommer variera men ligga någonstans mellan 700kbit-4Mbit/s."
Postad 24 March 2013 - 14:01
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Läste följande på deras facebook-sida: "HD-kanaler kommer finnas hos oss[Magine] i framtiden, förhoppningsvis snart. Hastigheten kommer variera men ligga någonstans mellan 700kbit-4Mbit/s."
Men bitrate för hd-kanaler ligger väl på 7-8 mbps?
Postad 27 March 2013 - 08:35
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Så länge inte kanaler vi tittar på som Discovery CHannel kommer finnas med så är denna tjänst endast aktuell för oss som en "prova på"...
Konceptet verkar dock riktigt bra, kan de få till en "app" till Apple-TV eller xbox360/ps3 så kan denna prdukt nog bli riktigt användbar!!
/S
Postad 31 March 2013 - 20:16
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
nån som fått en invite än?
jag signade upp mig i november å har fan inte sett röken av nån invite. fick även jag mail förra veckan om att det skulle vara på g.. å jag som precis sagt upp mitt comhemabbonemang. ge mig nu tack
Postad 31 March 2013 - 23:25
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
nån som fått en invite än?
jag signade upp mig i november å har fan inte sett röken av nån invite. fick även jag mail förra veckan om att det skulle vara på g.. å jag som precis sagt upp mitt comhemabbonemang. ge mig nu tack
Samma här, inte ett ljud.
Postad 01 April 2013 - 19:40
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Tappade intresse när jag var tvungen att ange mitt telefonnummer för att registera min gratismånad.
Postad 04 April 2013 - 20:42
Unregistered5e1e3058
-
Unregistered5e1e3058
-
Användare
-
-
105 inlägg
Fick en invite för någon dag sedan, men de kräver ett Facebook eller Twitterkonto, det kan de ju glömma...
Postad 05 April 2013 - 07:28
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Väntar fortfarande på invite.... :/
/S
Postad 06 April 2013 - 15:15
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
fick invite, men har inte orkat fixa... för få plattformar... saknar allt me i (=apple) och har en Samsung SMART BD spelare, ej Tv...
Så, jag avvaktar..............
(ifall de börjar sända någon kanal som jag verkligen vill ha, så fixar jag deras tjänst direkt + ny tv etc)
Postad 11 April 2013 - 11:59
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Denna tjänst + Apple TV hade ju varit optimal. Minimal hårdvara utan smartcards och annat junk, undrar varför Apple är så tröga med att låta tredjepartstillverkare släppa appar hit? Netflix har lyckats av någon anledning men inte många fler? Magine på denna plattform hade ju gjort att apples produkt hade förtjänat ordet TV i sitt namn...
/S
Postad 11 April 2013 - 12:04
nfornell
-
nfornell
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Samma här, inte ett ljud.
Fick min i veckan, länge sen jag reggade mig, din kommer nog snart..
Postad 11 April 2013 - 16:26
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Denna tjänst + Apple TV hade ju varit optimal. Minimal hårdvara utan smartcards och annat junk, undrar varför Apple är så tröga med att låta tredjepartstillverkare släppa appar hit? Netflix har lyckats av någon anledning men inte många fler? Magine på denna plattform hade ju gjort att apples produkt hade förtjänat ordet TV i sitt namn...
/S
Airplay
Postad 11 April 2013 - 16:30
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
fick min Invite idag. Provar på da :-) tycker det är en stor miss av dom att inte fixa en Android app
Postad 12 April 2013 - 23:00
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Jag ansökte i november i fjol, inte fått någon invite ännu, snart skiter jag i de här.
Postad 14 April 2013 - 13:49
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Bara skitkanaler som man kan leva utan. Och dom fåtal program som är värt att se kan man se på Play kanalerna i XBMC helt reklamfritt.
Redigerat av Leatherface, 14 April 2013 - 13:50.
Postad 16 April 2013 - 12:20
chaffis
-
chaffis
-
Användare
-
-
151 inlägg
Man får väl prova tänkte jag men som så många redan sagt för att ersätta ens vanliga TV abb. så krävs det att de åtminstonde lägger till TV3, femman TV6 och helst kanal9.
Ni som testat, funkar tekniken bra? Är bildkvalitet ok?
/Fredrik
Postad 17 April 2013 - 00:23
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag tyckte att bildkvaliten var överlag bättre än den bild jag får ut genom Boxer, men det är för att Boxer verkar köra vissa kanaler i 0.5 Mbit.
Tekniken funkar bra, appen är väl lite slö när den ska skapa tablån men sen funkar det bra.
Postad 17 April 2013 - 00:34
AlbertMwugabi
-
AlbertMwugabi
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Fick en invite för en tid sedan och prövade att idag sätta upp ett konto. Måste säga att jag vart positivt överraskad, många kanaler, kanske inte alla i min smak, men mycket att välja på.
Bildkvalitén tycker jag det känns som är lite skiftande, vet inte om det är kanaler eller program som skiljer. Tittade på Top Gear på BBC och det såg inte bra ut alls. Har dock senaste timmarna suttit och tittat på EuroSport's olika sändningar och kvalitén på deras material är mycket bra.
Har inte provat appen till iPhone då jag inte vill titta på telen utan vill ha det på datorn.
Postad 18 April 2013 - 08:15
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Iphone/ipad appen kraschar direkt man ska se på något...på datorn funkar det väl ok.
Postad 18 April 2013 - 09:19
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Fick min invite förra veckan, tog sin lilla tid.
Tror jag reggade mig i för den i augusti-september.
Hade redan tagit ner appen på telefonen och paddan, smidigt att logga in med twitter och ok bild tycker jag.
Kanske kan bli något det här.
Intresset från min sida lär nog svalna rejält när det börjar kosta pengar iofs
Postad 18 April 2013 - 12:06
hellfog
-
hellfog
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Fick min invite igår. Provade idag verkar coolt, funkar bra på både Ipad och dator. Läst att många har problem med Ipad.
Postad 18 April 2013 - 18:47
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Fick min invite igår, testat på ipad och iphone och de funkar perfekt, synd bara att utbudet är si så där.
Postad 20 April 2013 - 08:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Totalt värdelös tjänst då den inte fungerar på jailbreakade IOS enheter. Fick en invite i veckan men kommer inte använda den pga detta. Skräptjänst. Fick min invite igår. Provade idag verkar coolt, funkar bra på både Ipad och dator. Läst att många har problem med Ipad.
Antagligen har de jailbreakade enheter. Magines DRM funkar inte på dem. Iphone/ipad appen kraschar direkt man ska se på något...på datorn funkar det väl ok.
Funkar inte på jailbreakade enheter.
Postad 20 April 2013 - 08:42
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Totalt värdelös tjänst då den inte fungerar på jailbreakade IOS enheter. Fick en invite i veckan men kommer inte använda den pga detta. Skräptjänst.
Antagligen har de jailbreakade enheter. Magines DRM funkar inte på dem.
Funkar inte på jailbreakade enheter.
Va bra, då blev jag än mer övertygad det är inget för mig
Postad 20 April 2013 - 08:49
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
installera xcon så funkar det....
Postad 20 April 2013 - 09:39
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
installera xcon så funkar det....
Tack nu funkar det.
Postad 21 April 2013 - 20:15
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Har äntligen fått min invite och satt och lekte med detta under eftermiddagen, spontana kommentarer:
Positivt:
* Att någon försöker göra en portal för vanlig tv, så man slipper respektive kanals spretiga och röriga playtjänster
* De verkar hålla bra nivå på systemutvecklingen, det är prydligt och snyggt och verkar stabilt.
Edit: nu när jag testade så blir det bara en vit ruta när man går in på magine.com efter man loggat in... kanske inte helt stabilt då... Det går inte att logga in alls med IE10, logga in-länken är helt död och i kompatiblitetsläget blir hela sidan kocko
* Enkel login med fb (som jag vet att vissa inte har eller gillar)
Negativt:
* Bitraten verkar ganska låg, misstänker det är optimerat för smartphones, redan på ipad såg jag tecken på låg bitrate, vågar inte testa på våran 50" plasma än
* Många kanaler saknas, behöver inte säga mer
* Alldeles för mycket "döda" program, dvs program som man inte kan kolla på efter de visats en gång. Hela syftet med denna tjänst är ju att tv-programmen sparas i "molnet" så man slipper hålla på med boxar, media center eller nåt annat krångligt skräp, som mer ofta än sällan misslyckas pga dålig epg-data eller att småungarna har bytt kanal under en inspelning. I nuläget håller det inte alls måttet, och är en absolut "showstopper", man ska inte behöva gardera sig att man "verkligen" kan se ett program, utan man ska lugnt kunna koppla av med vetskapen att sina favoritprogram finns sparade i molnet under minst en vecka
* Svårt att hitta sina program, det behövs ett sätt att kunna "tagga" sina favoritprogram så de ramlar ner i en favoritlista eller liknande så när man blir sugen att se på tv så går man bara in där och kollar och förhoppningsvis ligger det en lista med favvoprogram som har visats som magine har stoppat undan,
* ipad-klienten är väldigt slö, speciellt på ipad1.
* De MÅSTE släppa en klient för apple tv, helst för ps3, boxee (vet de har problem med säkerheten) och xbox360. Appletv är som klippt och skuren för detta sätt att se på tv, egendomligt att apple inte har insett det själva.
Summa summarum, en spännande tjänst, men saknar en hel del fortfarande för att vi här hemma ska kunna avveckla media center och säga upp vårat boxer-abonnemang.
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 21 April 2013 - 20:18.
Postad 22 April 2013 - 10:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Det är inte Apple, Sony, Microsoft, Boxee som bestämmer sånt.
Du får be de som tillhandahåller Magine att släppa appar till de platformarna.
Antar att det inte är speciellt billigt dock så det är därför de inte finns där.
Postad 23 April 2013 - 14:30
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Det är inte Apple, Sony, Microsoft, Boxee som bestämmer sånt. Du får be de som tillhandahåller Magine att släppa appar till de platformarna. Antar att det inte är speciellt billigt dock så det är därför de inte finns där.
I fallet med xbox, ps3 och boxee håller jag med dig, men i Apples fall är det definitivt Apple som bestämmer, då det inte ens finns något officiellt SDK för utvecklare släppt. Givetvis är det ju så att det kostar pengar med produktutveckling, jag tycker bara det är trist att man lägger fullt fokus på mobila enheter och inte satsar på en klient för vardagsrummet. För att Magine ska anses vara en konkurrent till Comhem, Canal Digital och Boxer samt alla som kör med IP-tv boxar som Telia så krävs det att man gör en storsatsning även i vardagsrummet, där ovanstående spelare är garanterat störst, vi som kör media center eller media portal eller liknande kan ju räknas i tusentalet, medans du har flera miljoner som kör via CD eller Comhem. Jag vill ha ett alternativt till dessa stora drakar och deras buggiga boxar och för oss här hemma hade en appletv passat perfekt, liten, prisvärd, enkel att använda, det går att köra netflix på den och med Magine i fungerande format (dvs 9 av 10 program sparas till senare) kan det ju anses vara en klockren konkurrent till exempelvis Boxer. Så tänker vi i alla fall. Annars vet jag inte vad Magine ska vara bra till för det ploppar ju upp tv-tjänster (Play+, C-More, Viaplay etc etc) som alla vill att vi ska se på vanlig "tv" med just deras mer eller mindre fungerande tjänster. Problemet är att alla dessa tjänster är dåliga på ett eller annat sätt. Kass bitrate, buggiga boxar, för dyra, för få kanaler/program etc. För i ärlighetens namn så skiter vi konsumenter i på vilken kanal ett visst program sänds, det är programmet vi är intresserade av. Nackdelen är att vi har alldeles för många distributörer och alla vill göra saker på sitt eget sätt, och ingen an dem anser jag är speciellt bra på just streaming och on-demand. Här har Magine ett stort tomrum att fylla om de kan leverera en stabil teknisk lösning med bra throughput även för HD-material som dessutom har de flesta tv-kanaler. Varför inte ha en affärsmodell där du betalar några kronor för att få spela in ett program? Standard är annars att det sparas i 7 dagar? Perfekt om man åker på semester, vill man ha extra service så ska det kosta lite mera också. Jag kommer att fortsätta testa Magine för jag tror på produkten, men tyvärr kommer vi nog att få ha kvar de buggiga boxarna under tv-n en bra tid framöver. /S
Postad 05 July 2013 - 22:47
MrAssov
-
MrAssov
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Magine har visst utökat utbudet med 3 disney kanaler, discovery channel, samt en häst kanal...
Redigerat av MrAssov, 05 July 2013 - 22:49.
Postad 06 July 2013 - 12:26
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2420 inlägg
Lite motorkanaler vore bra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|