Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakts nya design - en uppdatering

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 September 2012 - 12:38

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0

Läs mer

Postad 14 September 2012 - 21:24

Unregisterede9a602f8
  • Unregisterede9a602f8
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 7
Jag måste säga att denna nya designen verkligen inte föll mig i smaken, direkt när man kommer till sidan finns ju ingen överblick längre, och att då behöva leta för att hitta saker nu, det kommer ju inte jag att göra i alla fall.....mina omdömmen kommer att minska radikalt med denna designen, jag tror jag loggar ut för gott om detta inte åtgärdas....Vad var det för fel på den gammla designern om jag får fråga ?, den var ju 99% bättre !

Postad 14 September 2012 - 21:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 4
Den gamla var ljusår bättre, detta liknar Kjell & Companys och Clas Ohlsons hemska hemsidor.

Postad 14 September 2012 - 22:02

lbs129
  • lbs129
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
En bit på vägen, ser något bättre ut nu! Åtgärdar ni kategorimenyn och fixar Expanderat-läget i produktlistor så blir det rent av acceptabelt, även om jag gillade v4-designen bäst. ;)

Mvh Johan

Redigerat av lbs129, 14 September 2012 - 22:02.

Postad 15 September 2012 - 08:42

Lars IH
  • Lars IH
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 1
Den nya designen är hopplöst mycket tyngre på min padda - om ni nu skall göra något, ta bort all javascript så att sidan börjar flyta igen för nu har ni sänkt er själva. Gör om - gör rätt = backa till ursprungsdesignen och ta sedan en rejäl funderar på all javascript kod ni har som gör tunnare datorer omöjliga som klienter på prisjakt. Och ta sedan och skala bort allt, eller ännu hellre låt oss välja vad vi vill ha - feta javascript varianter som advanced och snabba smidiga faktaspäckade utan javascript.

Postad 15 September 2012 - 10:03

JoppeJ
  • JoppeJ
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Fortfarande känns det verkligen som att "Pryl" och "Min Hembio" har blivit främmande och upplevs inte lika närvarande som på den gamla sidan. Man måste bläddra och klicka sig fram på ett ogenomtänkt sätt. Allra värst upplever jag detta för Pryl; VARFÖR bara två nyheter och inte varför inte en expansion av fler nyheter ist för en länk till Pryl-sidan? Och jämte Min Hembio ser de två fullkomligt omaka ut.

Gillade enkelheten att på sidhuvudet hitta Pryl och Min Hembio. DET var bättre förr.

Se exemplet inkClub med familj för lite inspiration.

Postad 15 September 2012 - 15:31

Bodhi911
  • Bodhi911
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 4
Jag registrerade mig bara för att säga min åsikt om nya designen...

VARFÖR? Förra designen var ju helt perfekt! Prisjakt var den största siten för prisjämförelser på Internet och nu gör ni siten sämre och plockar bort mycket som gjorde den så bra och lättillgänglig....

Ta bort det här nu och återgå till den gamla layouten!

Postad 15 September 2012 - 16:13

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Förra designen var bättre, men den var långt ifrån bra. Dess problem var raka motsatsen mot de som finns nu, för mycket på för liten yta. Ett förslag jag minns jag hade när den introducerades var färgkodning, för att förenkla utan att ta bort. Något sånt är fortfarande i mina ögon att föredra.

Hur som helst; angående prestandan på sämre datorer/paddar. Jag har själv inte testat vad i problemen ligger, men rent spontant gjorde det mig nyfiken. De effekter jag ser borde inte påverka prestandan så mycket. Är det något som ligger och gnager i bakgrunden i realtid istället för asynkront? Eller är det på själva listningssidorna, och att det är mängden saker på skärmen samtidigt som drar ner prestandan? Som sagt, bara nyfiken. Har själv byggt system som på flera sätt påminner det som Prisjakt använder med jQuery och PHP utan några nämnvärda prestandaförluster.

Postad 15 September 2012 - 17:33

Unregistered8498620a
  • Unregistered8498620a
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan fortfarande inte finna någon valmöjlighet till att vänsterställa layouten, lite av en dealbreaker för mig. Sweclockers fick samma klagomål när dom gjorde om sin sida vilket resulterade i den här inställningen.

Postad bild

Fixa något liknande bara så blir jag nöjd. Och den kan självklart vara centrerad som default om det nu är vad dom flesta användarna vill.

Postad 15 September 2012 - 17:36

Chris_Kadaver
  • Chris_Kadaver
  • Användare

• 168 inlägg
  • 3
Jag har slutat använda prisjakt sen uppdateringen. Innan var jag inne varje dag. Kategori systemet var felfritt, nu är det bara kaos.

Postad 15 September 2012 - 18:42

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Mycket bättre nu men ni bör öka kontrasten mellan färger lite mer.

Postad 16 September 2012 - 13:18

TM
  • TM
  • Användare

• 184 inlägg
  • 1
Jag gillade den gamla sidan väldigt mycket och har svårt att se den nya som någon förbättring.

Postad 16 September 2012 - 16:54

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 1
Ni borde förtydliga att minhembio finns....

Postad 16 September 2012 - 20:32

kronofogden
  • kronofogden
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har använt prisjakt ända sen starten och jag förstår inte varför alla gnäller . Tycker den nya designen är mycket behagligare och luftigare att jobba i. De tidigare designerna var alldeles för plottriga - något som kanske fungerade för vana rävar - men skrämmer bort nya och ovana användare. De flesta (speciellt ovana datoranvändare) som jag har presenterat prisjakt för (den gamla designen) tycker inte om den för att de blir översköljda av information. De väljer därför heller en sida som pricerunner. Så stå på er prisjakt! Gå ej tillbaka till den gamla designen!

Postad 17 September 2012 - 07:44

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1832 inlägg
  • 1
Här är en "Side-by-Side" jämförelse mellan gamla och nya designen:
https://www.minhembi...c_id=425164.jpg

Postad 17 September 2012 - 11:11

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 3

Där sköt du dig själv i foten, det bevisar ju att den gamla är ljusår bättre. Finns det verkligen folk som tycker att den nyare är bättre? På riktigt?

Postad 17 September 2012 - 13:19

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1832 inlägg
  • 0

Där sköt du dig själv i foten, det bevisar ju att den gamla är ljusår bättre. Finns det verkligen folk som tycker att den nyare är bättre? På riktigt?

Jag säger precis samma sak (fast tvärtom) ;)

Postad 17 September 2012 - 13:56

ISbit
  • ISbit
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Inte märkt av nån större skillnad i funktionerna tror jag. Men alltid bra att städa upp bland gamla skript. Bra jobbat.
Produktfiltrering känns bättre än innan!

Stora fina ikoner är väl bra för surfplattor antar jag. Men vid datorn blir jag bara blind. Går inte att se något för de stora stora ikonerna.
Jag saknar "produkter"-knappen högst upp. Tryckte alltid där när jag skulle leta efter något, vet inte varför. Nu känns det som att jag inte hittar saker längre.

Antar att jag bara vill ha betydligt mindre ikoner, ihop med större text, till kategorierna.

Postad 17 September 2012 - 14:57

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0
Även jag saknar "produkter"-knappen högst upp.
Tryckte alltid där när jag skulle leta efter något.
Nu känns det som att jag inte hittar saker längre. Oöverskådligt!!!

Postad 17 September 2012 - 17:41

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Jag har bara en invändning i dagsläget - som inte borde vara omöjlig...

Varför inte ha tillverkare överst när man ska filtrera produkter?
Det är oftast en grupp tillverkare inom var produktkategori som jag har som huvudsaklig avgränsning. Som det är nu så ser det ut som att man försöker styra mot att "upptäcka" obskyra tillverkare vars produkter jag ändå aldrig valt. Vill jag mot förmodan göra sådana fynd så ser jag dem ändå när jag i en rankad lista upptäcker något okänt fabrikat högt upp efter en allmän sökning..

Postad 19 September 2012 - 16:50

Unregistered309d657e
  • Unregistered309d657e
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 3
Nu ser ju sidan ut som den är gjord av en hobbykodare som bara kodar lite allt eftersom och glömt hälften av grejerna.
Ni har tagit ner sidan i pricerunners nivå på design..
Den förra sidan är 100gånger lättare att använda både för paddor och för datorn enligt mig..
Men eftersom vi aldrig kommer få tillbaka sidan då det är invisterat för mycket pengar i detta för att prisjakt ska ha stoltheten att dra tillbaka den så.

• Hovra över valfri menu och sen tryck på fler.. Antingen så visar ni allting som finns i kategorin i den menyn som kommer ner när man trycker på knappen, eller så gör man som man gör nu men då får man upp allting som finns i den kategorin.
  • Skaffa en vettig heder som inte ser som om man skäms vilken sida man är på, det är ju trots allt detta som gör att folk kommer ihåg sidan nästa gång man ska söka efter något...
  • Kryp ner ikonerna jag och dom flesta andra som surfar runt på sidan sitter inte antagligen 10meter från skärmen och har problem att se va dom trycker på för något.
  • Ta bort utvalda kategorier och gör något vettigt av det... Känns allmänt flummig just nu.
  • Bredda sidan en kolumn eller två känns så himla ihop tryckt.. Ni har ju trots allt app till både pärnon och äpplen så ni behöver direkt inte anpassa sidan till något av det och skärmar blir väl nästan bara större och större.
  • Ungefär 5b : Upp med grejer som diskussionsforum på ena sidan, tex under "Nytt på prisjakt"
  • Jag kanske bara är dum i huvudet men är inte direkt populära produkter och hett just nu samma sak?
  • Rensa upp bland alla delar på huvudsidan.
  • För tusan ni behöver väl inte lägga till twitter och facebook grejer i en stor låda, lägg detta under en menu om ni nu envisas med att dra in det på sidan.
  • Vem lägger en menu i botten på en hemsida? Originellt men knappast funktionellt...
Och detta är bara det jag fick ut ur "startsidan" på detta skämt till ny design..

Postad 20 September 2012 - 09:27

Electrix
  • Electrix
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Att filtrera kategoriresultat, t.ex "moderkort" och sedan filtrera ut vilken socket som finns, minst en gågn vid varje check jag gör så funkar inte de "sliders" när filtret uppdaterar och ställer in sig på max på allt.

Ex:
När den filterar resultat så ställer sig "max minnesstorlek" om från 0-36 GB till 36GB-36GB vilket ger "inga resultat". Oftast är det inte bara en slider som beteer sig så här utan fler vid samma tillfälle samtidigt vilket resulterar i att man manuellt måste dra tillbaka varje "minst-värde"-slider till 0.

Den är även otroligt slö och fryser oftast hela sidan medans den filtrerar i bl.a Chrome / Firefox och IE. Den gamla filtreringsfunktionen var ljusår snabbare och bättre :(

Postad 20 September 2012 - 09:34

Bodhi911
  • Bodhi911
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1

Den här bilden får mig att sakna den gamla designen oerhört mycket. För mig personligen så bedömer jag den gamla versionen som mycket mer översiktlig, snyggare och lättare att använda.

Det var den gamla designen som spöade pricerunner så oerhört också. Och den nya är fortfarande bättre än pricerunner men sämre än den gamla designen.

Postad 20 September 2012 - 09:44

selver
  • selver
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej.

Finns det någon chans att ni kombinerar LCD-TV och Plasma i en kategori, men istället så gör ni ett filter där man kan välja ena eller andra ?

Postad 20 September 2012 - 13:19

Jarbo
  • Jarbo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hej.

Finns det någon chans att ni kombinerar LCD-TV och Plasma i en kategori, men istället så gör ni ett filter där man kan välja ena eller andra ?

Detta är något mycket diksuterat och vi har detta klart i åtanke. På sikt kommer det att göras men är för närvarande inte aktuellt.

Postad 20 September 2012 - 14:28

Brandy
  • Brandy
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Införandet av nya deisgnen har gjort det omöjligt att bevaka böcker och dyligt.

Till exempel:

Jag vill ha en rss-bevaking på "Algebra och geometri" -> https://www.prisjakt...ok.php?p=998379
Men får en bevakning på "Fender Classic Vibe Duo-Sonic '50s Maple" -> https://www.prisjakt...kt.php?p=998379

Postad 20 September 2012 - 14:53

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

• 387 inlägg
  • 1

Jag vill ha en rss-bevaking på "Algebra och geometri" -> https://www.prisjakt...ok.php?p=998379
Men får en bevakning på "Fender Classic Vibe Duo-Sonic '50s Maple" -> https://www.prisjakt...kt.php?p=998379

Det där är en bugg som jag var mer eller mindre säker på att var fixad. Vi undersöker och fixar asap

Postad 20 September 2012 - 20:11

driver x
  • driver x
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 2

s*tan vad jag saknar gamla prisjakt :(

När ska ni krypa till korset och inse att nya designen var en felsatsning?
För ni har ju inte prickat rätt med design kontra målgrupp.

Är så trött på prisjakts nya design att jag fullkomligt skiter i att köra prissökningar, jag kollar typ 2-3 butiker jag vill handla ifrån och det är bra med det.

Postad 20 September 2012 - 20:48

Monkiluren
  • Monkiluren
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har inget emot designen som sådan. Men för guds skull, måste nu krånga till det och göra allt så tungt att använda.
Var nöjd när jag skaffat min nya ipad för nu kunde jag äntligen surfa på en mobil plattform och det flöt på perfekt. (telefonen hade blivit hopplöst)
Men med nya uppdateringen kan jag knappt använda den heller. Mobila enheter blir fler och inte färre, ni borde tänka på det och designa där efter.
Behövs inte massa flashig design, gör det simpelt om inte massa kladd. Blir mycket snyggare och enklare att använda.

Postad 20 September 2012 - 21:21

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 2

Svårt att se varför någon skulle föredra den nya vid direkt jämförelse. Jag går till prisjakt för att få information, mycket information. Då föredrar jag en sida som ger mig dubbelt så mycket information på samma yta (Dubbelt så många prisbevakningar, dubbelt så många foruminlägg, ).

Postad 20 September 2012 - 21:35

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Edit: Raderad :)

Redigerat av Unregistered2141, 20 September 2012 - 21:43.

Postad 21 September 2012 - 08:32

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
När jag valt en tillverkare, (inom espressomaskiner i alla fall), så syns det inte längre vilka andra tillverkare som faller inom mina övriga filterval.

Postad 21 September 2012 - 13:13

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

• 121 inlägg
  • 1
Den nya kategorimenyn är nu släppt https://www.prisjakt...nyhet.php?n=247

Postad 22 September 2012 - 08:49

cash is king
  • cash is king
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1
Jag besökte sidan för första gången på nästan en vecka nu, tröttnat lite på dagisutseendet med stora knappar som kanske tilltalar barn.. bara för att upptäcka att det fortfarande såg lika bedrövligt ut, MEN.. letade efter forumtrådarna om ny design och fick se MariaHalls post om möjligheten att växla tillbaka till listmeny OCH egna favoritkategorier - stor förbättring! ))

Postad 28 September 2012 - 03:21

damst
  • damst
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Ni vill påstå att bevakningslistan är åtgärdad. Det är den knappast, gör om gör rätt.

Postad 28 September 2012 - 21:30

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 0
Har nu raderat 31st omdömen jag tidigare lagt ner tid på att skriva, hoppas era butiker och användare gillar detta.
Hoppas ni som inte är nöjda med nya skitdesignen kan göra det samma eftersom Prisjakt inte bryr sig om stamkunderna.

Postad 01 October 2012 - 06:24

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Har nu raderat 31st omdömen jag tidigare lagt ner tid på att skriva, hoppas era butiker och användare gillar detta.
Hoppas ni som inte är nöjda med nya skitdesignen kan göra det samma eftersom Prisjakt inte bryr sig om stamkunderna.

Tråkigt att höra att du inte vill ha kvar din omdömen hos oss. Du är mer än välkommen att kontakta mig direkt så lovar jag att lyssna för att se om vi kan hjälpa till med de problem du upplever. Skicka ett PM med kontaktdetaljer så hör jag av mig direkt.

Postad 07 October 2012 - 10:17

Tiger_swe
  • Tiger_swe
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej

Vart tog den fixade "Dagens ändrade lägstapriser" vägen?

Under beta versionen så blev det lovat att man skulle kunna välja på kategori som tidigare.
Nu kan man visserligen själv klista in en kategori men... det är 100ggr sämre än tidigare.
Det är dags att lägga in så man kan välja kategori genom grafisk presentation.

Postad 08 October 2012 - 06:53

Unregistered28bab20a
  • Unregistered28bab20a
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hej

Vart tog den fixade "Dagens ändrade lägstapriser" vägen?

Under beta versionen så blev det lovat att man skulle kunna välja på kategori som tidigare.
Nu kan man visserligen själv klista in en kategori men... det är 100ggr sämre än tidigare.
Det är dags att lägga in så man kan välja kategori genom grafisk presentation.

Hej!

Vi har inte glömt bort den utan diskuterade den så sent som i fredags. Exakt när det kommer att implementeras kan jag just nu inte lova men jag återkommer så snart jag vet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.