Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird Stick N1

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird N1 (Mediaspelare) 7 6.416666 (11) Inga priser

Postad 23 September 2012 - 16:58

Unregistered19866c65
  • Unregistered19866c65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har nu provat att flytta min router så att den står närmare min Tizzbird (ca 2m) men jag får ändå enbart -65db vilket inte räcker för SvtPlay. Det är synd att det är sån usel wifi prestanda på stickan för det varkar vara en bra produkt för övrigt, 1080P via USB är ju inga problem. Man kanske inte kan förvänta sig bättre eftersom det måste vara en minimal wifi antenn som får plats. Ni borde upplysa om detta i er info.
En fråga dock, finns det drivers i firmwaren för USB Ethernet adapters? Det skulle avhjälpa wifi problemen med fast uppkoppling.

Postad 23 September 2012 - 18:15

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Har nu provat att flytta min router så att den står närmare min Tizzbird (ca 2m) men jag får ändå enbart -65db vilket inte räcker för SvtPlay. Det är synd att det är sån usel wifi prestanda på stickan för det varkar vara en bra produkt för övrigt, 1080P via USB är ju inga problem. Man kanske inte kan förvänta sig bättre eftersom det måste vara en minimal wifi antenn som får plats. Ni borde upplysa om detta i er info.
En fråga dock, finns det drivers i firmwaren för USB Ethernet adapters? Det skulle avhjälpa wifi problemen med fast uppkoppling.

Testa och sätta routern på transmission rate mcs 4 och endast 20 MHz och se om det hjälper.
Funkade för mig. Gick från 65 dbi till 55-52

Postad 23 September 2012 - 20:05

Unregistered19866c65
  • Unregistered19866c65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Testa och sätta routern på transmission rate mcs 4 och endast 20 MHz och se om det hjälper.
Funkade för mig. Gick från 65 dbi till 55-52

Hej Kruille,
Tack för tipset men jag har ingen inställning som heter mcs 4 i min router, har dock provat med 20 MHz istället för 40 MHz, men det hjälpte inte tyvärr. Dock gick hastigheten på nätverket ned så den ändrade jag snabbt tillbaka. Det enda som jag inte har testat är att flytta stickan med en förlängningskabel, får väl kila in till Kjell o Co och köpa en i morrn så får vi se om det hjälper. Vad jag förstod så hjälpte det inte dig så jag har inga stora förhoppningar på det. Återkommer.

Postad 23 September 2012 - 20:10

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Vad har du för router? Den brukar ligga under samma inställningar som där man ändrar kanal. Ikväll har jag testat med och utan förlängning med mina inställningar och skillnaden för mig var försumbar. Hos mig verkar det som om nätverksinställningarna gjorde susen.

Postad 24 September 2012 - 10:24

Unregistered19866c65
  • Unregistered19866c65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Vad har du för router? Den brukar ligga under samma inställningar som där man ändrar kanal. Ikväll har jag testat med och utan förlängning med mina inställningar och skillnaden för mig var försumbar. Hos mig verkar det som om nätverksinställningarna gjorde susen.

Jag har en TP-Link, det finns ingen inställning som heter MCS, de jag har är Channel, Mode, Channel With, Max Tx rate, Tx Power, Beacon interval, RTS Treshold, Fragmentation treshold och DTM interval. Skall testa ikväll med förlängningssladd.

Postad 24 September 2012 - 10:39

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag har en TP-Link, det finns ingen inställning som heter MCS, de jag har är Channel, Mode, Channel With, Max Tx rate, Tx Power, Beacon interval, RTS Treshold, Fragmentation treshold och DTM interval. Skall testa ikväll med förlängningssladd.

Det är max Tx rate som du ska ändra om du vill testa. Testa olika inställningar på 20 mhz bandet och runt 35-54 mbit.
Man märker rätt fort om det inte funkar för då ansluter inte stickan alls..

Om det funkar bättre för dig så är vi ju ett steg närmare problemet. Nu ska vi bara hitta en lösning B)

Postad 24 September 2012 - 17:29

Unregistered19866c65
  • Unregistered19866c65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det är max Tx rate som du ska ändra om du vill testa. Testa olika inställningar på 20 mhz bandet och runt 35-54 mbit.
Man märker rätt fort om det inte funkar för då ansluter inte stickan alls.

Om det funkar bättre för dig så är vi ju ett steg närmare problemet. Nu ska vi bara hitta en lösning B)

Nu har jag kopplat in en förlängningskabel men det hjälpte inte mycket, 2dBi till -63dBi (har -43 med laptopen. Skall testa dina inställningar senare ikväll.

Postad 25 September 2012 - 08:20

Unregistered19866c65
  • Unregistered19866c65
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har testat nu med olika inställningar och har förbättrat mottagningen med som mest ett par-tre dBi men det räcker inte.
Så nu kommer jag att skicka tillbaka stickan, den motsvarar inte förväntningarna. Går bara att använda off-line tyvärr.

Postad 25 September 2012 - 08:24

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är själv inne på samma linje tyvärr.. Nu funkar min men resten av nätverket är hur segt som helst..

Postad 25 September 2012 - 14:22

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som fått flash och därmed svt-play att fungera? Jag gör enligt konstens alla regler (guiderna på hemsidan) men flash vill bara inte fungera :(

Postad 25 September 2012 - 20:05

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej Tizzbird Sverige!

Tycker inte det ser speciellt snyggt ut när jag bläddrar bland mina filmer på NAS:en via Tizzbirden. Finns det någon möjlighet att få Tizzbird att hämta omslag t.ex. från imdb.com? Likt Boxee Box?

Postad 25 September 2012 - 20:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Är det någon som fått flash och därmed svt-play att fungera? Jag gör enligt konstens alla regler (guiderna på hemsidan) men flash vill bara inte fungera :(

Vad är det som händer när du går till SVT Play och försöker spela upp ett program?

Postad 25 September 2012 - 20:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej Tizzbird Sverige!

Tycker inte det ser speciellt snyggt ut när jag bläddrar bland mina filmer på NAS:en via Tizzbirden. Finns det någon möjlighet att få Tizzbird att hämta omslag t.ex. från imdb.com? Likt Boxee Box?

Ja, det finns en scraping funktion. Beroende lite på hur man har sin filmer sparade kan man göra lite olika. Men markera en filmmapp och tryck på meny-knappen på fjärren. Om du väljer scrape current görs en sökning mot IMDB/TMDB på namnet på den mappen. Det krävs att du har Internetanslutning, Fil/Mappnamn som stämmer överens med filmtiteln (du kan redigera i sökningsfunktionen), samt att TizzBird har skrivrättigheter till mappen där filmen är sparad.

Postad 25 September 2012 - 21:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Är själv inne på samma linje tyvärr.. Nu funkar min men resten av nätverket är hur segt som helst..

Har tittat på er diskussion angående inställningar för nätverk, men det är inte så komplicerat att man skall behöva trixa så mycket. Väljer man 11n only och WPA och sätter övrigt på Auto skall det fungera i de flesta fallen. Korea håller på att ta fram en guide om nätverksoptimering för N1, hoppas på att kunna återkomma med den inom kort. Jag tror att Flash Player kan vara orsaken till problem. Har ni testat att fabriksåterställa med radering av användardata (appar etc) och testa utan just Flash Appen?

Jag har fått in en sticka för service som inte fungerade alls när den kom, men efter återställning och nyinstallation av Flash går den hur bra som helst med SVT Play.

Postad 25 September 2012 - 21:17

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Vad är det som händer när du går till SVT Play och försöker spela upp ett program?

Det går inte att spela upp videon. I webbläsaren har jag ändrat user agent till iPad istället för att kunna se alls. Men då försvinner ju en del material..
Det ska ju tydligen gå att uppdatera flash i Google play problemet är bara att flash inte finns där under appar som är nerladdade.

Postad 25 September 2012 - 21:20

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Det går inte att spela upp videon. I webbläsaren har jag ändrat user agent till iPad istället för att kunna se alls. Men då försvinner ju en del material..
Det ska ju tydligen gå att uppdatera flash i Google play problemet är bara att flash inte finns där under appar som är nerladdade.

Det är lite knepigt med Flash Player, i och med att Adobe har plockat bort den från Google Play för nyinstallation. Hur har du installerat den app du har?

Postad 25 September 2012 - 21:29

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det är lite knepigt med Flash Player, i och med att Adobe har plockat bort den från Google Play för nyinstallation. Hur har du installerat den app du har?

Jag laddade ner flash från den "appaffären" som redan låg på stickan. Sen skulle den ju tydligen gå att uppdatera via Google play.. Men ikke!

Postad 25 September 2012 - 21:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Du kan testa att registrera vårt demokonto i playbutiken, då skall den hitta flash och den föreslår uppdatering.
Lägg till kontot [email protected], lösenord gingerstickn1

Postad 25 September 2012 - 21:38

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Du kan testa att registrera vårt demokonto i playbutiken, då skall den hitta flash och den föreslår uppdatering.
Lägg till kontot [email protected], lösenord gingerstickn1

Har provat även detta utan resultat..

Postad 25 September 2012 - 21:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har du tittat under fliken "Alla" Appar?

Postad 25 September 2012 - 21:49

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har du tittat under fliken "Alla" Appar?

Javisst! Allting finns med utom flash och jag förstår det bara inte :(

Postad 25 September 2012 - 21:53

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag gjorde detta senast för en timme sedan på en fabriksåterställd sticka, så jag vet att det fungerar. Men jag vet inte vad du gör annorlunda mot mig. Jag föreslår att du gör en factory reset och raderar användardata och startar från början.
Ladda ner Flash player från 1mobile, vänta tills den är installerad. Gå till Play, sign in med [email protected], klicka på ner-pilen för att komma till "mina" appar och klicka på "Alla", om den inte är där direkt, gå ur och gå in igen

Postad 25 September 2012 - 21:58

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Testar det och återkommer. Tack så länge!

Postad 25 September 2012 - 22:16

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Hoppas du får ordning på det

Postad 26 September 2012 - 11:02

elonje
  • elonje
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag är lite fundersam, först funkade allt men sen började just SVP-play att frysa och hoppa och nu går det bara att titta på HTML5 grejerna med webbläsaren inställd som en Ipad, då flyter allt på vackert. Det som irriterar mig att det för några dagar sen flöt på bra. Har inte ändrat nåt annat än att jag installerat mer appar.

Annars gillar jag TV4 appen, den flyter väldigt bra. Femmans app vägrar starta. Någon som provat Viasats app? funkar det? Använder den till familjens TV så det ska hält bara vara att klicka och köra.

Stickan blir annars väldigt varm och jag inbillar mig (?) att den får sämre mottagning när den varit på ett tag. Kan det stämma?

Postad 27 September 2012 - 19:08

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Testat fabriksåterställning och satt alla rekommenderade inställningar på router.
Får då 63 dbm som bäst.
Ändrar jag till mina inställningar får jag 52-53 dbm. Testat detta på 2 routrar nu och fått en markant ökning på mottagningen i båda fallen.
Kör man på 40 MHz så får stickande mycket sämre mottagning. Går det att ändra till nästa firmware Att n1 prioriterar 20 mhz istället för 40?

Postad 29 September 2012 - 10:10

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag har använt min N1 sticka ett tag nu..överlag så är jag nöjd.
Dock så är jag irriterad över en sak, varje gång jag startar den så vill den att jag ska fixa alla inställningar för språk, bild osv...Gör jag fel? Ska det vara så? eller har jag missat nått?..

Har följt hela beskrivningar som man skulle göra vid installation.

Postad 29 September 2012 - 14:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har använt min N1 sticka ett tag nu..överlag så är jag nöjd.
Dock så är jag irriterad över en sak, varje gång jag startar den så vill den att jag ska fixa alla inställningar för språk, bild osv...Gör jag fel? Ska det vara så? eller har jag missat nått?..

Har följt hela beskrivningar som man skulle göra vid installation.

Installationsguiden är gjord för att gå igång varje gång man flyttat stickan till en ny TV, så att man försäkrar sig om att inställningarna är anpassade till den aktuella. Om du inte flyttar stickan, eller tar ur den mellan användningarna skall du inte behöva köra installationsguiden.

Postad 30 September 2012 - 09:04

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Installationsguiden är gjord för att gå igång varje gång man flyttat stickan till en ny TV, så att man försäkrar sig om att inställningarna är anpassade till den aktuella. Om du inte flyttar stickan, eller tar ur den mellan användningarna skall du inte behöva köra installationsguiden.

Jag har inte flyttat stickan alls..

Postad 30 September 2012 - 12:30

Pete_K
  • Pete_K
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ska testa ikväll om det funkar med usb till ethernet. Denna video verkar iaf påstå att de ska funka på android.
http://www.youtube.c...h?v=QrJ_X82bRoA

Har haft stort sett samma problem med det trådlösa som många andra. Så lösningen vore ju o köra med fast lina.
återkommer med besked senare ikväll.

Uppdatering:
Det gick ju inge vidare... :-)
Hade varit gött med drivrutiner så att man kan köra usb till ethernet. Då slipper man allt tjafs med de trådlösa. Nånting som Tizzbird kan bistå med i framtiden?

Redigerat av Pete_K, 30 September 2012 - 13:25.

Postad 01 October 2012 - 18:23

kungmats
  • kungmats
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Glad i hågen packar man upp N1:an och installerar, uppdaterar och återställer enligt konstens alla regler, men inte hjälper det inte.
När jag startar den den nu så står det bara och blinkar "TizzBird launcher har tyvärr stoppats". Det går inte att göra nånting förutom att starta om den (även med fjärren eller rycka strömmen) men jag får samma felmeddelande. Detta kom direkt efter återställningen som jag gjorde efter uppgraderingen som jag blev uppmanad direkt på skärmen att göra.

Tacksam för tips

EDIT 22:09

Nu har jag lekt lite mera. Efter många omstarter gick den till ett läge där jag fick göra grundinställningarna från början igen. Jag ändrade tillbaka till engelska och sen fungerade det igen.

Jag gjorde om uppgraderingen, men den här gången via usb-minne istället för wifi som första gången. Uppgraderingen såg nu helt annorlunda ut mot första försöket. Allt verkar ha blivit rätt.

Det enda som inte fungerar är att ansluta till "1Mobile Market". Jag har provat att ansluta till flera olika trådlösa nät och har haft full styrka på sändningen men har inte lyckats ansluta en enda gång. Allt annat i fungerar dessutom trots bara två streck i signalstyrka, så jag vill påstå att ni inte alls behöver ha full styrka för att ansluta dit. Det måste vara deras server som suger.

Vad jag förstår är det i princip bara flash-spelaren som måste plockas därifrån.
Jag hittade en länk till apk:n (Flash Palyer 11.1) via google som jag installerade via webbläsaren och det fungerar utmärkt.
http://forum.xda-dev...d.php?t=1771463

Det fungerar bra att spela upp svt play och tv4 play (förutom att 4:an bryter rätt ofta efter reklamen istället för att börja spela programmwet, men det beror nog på 4:an).

Ingen av dom gick att spela upp innan jag installerade ovan flash-spelare.

Personligen kan jag tycka att flash-spelaren skulle vara förinstallerad när man får produkten.

Redigerat av kungmats, 01 October 2012 - 21:23.

Postad 01 October 2012 - 21:14

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Hmmm..prova att sätta i den i en annan TV om du har möjlighet, då skall installationsguiden aktiveras igen och du kan göra om inställningar för stickan.

Postad 01 October 2012 - 21:30

kungmats
  • kungmats
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hmmm..prova att sätta i den i en annan TV om du har möjlighet, då skall installationsguiden aktiveras igen och du kan göra om inställningar för stickan.

Har ingen annan tv att testa i men du kanske inte såg min ändring av texten för några minuter innan du svarade.

Postad 01 October 2012 - 22:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Nej, såg inte att du kommit vidare, vilket glädjer mig.
1Mobile Market har något fel, jag kommer inte heller in på den, samma sak igår.
Angående Flash Player så får den inte levereras installerad eftersom det är Adobe som har rättigheterna till den och inte tillåter det. Dessutom har de plockat bort den för nyinstallation från Play-butiken, men som du listat ut finns andra sätt att komma åt den.
Jag har idag testat att använda SVT Play 2.0 Appen samt ställt webbläsarens "user agent" till iPad. Det fungerar riktigt bra, men man kanske tappar lite i bildkvalitet, jämfört med att köra Flash-versionen av programmen.

Postad 02 October 2012 - 08:57

kungmats
  • kungmats
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag har idag testat att använda SVT Play 2.0 Appen samt ställt webbläsarens "user agent" till iPad. Det fungerar riktigt bra, men man kanske tappar lite i bildkvalitet, jämfört med att köra Flash-versionen av programmen.

Var ställer man om till "user agent" ... hittar inte det

Postad 02 October 2012 - 10:26

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Under inställningar avancerat user agent om jag inte minns fel. Sitter på bussen nu

Postad 02 October 2012 - 10:49

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Stämmer, i webbläsaren tryck MENY på fjärren, eller klick på meny-ikonen, längst upp till höger. Välj Inställningar och därefter avancerat, då hittar du "user agent". Den skickar en profil till webbplatsen som styr vad som levereras. SVTPlay vet att Apple inte har Flash och använder man "user agent" iPad får man en annan version än Flash-versionen.

Postad 02 October 2012 - 12:30

dippidutten
  • dippidutten
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag gjorde detta senast för en timme sedan på en fabriksåterställd sticka, så jag vet att det fungerar. Men jag vet inte vad du gör annorlunda mot mig. Jag föreslår att du gör en factory reset och raderar användardata och startar från början.
Ladda ner Flash player från 1mobile, vänta tills den är installerad. Gå till Play, sign in med [email protected], klicka på ner-pilen för att komma till "mina" appar och klicka på "Alla", om den inte är där direkt, gå ur och gå in igen

Efter mycket huvudbry har jag nu fått det att fungera med hjälp av att logga in på ert konto. Förutom att svt hackar lite i början fungerar det bra! :)
Så nu har jag bara en dum liten fråga kvar.. Nu ligger ju demo-kontot i play.. Kan jag få bort det eller det räcker kanske att lägga till mitt eget konto?

Postad 02 October 2012 - 13:37

dalnet
  • dalnet
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Idag fick då jag en uppdatering någon annan som fått den?

Postad 02 October 2012 - 16:54

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vi har lagt upp en "change log" här; http://www.tizzbird....N1-firmware.htm

Efter mycket huvudbry har jag nu fått det att fungera med hjälp av att logga in på ert konto. Förutom att svt hackar lite i början fungerar det bra! :)
Så nu har jag bara en dum liten fråga kvar.. Nu ligger ju demo-kontot i play.. Kan jag få bort det eller det räcker kanske att lägga till mitt eget konto?

Du kan åtminstone lägga till ditt egna.. förmodligen kan du ta bort demo-kontot utan problem.

Jag har inte flyttat stickan alls..

Det problem du hade är fixat i nya firmware, som finns för nedladdning nu, här ser du ytterligare vilka förbättringar som gjorts och vilka kända begränsningar som finns; http://www.tizzbird....N1-firmware.htm

Postad 02 October 2012 - 17:14

dalnet
  • dalnet
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hallå jag har då införskaffat mig ett trådlöst plexgear palm style keyboard with touchpad från kjell.com för jag tyckte det såg smidigt ut men sen insåg jag att det inte fungerade, är det bara jag som är ute och cyklar med att jag hoppades att det skulle fungera eller finns det möjlighet att det skulle fungera

Postad 02 October 2012 - 17:16

kungmats
  • kungmats
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Det problem du hade är fixat i nya firmware, som finns för nedladdning nu, här ser du ytterligare vilka förbättringar som gjorts och vilka kända begränsningar som finns; http://www.tizzbird....N1-firmware.htm

Hittar inte 3.03 för nerladdning på er sida. Vill helre göra den via usb

Redigerat av kungmats, 02 October 2012 - 17:17.

Postad 02 October 2012 - 18:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hittar inte 3.03 för nerladdning på er sida. Vill helre göra den via usb

http://www.tizzbird....12100216.tzbird

Postad 03 October 2012 - 19:44

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det fler som har problem med att uppdatera Gmail appen?
Får bara "paketfilen signerade inte korrekt. Avinstallera tidigare exemplar"

Har fått min sticka att funka nu iaf.
Jag byggde om hela nätverket och köpte ännu starkare antenner.
Nu har jag 50 dbm och allt flyter fint. Dock funka inte svt play innan uppdateringen,
men nu flyter det fint.

Nu ska man bara gottgöra frugan för alla timmar och de större antennerna som sitter på väggen.

Postad 04 October 2012 - 10:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Strålande att antenner fixade till det! :)
Har inte testat Gmail appen eller uppdatering av den ännu.

Postad 05 October 2012 - 13:42

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har nu äntligen fått denna produkt, MEN, när jag gjort inställningarna så visas hembilden en kort stund sedan så börjar den starta om ? den har nu en längre tid loopat mellan bilderna Tizzbird och Android. Vad göra......

Edit: Har fått igång den nu.......

Redigerat av Unregistered60ec3204, 05 October 2012 - 14:16.

Postad 05 October 2012 - 13:44

Kruille
  • Kruille
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Någon som testat uppdatera Gmail än?

Postad 05 October 2012 - 15:27

Unregistered7d4a2ed9
  • Unregistered7d4a2ed9
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ja
Går inte. Ombedd att först avinstallera befintlig.

Postad 06 October 2012 - 09:20

Unregistered7d4a2ed9
  • Unregistered7d4a2ed9
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Får inte SVT play att fungera.
Tror jag provat allt. Köpte ny router och har den placerad bakom tv ca: 20 cm från N1.
Har stadigt -45 dbm i signalstyrka. Bredbandskollen ligger på över 20 Mbits/
Har gjort factory reset med radering av all data och installerat om uppdateringen från en USB-sticka.
Har laddat ned flash från XDA och uppdaterat den från play . Testat att ställa in webläsaren till iPad men inget hjälper
Får bara en massa frysningar och hack .
Jag gillar verkligen stickan för övrigt men det var just för SVT play jag köpte den. Hade tom väntat med att se de sista avsnitten av Lillyhammer men fick ta fram laptopen
Hoppas verkligen att ni hittar en lösning för oss som har problem SvT

Postad 06 October 2012 - 12:11

katamail
  • katamail
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Varför kan jag inte ladda ner från google play? det här är meddelandet jag får:
"Du har inte öppnat appen Google Play Butik på din enhet med det här e-postkontot."
och under appen:
"Du har inga enheter."

i min Tizzbird n1 (uppdaterad idag) finns inte appen google play butik. I 1Mobil Market funkar inte sökfunktionen (får ständigt Network error) och det är omöiligt att hitta apparna, så jag kan inte installera dem.

Bättre med youtube efter nya uppdateringar men STVplay via google är inget vidare, funkar men kvaliteten på videorna suger.

Jag gillar verkligen stickan och vill se på SVT play men det går inte med så låg upplösning, även om Tizzbird kör i 1080p 60Hz ??

Kanske ska lämna tillbaka Tizzbird N1 och byta med Tizzbird F11?

Redigerat av katamail, 06 October 2012 - 16:41.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.