Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird Stick N1

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird N1 (Mediaspelare) 7 5,92 (12) Inga priser

#401

Postad 02 januari 2013 - 15:32

mrbasman
  • mrbasman
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
fullskärms läget kommer du åt genom att trycka på visnings fönstret när den har startat, då får du en ikon i högra hörnet nere som du trycker på. fråga 2 kan jag inte svara på så här på rak arm

#402

Postad 02 januari 2013 - 17:56

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0

fullskärms läget kommer du åt genom att trycka på visnings fönstret när den har startat, då får du en ikon i högra hörnet nere som du trycker på. fråga 2 kan jag inte svara på så här på rak arm


Det är precis det jag INTE får. Den knappen finns inte.

#403

Postad 03 januari 2013 - 01:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Sitter och pillar med svärföräldrarnas N1:a nu, efter inköp igår. Allt verkar riktigt bra, men jag har två problem och lite brådis så jag hinner inte läsa igenom hela tråden ifall mitt problem redan är besvarat (sorry)!

1. Jag kan inte / har ingen fullskärms knapp i youtube-appen. Kör appen via min Galaxy Tab och där ser allt lika dant ut fast fullskärmsknappen är där. Vad är fel?
2. Varje gång jag försöker ta hem Google play servive appen får jag meddelandet att det inte går att installera efter nerladdning. Vad är fel?

Har gjort firmware-uppdatering och resettat.
Har 60 dB med Wifi Analyser och 4G med ~10Mbit uppkoppling.

Tack för snabbt svar (behöver visa svärförändrarna innan jag åker hem igen)!


-60dBm är i minsta laget för signalstyrkan, vore bra om du kunde få till lite högre. Ibland ställer dålig nätverkskontakt till det när man skall ladda ner och installera från Play.

#404

Postad 03 januari 2013 - 09:46

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Jag ska försöka öka det, men det kan inte vara problemet.
Jag har inga problem att starta appen eller streama videon. Den kommer upp precis som den ska och jag kan se den utan lagg. Men det går ej att få den till fullskärm.

#405

Postad 03 januari 2013 - 10:24

Unregistered4e5b70d5
  • Unregistered4e5b70d5
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Klicka i filmytan så borde den visa symbolen för helskärm. Se pilen i bifogad bild

Bifogad fil(er)



#406

Postad 03 januari 2013 - 11:18

hilmer_h
  • hilmer_h
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Ingen som lyckats installera Google play services? Som man måste ha för att logga in på Youtube appen?

#407

Postad 03 januari 2013 - 12:56

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0

Klicka i filmytan så borde den visa symbolen för helskärm. Se pilen i bifogad bild


Tack, men det är just det som inte går. Jag gör precis som du säger och får upp precis den bilden du visar men den knappen finns inte. Varför? Provade också att avinstallera och återinstallera Youtube-appen utan förändrat resultat.
Flyttade routern något och är nu uppe i 45-50 dB med Wifi Analyse.

#408

Postad 03 januari 2013 - 13:14

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har också försökt installera Google play services med samma resultat som övriga i tråden. d.v.s installeras inte.
Detta är nog ett problem för Tizzbird Support?

#409

Postad 03 januari 2013 - 18:00

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Ny Firmware Att ladda ner. Är det någon som vet något?

#410

Postad 04 januari 2013 - 00:14

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej!
Efter meddelande om ny Firmware idag installerade jag den. Inga nyheter eller förbättringar vad jag kan se.
MEN - SvtPlay fungerar nu ännu sämre!
Videon flimrar hela tiden när man kör med default agent. Bättre med Ipad/Iphone, dvs som förut.
Provat med alla inställningar i display 50/60 hz etc, ominstallerat SvtPlay 2.1, fabriksinställningar mm. Utan resultat.
Andra videor fungerar OK (Youtube, egna videos via FTP i alla format).
Detta är verkligen inte bra, då många (i alla fall jag) mest har Tissbirden till just SvtPlay.

Hoppas på mycket snar korrigering!
Eller - hur backar man till tidigare FW?

Vad gäller Youtube så avinstallerade jag uppdateringen så att original-appen bara finns kvar.
Då fungerar den mycket bättre, både inloggning och fullskärm.

Redigerat av Unregistered934ddb51, 04 januari 2013 - 00:18.


#411

Postad 04 januari 2013 - 01:41

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Har inte hunnit pröva svtplay ännu men SvT play har inte fungerat helt hundra för mig sedan 1mån tillbaka trots 11mbit i bredbandskollens app samt prövat alla möjliga inställningar..
Däremot fungerar netflix riktigt kasst efter firmware-uppdatering. Fungera helt perfekt innan, nu är det som om det används en felaktig codec eller nåt, ljudet är bra men bilden flimrar och hackar...

Jag undrar oxå om det går att backa firmware???

#412

Postad 04 januari 2013 - 01:51

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Prövade just SvT-play 2.1 och valde att spela upp i appen , samma fel som i netflix....

#413

Postad 04 januari 2013 - 02:18

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
OK, då är vi minst två som har samma problem - hoppas på en snar korrigering i ny fw - eller tips om återgång!

#414

Postad 04 januari 2013 - 02:23

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
mrbasman:
Hur lyckas du köra svtplay via mxplayer?
Jag har installerat mxplayer, men kan inte se hur det ska gå till. Tacksam för tips.

#415

Postad 04 januari 2013 - 04:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Har inte hunnit pröva svtplay ännu men SvT play har inte fungerat helt hundra för mig sedan 1mån tillbaka trots 11mbit i bredbandskollens app samt prövat alla möjliga inställningar..
Däremot fungerar netflix riktigt kasst efter firmware-uppdatering. Fungera helt perfekt innan, nu är det som om det används en felaktig codec eller nåt, ljudet är bra men bilden flimrar och hackar...

Jag undrar oxå om det går att backa firmware???


Det går inte att backa firmware.

#416

Postad 04 januari 2013 - 05:23

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

OK, då är vi minst två som har samma problem - hoppas på en snar korrigering i ny fw - eller tips om återgång!


Har fått in samma beskrivning från fler användar och skickat frågan vidare till systemutvecklarna. Återkommer så snart jag har några ideer om vad det beror på.

#417

Postad 04 januari 2013 - 08:55

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Play SE verkar fungera bra efter uppdateringen. SVT play 2.1 funkar inte. Det verkar lite konstigt att det släpps uppdateringar som vi användare måste testa med kända resultat. Det är ju inte första gången detta händer. Varför vet inte Tizzbird supporten detta och kan hålla svenska användare uppdaterade. Det börjar kännas som vägs ände med stickan.Får väl bita i det sura äpplet och skaffa något annat.

#418

Postad 04 januari 2013 - 11:23

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Play se fungerar även bra för mig.

Håller nog med clc lite där, vad innehöll uppdateringen? Är det ingen som testar uppdateringarna innan de släpps?

#419

Postad 04 januari 2013 - 13:50

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

mrbasman:
Hur lyckas du köra svtplay via mxplayer?
Jag har installerat mxplayer, men kan inte se hur det ska gå till. Tacksam för tips.


Ladda hem appen "play se" från Google play och i appen går du in i inställningar och väljer att spela upp i extern app. När du i appen väljer ett klipp så får du välja vilken app som ska användas.

#420

Postad 04 januari 2013 - 13:55

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Play se fungerar även bra för mig.

Håller nog med clc lite där, vad innehöll uppdateringen? Är det ingen som testar uppdateringarna innan de släpps?

Klart att de testar, men kanske inte SvtPlay i Taiwan.

#421

Postad 04 januari 2013 - 14:54

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag förstår väl att det sitter utvecklare och kanske t om en speciell testgrupp i taiwan och genomför speciella tester utformade efter en speciell kravspecifikation och usercases/scenarios i taiwan men jag kan ju tycka att det borde finnas någon typ av kontroll innan vi som svenska kunder uppmanas att uppdatera firmware.

Nu sitter jag med en device som uppenbarligen funkar rätt bra i taiwan men t ex Netflix som jag pröjsar 79:- /mån för fungerar inte att spela upp videos särskilt bra längre, eller snarare riktigt dåligt. Hade jag vetat detta innan så hade jag ju naturligtvis inte uppdaterat och dessutom kan jag tydligen inte gå tillbaka till tidigare version heller....

När det gäller Netflix så kan man ju alltid säga upp abbonemanget men när det gäller t ex HBO så är det 12mån bindningstid. När det gäller HBO så fungerar det inte i dagsläget men ponera att det kommer en fix som gör att det fungerar. Låt oss då säga att det kommer en ny firmware uppdatering om 3mån som gör att hbo inte fungerar längre, då sitter man där och kastar svordomar omkring sig. inte särskilt roligt....

Det finns ju detta forum samt en hemsida, på hemsidan står det t ex inget om ny firmware vad den gör osv. däremot uppmanas man att alltid hålla sig uppdaterad med den senaste versionen av firmware.

Här i forumet är det vi som konsumenter själva som uppmärksammat problemet och som agerat testgrupp i sverige.
Man kan ju hoppas att det finns några därute som hann se detta innan de uppgraderade sin firmware.

Redigerat av jocke jonsson, 04 januari 2013 - 15:02.


#422

Postad 04 januari 2013 - 15:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Troligtvis har utvecklingsteamet redan nu insett att de släppt en fw som pajjar funktionalitet. I dessa fall då många användare drabbas till det sämre kommer det oftast en fix rätt fort. Det här verkar ju vara ett fel som är enkelt att återupprepa, då är det också enklare att åtgärda felet.

Inom mjukvaruutveckling är det de fel som är svåra att upprepa som brukar vara svåra att åtgärda.

#423

Postad 04 januari 2013 - 17:06

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Troligtvis har utvecklingsteamet redan nu insett att de släppt en fw som pajjar funktionalitet. I dessa fall då många användare drabbas till det sämre kommer det oftast en fix rätt fort. Det här verkar ju vara ett fel som är enkelt att återupprepa, då är det också enklare att åtgärda felet.

Inom mjukvaruutveckling är det de fel som är svåra att upprepa som brukar vara svåra att åtgärda.


Det du talar om handlar om hur fort det tar att fixa ett fel beroende på om det är "state-relaterat" eller inte.
Det har väl inget med hur själva kedjan ser ut från det att en ny version släpps av utvecklarna till det att vi uppmanas som kunder i sverige att installera den nya versionen.

Det jag skulle önska är att någon, exempelvis Tizzbird Sverige, testar en ny uppgradering innan vi som konsumenter uppmanas att uppgradera, så skulle vi som konsumenter kunna sitta i godan ro och njuta av stickan istället för att förklara för barnen varför det inte går att titta på t ex "fåret Shaun".

#424

Postad 04 januari 2013 - 18:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det jag skulle önska är att någon, exempelvis Tizzbird Sverige, testar en ny uppgradering innan vi som konsumenter uppmanas att uppgradera, så skulle vi som konsumenter kunna sitta i godan ro och njuta av stickan istället för att förklara för barnen varför det inte går att titta på t ex "fåret Shaun".

Vill man vara på den säkra sidan får man nog tyvärr ha som vana att vänta med att installera nya fw-versioner i 1-2 veckor, och läsa på användarforum för att veta om det kommer att skita sig eller inte.

Långt ifrån optimalt, men det har räddat mig ett par gånger när det gäller fw till ComHems digitalboxar och routermodem.

#425

Postad 04 januari 2013 - 21:29

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Tizzbird Sverige: Kan man få en lösning på You tube problemet? Eller är det nergradering som gäller (som någon här påstår hjälper)?

#426

Postad 05 januari 2013 - 01:31

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Jag förstår väl att det sitter utvecklare och kanske t om en speciell testgrupp i taiwan och genomför speciella tester utformade efter en speciell kravspecifikation och usercases/scenarios i taiwan men jag kan ju tycka att det borde finnas någon typ av kontroll innan vi som svenska kunder uppmanas att uppdatera firmware.

Nu sitter jag med en device som uppenbarligen funkar rätt bra i taiwan men t ex Netflix som jag pröjsar 79:- /mån för fungerar inte att spela upp videos särskilt bra längre, eller snarare riktigt dåligt. Hade jag vetat detta innan så hade jag ju naturligtvis inte uppdaterat och dessutom kan jag tydligen inte gå tillbaka till tidigare version heller....

När det gäller Netflix så kan man ju alltid säga upp abbonemanget men när det gäller t ex HBO så är det 12mån bindningstid. När det gäller HBO så fungerar det inte i dagsläget men ponera att det kommer en fix som gör att det fungerar. Låt oss då säga att det kommer en ny firmware uppdatering om 3mån som gör att hbo inte fungerar längre, då sitter man där och kastar svordomar omkring sig. inte särskilt roligt....

Det finns ju detta forum samt en hemsida, på hemsidan står det t ex inget om ny firmware vad den gör osv. däremot uppmanas man att alltid hålla sig uppdaterad med den senaste versionen av firmware.

Här i forumet är det vi som konsumenter själva som uppmärksammat problemet och som agerat testgrupp i sverige.
Man kan ju hoppas att det finns några därute som hann se detta innan de uppgraderade sin firmware.


Vi håller i princip med om kritiken, men TizzBird kommer från Korea och utvecklarna sitter i Korea, inte i Taiwan.
Jag har föreslagit att vi skall införa ett beta-release förfarande för ny firmware i framtiden. Det skulle ge oss möjlighet att verifiera nyckelfunktioner för vår marknad. Problemet med Netflix och SVT Play är att de inte finns i Korea, så det kan inte verifiera dessa Appar där.

Det är inte önskvärt att kunderna skall agera testpiloter för ny firmware, ambitionen måste vara att alla uppgraderingar skall erbjuda förbättringar.

#427

Postad 05 januari 2013 - 03:32

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Det känns bra att ni håller med och jag hoppas att det går att få till ett beta förfarande. Dock tycker jag att det är konstigt att ni ännu inte uppdaterat changelog på den svenska supportsidan ännu ....

Nu går jag och väntar på en fix... :)

Något nytt på hbo-fronten?

Vill ändå påpeka att jag än så länge är en ganska nöjd kund trots surmulna tongångar i tidigare inlägg..

#428

Postad 05 januari 2013 - 11:13

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Vi är överens med Korea att vi skall jobba med ett beta-förfarande i framtiden och har en dialog om vad som orsakat förändringen i Netflix-appen. 3.12 skall innehålla många förbättringar för video streaming inklusive HLS, men har inte några detaljer om vad.

Här är change-log;

1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Fixes screen splitting problem of F13.
2) Fixes screen disappearing problem of F13.
3) Fixes screen resizing problem at power-off.
4) Fixes getting “Google Account” problem of GMS package.
5) Fixes screen-resizing bug when screen size is too small.
6) Fixes French character problem of subtitle display.
7) Adds auto-scripting function for each browser and setting-items.
8) Fahrenheit/ Celsius automatic switching according to the language/ location.

#429

Postad 05 januari 2013 - 12:46

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tack - fint att veta att det jobbas på problemen, bevis på bra organisation i Sverige i alla fall!

Vad gäller SvtPlay så fungerar det fint med Play SE, extern spelare. Och jag tycker att det blir bäst om man då väljer Mediaspelaren hellre än Xplayer faktiskt. Kan då även köra med högsta upplösningen utan hackande!
Ibland måste man dock gör "meny/uppdatera sidan" när man startar Play SE, annars kan man vänta länge på "laddar".

Den interna mediaspelaren är kalas faktiskt!

#430

Postad 05 januari 2013 - 16:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Vi har bllivit lovade en hot-fix till på måndag för Netflix-problemet

#431

Postad 05 januari 2013 - 20:45

Unregistered4e5b70d5
  • Unregistered4e5b70d5
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Vi har bllivit lovade en hot-fix till på måndag för Netflix-problemet

Toppen. Jämfört med supporten och utvecklingen av andra burkar jag haft är tizzbird bland de bättre. Hoppas våra vänner i korea säljer tillräckligt för att kunna fortsätta på samma nivå.

#432

Postad 05 januari 2013 - 22:23

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Ahh vad härligt med hotfixen!

Ni som ser på SvT-play via play se, vad har ni för kvalitetsinställningar i appen? Trots 11, 5mbit/sec ner i tptest så flyter det faktiskt bara bra på inställningen 500kbyte/sec vilket resulterar i rätt dålig bild. Kör ni flashplayer installerat? Jag har upplevt att det gått rätt dåligt utan flashplayer men det var ju ett tag sen jag testa...

Tacksam för tips

#433

Postad 06 januari 2013 - 00:06

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
SvtPlay SE: JAg kör med extern spelare och väljer mediaspelaren. Betydligt bättre och då kan jag köra på högre upplösning. Dock finns inte alla program kodade för detta, jag tror den agerar som Iphone/Ipad och vill ha HLS.

Redigerat av Unregistered934ddb51, 06 januari 2013 - 00:06.


#434

Postad 06 januari 2013 - 02:54

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

SvtPlay SE: JAg kör med extern spelare och väljer mediaspelaren. Betydligt bättre och då kan jag köra på högre upplösning. Dock finns inte alla program kodade för detta, jag tror den agerar som Iphone/Ipad och vill ha HLS.


Mediaspelaren, menar du då den appen som heter videospelare? Standardspelaren för Android...
Har du flashplayer installerat? När jag väljer videospelare så får jag ett meddelande att filen inte går att spela...

#435

Postad 06 januari 2013 - 10:23

pucko61
  • pucko61
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
När jag går in på market och skall ladda ner Flash Player så får jag bara svaret, no connection, retry.
Vad gör jag för fel?

#436

Postad 06 januari 2013 - 11:27

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 1
Gå in på tizzbirds svenska hemsida, välj support och därefter n1.

Följ instruktionerna gällande appar från Google play

#437

Postad 06 januari 2013 - 12:01

pucko61
  • pucko61
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Gå in på tizzbirds svenska hemsida, välj support och därefter n1.

Följ instruktionerna gällande appar från Google play

Jo men det handlar ju om uppdatering av appen som jag skall ladda ner från market, men jag kan ju inte ladda ner flash player från market, ,o connection står där bara.

#438

Postad 06 januari 2013 - 15:27

Unregistered21c464dc
  • Unregistered21c464dc
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Dra ner den här och kasta in. Har dock inte fått webläsaren att funka med flash, men det löste sig genom att dra ner dolphin.
Apk: http://d-h.st/mba
Diskussion på xda: http://forum.xda-dev...d.php?t=1774336

/primmen

Jo men det handlar ju om uppdatering av appen som jag skall ladda ner från market, men jag kan ju inte ladda ner flash player från market, ,o connection står där bara.



#439

Postad 06 januari 2013 - 15:45

clc
  • clc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har en del funderingar på vad som förorsakar de problem som vi diskuterar här i tråden. Det verkar som svtplay är behäftat med en del problem.Jag har ganska dålig signal. 60-65 dbm vilket gör att svt play fungerar halvbra även om jag kör med play.se. Om jag däremot använder tv4 plays app (är premie kund) fungerar allt till 100% med högsta kvalite. Det känns som svt play är en särdeles svår applikation att köra. Kanske stickan är lite oskyldig till just detta problemet. Dock håller jag med tidigare inlägg om ny firmware som måste beta testas innan släpp. Det går nog att få ordning på stickan om vi har en öppen dialog med Tizzbird Sverige och delar med oss av erfarenheter i användandet. Sedan får man nog acceptera att man blir sur och vresig ibland när det ballar ur. Vi har ju trotts allt betalat för en produkt som förväntas fungera.

#440

Postad 07 januari 2013 - 03:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Det verkar som svtplay är behäftat med en del problem.Jag har ganska dålig signal. 60-65 dbm vilket gör att svt play fungerar halvbra även om jag kör med play.se. Om jag däremot använder tv4 plays app (är premie kund) fungerar allt till 100% med högsta kvalite. Det känns som svt play är en särdeles svår applikation att köra....Sedan får man nog acceptera att man blir sur och vresig ibland när det ballar ur. Vi har ju trotts allt betalat för en produkt som förväntas fungera.


Ja, det är vår uppfattning också att SVT Play har en del i skulden när det inte fungerar bra. Vår gemensamma önskemål är att Play-kanalen skall fungea lika tillförlitligt som tex marksänd TV. Kul att TV4 Appen fungerar bra.

Vi har självklart full förståelse för att kunder blir sura när saker inte fungerar, det tillhör det naturliga sättet att reagera och vi beter oss likadant själva.
Firmware 3.12 har fått förbättringar för streaming av video inkl HLS och något i den gjorde att Netflix och SVT Play inte fungerade. Nu släpps en "hot-fix" 3.13, men vi har inte möjlighet att beta testa denna så vi håller tummarna att de har gjort rätt i Korea.
I fortsättningen kommer vi att beta-testa nya releaser om utrymme finns.

#441

Postad 07 januari 2013 - 10:24

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Nu funkar den igen, det jag hade problem med, som jag testade, var

Google Play (ingen connection)
Viasat Play (tvingad stängning)

Upptäckte också att när det var problem så var WiFi-ikonen nere till höger vit, kunde köra bredbandskollen och WiFi-analyzer trots det, nu är den blå igen och allt verkar funka.

Mycket bra support på Tizzbird!

Redigerat av Unregistered60ec3204, 07 januari 2013 - 10:25.


#442

Postad 07 januari 2013 - 10:46

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Fint - med 3.13 så verkar det återställt till ungefär tidigare läge vad gäller tex SvtPlay. Inget flimrande längre
Rekommenderar fortfarande PlaySE / extern spelare / videospelare. Jag kör på näst högsta upplösning i inställningar och det flyter fint (bättre än SvtPlay2.1).
Tack Tizzbird Sverige för snabb support och åtgärd!

#443

Postad 07 januari 2013 - 10:58

urbanlarsson
  • urbanlarsson
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har haft TizzBird N1 i några dagar nu och haft stora problem, ska testa denna uppdatering dock innan jag säger något...

Måste dock fråga hur det kommer sig att en såpass ny produkt som denna inte stödjer 5GHz bandet? Jag bor rätt centralt och på alla Wifi kanler (1,6,11) så är den som minst 5 andra nät, igår var det 7st nät på kanal 6.
5GHz bandet är helt tomt.

Mycket dåligt val att inte stödja 5GHz bandet.

#444

Postad 07 januari 2013 - 13:36

pucko61
  • pucko61
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har fortfarande problem med SVT play, går ett par minuter sen hänger bilden sig. Någon mer som har samma problem?

#445

Postad 07 januari 2013 - 19:36

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Fint - med 3.13 så verkar det återställt till ungefär tidigare läge vad gäller tex SvtPlay. Inget flimrande längre
Rekommenderar fortfarande PlaySE / extern spelare / videospelare. Jag kör på näst högsta upplösning i inställningar och det flyter fint (bättre än SvtPlay2.1).
Tack Tizzbird Sverige för snabb support och åtgärd!


Jag tror jag frågat tidigare, men jag försöker en gång till... :)
här du flashplayer installerat? Jag har nämligen det och jag funderar på om det är det som gör att videospelaren inte klarar av att spela upp klippet..

#446

Postad 07 januari 2013 - 19:46

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Nu funkar den igen, det jag hade problem med, som jag testade, var

Google Play (ingen connection)
Viasat Play (tvingad stängning)

Upptäckte också att när det var problem så var WiFi-ikonen nere till höger vit, kunde köra bredbandskollen och WiFi-analyzer trots det, nu är den blå igen och allt verkar funka.

Mycket bra support på Tizzbird!


Hmmm, när jag nu startade stickan igen så får jag samma problem igen som ovan.
Gjorde fabriksåterställning efter FW-uppdateringen, testade med det igen nyss samt gjorde den "strömlös" i ca 15 sek men inget hjälpte.

#447

Postad 07 januari 2013 - 20:09

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Jocke: Ja, jag har flash installerad. Inte provat utan. Men jag kör PlaySE som kanske inte nyttjsr flash. På vissa program får jag också att videodpelaren inte kan spela upp, då väljer jag mxplayer istället som funkar hyfsat. Tror att videospelaren söker hls-version (för ipad) som svt inte lägger ut för alla program. Min gissning alltså...

Redigerat av Unregistered934ddb51, 07 januari 2013 - 20:20.


#448

Postad 07 januari 2013 - 20:13

Unregistered934ddb51
  • Unregistered934ddb51
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tjangen: det låter som mitt problem med min första sticka jag köpte och lämnade tillbaks. Den hade samma prolem med wifi. Den andra har inga sådana problem.

#449

Postad 07 januari 2013 - 20:42

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Tjangen: det låter som mitt problem med min första sticka jag köpte och lämnade tillbaks. Den hade samma prolem med wifi. Den andra har inga sådana problem.


Jag tror det är något med FW 3.12 / 3.13.

Jag var med på problemen i början, sept-okt, och detta är min 3:dje sticka som fungerat sedan dess.

Edit: rättade FW

Redigerat av Unregistered60ec3204, 07 januari 2013 - 20:57.


#450

Postad 07 januari 2013 - 21:01

jocke jonsson
  • jocke jonsson
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Jocke: Ja, jag har flash installerad. Inte provat utan. Men jag kör PlaySE som kanske inte nyttjsr flash. På vissa program får jag också att videodpelaren inte kan spela upp, då väljer jag mxplayer istället som funkar hyfsat. Tror att videospelaren söker hls-version (för ipad) som svt inte lägger ut för alla program. Min gissning alltså...


Ahh men då kör vi samma, jag tittar uppenbarligen bara på de program som inte kan visas i videospelaren...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.