Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird Stick N1

674 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird N1 (Mediaspelare) 7 6.416666 (11) Inga priser

Postad 15 February 2013 - 08:08

Unregistered21c464dc
  • Unregistered21c464dc
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Inom kort, TizzRemote 2.0

Sweet! När är den planerad att släppas? Känns som en uppdatering jag vill lägga vantarna på omedelbart =)

/primmen

Postad 15 February 2013 - 21:22

tompatig
  • tompatig
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Japp

Har du aktiverat DLNA i N1? (Nätverksinställningar)

Japp

Postad 16 February 2013 - 04:16

Maveric-Romeo
  • Maveric-Romeo
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ursäkta off topic, men kan någon som har senaste Play SE skicka apk-filen till mig? Jag kan inte få tag på den via Market (eller på google plays webbsida) på min Android 2.1.

Postad 16 February 2013 - 14:52

djoker
  • djoker
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
någon som har testat ??
http://www.xbmcandro...oid-tv-devices/

Postad 18 February 2013 - 21:29

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
djoker: Finns XBMC att ta hem för Android: http://xbmc.org/download/.

Jag kör xbmc på stickan och streamer film via Time Capsule. Tycker att XBMC har ett bättre gränssnitt och funktioner än tizz egna. några av de största fördelarna med xbmc är att jag enkelt kan klicka på en knapp för att hämta undertexter till den film eller serie jag tittar på, samt att den spelar upp filmer som är "rarade".

Har dock ett problem. XBMC:n spelar bara avi filer (eller rarade avi-filer), försöker jag spela upp en MP4 eller en 720-video så hackar det något fördjävligt och jag måste då ta hem subs via xbmc, gå ur xbmc och spela upp mp4/720 via tizz egna gränssnitt.

Någon som vet om det finns någon lösning på problemet? Är det för svag processor hos tizz för att köra tyngre xbmcs filer via xbmc eller vad kan det vara?

Vore grymt om någon har bra svar, annars behöver jag kolla på någon annan mediespelare, vilket jag helst inte lägger stålar på just nu.

Redigerat av Unregistered8b1deb4f, 18 February 2013 - 21:35.

Postad 19 February 2013 - 13:27

djoker
  • djoker
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
@sammix Tackar för svaret, jag installerade xbmc från xbmcandroid igår kväll och har ej haft tid att testa ännu.

Den här xbmc versionen är med en extern mediaspelare i detta fallet mxplayer, detta pga xbmc's egna spelare ej klarar
av hårdvaruacceleration.

Återkommer med resultat när jag har testat.

//djoker

Postad 19 February 2013 - 21:01

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
@djoker. Okey, men borde inte xbmc för android (officiella) funka lika bra. Datumet för xbmcandroid var ju ändå för ett par månader sedan, då xbmc inte hade releasat Frodo android?

Hursom, ser fram mot ditt svar och hoppas verkligen att det funkar. Hur lång tid tog det att installera föresten?

Edit* Tog hem och testade xbmc android versionen. Den hade massor av olika streaming tjänster och betydligt mer intressant än vanliga xbmc för android, dessvärre spelar den inte upp mp4 eller "720p videos" via SMB. Vilket är det ända sättet att koppla Time capsulen med. men har du en annan lagringskälla som kör annat protokoll än SMB så borde det funka finfint.

Redigerat av Unregistered8b1deb4f, 19 February 2013 - 23:32.

Postad 20 February 2013 - 17:53

djoker
  • djoker
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
@sammix. Jag ser att du har hunnit testa lite redan, samma resultat får jag när jag kör via SMB. Jag lyckades dock inte hitta någonstans val av spelare när jag körde SMB, i det läget användes xmbc standard spelare och inte mxplayer som är att rekommendera pga hårdvaru accelerationen. När jag provade att streama från tex icefilms addons i 720p fungerade det utan några problem dock med mxplayer.
Ska se om det på något sätt är möjligt att ange mxplayer som standard spelare i xmbc, tror att det även fungerar ned diceplayer.

//djoker

Postad 21 February 2013 - 12:18

djoker
  • djoker
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
@sammix. hittade detta på xbmcandroid forumet, har ej hunnit testa själv.

Here is a guide I have made on how to play SMB folders in XBMCAndroid with HW decoding enabled.
Get PDF here:

users.telenor.dk/~dsl84097/HOWTOSMB.pdf

Here is link to Archos and playercorefactory.xml file:
https://www.dropbox.....playercore.zip

källa. staticaDK
xbmcandroid forum

//djoker

Postad 22 February 2013 - 17:15

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
djoker grym, ska kolla det! Tack!
*Edit: länk forumet och filen:

https://www.dropbox....dplayercore.zip
till http://www.xbmcandro...android/475.htm

Redigerat av Unregistered8b1deb4f, 22 February 2013 - 17:20.

Postad 24 February 2013 - 14:47

Ljunki
  • Ljunki
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
xbmc med hw accel.

Har ej testat senaste versionen. Men den från 21 jan fungerade helt ok.

http://mirrors.xbmc....builds/android/

Postad 24 February 2013 - 22:50

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ljunki Stort tack för tips!

Fantastiskt!! XBMC med HW accel funkade! Den spelar både MP4 och MKVs nu! Underbart!
Jag tror att jag tog hem den filen utan debugg, har inte en aning om vad det är för skillnad mellan dom två, men den som ej har debug i namnet did the trick!

Postad 25 February 2013 - 19:31

Ljunki
  • Ljunki
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ljunki Stort tack för tips!

Fantastiskt!! XBMC med HW accel funkade! Den spelar både MP4 och MKVs nu! Underbart!
Jag tror att jag tog hem den filen utan debugg, har inte en aning om vad det är för skillnad mellan dom två, men den som ej har debug i namnet did the trick!

Härligt, streamar du och / eller är filmerna nerpackade?

Postad 26 February 2013 - 21:09

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ljunki Streamar från min Time Capsule och packade MP4or verkar funka, har inte testat att streama MKV-filer ännu. Så svaret på din fråga är att jag stremar och filerna är nerpackade :)

Postad 27 February 2013 - 14:05

hilmer_h
  • hilmer_h
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej jag har fått ett störande problem med min n1a varje gång jag startar den kommer installations guiden upp. Den man fick gå igenom första gången man startade den. Väldigt irriterande. Någon som vet vad som kan orsaka detta?

Postad 27 February 2013 - 18:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Du kan stänga av funktionen i Settings->System

Postad 18 March 2013 - 16:15

Cracker
  • Cracker
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Har haft min i en vecka nu och allt funkar perfekt.

Postad 21 March 2013 - 14:06

Nattugglan70
  • Nattugglan70
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte mig en via Tradera för knappt två veckor sedan.
Tanken var Netflix men gick bet på att det hela tiden buffrade.

Har läst alla sidor här och blev mer och mer uppeldad tack vare den suveräna supporten
från Tizzbird Sverige samt alla användare här.

Skaffade mig en HDMI kabel, då mitt uttag bak på TV satt inklämt, för att förlänga och få
ut enheten en bit om det var det som påverkade mottagningen.
( Att det ska vara så svårt att köpa en hona-hane förlängare var ju en annan historia dock )

Gick inte det heller.
Läst lite mer här och tagit till mig och ändrade då i min router.

Har ställt in följande i min TP-Link N600 Mod: WDR 3600 :

11n only
40 Mhz
Channel 12

Helt plötsligt gick den från 70-80 dBm till att ligga på konstant 57 dBm.
Nu fungerar Netflix helt suveränt. Det var ju därför jag skaffade denna pryl till att börja med.

Sen att man lärt sig mer och mer om Tizzbird gör den inte sämre.

Det som påverkat ändringen i routern är att mobilerna ligger nu på 70 dBm när man
är längst från routern men allt fungerar som det ska ändå så då bekymrar jag mig inte så värst.

Fotnot : Kollade dBm värdet med hjälp av Wifi Analyzer.

Redigerat av Nattugglan70, 21 March 2013 - 14:53.

Postad 15 April 2013 - 12:27

Cracker
  • Cracker
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Måste man byta mellan analogt ljud och digitalt beroende på media? Kör jag med digitalt så får jag inte ljud på visa skivor eller filmer går det att ordna så att det går automatiskt.

Postad 15 April 2013 - 14:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Du behöver inte ändra inställning för att spela olika media. Du skall välja den inställning som passar din utrustning. Tex HDMI-Analogt när du ansluter direkt i en TV som bara klarar stereoljud och HDMI Digitalt om du ansluter till en receiver med surroundljud. För Digitalt ljud finns dessutom möjlighet att välja "downmix" eller "pass-through" för DTS, Dolby och HD Ljud. Om receivern klarar samtliga väljer man "On" på dessa, om det är något den inte klarar väljer man "Off" och TizzBird gör då istället en "downmix" till 2-kanalsljud för det formatet och skickar vidare.

Postad 17 April 2013 - 15:45

Unregisteredf6f63782
  • Unregisteredf6f63782
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Har precis köpt en Tizzbird N1 och har problem med följande:

Nätverket: Får ej maximal signalstyrka trots att routern sitter mindre än 3 m bort från enheten. Får dock en pinne ifrån fullt (72 Mbit/s inne i nätverksinställningar).

SVT Play: Hackar inte, bra bild men går ej att få fullskärm och det går heller inte att navigera i klippen (spola) då menyn med play/paus osv. försvinner efter mindre än 1 sekund. När man ska backa tillbaka så hänger en stor bild av klippet kvar och man ser att bakgrunden är svt plays sida där man kan scrolla men som sagt den stora bilden hänger kvar över allt det andra. Detta gör att man i stort sett kan se ett klipp från början till slut varpå man måste starta om appen och det går ej att få fullskärm då det blir svarta kanter runtom och längst ner så står androids menyrad kvar fast nu reducerad till 3 punkter.

SVT Play 2.0: Hackar och inte går att navigera i klippen dock går det att få den till att visas i fullskärm

TV4 Play: Det går inte att få bort androids menyrad längst ner (den är kvar i sin helhet här) och det går heller inte att navigera i klippen.

MX Player: Går ej att få bort androids menyrad dvs. ej fullskärm. Menyraden reduceras till 3 punkter.

Streama filmer över nätverk: Funkar riktigt bra förutom 1080p som hackar ganska kraftigt.

Detta är vad jag erfarit än så länge.

Redigerat av Unregisteredf6f63782, 17 April 2013 - 17:02.

Postad 18 April 2013 - 08:13

Cracker
  • Cracker
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Perfekt var hittar jag downmix och pass trough på tizzen?.

Postad 18 April 2013 - 12:13

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej,

Har precis köpt en Tizzbird N1 och har problem med följande:

Nätverket: Får ej maximal signalstyrka trots att routern sitter mindre än 3 m bort från enheten. Får dock en pinne ifrån fullt (72 Mbit/s inne i nätverksinställningar).

Det skall inte vara något generellt problem att strömma Full HD, men om den ställer in sig på 72Mpbs i nätverksinställning indikerar det en begränsning i din installation. En annan viktig sak att tänka på för att får bra flyt i strömmad uppspelning från nätverksenhet, är att använda NFS istället för Samba vid anslutningen.

SVT Play: Hackar inte, bra bild men går ej att få fullskärm och det går heller inte att navigera i klippen (spola) då menyn med play/paus osv. försvinner efter mindre än 1 sekund. När man ska backa tillbaka så hänger en stor bild av klippet kvar och man ser att bakgrunden är svt plays sida där man kan scrolla men som sagt den stora bilden hänger kvar över allt det andra. Detta gör att man i stort sett kan se ett klipp från början till slut varpå man måste starta om appen och det går ej att få fullskärm då det blir svarta kanter runtom och längst ner så står androids menyrad kvar fast nu reducerad till 3 punkter.

SVT Play 2.0: Hackar och inte går att navigera i klippen dock går det att få den till att visas i fullskärm

TV4 Play: Det går inte att få bort androids menyrad längst ner (den är kvar i sin helhet här) och det går heller inte att navigera i klippen.

MX Player: Går ej att få bort androids menyrad dvs. ej fullskärm. Menyraden reduceras till 3 punkter.

Streama filmer över nätverk: Funkar riktigt bra förutom 1080p som hackar ganska kraftigt.

Detta är vad jag erfarit än så länge.

Kolla guiden för optimering av WLAN på vår hemsida under support/manualer om det är något du kan ändra i din router för bättre signal, 150Mbps är optimalt om stickan visar i nätverksinställningar. Det mesta funkar bättre om man får den att ansluta med full hastighet i nätverket.

Fullskärm/Menyrad i nederkant styrs i Apparna. Jämför fullskärmsläge i You-tube Appen, där man anropar ett API för att släcka ner menyraden.

Att streama 108p skall inte vara något problem om du får till Wifi-anslutningen. Det är också viktigt att använda NFS istället för Samba vid anslutning av nätverksenheten. NFS är betydligt bättre på att streama mediafiler än Samba.

Redigerat av TizzBird Sverige, 18 April 2013 - 12:15.

Postad 18 April 2013 - 12:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Perfekt var hittar jag downmix och pass trough på tizzen?.

I Settings/Audio & Visual hittar du inställningar för ljudet. HDMI Analog ger Downmix av alla ljudformat till 2-kanals (PCM). Väljer du HDMI Digital kan du välja vilka format (Dolby, DTS, HD Audio) som skall downmixas eller passthrough. On = Passtrough, Off = Downmix

Postad 18 April 2013 - 22:43

Cracker
  • Cracker
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Kör genom förstärkare som klarar det men trots det så får jag inte ljud med all musik,kör med hdmi digital och allt på on men viss musik och film hörs inte,gör jag fel?

Glömde alla filmer går inte heller bara om jag ändrar till analog.

Postad 19 April 2013 - 08:25

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vilka ljudformat är det som inte ger ljud?

Postad 19 April 2013 - 18:11

Cailee
  • Cailee
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag köpte en Tizzbird n1 för några dagar sedan och är relativt nöjd men stickan känns ganska så seg. Men jag har några frågor.

1. Kan man på något sätt se live-tv från TV4? Jag har premium och vill se kanaler som TV4 sport osv. Det kan man inte göra i appen och i webbläsaren kräver att man ska installera nåt program som inte finns till android.

2. Det hackar väldigt mycket då man ska se på flashmaterial. Till exempel om jag vill titta på en match från nutjob.eu så är det nästan omöjligt att titta på. Samma sak är det om man kollar serier på veetle. Med appen blir det inte bättre.

3. Jag missfe det här med google play då jag uppdaterade firmware. Kan man få butiken med att bara slå in koden eller måste man installera firmware igen och då slå in koden?

Tacksam för svar.

Postad 20 April 2013 - 09:00

Cracker
  • Cracker
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
2 channel 96khz free lossless och flac 96/24 khz

Postad 06 May 2013 - 18:53

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
TizzBird Sverige, när släpps Tizzbird N2? Tyckte jag läste en post gjord i januari-februari i år då du inte ville uttala dig då det var för tidigt, har gått ett tag nu;-)

Postad 10 May 2013 - 21:55

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

TizzBird Sverige, när släpps Tizzbird N2? Tyckte jag läste en post gjord i januari-februari i år då du inte ville uttala dig då det var för tidigt, har gått ett tag nu;-)

Det är väl Tizzremote 2.0 som nämns, inte ny hw?

Postad 17 May 2013 - 14:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird N1 får stöd för XBMC i nästa uppgradering, beräknas släppas nästa vecka: http://www.tizzbird....zzbird-XBMC.htm

Postad bild

Postad 23 May 2013 - 22:04

Ljunki
  • Ljunki
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har nya fw kommit? Jag kan ej ladda ner den iaf:( Jag antar att det bara är att vänta. Jag hoppas detta innebär Hw stöd med xbmc?

Postad 24 May 2013 - 09:14

fredriknotse
  • fredriknotse
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag väntar också. Stod ett den skulle komma 22:a maj men den verkar vara försenad. Synd att man inte kan ladda ner apk:n manuellt nånstans.

Postad 24 May 2013 - 09:21

TotallyInsane
  • TotallyInsane
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tizzbird Sverige skrev på F11/F20 forumsidan att officiell release för ny firmware är framflyttad till 25-26/maj...så det gäller säkerligen för stick n1 också

Postad 24 May 2013 - 10:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag väntar också. Stod ett den skulle komma 22:a maj men den verkar vara försenad. Synd att man inte kan ladda ner apk:n manuellt nånstans.

APKn finns här; http://www.tizzbird....dXBMCPlugin.apk
Men behöver ny firmware för att det ska fungera. Senaste info är att uppgradering släpps imorgon.

Postad 24 May 2013 - 15:47

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
TizzBird - är det, inom kort, någon ny "extender" på gång? Hittade detta påstående att en N2 är på gång i höst. Ligger det någon sanning i detta? http://techteam.gr/n...d-tizzstick-n2/

Postad 26 May 2013 - 18:31

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
N2 finns, men det är inget lanseringsschema för modellen i dagsläge. Vi återkommer så snart det finns en plan för detta.

Postad bild

Postad 27 May 2013 - 09:33

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

N2 finns, men det är inget lanseringsschema för modellen i dagsläge. Vi återkommer så snart det finns en plan för detta.

Postad bild

Riktigt bra!! Ser med spänning fram emot specs och lanseringsdatum!

Postad 27 May 2013 - 13:29

swishen
  • swishen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Återför denna till rätt tråd:

Men som sagt, de flesta av N1:ans användare gillar den för att den är liten, inte för att man kan köra in den i en mängd okända TV-apparater... Och som nämnt är det största problemet att folk har problem med överföringsfarten via wifi. Sedan låter du riktigt nöjd med att du lyckats överföra 35Mbps. När du köper bil som enligt specifikation skall klara att köra 150Km/h, när du sedan provkör den upptäcker du att den toppar 35Km/h och det är då du med nöjd röst säger "Den går faktiskt i 35Km/h...." Se nu till att ordna till det här med USB--> Ethernet istället för att försöka släta över överföringsproblemen!

O ni andra här inne se till o skriv oxo att ni behöver denna drivers i denna produkt :-)

Visa inläggswishen 26 maj 2013 - 17:02 skrev:
Tizzbird N1: Ni har en bra produkt o försöker hålla hög supportkvalitet.
Enda som är synd med N1 är att den bara har en kärna, vilket gör den seg när ngt hänger sig.
Dock inget man kan göra ngt åt m jag förutsätter en flerkärnig cpu i N2.
Det andra är att ni inte fixat fram drivrutiner för USB --> Ethernet. Man kan säga vad man vill
om att den klara full HD med wifi, m det gör den inte om du imte monterar stickan direkt på
routern o inte ens då e det säkert den hinner. Däremot är det inga problem med en påhängd HD
via USB. Så inget fel på renderingen av full HD. Så för alla de som vill kunna spela full HD från
Extern dator eller NAS se till o få fram en USB--> ethernet drivis. Ni skulle slippa så mkt problem
Med uppspelning av HD-material. Det enskilt största problemet med N1 är att hastigheten via wifi
är för lågt! Varför inte lösa problemet en gång för alla? Så alla ni där ute som läser tråden o oxo
vill ha möjlighet att använda en USB-->Ethernet doongle/sticka skriv ett medd i tråden så Tizzbird
förstår hur många som vill ha denna möjligthet. Det är inga problem hårdvarumässigt utan bara en
drivis för o få det fungera :-)
Tack på förhand för en drivis till USB-->Ethernet.
/ Adde

TizzBird Sverige

Detta är visserligen tråden för F11/F20 och N1 har en egen tråd. men...
Får att strömma Full HD filmer från PC eller NAS är det ett par saker som rekommenderas. Först och främst se till att ha bra Wifi-signal till stickan. Testa med Appen Wifi Analyzer och se till att signalstyrkan cirka -55dBm eller bättre. På vår hemsida under support/manualer finns tips för konfigurering av trådlöst nätverk. Kontrollera i N1 Settings/Network att hastigheten på anslutningen är klassificerad som 150Mbps.
Det andra är att använda NFS-protokollet för anslutning av nätverksenheter. Anslut till PC med TizzNFS och till NAS-enheter med NFS. Det ger betydligt bättre prestanda än Samba-anslutning.

Jag har min teststicka placerad 5 meter från och med en tunn vägg mellan min router, som är en Asus RT-N66U. Wifi-analyzer ger -45dBm och när jag kör testfiler (Jellifish Bitrate Test Files) från min Netagear NAS, så klarar N1 upp till 35Mbps utan att lagga. De flesta Full HD filmer brukar ligga under 10Mbps bitrate, så Wifi kapaciteten är tillräckligt.
Men det förutsätter att man har bra signalstyrka och sitt trådlösa nätverk konfigurerat för att ge bra hastighet.

N1 är superkompakt och konceptet bygger på trådlös anslutning. För den som vill köra tyngre filmer (högre bitrate) eller inte får bra täckning med sitt trådlösa nätverk där man har N1, så är rekommendationerna en box, ty F11, F20 eller F13 (som tyvärr har uteblivit från marknaden).

Redigerat av swishen, 27 May 2013 - 13:31.

Postad 28 May 2013 - 11:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Sedan låter du riktigt nöjd med att du lyckats överföra 35Mbps. När du köper bil som enligt specifikation skall klara att köra 150Km/h, när du sedan provkör den upptäcker du att den toppar 35Km/h och det är då du med nöjd röst säger "Den går faktiskt i 35Km/h...."

MIssförstå mig inte. N1 är marknadsförd för att klara att streama Full HD film med upp till 10Mbps Bitrate. Vi klarar det gott och väl. Vi har inte någonsin påstått att man kan streama 150Mbps. Det jag refererar till i nätverksinställningen är klassificering som används för att visa status för den aktuella nätverkskontakt TizzBird har. Att man i nätverksindustrin använder tex 300Mbps för ett 11n nät, innebär ju inte att man i praktiken kan överföra data med den hastigheten. Men jag håller med om att det är missvisande. Och självklart vore det önskvärt att kunna tillgodose alla önskemål från kunder, men vi måste prioritera.

Vilket hastighetskrav har du för att bli nöjd med streaming-kapaciteten? Vilken hastighet får du i ditt nät om du tex kopierar en fil från PC ansluten med TizzNFS till ett USB-minne på din N1?

Postad 04 June 2013 - 17:41

dappa
  • dappa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu fungerar även slingbox player i high quality. Börjar bli hel nöjd med stickan. :)

Är det någon som får sämre prestanda i xmbc än via standard app?

Postad 04 June 2013 - 19:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Är det någon som får sämre prestanda i xmbc än via standard app?

Vad menar du?

De flesta (eller kanske alla) Android boxar/stickor har problem att spela upp full HD filmer via XBMC Appen. Oavsett om det är single, dual eller quad core processor, så hackar det fruktansvärt. Vi har testat några olika boxar från andra tillverkare med samma nedslående resultat. TizzBirds XBMC-video-plugin gör så att filmerna spelas upp i TizzBirds egen mediaspelare med hårdvarudekodning, vilket gör att man får samma kapacitet med XBMC-appen som med TizzBirds eget GUI.

Postad 07 June 2013 - 10:46

r_mattsson
  • r_mattsson
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Om någon har lust så får ni gärna testa denna workaround för att få HBO Nordic att fungera.

http://www.connect-u...s-a-workaround/

Postad 08 June 2013 - 17:05

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag har fått problem med Viaplays livesändningar efter uppdatering till Viaplay 3.1.x, det visas ingen bild, bara ljud. När man gör en factoryrestet och väljer svenska så statar den om och gör sv tangentbord som defalt, går det inte att även i den omstarten sätta tidsvisning till 24h

Redigerat av Unregistered60ec3204, 08 June 2013 - 17:12.

Postad 09 June 2013 - 10:59

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Viaplay har lagt till nytt DRM skydd som inte är kompatibelt med alla Android enheter. Uppgradera Viaplay till 3.1.1 eller senare, starta Appen i TizzBird, klicka på inställningar och aktivera "Använd den inbyggda videospelaren"

Postad bild

Postad 09 June 2013 - 11:40

Unregistered60ec3204
  • Unregistered60ec3204
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har försökt, filmer funkar men inte livesporten

Postad 09 June 2013 - 12:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Då är väl det DRM-skyddat. Kolla med Viaplay

Postad 20 June 2013 - 10:46

swishen
  • swishen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Problem och spela upp filmer via XBMC (använder TizzNFS för att mappa).
Uppgraderade till nya FW 3.16
Slängde på XBMC och TizzbirdXBMC startade XBMC o sedan TizzbirdXBMC.
Så fort jag försöker köra en fil via TizzNFS från min server
så får jag följande fel "Invalid resuming data or file not found".
Har aldrig haft denna typ av fel förut när jag provat.
Fungerar hur bra som helst att bara browsa runt i alla kataloger på nätverksuppkopplingen (även inne i XBMC).
Men just när den försöker greppa o köra filmen blir det fel.
Ngn som haft detta o har en lösning?

Postad 20 June 2013 - 11:14

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vi har lagt ut en beskrivning här: http://www.tizzbird....zzbird-XBMC.htm
Om du går ner till Tips! Anslut NFS Nätverksenheter, så hittar du lösningen.

Postad 20 June 2013 - 11:23

swishen
  • swishen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu börjar jag bli riktigt irriterad!
Kan inte köra t.ex. youtube olus allt annat som vill ha kontakt med Google
för att Google Play Services inte är installerad. Man blir länkad till stället där
denna service finns, o sedan börjar installationen som misslyckas hela tiden.
Vad är det för fel på stickan? Ngt problem med nya FW..?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.