Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viaplay

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 October 2012 - 17:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 1
Viaplay är på gång
http://www.mtg.se/sv...iaplays-tjanst/

Postad 12 October 2012 - 17:55

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Nu börjar det likna något. Ta med på ipaden når man är "on the go" då är det bara priset?

Postad 03 November 2012 - 16:29

---Don-Corleone---
  • ---Don-Corleone---
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Om det är någon som provat viaplay på ps3 vore det jätteintressant att höra om. Fungerar det bra är det ju ett intressant alternativ.

Synd i och för sig att man behöver ett plus-abonnemang för det har kanske inte alla användning för.

Postad 03 November 2012 - 20:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Om det är någon som provat viaplay på ps3 vore det jätteintressant att höra om. Fungerar det bra är det ju ett intressant alternativ.

Synd i och för sig att man behöver ett plus-abonnemang för det har kanske inte alla användning för.

Appen har inte kommit ut än. Eller den hade inte kommit igår i varje fall när jag kollade.

Postad 03 November 2012 - 20:30

Nidassss
  • Nidassss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ska man hitta en app i PSN Store eller vad..?
Hittade inget där.

Postad 04 November 2012 - 13:04

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Fan va härligt!! Synd att man måste ha ps+ dock. En till anledning till att skaffa det iofs. ;)
Nu hoppas jag bara att viaplay även kommer till Apple TV. Då blir mitt liv komplett. ;)

Postad 04 November 2012 - 16:08

Nidassss
  • Nidassss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Fan va härligt!! Synd att man måste ha ps+ dock. En till anledning till att skaffa det iofs. ;)
Nu hoppas jag bara att viaplay även kommer till Apple TV. Då blir mitt liv komplett. ;)

Kan nån förklara hur fan det bara kan vara för PS-plus kunder?? Allt som är tillgängligt för Ps+ finns ju för alla andra,men till ett annat pris!?

Postad 04 November 2012 - 16:13

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Kan nån förklara hur fan det bara kan vara för PS-plus kunder?? Allt som är tillgängligt för Ps+ finns ju för alla andra,men till ett annat pris!?

Finns saker som är PS+exclusive i början.
Som andra sagt så är det nog dags att manskaffar Viaplay nu :P

Postad 04 November 2012 - 23:50

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Finns viaplay till ps3 redan eller är det något som kommer? Jag kan inte hitta det iaf.

Postad 06 November 2012 - 12:25

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Viaplay hade en monter på Gamex, där hade de en PS3 och tjejen som
stod där påstod att man kunde se Viaplay via PS3. Det funkade inte just
då sa hon. När jag kom hem kunde jag dock inte hitta något på min PS3.
(Jo jag har PLUS-tjänsten).

Jag fick i alla fall två T-shirt och en tablettaskk av henne :-)

//Pryzze

Postad 08 November 2012 - 17:04

Nidassss
  • Nidassss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Viaplay hade en monter på Gamex, där hade de en PS3 och tjejen som
stod där påstod att man kunde se Viaplay via PS3. Det funkade inte just
då sa hon. När jag kom hem kunde jag dock inte hitta något på min PS3.
(Jo jag har PLUS-tjänsten).

Jag fick i alla fall två T-shirt och en tablettaskk av henne :-)

//Pryzze

Hittar heller inget. Men är det INGEN som har Viaplay som kan pröva på sin Ps3? (Gå in på www.viaplay.se och försöka titta..?)

Postad 14 November 2012 - 14:44

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Nu finns ps3 appen klar för viaplay. Det ingår även 1 månad gratis playstation plus om du har eller skaffar ett viaplay konto.
Viaplay nedladdningen startas från mina kanaler.

Postad 19 November 2012 - 16:59

Nidassss
  • Nidassss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Fungerar helt klockrent! Bättre bild än när jag kopplade in datorn och mindre buffringar/lagg. Perfekt! Premier League varje lördag :)

Postad 21 November 2012 - 02:02

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Är ju massa filmer och serier som har värdelös kvalitet :( och buffrar en del både på PS3 och dator... tacka vet jag netflix.

Postad 21 November 2012 - 15:46

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Är ju massa filmer och serier som har värdelös kvalitet :( och buffrar en del både på PS3 och dator... tacka vet jag netflix.

Ja, viaplay har man för att komma åt sporten...

Postad 21 November 2012 - 19:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Jag har det bara för sporten, men har sett endel filmer utan buffring och annat fel. Fungerar fint med iOS, Inge sämre bildkvalite än netflix:) Övriga så kallade tv appar och liknande....usch.Kan förstå att man blir besviken!

Postad 07 December 2012 - 18:05

IlluminatiSpy89
  • IlluminatiSpy89
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Eftersom det hackade som fan med mitt viaplay på PS3an så gick jag in på deras hemsida och kollade runt lite om hur man kunde lösa det. HD filmer stod det att man behövde 10 mb lina minst. Jag har ca 3 mb när det kommer fram till ps3an men netflix fungerar utmärkt, aldrig problem.

Postad 12 December 2012 - 14:02

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Fungerar helt klockrent! Bättre bild än när jag kopplade in datorn och mindre buffringar/lagg. Perfekt! Premier League varje lördag :)

Precis som för mig, jag har 10mbit ADSL och det funkar klockrent upplever att jag har bättre bild från Viaplay PS3 än jag har från min Boxer box iaf....

Postad 27 December 2012 - 12:16

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
Som sportnörd tog jag steget och skaffade ytterligare en ps3 då barnen "snott" min gamla för att spela på. Tycker ps3 är klart bättre än dator till tv, airplay från appletv när det gäller viaplay. Helt enkelt bättre flyt och inte antydan till ryckighet som finns på övriga plattformar.

Postad 01 February 2013 - 18:15

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Koderna som jag får till psn+, via viaplay appen funkar inte?
Är viaplay korkade o skickar ut ogiltiga koder eller gör jag nått fel?
Knappar in koden enligt instruktioner men bara ogiltig kod hela tiden.
Om koderna inte gäller så bör väl viaplay ta bort dem :-\

Postad 06 February 2013 - 01:07

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Koderna gäller bara för nya playstation plus kunder, har du haft playstation plus förut (som jag, som fick en månad gratis i samband med sonys lilla fadäs med säkerheten för ett par år sedan), så är det kört vad jag förstått.

Synd, hade varit kul att testa appen på PS3, särskilt eftersom appen på min smartTV inte verkar helt stabil (Panasonic 47WT50) men spelar man väldigt lite, som jag, är playstation plus inte värt pengarna, så det får vara för min del.

Nu har jag inte haft viaplay särskilt många dar, men initialt så är jag dock besviken över att de inte erbjuder surround, och att man måste leta efter HD versionen (om den finns) av filmen, Netflix maxar ju på allt den kan om man har utrustningen, och det helt automatiskt. HD utbudet är också helt klart större på Netflix.

Nu är jag ingen stor fan av TV serier i allmänhet, men även där så tycker jag nog det finns en del att önska av viaplay. Bara de senaste avsnitten, inget i HD och ingen bra översikt över serier som finns, serierna och avsnitten blandas hej vilt precis som med filmerna, typ..

Det enda "roliga" som jag hittat på viaplay så här långt är väl att de hade några 3D rullar.. fast de enda som fanns tillgängliga för smartTVappen var ett par p-våfflor... (!) de funkade (de jag kollade innehöll bara kvinnor, tack och lov, kan bara föreställa mig mardrömmen, och det efterföljande traumat, av en svingande snabel i vardagsrummet...), men det är ju knappast något man tar fram och visar folk när man ska visa upp VOD-tjänsten... Men eftersom det bevisligen går att streama 3D rullar så blev jag besviken över att i stort sett inget material fanns att tillgå, inte ens bland hyrfilmerna.

Rent tekniskt så är Netflix bra mycket bättre så här långt, fast utbudet är äldre förstås, men samtidigt så hjälper inte ett fräschare utbud när bildkvaliten suger, vilket är helt olidligt att titta på med en vass TV...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.