Gopro HERO3
142 svar till detta ämne
Postad 09 January 2013 - 23:48
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag har precis filmat en varm rökdykning med min kamera. Kan konstatera att den är riktigt bra i mörka miljöer när man filmar! Klart godkänd! All belysning som kommer synas sen (fixar en trailer till den större filmen) är en liten ficklampa på hjälmen. Det är en Cree T5 diod som visserligen är ganska stark, men det är knappt någon spridining på ljuset. Ändå så blir det bra bild
Lägger upp två bilder först..
GOPR0002.JPG 7.21MB
18 Antal nerladdningar
GOPR0022.JPG 7.4MB
19 Antal nerladdningar
/G Tillägg: Jag har upptäckt att kameran måste stå väldigt stabilt för att en bild ska bli bra. Det är mer eller mindre hopplöst att utlösa ett kort i rörelse.. Med andra ord, kan man inte stabilisera den mot något så kan man lika gärna skita i det.
/G
Postad 10 January 2013 - 05:22
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Där är i alla fall en teaser från en brandövning vi hade igårkväll. /G PS Vad ska man ställa in den på, NTSC eller PAL?
Redigerat av Unregistered1331, 10 January 2013 - 12:32.
Postad 10 January 2013 - 14:32
Unregistered83f88932
-
Unregistered83f88932
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fick min gopro igår. Körde firmware upppdateringen som de uppmanar och heron bara fryser konstant. Den är helt obrukbar  Så nu får jag skicka tillbaka den och ny levereras. Hoppas verkligen jag hade fått ett måndagsex eller nåt.
Postad 10 January 2013 - 23:03
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Fick min gopro igår. Körde firmware upppdateringen som de uppmanar och heron bara fryser konstant. Den är helt obrukbar Så nu får jag skicka tillbaka den och ny levereras. Hoppas verkligen jag hade fått ett måndagsex eller nåt.
trist :/ Vad sa supporten (Iceman)? Har du provat att uppdatera den igen? /G
Postad 13 January 2013 - 19:01
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Där är i alla fall en teaser från en brandövning vi hade igårkväll.
/G
PS Vad ska man ställa in den på, NTSC eller PAL?
Snyggt! Jag kör PAL. Vill du berätta lite vad du använde för inställningar? Vilka program du använde för redigering samt format i output när du sparade klippet?
Postad 17 January 2013 - 13:43
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag blandade WVGA (120fps) och 720p (30fps). Kameran var inställd på NTSC då det inte går att köra 120fps i PAL. Filmen redigerade jag i MovieMaker. Med lite pill, bök och stök så går det att få till rätt fina filmer i MovieMaker. Men det blir lite fullösningar.. Filmen är sparad i 0,264 mkv.
/G
Postad 17 January 2013 - 19:09
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
DSTE tror jag på. Vad tror ni? Detta paket tror jag mest på i alla fall. http://www.ebay.com/...=item2a248cd4f5
Sen köper man till en sån här för $1,49 så att man kan ladda i bilen. http://www.ebay.com/...1#ht_2040wt_932
Med två extra batterier och en billaddare kanske man klarar sig lite bättre.
Beställde också deras batteripaket. Fick snabbt besked att det skickats men tydligen med bananbåt, för det skulle ta en månad. :-( Var det likadant för er andra som beställt därifrån? Har någon fått sina ännu?
Redigerat av Cyberspace Cyclist, 17 January 2013 - 19:13.
Postad 18 January 2013 - 14:11
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Beställde också deras batteripaket. Fick snabbt besked att det skickats men tydligen med bananbåt, för det skulle ta en månad. :-( Var det likadant för er andra som beställt därifrån? Har någon fått sina ännu?
Nej, verkar segt... 11/1 ändrades status till "dispatched to overseas" när jag gör paketsökningen... Har sedan den 11:e inte hänt något. Hoppas jag har de innan jag åker till Thailand bara!
Postad 20 January 2013 - 12:44
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Ny status :-)
19-01-2013 Arrived at overseas (Country code: SE)
Postad 21 January 2013 - 20:01
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Och idag fick man paketet. Jag slutar aldrig förvånas över dessa asiaters coola lösningar. Min första tanke var; Jävlar, dom har glömt lägga i en sladd. Tills jag fattade konstruktionen :-)
Tot 10 dagar från att de sände, det var ju snabbt jobbat. Mycket nöjd hittills (ej testat batteriet ännu dock!) :-)
Mvh
Mafghan
Postad 21 January 2013 - 20:54
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag fick också mina batterier och laddare idag. Efter min lilla utvärdering så tycker jag det var riktigt fina grejer! Riktiga förpackningar och allt  Batterierna fungerade perfekt i både laddare och kamera. Däremot beställde jag två 12V-sladdar men fick bara en.... :/
/G
Postad 21 January 2013 - 21:15
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Lekte lite med kameran idag igen ^^
Och en film från rökdykningen. Jag hade en praktikant med mig på övningen om ni skymtar hans elevhjälm
/G
Redigerat av Unregistered1331, 21 January 2013 - 21:17.
Postad 22 January 2013 - 21:06
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Postad 22 January 2013 - 21:35
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag fick också mina batterier och laddare idag. Efter min lilla utvärdering så tycker jag det var riktigt fina grejer! Riktiga förpackningar och allt Batterierna fungerade perfekt i både laddare och kamera. Däremot beställde jag två 12V-sladdar men fick bara en.... :/
/G
Och mina prylar kom idag! Igår, egentligen, eftersom de skickat brevet som rek! Så jag fick tulta iväg till Coop Nära för att hämta ut det. Helt klart en positiv överraskning när man ställt in sig på att få vänta långt in i februari! Verkar vara helt godkänd kvalitet. I synnerhet för det priset. Nästa steg blir att ställa kameran på ett stativ framför en klocka och filma hur länge de olika batterierna håller. :-) Kan ju inte lita på att piratdelar är vilka bra som original. Även om de är litet sämre är det ett bra köp, men om de t.ex. bara håller hälften så länge vill jag veta det innan så inte jag står utan just när jag ska filma.
Postad 22 January 2013 - 22:28
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Och mina prylar kom idag! Igår, egentligen, eftersom de skickat brevet som rek! Så jag fick tulta iväg till Coop Nära för att hämta ut det.
Helt klart en positiv överraskning när man ställt in sig på att få vänta långt in i februari!
Verkar vara helt godkänd kvalitet. I synnerhet för det priset. Nästa steg blir att ställa kameran på ett stativ framför en klocka och filma hur länge de olika batterierna håller. :-) Kan ju inte lita på att piratdelar är vilka bra som original. Även om de är litet sämre är det ett bra köp, men om de t.ex. bara håller hälften så länge vill jag veta det innan så inte jag står utan just när jag ska filma.
haha varför ska du ställa den framför en klocka? Du märker väl hur långt klippet är när du lägger över det i datorn  /G
Postad 23 January 2013 - 18:45
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Jag har precis provfilmat originalbatteriet.
2h 21min i 1080p 30fp räckte batteriet till fulladdat. Minneskortet på 16gb blev fullt. Däremot så verkar inte batterimätaren funka alls. Den stod på tre pluppar i över två timmar sen missade jag när den "dog".
Nu testar jag DSTE-batterierna jag köpte på Ebay. De ska vara på 1100mAh.
/G
Postad 23 January 2013 - 20:16
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
haha varför ska du ställa den framför en klocka? Du märker väl hur långt klippet är när du lägger över det i datorn 
/G
Ja, du har naturligtvis rätt. Det går att se på tidsstämpeln på sista delen. Tänker använda "looping video" funktionen där kameran skriver över den äldsta delen av filmen om minneskortet blir fullt, men innehållet spelar ju ingen roll så länge kamerans klocka är hyfsat rätt ställd. Test 2 är att använda "time lapse" stillbildsfoto med olika hastigheter. Läste någonstans någon som verkade tycka att det inte spelade någon större roll vad man gjorde, att det var att kameran var på som drog ström. Och så naturligtvis buggen att den laddas ur om man använt WIFI. :-( Så hur länge håller ett batteri om man först använt WIFI och telefonappen för att sikta in bilden? Ska sätta igång mina test nu. Återkommer...
Redigerat av Cyberspace Cyclist, 23 January 2013 - 20:24.
Postad 23 January 2013 - 20:44
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Timelapse verkar sluka batteri
Postad 23 January 2013 - 21:10
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Gött att tråden kommer igång lite :-)
Ja, timelapse håller inte länge... Funderar på om man ska skaffa en längre laddkabel så att man kan använda funktionen öht. Timelapse går ju liksom ut på att man kör en längre stund. Vill jag fånga en växt växa så tar det ju lite längre tid än 1h :-)
Postad 23 January 2013 - 21:49
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Gött att tråden kommer igång lite :-)
Ja, timelapse håller inte länge... Funderar på om man ska skaffa en längre laddkabel så att man kan använda funktionen öht. Timelapse går ju liksom ut på att man kör en längre stund. Vill jag fånga en växt växa så tar det ju lite längre tid än 1h :-)
Original och kinabatterierna skillde exakt 1min och 40 sek i batteritid  Rätt hyffsat för 160kr! Båda två (alla tre) gick alltså att filma ~2h 20min med i 1080p och 30fps. Det var precis vad mitt 16gb minneskort fixade också. Sammanträffande? Håller på att testa timelapse framför klockan  det blev enklast så. Jag tänkte mest filmning när man kunde kolla tiden på klippet. Iofs går det att dela antal bilder tagna med 60 för att få ut det i minuter om man kör en bild per sekund. Jag är lite skeptisk till att köra timelapse under så lång tid med kabel i. Den blir otroligt het :/ Jag ska även prova att låta den stå i standby samt samt lite andra tester med wifi osv. Ska försöka sammanfatta allt i ett inlägg när jag är klar. Det är ingen som har en fjärrkontroll att sälja? Original alltså.. /G
Postad 24 January 2013 - 10:36
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Båda två (alla tre) gick alltså att filma ~2h 20min med i 1080p och 30fps. Det var precis vad mitt 16gb minneskort fixade också. Sammanträffande?
Oj det var länge... När jag provade att filma med 4k och protune tror jag att batteriet bara höll i ~45min.... Körde med 64gb minneskort då....
Postad 24 January 2013 - 11:41
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
Original och kinabatterierna skillde exakt 1min och 40 sek i batteritid Rätt hyffsat för 160kr!
Båda två (alla tre) gick alltså att filma ~2h 20min med i 1080p och 30fps. Det var precis vad mitt 16gb minneskort fixade också. Sammanträffande?
/G
Hmmm. Jag har också ett 16 GB kort i min, men jag körde iofs 720 50 fps. I alla fall blev det mer än kortet klarade så "looping video" funktionen hade skrivit över de första 45 minuterna, tror jag det var. Den delar upp i 15-min snuttar och när det blir fullt raderar kameran den äldsta. Mitt originalbatteri fick just filma mig medan jag jobbade. Höll 2:32 (i 720 50 fps). Tester med piratbatterierna igår gav skiftande resultat. Det ena höll ~2:10 men det andra la av efter mindre än en timme. Men jag ska ge det några laddcykler innan jag klagar. Helt nya batterier brukar ju kunna behöva litet "motion" innan de fungerar fullt ut. Det kan också ha varit laddat från fabriken men självläckt. Nya laddaren visade "grönt" direkt när jag satte i batteriet men man kan kanske inte lita på den indikatorn i just det läget.
Postad 24 January 2013 - 11:52
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag är lite skeptisk till att köra timelapse under så lång tid med kabel i. Den blir otroligt het :/
/G
Min (White edition) blir varm bara av att filma utan laddning ikopplad. En kompis har kört time lapse med sin Hero2 en hel dag när han jobbade hemma. Jag antar att han hade laddare ikopplad men jag får väl dubbelkolla. Vad kör ni för laddare? GoPro rekommenderar sin egen 1A-laddare och om man laddar ur 1 Ah på 2 timmar verkar kameran dra 0.5 A så en gammal 500 mA laddare klarar nätt att hålla jämnt skägg om den är på. Men vad händer om jag lånar 2A-laddaren från surfplattan? Det är ju bara att skifta USB-kabel. Kommer batteriet att koka torrt då?
Postad 24 January 2013 - 12:04
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
Oj det var länge... När jag provade att filma med 4k och protune tror jag att batteriet bara höll i ~45min.... Körde med 64gb minneskort då....
Men hur stora blir videofilerna i 4k-format? Jag har ju inte det på min White edition. :-/ De skriver i bruksanvisningen att i Protune-läge finns inte "looping video" funktionen, så om kortet blir fullt måste kameran väl stanna. Eller är just det annorlunda i Black edition? Det finns några missar i bruksanvisningen för White. Som att det först står att "Photo Burst" bara kan ta 3 bilder/s (vilket stämmer; det finns ingen meny för att ändra det på White) och sedan strax under står att 30 bilder/s ibland är för snabbt så man kan behöva välja något annat. Antar att de först gjort ett dokument för Black och sedan klippt bort de delar som inte gäller Silver och White, men slarvat. :-P
Postad 24 January 2013 - 19:56
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Det är ingen som har en fjärrkontroll att sälja? Original alltså.. /G
Jo faktiskt, nära dessutom.  Jag har stött på lite konstiga saker med min GoPro BE och även med LCD Touch Bacpac. Jag kör med ett Sandisk 32gb class 10 kort kan jag väl tillägga också. Det första jag reagerade på är värmen när jag filmar, den blir väldigt het, speciellt vid displayen på kameran. Jag mätte upp den senare på jobbet och den kom upp i 55 grader och då har jag inte ens skyddshuset på men jag har inte fått nån varning för överhettning som jag läst på andra forum att folk har fått. Undrar hur det kommer fungera i sommar med huset på.. Det andra problemet är att när jag kollar på filmklipp med LCD Touch på så brukar kameran hänga sig och man får lov att plocka ur batteriet för att kunna starta om igen Det tredje är att jag märkt att kameran raderat bilder jag tagit. När jag slagit på kameran då har den vid 2 tillfällen snabbt blinkat till No SDCard och det verkar som det är då det har försvunnit bilder. Jag hoppas att det kommer en nyare firmware som fixar problemen och som även fixar så att inte bildnumreringen inte börjar på noll varje gång man formaterar minneskortet. De fixade det på både GoPro HD och GoPro HD2 så det är lite konstigt att de inte hade det klart från början med GoPro 3..
Postad 24 January 2013 - 20:38
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Black Edition verkar ha en del barnsjukdomar. Trist kan jag tycka. Jag hade nog ominstallerat senaste uppdateringen, det kan nämligen hjälpa.
Du kan väl dra iväg ett PM om du är intresserad av att sälja
/G
Postad 03 February 2013 - 12:48
najken
-
najken
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Jag tycker att ni som gjort tester på era batterier har kunnat filma väldigt länge innan batteriet dött. Jag får ut ca 1,5h på en full laddning, 1080. Den tiden stämmer bra överens med vad GoPro själva säger att batteriet skall klara av. http://gopro.com/sup...o3-battery-lifeKöpte ett original batteripack. Var precis i Mexico och körde kameran under ett flertal dyk. Fick ut 6h45min i 720, 50fps. Grymt glad att jag köpte batteripacket annars hade inte strömmen räckt till två varv under ytan. Batteripacket adderar 1-1,5h på batteritiden beroende hur mycket man fingrar på kameran. Hittade även ett test som ngn gjort via ett annat forum (inte officiella siffor, men ändå) ------------- HD3b firmware HD3.03.01.09no bacpac wifi off 2.7k30T PT ON cam raw video test 1h14m.25s 23.4GBBatt Bacpac wifi off 2.7k30T PT ON cam raw video test 1h49m.43s 35.9GBLCD bacpac wifi off 2.7k30T PT ON cam raw video test 0h56m.50s 17.9GBBatt Bacpac wifi off 1080p30n pt off video+photo @ 5 sec 3h18m.27s 27.8GB + 2,379 photos 867MBno bacpac wifi off 1080p30n pt off video+photo @ 5 sec 1h56m.32s 23.4GB + 1,377 photos 368MBLCD bacpac wifi off 1080p30n pt off video+photo @5 sec 1h18m.55s 11.0GB + 944 photos 297MBno bacpac WiFi On 1080p30w pt off video test 1h28m.44s 12.4GBno bacpac wifi off 1080p30w pt off video test 1h33m.35s 13.1GBno bacpac wifi off 1080p30Tw PT ON video test 1h31m.18s 22.3GBBatt Bacpac WiFi On 1080p30w pt off video test 2h37m.35s 22.1GBno bacpac wifi off 1080p60w pt off video test 1h10m.47s 14.8GBno bacpac wifi off 1080p60m pt off video test 1h10m.59s 14.9GBno bacpac wifi off 1080p60n pt off video test 1h22m.59s 17.9GB-------------
Postad 03 February 2013 - 13:08
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Va använder du för rigg/fäste till din Gopro när du dyker najken?
Jag tycker det kan vara ganska svårt att få stabila filmsekvenser, blir lätt skakigt...
Postad 03 February 2013 - 13:19
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Jag tycker det kan vara ganska svårt att få stabila filmsekvenser, blir lätt skakigt...
Nu har jag ingen hero 3 utan en hero 2 men jag använder en big ushot. Blir grymt stabila videos med den. Använde den senast när jag dök i thailand för 2 veckor sen
Postad 03 February 2013 - 13:37
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Kör ni med rödfilter vid dyken? Jag har bara kört utan och korrigerat färger i efterhand... Jag såg att backscatter skall komma med en passande till gopro3: http://www.backscatt...p-h3-flip.lasso
Postad 03 February 2013 - 17:20
najken
-
najken
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Jag körde både headmount och U-shot. I öppet vatten blir U-shoten grymt bra. Kameran kommer närmre djurlivet utan att skrämma dem. Det blir väldigt stabilt + att du kan ge kameran till din buddy. Headmounten fungerar oxå bra. Var orolig att bubblor skulle förstöra filmen, men det är ingen större fara. Inte så ofta man ligger vertikalt i vattnet. Ligger man lite horisontellt, vilket man(jag) ofta gör så går bubblorna vid sidan av ansiktet och stör inte kameran alls. Däremot vid grottdykning med lampa, så körde jag den på huvudet igen, för att ha händerna mer tillgängliga. Någon som redigerat via GoPro Cineform studio? Ger programmet en bra kvalitet på slutprodukten (om in-materialet är bra förstås)? Finns en uppsjö av program, en del lättare än andra. Jag kör bara PC - rekommendationer mottages tacksamt. Kör ni med rödfilter vid dyken?
Jag har bara kört utan och korrigerat färger i efterhand...
Jag såg att backscatter skall komma med en passande till gopro3: http://www.backscatt...p-h3-flip.lasso
Jag har inte kört med ngt filter. Kikat en del på det dock, sugen. Vilken funktion i vilket program använder du för att korrigera färgerna?
Postad 03 February 2013 - 17:31
bubu
-
bubu
-
Användare
-
-
204 inlägg
Jag har inte kört med ngt filter. Kikat en del på det dock, sugen. Vilken funktion i vilket program använder du för att korrigera färgerna?
Jag köpte en U-shot häromdagen så ska prova använda denna. Jag tycker Adobe Premiere pro funkar bra. Brukar funka bra att justera färgerna på undervattensfilm... Har bara provat Cineform lite lätt så har ingen uppfattning om hur bra det är...
Postad 03 February 2013 - 17:39
najken
-
najken
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Jag köpte en U-shot häromdagen så ska prova använda denna.
Jag tycker Adobe Premiere pro funkar bra. Brukar funka bra att justera färgerna på undervattensfilm...
Har bara provat Cineform lite lätt så har ingen uppfattning om hur bra det är...
har Premier Pro hemma oxå. Bara kört det lite grann. Verkar inte helt lätt att hitta de funktioner som man "bör" använda. Går såklart att göra allt och lite till. Men som vanligt vill jag att det skall funka direkt
Redigerat av najken, 03 February 2013 - 17:40.
Postad 03 February 2013 - 22:35
Illyren
-
Illyren
-
Forumräv
-
-
641 inlägg
ni som filmat under vatten kan ju lägga upp videos så man får kolla lite. Använde Hero2 när jag snorklade men filmen var otydlig och inte alls bra.
Redigerat av frollic, 05 February 2013 - 15:12.
Postad 04 February 2013 - 22:27
Cyberspace Cyclist
-
Cyberspace Cyclist
-
Rookie
-
8 inlägg
Angående batteritider:
Jag är ju en svår elektroniknörd så jag kunde inte släppa det här med att kameran drog ur batterierna olika fort. Mer eller mindre av en slump hittade jag den magiska nyckeln: Det verkar vara någon bugg i programvaran som ska hantera WiFi-hårdvaran. Från början drog kameran helt enkelt ur batteriet över natten trots att allt verkade vara avstängt, men efter att jag installerat om uppdateringarna slutade det ofoget. Men i stället drog den ibland massvis med extra ström och laddade ur sig själv på halva tiden när jag filmade eller tog time-lapse foton.
Lösning: Varje gång jag tar ur batteriet (t.ex. för att byta till ett annat) gör jag så här:
1) Ta ur batteriet, vänta ett par sekunder, sätt i det igen.
2) Slå på kameran med den vanliga knappen på fronten, vänta tills de röda blinken är klara.
3) Tryck på sidoknappen så att WiFi går igång. Vänta tills de blå blinken lugnat sig så funktionen är ordentligt igång.
3) Håll in sidoknappen 2 sekunder och släpp. Den blå lysdioden blinkar 7 gånger och slocknar sedan. Om den inte slocknar utan fortsätter blinka, gå tillbaka till 1) ovan.
Jag vet att detta luktar alkemi eller voodoo, men det funkar varje gång för mig! Jag får över 2 timmar videotid och upp till 3 1/2 timmar time-lapse foton (i låga hastigheter; 2 1/2 timmar i 0.5 s time-lapse).
P.S. Min kamera är en H3 White Edition. Black Edition påstås ha "dubbelt så snabb processor" så den bör rimligen dra mer ström, i alla fall när man använder de högre upplösningarna som ju inte finns på White.
Redigerat av Cyberspace Cyclist, 04 February 2013 - 22:31.
Postad 11 February 2013 - 11:29
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Hej. Jag funderar på att skaffa denna kameran till jobbet, men jag behöver svar på ett par frågor som ni kanske kan hjälpa till med...
Fungerar loopfunktionen bra? Kan man rigga kameran vid en maskin med kontinuerlig inspelning med någon form av laddare i för att slippa batteritorsk? Kan man använda denna funktion tillsammans med höghastighetsfilmning (slow motion)?
Har någon displayen man kan montera där bak? Kan man granska inspelat material på den eller är den bara för inställningar och riggning?
Kan man stänga av mikrofonen?
Det uppstår nämligen ibland fel med en maskin och jag skulle vilja ha möjligheten att kunna granska materialet i efterhand för att se vad som gick snett... Är denna kamera ett bra alternativ?
Tack på förhand.
Postad 12 February 2013 - 21:58
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Har någon displayen man kan montera där bak? Kan man granska inspelat material på den eller är den bara för inställningar och riggning?
Jag har en LCD Touch BacPac, man kan granska inspelat material med den, tyvärr så har jag problem med att kameran brukar hänga sig när jag brukar kolla på filerna med den, hoppas och väntar på en ny firmware till kameran.
Postad 13 February 2013 - 14:59
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Jag har en LCD Touch BacPac, man kan granska inspelat material med den, tyvärr så har jag problem med att kameran brukar hänga sig när jag brukar kolla på filerna med den, hoppas och väntar på en ny firmware till kameran.
Ok. Men jag kommer troligtvis mest att granska filmerna i datorn. Hur är det med loopfunktionen och de olika upplösnings- och fpslägena? Funkar dessa ihop?
Postad 13 February 2013 - 20:27
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Hej. Jag funderar på att skaffa denna kameran till jobbet, men jag behöver svar på ett par frågor som ni kanske kan hjälpa till med...
Fungerar loopfunktionen bra? Kan man rigga kameran vid en maskin med kontinuerlig inspelning med någon form av laddare i för att slippa batteritorsk? Kan man använda denna funktion tillsammans med höghastighetsfilmning (slow motion)?
Kan man stänga av mikrofonen?
Det uppstår nämligen ibland fel med en maskin och jag skulle vilja ha möjligheten att kunna granska materialet i efterhand för att se vad som gick snett... Är denna kamera ett bra alternativ?
Tack på förhand.
Höghastighetskamera var nog att ta i. Vad för typ av maskin är det och vilka hastigheter funderar du på? Har du verkligen tid att lägga över filerna i ett redigeringsprogram och sedan granska materialet? Vad säger er licens om MovieMaker? Det känns lite spontant som att du jobbar på någon industri och vill komma med ett förslag till linjeledningen? Rätt eller fel?  /G
Postad 14 February 2013 - 08:49
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Höghastighetskamera var nog att ta i. Vad för typ av maskin är det och vilka hastigheter funderar du på? Har du verkligen tid att lägga över filerna i ett redigeringsprogram och sedan granska materialet? Vad säger er licens om MovieMaker? Det känns lite spontant som att du jobbar på någon industri och vill komma med ett förslag till linjeledningen? Rätt eller fel? 
/G
Fel. Jag har vid ett flertal tillfällen haft behov av en kamera med loopad inspelning, då maskinerna tenderar att fungera felfritt så länge jag står och glor på dem. Ibland kan jag behöva stå och glo på PLC-in- och utgångar och när felen bara uppstår ibland så är det lätt att missa. Har tidigare riggat olika gamla digitalkameror, men dessa kan inte stå igång ett helt skift innan minneskortet är fullt. Slowmotion är sekundärt... Brukar låna en Casio Exilim från ingenjörsavdelningen för att kunna granska de lite snabbare delar i processen. Men det tenderar att bli ganska mörkt vid högre fps. Men Gopro:s 240fps kommer säkert att hjälpa vid många situationer. Frågan är om det filmläget funkar med loopad inspelning...
Postad 14 February 2013 - 09:00
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Fel. Jag har vid ett flertal tillfällen haft behov av en kamera med loopad inspelning, då maskinerna tenderar att fungera felfritt så länge jag står och glor på dem. Ibland kan jag behöva stå och glo på PLC-in- och utgångar och när felen bara uppstår ibland så är det lätt att missa. Har tidigare riggat olika gamla digitalkameror, men dessa kan inte stå igång ett helt skift innan minneskortet är fullt. Slowmotion är sekundärt... Brukar låna en Casio Exilim från ingenjörsavdelningen för att kunna granska de lite snabbare delar i processen. Men det tenderar att bli ganska mörkt vid högre fps. Men Gopro:s 240fps kommer säkert att hjälpa vid många situationer. Frågan är om det filmläget funkar med loopad inspelning...
vid 240fps så kör du lägsta upplösningen viljet borde funka att loopa. Borde...  /G
Postad 14 February 2013 - 12:56
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Sökte lite på tanken att kanske köra till hårddisk istället för minneskort. Hittade bl a nåt som heter Atomos Ninja http://www.scandinav...corder-startkit och såg på youtube att nån testat ihop med GoPro3 http://www.youtube.com/watch?v=Q-HaFHBzhJM Kan det vara nåt av intresse?
Postad 14 February 2013 - 13:06
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Sökte lite på tanken att kanske köra till hårddisk istället för minneskort. Hittade bl a nåt som heter Atomos Ninja http://www.scandinav...corder-startkit och såg på youtube att nån testat ihop med GoPro3
http://www.youtube.com/watch?v=Q-HaFHBzhJM
Kan det vara nåt av intresse?
Tack för tipset, men jag håller mig till minneskortet. Har du svar på mina frågor ang loopad inspelning osv? Tack på förhand.
Postad 15 February 2013 - 15:51
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Tack för tipset, men jag håller mig till minneskortet. Har du svar på mina frågor ang loopad inspelning osv? Tack på förhand.
Jag visste inte riktigt först med vad du menade med loopad inspelning förrän jag kollade upp det, visste inte att det var en feature. Men nu när jag kikat lite så ställde jag in kameran loop på Max, man kan visst ställa in några olika tider, från manualen; "OFF (Default)Max video Camera records until memory card is full, then overwrites with anew video.5 min video Camera records for 5 minutes, then begins a new video,progressively overwriting the previous 5 minute video.20 min video Camera records for 20 minutes, then begins a new video,progressively overwriting the previous 20 minute video.60 min video Camera records for 60 minutes, then begins a new video,progressively overwriting the previous 60 minute video.120 min video Camera records for 120 minutes, then begins a new video,progressively overwriting the previous 120 minute video."Men det fungerar inte i Protune mode. Så jag ställde in kameran i 720/100fps (pal) och tog laddaren som hör till en Nexus-platta och det verkade fungera. Jag provade med att ta ur batteriet för att bara köra med laddaren men då stod det No SDCard, bugg eller inte? Jag provade bara en kort stund bara för att se att det fungerar och det gjorde det. Jag läste någon annanstans att det inte räcker med att ta ström från usb-uttag från dator, testade dock inte.
Postad 15 February 2013 - 15:58
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Jag visste inte riktigt först med vad du menade med loopad inspelning förrän jag kollade upp det, visste inte att det var en feature. Men nu när jag kikat lite så ställde jag in kameran loop på Max, man kan visst ställa in några olika tider, från manualen;
"OFF (Default) Max video Camera records until memory card is full, then overwrites with a new video. 5 min video Camera records for 5 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 5 minute video. 20 min video Camera records for 20 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 20 minute video. 60 min video Camera records for 60 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 60 minute video. 120 min video Camera records for 120 minutes, then begins a new video, progressively overwriting the previous 120 minute video."
Men det fungerar inte i Protune mode.
Så jag ställde in kameran i 720/100fps (pal) och tog laddaren som hör till en Nexus-platta och det verkade fungera. Jag provade med att ta ur batteriet för att bara köra med laddaren men då stod det No SDCard, bugg eller inte? Jag provade bara en kort stund bara för att se att det fungerar och det gjorde det. Jag läste någon annanstans att det inte räcker med att ta ström från usb-uttag från dator, testade dock inte.
Enormt stort tack för hjälpen! Kommer att införskaffa kameran, använda den och återkomma med ett utlåtande om hur det funkade. Loopad video en bra feature när man kör långresor med bilen i fall något skulle inträffa på vägen, speciellt i försäkringsärenden. Backar någon på dig kan det annars vara svårt att påvisa att det inte var du som körde på.
Redigerat av Unregistered41753, 15 February 2013 - 16:01.
Postad 25 February 2013 - 15:13
najken
-
najken
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Någon som har använt någon typ av Rain-Off på linsen?
så vattnet rinner av linsen.
//Najk
Postad 04 March 2013 - 17:05
Illyren
-
Illyren
-
Forumräv
-
-
641 inlägg
tror ni den droppar i pris mer än 3845kr för black edition?
Postad 06 March 2013 - 11:26
Morot
-
Morot
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Jag funderar på att köpa en lagom tills jag drar till Sälen nästa vecka. Tittat på Black Edition men har läst att många har haft problem med just BE, att den fryser, batterier som laddar ur snabbare än dom borde osv osv.
Oftast brukar det ju vara de negativa kommentarerna som är lättast att hitta på nätet, men man blir ju lite avskräckt iaf.
De flesta negativa kommentarer jag har läst är lite äldre, de flesta problem kanske redan har lösts med FW-uppdateringar?
Hmmm sugen är man ju iaf...
Redigerat av Morot, 06 March 2013 - 11:27.
Postad 06 March 2013 - 18:06
BempaS
-
BempaS
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Någon som har använt någon typ av Rain-Off på linsen? så vattnet rinner av linsen.
//Najk
Jag har köpt sånt medel men aldrig använt det än, annars så kan man göra typ så här: https://www.youtube....h?v=t_mKWSJmj7oJag funderar på att köpa en lagom tills jag drar till Sälen nästa vecka. Tittat på Black Edition men har läst att många har haft problem med just BE, att den fryser, batterier som laddar ur snabbare än dom borde osv osv.
Oftast brukar det ju vara de negativa kommentarerna som är lättast att hitta på nätet, men man blir ju lite avskräckt iaf. De flesta negativa kommentarer jag har läst är lite äldre, de flesta problem kanske redan har lösts med FW-uppdateringar?
Hmmm sugen är man ju iaf...
Jag har bl a en GoPro BE som jag har problem med, den blir riktigt het och nu på sistone när jag börjat använda den mer så lägger den av när jag kör 1080/50 med Protune. Jag har uppdaterat den med senaste firmwaren men det har inte hjälp så idag tröttnade jag på att vänta på att det ska komma ut en ny firmware så jag ringde Apple som jag köpt den ifrån och ska få byta ut den.
Postad 07 March 2013 - 11:04
Morot
-
Morot
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Jag har bl a en GoPro BE som jag har problem med, den blir riktigt het och nu på sistone när jag börjat använda den mer så lägger den av när jag kör 1080/50 med Protune. Jag har uppdaterat den med senaste firmwaren men det har inte hjälp så idag tröttnade jag på att vänta på att det ska komma ut en ny firmware så jag ringde Apple som jag köpt den ifrån och ska få byta ut den.
Aaa jag skiter nog i att köpa en. Väntar tills i sommar istället, den borde ju vara både stabilare och gått ner i pris tills dess
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|