Postad 29 oktober 2012 - 19:06

Postad 29 oktober 2012 - 19:10
Har läst både ris och ros om denna, som så vanligt är.
Kontentan blev att jag inte köpte nån, men det är väl med så mycket annat att man måste prova själv för att se om det duger för ens egen smak och ändamål.
Redigerat av masse70, 29 oktober 2012 - 19:11.
Postad 29 oktober 2012 - 19:27
Redigerat av FederalMano, 29 oktober 2012 - 19:38.
Postad 29 oktober 2012 - 20:00
Postad 29 oktober 2012 - 20:11
Seriöst är actifryern förmodligen mitt sämsta köp på bra länge
Postad 29 oktober 2012 - 21:07
Det tar ju dock väldigt mycket längre tid än att fritera. Ca 20-30 minuter beroende på mängd och typ av pommes men oj vad goda de blir.
Den här köpte jag. Dealen finns inte just nu men den dyker säkert upp igen
http://www.groupon.s...lmolise/8307908
Redigerat av Unregistereddc471864, 29 oktober 2012 - 21:11.
Postad 30 oktober 2012 - 10:43
kan du ge lite mer data på vad det är som är uselt? Okej, jag antar att den helt enkelt inte fungerar som den ska eller?Köp inte!!, och om någon känner sig tvungen kan de köpa min knappt använda för halva priset...,)
Seriöst är actifryern förmodligen mitt sämsta köp på bra länge
Postad 30 oktober 2012 - 18:00
hmm vad mer kan man fixa i en sån då???Kan rekommendera en halogenugn. Min gör perfekta crispiga pommes utan ngn extra olja alls.
Det tar ju dock väldigt mycket längre tid än att fritera. Ca 20-30 minuter beroende på mängd och typ av pommes men oj vad goda de blir.
Den här köpte jag. Dealen finns inte just nu men den dyker säkert upp igen
http://www.groupon.s...lmolise/8307908
Postad 31 oktober 2012 - 07:57
Postad 02 november 2012 - 18:44
Äh var väl lite naiv när jag köpte den, det lät ju så bra. Om du tillagar pommes "by the book" med actifry så blir dom i princip precis så som dom hade blivit i din vanliga ugn, kanske en aning mer fritösaktiga. Testade att köra med mer olja men då blev resultatet sämre... Får väl titta på en sån där halogenhistoria, inte för att jag kan se vad den skulle trolla med. Skeptiskkan du ge lite mer data på vad det är som är uselt? Okej, jag antar att den helt enkelt inte fungerar som den ska eller?
Postad 04 november 2012 - 12:00
Actifry är ju i princip en varmluftsugn med omrörare och resultatet blir därefter. Riktigt friterade pommes är överlägsna när det kommer till smaken men med mer fett...
Kommer troligen göra mig av med min Actifry och skaffa en riktig fritös då jag skulle vilja göra tempura och liknande saker som doppas i en smet och sedan friteras.
Postad 05 november 2012 - 12:06
1: Några potäter
2: Skölj dem
3: Klyfta dem
4: Vänd i olja
5: In i ugn, 225 grader i 30 minuter.
Grundrecept som går att förändra i det oändliga men olika smaksättare eller blandning av rotfrukter.
Inte pommes men ack så goda.
Postad 08 november 2012 - 06:22
Dess styrka sitter oväntat i att ugnsbaka kött! Köttet blir helt perfekt och behåller sin smak och saftighet. enda problemet är att det är lite liten korg. en familj behöver nog köra två vändor kött.
Ett av mina bästa köp. att "fritera" gravad lax är legendariskt på den här

Postad 08 november 2012 - 12:33
Jag har en philips airfryer, den som xyzxxyzzyyyxzy visar. den fungerar lite mer som en varmluftsugn. en gudomlig sådan. det smakar ej riktigt fritterat men å andra sidan gillar jag det ändå.
Dess styrka sitter oväntat i att ugnsbaka kött! Köttet blir helt perfekt och behåller sin smak och saftighet. enda problemet är att det är lite liten korg. en familj behöver nog köra två vändor kött.
Ett av mina bästa köp. att "fritera" gravad lax är legendariskt på den här
Menar du att den funkar ungefär lika bra som en varmluftsugn, eller vad är skillnaden?
Blir det nån skillnad på t ex pommes om man skvätter på lite extra olja, eller kvittar det?
Ugnsbakat kött? I skivor eller typ helstekt stek?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar