Boxen är helt tyst i sig, det ända som kan låta lite är om du sätter in en HDD. Dock är det ju inte boxen som låter då utan din hårdisk.
beat_strandh: Bra det hehe
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Officiell tråd - Popcorn Hour A-400
Startad av
darkages
, Oct 29 2012 23:30
439 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 15 January 2013 - 14:35
Shagrath: Finns flera olika klienter att ta den men den har inte någon klient "out of the box" utan detta är något du får mecka med själv.
Boxen är helt tyst i sig, det ända som kan låta lite är om du sätter in en HDD. Dock är det ju inte boxen som låter då utan din hårdisk. beat_strandh: Bra det hehe Postad 15 January 2013 - 17:53
Beställde en A-400 från Netonnet nu. De har slut i samtliga fysiska butiker, men finns via Internetbeställning.
Postad 15 January 2013 - 21:24
Min reciever hanterar högupplöst ljud om det avkodas och skickas i (tror jag) LPCM via HDMI till alla kanaler. Så är det när detta sköts av min Blu-Ray. Det är detta jag vill ska ske i en mediaspelare. Har i dagsläget en Boxee Box och denna hanterar bara downmix, vilket inte är det jag söker. Min reciever är en Denon AVC A11XVA. Postad 16 January 2013 - 19:07
Hur kan man köpa en A-400 när Dune Base 3D kommer nästa vecka Postad 16 January 2013 - 20:41
A400 har väl Sigma chippet 8911 med VXP och Dune har väl ett äldre ?
Väljer isf A400 alla dagar i veckan
Postad 16 January 2013 - 20:50
Enligt ett inlägg på NMT så funkar inte alla funktioner i VXP. "what time can A-400 provide 8911's full VXP features? I checked the VXP features of 8911 chip used in a-400 The features including: 1/3D Noise Reduction 2/Mosquito Noise Reduction 3/Block Artifact Reduction 4/Motion and Edge Adaptive Deinterlacing 5/Detail Enhancement 6/Adaptive De-banding 7/Adaptive Contrast Enhancement 8/Film Cadence Detection but,A-400's video setting only supports 4、7、8, the others are not shown. what time can a-400 support these features not shown?" Postad 17 January 2013 - 08:16 Stämmer men å andra sidan hellre en spelare som fungerar än en buggig spelare med bättre spec som inte ens kan Streama BD filer med HD ljud Postad 17 January 2013 - 10:32
eureka_swe:
Alla nya spelare har sina buggar... spelar ingen roll om den heter Dune eller Popcorn Hour, tyvärr!! Normalt sett tar det ca 3 mån innan det kommit till en rimligt bra nivå. Varför? Dom är väl för heta att "vara först", problemet är inte alla gånger fabrikanten utan ytterligare ett steg tillbaka. Sigma (som gör detta chip) har inget vidare jättebra rykte, deras SDK (utvecklingsverktyg för firmware) brukar innehålla en del buggar, detta gör att ibland väntar Popcorn eller Dune på att Sigma ska lösa vissa saker. När du sedan överlevt de kritiska första månaderna kan du se fram emot en maskin som hänger med en bra tid framåt! Det är därför det är sjukt viktigt med en seriös leverantör som fortsätter mjukvarutvecklingen. Där är både Popcorn Hour och Dune bland de bästa, så det är bara att sitta lugnt i båten! Har svårt att se någon jätteskillnad i kvalitet mellan Dune o Popcorn. Dune har fått mycket pisk för diverse saker dom inte levererat bla runt deras TV-tuners osv... o dom har duckat, så dom sitter i samma båt, Sigma båten! Redigerat av Kanelbulle, 17 January 2013 - 10:37. Postad 17 January 2013 - 10:50
Stämmer bra det du säger. Men känns lite som PPC har stressat fram denna och kunderna som redan är vana att köra 1080p med DTS-HD vill ju då inte köpa en ny relativt dyr pjäs och märka att deras 2 år gamla mediaspelare klarar det som nu inte den nya gör. Med det sagt så försöker jag lära in mig och nöta så mkt det bara går om både Dunes nya spelare och PPC A400, verkar som det kommer ny FirmWare var och varannan dag och med den senaste FW så verkar det ju som att A-400 faktiskt fått ordning på DTS-HD och True HD, hurvida 3D.iso fungerar via nätverk har jag inte fått 100% bekräftat. Funderar på köpa en A-400 och testa själv anledningen varför det tar emot inte bara buggarna utan att jag har mina filmer på 2 st Qnap framöver och vill inte ha 2 arkiv, detta verkar NMJ Toolbox2 råda bot på och man kan välja flera källor, sjukt smidigt att ha allt i sin iPad istället för som Dune YaDis scrolla bland filmerna som ändå tar lite tid. Så får nog fan beställa en A-400 och testa Postad 17 January 2013 - 12:05
Upplever inga problem med streamat HD ljud ivf....Tycker den fungerar klockrent.
Fanns det något svar på detta inlägget då ?
Postad 17 January 2013 - 12:09
Tror nog ingen kan svara på detta här om inte ens Sigma kan svara. Maila dem Postad 17 January 2013 - 15:51 Det har gått att bläddra i biblioteket på en padda och starta uppspelning på paddan till Dune under en lång tid. Kolla exempelvis MyMovies. Postad 17 January 2013 - 15:52
Finns inget svar än så länge. http://www.networked...d.php?tid=64702 Postad 17 January 2013 - 15:52
Finns inget svar än så länge. http://www.networked...d.php?tid=64702 Postad 18 January 2013 - 11:52
Ännu en ny FW släppt precis
Release Date : 18 January 2013 Firmware Version: 05-01-130118-24-POP-422-000 Postad 18 January 2013 - 15:26
Så har nu testat själv A-400 mkv med DTS-HD verkar fungera men Bd.iso tappar ljud och buffrar efter 15 sek, 3D BluRay samma där..
Konstaterar precis som alla andra att denna box är bra på papper men klarar inte streama överhuvudtaget större filer. Har Qnap 669 Pro och aldrig haft problem med streaming till varken Dune eller Mede8er. Så den får gå tillbaka där den hör hemma i affären, kan säkert bli bra om några månader men väntar in min Dune 3D istället. Kan jag rekommendera denna ? Svar Nej! Till enklare filer kanske men då finns ju billigare alternativ. Postad 19 January 2013 - 20:32
jag kör bd iso med dts.hd å 3d utan problem genom min hårddiks i a-400. Måste hafet tur inga större problem för mig utom att den kanske hänger sig en gång i månaden högst
Redigerat av pjay1, 19 January 2013 - 20:33. Postad 25 January 2013 - 02:58
På väg att beställa. Flera användare vittnar om bra bildkvalitet vilket väl borde vara det väsentligaste i valet av spelare anser jag.
Nu några nybörjarfrågor: 1. Jag kan/vill inte dra nätverkskabel till min router. Funderar på att köpa en sån extender man sätter i vägguttaget (som är närmare tvbänken) och dra kabel från den till spelaren. Finns för några hundralappar och stöder 500mb/s. Funkar den lösningen? Har en NAS kopplad till routern m filmerna på btw.. 2. Alt 2 är om jag kopplar inmin externa WD live hårddisk och sedan via det trådlösa nätverket för över filmerna jag har på NASen dit. Då behöver jag ju inte streama filmerna alls. Enda nackdelen är väl att varje film tar lite tid att föra över otrådat. Men det bör väl fungera? 3. Kan jag sedan ladda ner direkt till min externa hdd kopplad till 400:an från en dator? Förstår inte då varför folk envisas med att streama filmerna fr andra nätverkskällor.. ? 4. Hur funkar bittorrent stödet på 400:an? Är det krångligt för en nybörjare att förstå? Postad 25 January 2013 - 09:06
1. ja det borde fungera men kanske inte optimalt 2. Om PCHn delar ut externa hårddiskar i nätverket så borde det fungera. 3. om ovan fungerar borde detta också fungera men lättast om du vill göra sånt är att köpa en intern HDD och installera i PCHn 4. ingen aning. som svar på varför man vill streama från andra nätverkskällor så är det ju så att iaf jag vill ha allt samlat på en plats och kunna komma åt det med min dator, sovrums spelaren och vardagsrums spelaren. dessutom är det skönt att dem gångerna jag är lite olaglig och laddar ner torrents så sköter min NAS det och slipper belasta datorn. sen så har jag aldrig gillat de inbyggda torrentfunktionerna i mediaspelare. oftast väldigt slött. förresten, här kan du läsa en bra recension: http://www.mediasmar...view-pch-a-400/ Postad 26 January 2013 - 12:33
Hej är inne på att köpa en mediaspelare, spelar just nu allt ifrån min mac mini, men verkar som att en media spelare sköter det mycket bättre och även bättre reslutat, om ja förstår de rätt?
Sen undrar ja går de koppla fler externa hdd till mediaspelaren än 1st? Så Tv - > reciver -> PHCn -> 3 externa hdd? är det möjligt? Bäst resultat vid film uppspelning är PCHn, och inte Dune HD base? Gränsnittet går det att ändra? är bortskämd med xmbc på macminin Redigerat av rajjejosefsson, 26 January 2013 - 12:34. Postad 26 January 2013 - 15:11
"Bäst resultat vid film uppspelning är PCHn, och inte Dune HD base?"
Det är tvärtom! Provade en A400 men skickade tillbaka pga en massa buggar. Köpte en Dune HD Base 3D istället, funkar perfekt utan buggar. Postad 26 January 2013 - 15:24
Men när PCHn är bugg fri tänkte ja, för de blir den väll för eller senare? med updates. hoppas nån kan svara på mina andra frågor med, väntar så länge med köpet, ingen panik i dags läget för mig då de är helt okej med mac minin. Postad 26 January 2013 - 15:54
Dune base 3D vs PCH-400 när det kommer till full HD okomprimerat är ingen skillnad i bildkvalite. Vad PCHn gör är att den på papper är bättre på material som behövs skalas upp och "förbättras".
Vad man jan göra med Dunen nu är att installera en tredjeparts julebox och sedan kan man starta upp dunen i den direkt. Väldigt smutt. Dock behöver man fixa med omslagen på en PC och sedan exportera dem till spelaren. PCHn har denna funktion inbyggd i spelaren. Vilket e nice. Postad 26 January 2013 - 16:19
För allt material är inte i hd 720/1080p, som jag har och då är alltså PCHn bättre valet, och då till min fundering, kommer de komma någon fix så den inte är buggig, eller vad är det som är buggigt, och kan man koppla in fler externa hdd i en media spelare med en usb hub som ja kan ha på macen? Postad 26 January 2013 - 20:44
De snittar nu 1 uppdatering (Forum Release) i veckan så någon gång bör de väl träffa rätt
Lite därför jag känner mig lugn med mitt val av A400 och de har en tradition av att underhålla sina produkter. Dune är säkert en jätte fin maskin och tänker/kan inte säga så mycket om den mer än vad som står på papper, men jag märker en stor skillnad hur min A400 är nu och hur den var när jag införskaffade den. Gällande bildåtergivning är det nog det jäkligaste(bra) jag sett i mediaextender väg, så där finns det inte mycket att klaga på. Vissa BD iso strular andra inte än så länge. Men Kollade lite på en ISO som buffrade innan nya firmwaren och nu gör den det inte. Postad 26 January 2013 - 21:54
Det kommer fler updates med andra ord inom snar framtid? Verkar vara pchn som är bäst när den väl är fixad med updates ?
Redigerat av rajjejosefsson, 26 January 2013 - 21:59. Postad 26 January 2013 - 22:14
Det ser ju onekligen lovande ut om inte.
Vet ingen som jag känner till som tar in så mycket user input som PCH och lägger så mycket uppdateringar som dom. Postad 27 January 2013 - 01:30
Vet du om ja kommer se skillnad på min mac mini 2011 modell å denna PCHn? spelar upp blandad kvalite.
Redigerat av rajjejosefsson, 27 January 2013 - 01:30. Postad 27 January 2013 - 01:47
Det är jag ganska säker på att du kommer att göra. När det kommer till bild hantering är jag tok nöjd med min A400.
Postad 27 January 2013 - 11:16
Slängde iväg en beställning på den idag, hoppas de är värt köpet nu bara!
Postad 29 January 2013 - 11:25
Har val av hdmi kabel nån inverkan? då man kopplar mediaspelaren till recivern. har en dyr(bra) kabel från reciver till tv iallfall.
Downmix or Passthrough på ljud inställningar, vad är vad? Har nu fått hem den, men hittar inte min externa hdd..... har kopplat in den på usb på baksidan, finns en på sidan med, vad är skillnaden. å hur ska ja hitta min hårdisk. har jag fel format? har exfat då ja använder både mac å pc..... vad ska ja annars välja Redigerat av rajjejosefsson, 29 January 2013 - 13:43. Postad 29 January 2013 - 14:05
Har val av hdmi kabel nån inverkan?
Om du inte skall använda 3D kan du ta vilken kabel du vill annars väljer du en kabel som klarar av 3D signal Downmix or Passthrough på ljud inställningar, vad är vad? Har du en gammal förstärkare som inte klarar av DTS HD/HD MA osv gör din A400 om ljudet till en signal som förstärkaren förstår. Ex. kör du Passthrough(A400 rör inte ljudet) på en reciver som inte hanterar HD MA så får du inget ljud men sätter du på downmix kodar den om ljudet till ett språk din revciver förstår. Har nu fått hem den, men hittar inte min externa hdd Mig veterligen hanterar A400 inte exfat så där är nog problemet, gör du om den i NTFS kommer det fungera fin fint men då får du ju lite av ett "moment 22 läge". Sätt i en disk direkt i A400 alt gå igenom ditt nätverk, det är vad jag rekommenderar i ditt läge. Vidare kan jag varmt rekommendera att du hoppar in på denna sida och läser. Man får oerhört mycket tipps och saker som är bra att veta här: http://www.networked...x.php/Main_Page Postad 29 January 2013 - 14:09
Så nu har jag fått igång det lite, kör med ntfs
Har satt allt på pass through då min reciver ska klara alla ljudformaten, hoppas ja gör rätt nu. Men så till bilden. Video output? framerate sync? Color space? Vad ska ja ställa dessa tre på? är ägare av VT50 tv (på lördag) Redigerat av rajjejosefsson, 30 January 2013 - 01:36. Postad 30 January 2013 - 10:14
Detta har nämnts lite till och från men hur är status nu med senaste firmwaren och senaste tillgängliga apparna:
* Kan man köra Spotify på 400:an (ej via airplay etc då är det ju ingen vits, kan lika gärna spela direkt i pc.n kopplad till stereon). * Kan man köra SVT Play? Mvh Tomas Postad 07 February 2013 - 01:19
Du kan inte köra svtplay.
Om ni ni inte provat så prova plexnmt en bra plex client.. Postad 07 February 2013 - 11:05
Tack för tipset ska provas, finns xmbc? var hittar ja plex?
Redigerat av rajjejosefsson, 07 February 2013 - 19:11. Postad 07 February 2013 - 23:12
xbmc finns ej länk här för plex client http://www.networked...d.php?tid=65643
Postad 08 February 2013 - 09:30
Har försökt installera efter följande men när ja kommer till att man ska döpa om å sen slänga in den i samma map med samma namn så blir det 2 olika filer, kommer ej upp skriv över. (replace) vad gör ja för fel.
Postad 08 February 2013 - 13:56
Gissar att du kanske inte bockat för visa kända filändelser i mapp alternativ om du kör windows ...
Postad 08 February 2013 - 23:14
tack men när ja sen pluggat in den i popcornen kommer det upp
Plex Ipadress port http timeout(ms Wall PlexNMT vad gör ja för fel... som längst ner i denna tråd. http://www.networked...d.php?tid=63224 Redigerat av rajjejosefsson, 08 February 2013 - 23:23. Postad 08 February 2013 - 23:27
Där ställer du in ip adress och port till servern och sen enter sedan kopplar den upp mot servern...
Postad 08 February 2013 - 23:49
Jo har ställt in ipadressen hur vet jag porten? har mina filer på hårdisken i popcornen. känner mig helt vilsen.
Postad 09 February 2013 - 00:03
så ja kan inte ha server + plex på samma då?
som ja kan ha på en dator. för att plex ska funka så måste ja då streama allt material, vad är då vitsen. är vällt bättre å spela upp allt direkt från maskinen än streama från andra enheter? eller vad är skillnaden. Redigerat av rajjejosefsson, 09 February 2013 - 00:15. Postad 09 February 2013 - 00:17
Plexnmt är bara en klient jag har en server hemma som kör plex så jag kan spela upp allt på min ipad atv htpc + a-400 och jag kan även komma åt allt material när jag är hemifrån också och den kommer ihåg var man slutade också...
Sen kör väl väl många sina filer från en nas eller annan server... Postad 09 February 2013 - 16:59
Det låter ju bra, hur blir kvaliten osv? hur mycket sämre blir det än direkt ifrån, detta kan vara aktuellt senare men inte just nu. låter sjukt bra å smidigt iaf!
Postad 09 February 2013 - 22:00
Blir samma kvalité som om den ligger direkt på hårddisken på popcorn jour spelaren...
Postad 13 February 2013 - 07:41
1. Funkar Youtube på denna? Finns det genväg dit?
2. Nån som använder den inbyggda torrentklienten och kan kommentera hur det funkar? Kan man via webbrowsern T.ex gå in på piratebay o ladda ner likt en dator om jag kopplar in en extern hdd? eller är det krångligt och begränsat? Hört att man får ställa ner gränsen till typ 1,5MB ned men inget problem för mig. Anledningen att jag frågar är att jag har en äldre bärbar som är skitseg och strömslukande. 3. Går det redigera filnamnen på en kopplad hdd? Om jag exempelvis använder torrentklienten i spelaren kan jag då redigera dessa filmfiler direkt i spelaren? 4. Hört att bildprocessorn ska vara bra i denna och är största anledningen till att jag just nu är sugen på denna. MEN.. Om jag som nu har en hyfsat ny och bra full hd 3D proj gör inte den också bearbetning av bilden?!Känns onödigt att köpa denna om jag kan få samma bildkvalitet med en billigare spelare om ändå projektorn bearbetar bilden lika bra. Nån som jämfört med äldre mediaspelare på skapligt ny tv/proj? Bild är viktigare än funktioner för mig. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |