Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rikomagic Mk802 III 4:e generationen

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rikomagic MK802 III 4GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
Rikomagic MK802 III 8GB (Mediaspelare) 5 5.5 (5) Inga priser
Point of View HDMI Smart TV (Mediaspelare) 7 7.5 (1) Inga priser
Rikomagic MK802 IIIS 8GB (Mediaspelare) 8 3.5 (1) Inga priser
Rikomagic MK802 IIIS Bluetooth 8GB (Mediaspelare) 8 6.31818 (21) Inga priser
Rikomagic MK802 IV 8GB (Mediaspelare) 7 5.222222 (8) Inga priser

Postad 05 November 2012 - 18:23

miffoponken
  • miffoponken
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Är det någon som prövat en sådan?
På pappret verkar den vara hur bra som helst. Dual core 1.6ghz 1gig ram 8gig minne. Stödjer XBMC. Jelly bean. Osv.
Kostar under tusenlappen.
Men jag är nyfiken hur den presterar på riktigt.

Postad 05 November 2012 - 18:48

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Här är iaf en tråd om föregångarna https://www.minhembi...howtopic=298832

Postad 06 November 2012 - 13:16

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Jag beställde en igår, skulle ta 5 + 3-7 dagar att få den. Hör av mig när jag testat den :). Använder min ii så länge på jobbet, funkar bra förutom wlanet som inte vill kicka så bra. Streamar för fullt via Plex.

Postad 30 November 2012 - 22:41

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag beställde en igår, skulle ta 5 + 3-7 dagar att få den. Hör av mig när jag testat den :). Använder min ii så länge på jobbet, funkar bra förutom wlanet som inte vill kicka så bra. Streamar för fullt via Plex.

Såg att Komplett.se har börjat ta in dom för 695kr. Hur mycket fick du ge för din?

Postad 05 December 2012 - 17:07

Chevynova
  • Chevynova
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Är det någon som prövat en sådan?
På pappret verkar den vara hur bra som helst. Dual core 1.6ghz 1gig ram 8gig minne. Stödjer XBMC. Jelly bean. Osv.
Kostar under tusenlappen.
Men jag är nyfiken hur den presterar på riktigt.

Fick hem en igår så jag sitter o testar lite och det mesta verkar fungera förutom wifi som strular lite men jag tror att min blåtand till tangentbordet stör det lite så jag ska sätta en längre usbkabel till den och se om det blir stabilare/snabbare.
Såg att flera har problem med wifi och det verkar inte vara ett mjukvaruproblem.

Postad 05 December 2012 - 17:25

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Tänkte också beställa en, men vet inte riktigt vilken modell än.
Verkar som dom flesta har lite strul med wifi.

Hur är det med ljudsynk? Många modeller har lite problem med det också.

Ögonen har fallit lite på iMito MX1 el. MX2. Den verkar inte ha problem med wifi och ljudsynk vad jag kunnat hitta, men man vet ju inte.

Ett tips med wifi som jag läst, är att löda på en 6,3 cm antenn och låta gå ut genom ett hål.
Då sägs det bli full fart på wifi.
Nu har väl denna bara enkel antenn inte dual som MK808 men ovanstående lär avhjälpa wifi problem på båda.

Redigerat av ffodil, 06 December 2012 - 12:38.

Postad 07 December 2012 - 08:34

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
En strålande produkt.
Om den funkar.

Postad 07 December 2012 - 09:41

rollo
  • rollo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Om man inte har plats i TV:n för den, kan man sätta den direkt i förstärkaren då?

Postad 07 December 2012 - 20:25

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Om man inte har nån usb-port måste man väl kunna ansluta den till en vanlig usb-laddare?

Postad 12 December 2012 - 15:19

Chevynova
  • Chevynova
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Om man inte har plats i TV:n för den, kan man sätta den direkt i förstärkaren då?

Har satt min i förstärkaren så det funkar fint.

Om man inte har nån usb-port måste man väl kunna ansluta den till en vanlig usb-laddare?

Ja det går bra.

Postad 17 December 2012 - 12:39

chrer463
  • chrer463
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hej! I fredags fick jag hem en MK802 III och har provat den lite under helgen. Det jag stötte på tidigt var (efter att ha läst lite på nätet) problem med strömförsörjningen. Först hade jag den kopplad med USB till TVn (ej HDD uttag) och då dog den och startades om titt som tätt, gick knappt att använda. Sedan provade jag med en laddare till en Samsung Galaxy S2 och då funkade det bättre. Men när man lyssnar på Sspotify, surfar och kanske har någon app i bakgrunden så dör den fortfarande då och då. Dock inte lika ofta. Är det någon som har stött på liknande problem och har någon bra lösning? Vad skall man köpa för nätdel? Uppskattar alla tips och förslag, särskilt om det är någon som har erfarenhet av detta. Tack på förhand!

Postad 17 December 2012 - 18:19

Costanza
  • Costanza
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Hej! I fredags fick jag hem en MK802 III och har provat den lite under helgen. Det jag stötte på tidigt var (efter att ha läst lite på nätet) problem med strömförsörjningen. Först hade jag den kopplad med USB till TVn (ej HDD uttag) och då dog den och startades om titt som tätt, gick knappt att använda. Sedan provade jag med en laddare till en Samsung Galaxy S2 och då funkade det bättre. Men när man lyssnar på Sspotify, surfar och kanske har någon app i bakgrunden så dör den fortfarande då och då. Dock inte lika ofta. Är det någon som har stött på liknande problem och har någon bra lösning? Vad skall man köpa för nätdel? Uppskattar alla tips och förslag, särskilt om det är någon som har erfarenhet av detta. Tack på förhand!

Tyvärr inget svar på din fråga, men väl en undring. Vad använder du för tangentbord/mus till, och hur väl funkar wifi:n.
Är sugen på ett inköp, men har läst en del om wifi-problem...

/C

Postad 17 December 2012 - 21:08

chrer463
  • chrer463
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Använder ett Logitech MK300 (mus och tangentbord) och det funkar bra förutom att de har kort räckvidd. Skall nog köpa ett nyare som är smidigare och har bättre räckvidd om jag kommer fram till att detta är något att köra vidare på. Wifi hade jag lite problem med i början men nu funkar det bättre. Bara strul med strömförsörjningen. Men nu har jag kopplat USB till laptopen och då verkar det funka bättre, men jag vill ju inte ha laptopen ståendes brevid tvn hela tiden.

Någon som har en bra lösning på strömförsörjningsproblemet?

Postad 17 December 2012 - 23:01

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Använder en RC11 Keyboard med fly air mouse 2,4 GHz med lång räckvidd. Liten smidig och funkar super, ca, 150:- Förbättra WiFi har jag skrivit tips på längre upp.

Postad 17 December 2012 - 23:21

Costanza
  • Costanza
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Mmm, men man hade ju hoppats att man inte skulle behöva löda det första man gör då man köpt en ny pryl.

/C

Postad 18 December 2012 - 11:26

Geek82
  • Geek82
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Använder ett Logitech MK300 (mus och tangentbord) och det funkar bra förutom att de har kort räckvidd. Skall nog köpa ett nyare som är smidigare och har bättre räckvidd om jag kommer fram till att detta är något att köra vidare på. Wifi hade jag lite problem med i början men nu funkar det bättre. Bara strul med strömförsörjningen. Men nu har jag kopplat USB till laptopen och då verkar det funka bättre, men jag vill ju inte ha laptopen ståendes brevid tvn hela tiden.

Någon som har en bra lösning på strömförsörjningsproblemet?

Nu vet jag inte hur många ampere din SG2-laddare har men det kanske hjälper om du köper en usb-laddare som har högre ampere, typ 2A. Volten är detsamma på alla usb-laddare så det borde inte vara några problem. Förhoppningsvis kommer det att ge en stabilare strömförsörjning. Kolla med någon kompis om de har laddare hemma sittandes. Har själv 3 st hemma.

Är själv sugen på att köpa Android PC. Kostar bara 350kr på vissa asiatiska sidor som t.ex. DX.com. Lutar nog åt en Mk808 modell.

Postad 18 December 2012 - 11:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
http://www.geekbuyin...ack-313213.html
B - är ny uppgraderad version, med laddare, kablar och fri frakt 400:-.
Har inte sett den hos någon annan försäljare.

Postad 23 December 2012 - 20:00

darkshippo
  • darkshippo
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Fick hem min idag också, märkte också att den bootade om och om igen. Körde med en noname-USB till microusb-kabel och min enhet fick fnatt och startade om sig om och om igen. Först efter att jag hade tagit usbkabeln från min Nexus 7 fungerade det som det skulle. Jag använde både 2A-laddaren från Nexus 7 och 2A från iPad 2. Det var endast kabeln som var skillnaden. Mitt tips är att man kör med någon annan kabel än den som kommer med.

Postad 24 December 2012 - 06:19

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Fick hem min idag också, märkte också att den bootade om och om igen. Körde med en noname-USB till microusb-kabel och min enhet fick fnatt och startade om sig om och om igen. Först efter att jag hade tagit usbkabeln från min Nexus 7 fungerade det som det skulle. Jag använde både 2A-laddaren från Nexus 7 och 2A från iPad 2. Det var endast kabeln som var skillnaden. Mitt tips är att man kör med någon annan kabel än den som kommer med.

Vilken modell är det du har. Funkar ljudsynk, wifi och för övrigt allt ok?
Har ännu inte beställt någon.

Postad 29 December 2012 - 10:02

Jante71
  • Jante71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Så man måste ha en 2A usb laddare om man inte har usb i tven?? eller funkar det med lägre AMP??

Postad 29 December 2012 - 19:13

Unregistered8e065576
  • Unregistered8e065576
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Jag har problem med WiFi. Verkar variera lite hur jag har devicen placerad. Fungerar bättre med medföljande hdmi-adapter, än att sätta den direkt i hdmi-in i TV. Jag strömförsörjer med TV:ns USB, och har inte haft någon omstart. Däremot som sagt Wifi som varierar mellan 0.5-12mbit. Har även ett RC11 tangentbord. Har inte försökt med att ha en usb-extension som varit lösningen för en del.

Postad 03 January 2013 - 20:29

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
ja inte gen 4 men ett test i alla fall:

http://www.mobil.se/...i-1.516920.html

Postad 17 January 2013 - 21:34

SS_454
  • SS_454
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Någon som äger Point Of View – HDMI SMART TV?

Lägger med denna i denna tråd som den bygger på Rikomagic (Tror jag???). Man får ju med ett litet tangetbord med trackpad. Trådlös signal upp till 15m.
Skulle vara kul å höra vad ni tycker hur bra är dessa?
Spec på den:

Operating system
Google Android 4.1 Jelly Bean
Processor
RK3066 Dual Core Cortex A9 1.6 GHz
System memory
1 GB DDR3
Storage memory
4 GB
WiFi
802.11 b/g/n
USB Connections
1x mini USB (charging), 1x USB 2.

Postad bild

Postad 23 January 2013 - 19:57

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hejsan nåon mer än jag om inte kan få kontakt i play butiken?
Går inte komma in står bara anslut på nytt.
Har startat om den men hjälper inte.
Kommer in på alla andra ställen som Youtube Svt play o.s.v
Några tips ?

Postad 26 January 2013 - 07:21

Unregistered4413c753
  • Unregistered4413c753
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Till er som frågar om strömförsörjningen så verkar det som om vissa klarar sig med TVns uttag, vissa behöver en laddare på 1A och rätt många inkl. mig måste ha en 2A laddare för att den inte ska frysa eller starta om.
Finns på Biltema, Clas Ohlson, Kjell & Co.

Postad 26 January 2013 - 13:16

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Med min Samsung tv från 2010 och MK808B så klarar jag mig på tvns usb-ingång.

Postad 27 January 2013 - 23:04

ulfw
  • ulfw
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min MK802IIIS med BT fungerar bra än så länge. Efter att kopplat in en 1A-USB-nätkontakt och satt en Dlink DIR-505 repeater bredvid TVn så fungerar den att titta på SVT Play med. Min bild är att alla små HDMI-stickor med Android verkar ha problem med svag Wlan-signal, kanske svårt att få in antenn på så liten yta ?

Det gör att jag till nästa gång tror mer på en liten separat låda med Android i samma format som Apple TV - torde ge bättre Wlan-signal.

Är det någon som vet om det räcker med att välja i menyerna för att uppgradera stickan eller behöver man göra något annat ?

Postad 28 January 2013 - 06:59

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Har sett någon som lödat på en liten extra antenn och fått upp farten ordentligt.

Finns även denna nya med quad core för ca. 660:-
Vad tror ni om den. http://www.geekbuyin...ack-312807.html

Postad 28 January 2013 - 22:11

dev2null
  • dev2null
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Finns även denna nya med quad core för ca. 660:-
Vad tror ni om den. http://www.geekbuyin...ack-312807.html

GK802 är ganska ny och verkar ganska skakig än så länge. Det finns en hel del info på http://www.armtvtech...wforum.php?f=50 - som jag har uppfattat det så är GK802 främst intressant om man vill köra linux på stickan. Android-stödet verkar sådär f.n. - freescale har bara android 4.0 till i.MX6Q som GK802 bygger på och dessutom verkar det vara dåligt optimerat än så länge: http://www.youtube.com/watch?v=qs24kCnoehM).

Redigerat av dev2null, 28 January 2013 - 22:16.

Postad 01 February 2013 - 15:05

cyanopsis
  • cyanopsis
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Har haft min mk802 IIIS (4gb utan bt) i en vecka nu drygt och jag är överlag nöjd. Då jag har en separat mediespelare (Tvix S1 med hdd) så bryr jag mig inte om hur väl den streamar filmer via nas (verkar vara lite problem där...). En stor anledning för inköpet var att kunna se på SVT play utan att hooka upp datorn till tvn varje gång. Tyvärr verkar det stört omöjligt att bli helt nöjd med den upplevelsen och av allt att döma är det SVT som är problemet, inte Rikon; bilden hackar något och ljudet har några millisekunders fördröjning - tillräckligt mycket för att störas av det. Ett HD-klipp på youtube till exempel ger inte samma effekt. När jag nu tar en noggrann titt på SVT på min samsung S3 så ser jag samma effekter - men då bilden är så liten i jämförelse har jag inte tänkt på det tidigare.

Har kört på både 1A och 2A laddare - ingen skillnad för mig, stabilt i båda lägen.

Några andra erfarenheter kring detta?

1080p filer direkt på Rikon spelar heller inte upp klockrent. Har testat några olika spelare och MX player har fungerat bäst, men inte optimalt. Som sagt så är det ett mindre problem för mig pga Tvixen.

WIFI har jag full fräs på (21 mbit/s) men då är Rikon 40 cm från routern.

Efter en uppgradering (http://www.rikomagic...php?f=11&t=3917) verkar USB OTG-porten ha lagt av. Nu kan jag inte ha en usb-ethernet dongle och trådlöst tangentbord (logi k400 - superbra!!) samtidigt. Får samma hastighet på wifin så det blir att lämna tillbaks dongeln.

Angående problemet då manicken tappar kontakt med Play-butiken:
http://androidforums...connection.html

Mitt första inlägg på, jag vet inte hur många år...

Postad 22 February 2013 - 20:56

Elwood Blues
  • Elwood Blues
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Funderar på en MK802 IIIS som jag tänkte koppla in i förstärkarens HDMI och streama HD-material från en Synology DS212j via en Asus RT-N56U Router.

Innan jag ger mig på ett köp så har jag dock ett par frågor som jag inte lyckats hitta något svar på. Har kanske någon därute svaren?

1. Hur är upplösningen? Har läst en användarrecension på Komplett.se som anger att den bara klarar att ge 1280x720 ut, trots att specifikationen anger full HD.

2. Har någon testat wifi på 5 GHz-bandet? Hur funkar det?

Postad 23 February 2013 - 21:16

Unregisteredfaf14618
  • Unregisteredfaf14618
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Funderar på en MK802 IIIS som jag tänkte koppla in i förstärkarens HDMI och streama HD-material från en Synology DS212j via en Asus RT-N56U Router.

Innan jag ger mig på ett köp så har jag dock ett par frågor som jag inte lyckats hitta något svar på. Har kanske någon därute svaren?

1. Hur är upplösningen? Har läst en användarrecension på Komplett.se som anger att den bara klarar att ge 1280x720 ut, trots att specifikationen anger full HD.

2. Har någon testat wifi på 5 GHz-bandet? Hur funkar det?

Jag var i samma sits som du, och kan inte rekommendera dig att köpa en MK802 IIIS. Jag installerade xbmc och hade tänkt använda den som mediaspelare. Har allt lagrat på en NAS och strömmade, på 5GHz med en likadan router som du har, till MK802:an. Inget HD material flöt på bra i xbmc då det var problem med att använda en extern spelare (mx player). Utanför xbmc gick 720p material okej att spela upp i mx player. Men som sagt, jag rekommenderar inte dig att använda den som mediaspelare.

Nu använder jag istället en Raspberry pi med Raspbmc installerat och det funkar klockrent, läser allt jag matat den med hittills!!!

Redigerat av Unregisteredfaf14618, 23 February 2013 - 21:16.

Postad 23 February 2013 - 23:53

Elwood Blues
  • Elwood Blues
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar ptkn!

Har en Raspberry Pi i bokhyllan som samlar damm då jag bara testat den en gång. Såg sedan Rikomagic och blev genast intresserad. "Vem kan motstå en liten läcker sak som denna, nu kanske jag slipper fixa och trixa med Raspen" tänkte jag. Ska nog tänka om och "fixa och trixa" lite innan jag chansar på en Ricomagic eller liknande.

Återkommer med resultat när väl allt är inköpt och uppe och snurrar.

Postad 25 February 2013 - 11:03

timswe19
  • timswe19
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har just skaffat en MK802 IIIS som främst skulle fungera som en mediaspelare. I xbmc hackade de ordentligt medan de i de två inbyggda spelarna flöt på bra. Är det xbmc som behöver justerade inställningar? Någon som lyckats justera dem så de flyter på bra?

Sedan undrar jag om någon fått till en bra lösning för tangentbordet. Använder ett Logitech BT-tangentbord och önskat kunna använda svenska layout och slippa se "on screen" tangentbordet.

Postad 04 March 2013 - 10:12

antbank
  • antbank
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej, har köpt en rikomagic 802IIIS och undrar om ni haft problem med användning av hdmiswitch ? Bilden blir distorterad ochr man flyttar den till annan port som tex min digitalbox är inkopplad på (och som funkar) blir bilden likadan. Det spelar alltså ingen roll vilken port jag sätter den i. Här bytt hdmi-switch men samma resultat. Sätter man den direkt i hdmiingången på tv:n funkar det. Vet inte riktigt vad jag ska göra eftersom jag måste köra med hdmiswitch eftersom tv:n bara har en hdmiingång.

Postad 04 March 2013 - 21:44

uffepuffewolfen
  • uffepuffewolfen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
802 III S. Tyvärr slarvade jag bort kvittot. Måste man ha Routern i närheten av Rikon-TV:n är den ju ganska meningslös. Sunkig produkt. Väntar på bättre lösningar framöver. Runda arkivet.

Postad 13 March 2013 - 22:25

melzk
  • melzk
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag har just skaffat en MK802 IIIS som främst skulle fungera som en mediaspelare. I xbmc hackade de ordentligt medan de i de två inbyggda spelarna flöt på bra. Är det xbmc som behöver justerade inställningar? Någon som lyckats justera dem så de flyter på bra?

Sedan undrar jag om någon fått till en bra lösning för tangentbordet. Använder ett Logitech BT-tangentbord och önskat kunna använda svenska layout och slippa se "on screen" tangentbordet.

En fix för tangent bordsproblemet är att gå in i play butiken och köpa
External keyboard helper pro. Det löste problemet för mig med å ä ö
Kostar 20 :-

https://play.google....oard helper pro

Med det var de värt för att kunna köra trådlöst med mus och svenskt tangentbord.
Detta är en suverän produkt min har aldrig krånglat kör med xbmc helt utan problem mellan tvn och min server :)

Redigerat av melzk, 13 March 2013 - 22:29.

Postad 29 March 2013 - 09:55

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

https://play.google....oard+helper+pro

Med det var de värt för att kunna köra trådlöst med mus och svenskt tangentbord.
Detta är en suverän produkt min har aldrig krånglat kör med xbmc helt utan problem mellan tvn och min server :)

Tjena, testat precis detta med XBMC men det funkar ju skit rent ut sagt...
Rikon är 0,5m från routern. Kör visserligen trådlöst även till datorn men det är inte många meter. Det laggar något så kopiöst. Då snackar vi 720p.

Några tips på hur man kommer till rätta med det?

Sen en annan fråga; jag är ute efter att kunna spegla min S3:a mot tv:n via Rikon. Är detta möjligt? Hur?

Tack på förhand

Postad 29 March 2013 - 12:34

ulfw
  • ulfw
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har nu kört denna i drygt en månad och den fungerar fint, använder den mest till att titta på streamad film från SVT, Lovefilm och Netflix.

För att få den att fungera bra behöver man sammanfattnings tänka på:
- Stickan kräver mer ström än vad ett vanligt USB-uttag ger (500 mA), det krävs 1000 mA. Om man bara har 500 mA kommer stickan att starta men sedan att stanna där mer ström krävs.
- Wlan-signalstyrkan gentemot min Netgear WNDR3800 är väldigt svag. Det hjälpte bara marginellt att flytta ut stickan med hjälp av separat HDMI-kabel. Jag fick istället skaffa en repeater (DLink DIR-505) som förstärkte Wlan-signalen, sen fungerade det fint.
- I praktiken behöver man någon form av kontroll och Rikomagics app till mobilen fungerar så där. Eftersom denna Rikomagic har Bluetooth så provade jag med Ultra Mini Keyboard (http://www.teknikmag... Mini Keyboard) , men responsen på pekplattan var inte bra, ingen precision och eftersläpning. Fördelen med BT är att ingen USB-plats används. Landade till slut på ett Logitech K400-tangentbord med inbyggd pekplatta (https://www.prisjakt...kt.php?p=941685) - fungerar utmärkt
- Precis om i tidigare inlägg köpte jag och installerade Keyboard Helper Pro och då fungerar svenska tecken utmärkt med Logitech K400-tangentbordet.

Jag fann det mest praktiskt att koppla in en 1m HDMI-kabel för att få ut stickan från TVn en bit.

Efter detta tycker jag att stickan fungerar utmärkt för att titta på streamad film. Har inte provat att titta på HD-material från separat hårddisk eller Wlan.

Stickan kör nu Android 4.1.1 och det jag saknar är uppdateringar, det ser inte ut att ha kommit ut några sedan efter jag köpte den efter jul.
En sak jag också saknar är uppgradering till Andriod 4.2, just i vardagsrummet är det fler som delar på tvn och då skulle det vara bra att ha fleranvändarstödet i Android 4.2.

Postad 07 April 2013 - 12:20

mafghan
  • mafghan
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Är det någon som testat streama film från en dator? Produkten blev helt plötsligt värdelös för mig. Även testat köra med kabel från min laptop till routern. Sen är rikon 0.5m från routern. Hackar s*tan!!

Tips emottages tacksamt!! Får jag inte till det blir det sälj. Var för stream som jag köpte den.

Postad 09 April 2013 - 21:36

larka742
  • larka742
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som har testar med USB ==> Ethernet konvertering?

Tex http://www.geekbuyin...-reviews/313020

Postad 17 April 2013 - 14:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
För den som vill ha Å Ä Ö så har killarna bakom PicoNord fixat en lösning som inte kräver extern APK:
http://www.swedroid....355#post1294355

Postad 17 April 2013 - 15:05

Elta
  • Elta
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Någon som har testar med USB ==> Ethernet konvertering?

Tex http://www.geekbuyin...-reviews/313020

Har precis den adaptern, och den fungerar perfekt.
Enda är att den lyser vid "link" även om RK'n är avstängd. Vilket är lite störande då jag har en i sovrummet, men det löstes med lite svart sprayfärg :=)

Postad 11 May 2013 - 20:53

3kgt
  • 3kgt
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
till er som upplever wifi problem. Jag körde med 0,5a och 1a och 2a laddare den sist nämnda löste mitt wifi problem

Postad 27 May 2013 - 17:24

Unregistered439aa119
  • Unregistered439aa119
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej!

Har köpt denna adapter men jag får inte internet att fungera:/
http://www.komplett....aspx?sku=617947

Förslag på hjälp? Kör med en 1A laddadapter men har testat med 2A också.

Postad 27 May 2013 - 18:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Hej!

Har köpt denna adapter men jag får inte internet att fungera:/
http://www.komplett....aspx?sku=617947

Förslag på hjälp? Kör med en 1A laddadapter men har testat med 2A också.

kolla in din router (eller vem nu delar ut IP-adresserna på ditt nätverk), att du din enhet faktiskt får en IP.

Postad 27 May 2013 - 20:48

Unregistered439aa119
  • Unregistered439aa119
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

kolla in din router (eller vem nu delar ut IP-adresserna på ditt nätverk), att du din enhet faktiskt får en IP.

Hur gör jag det? :)

Postad 13 June 2013 - 08:48

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

https://play.google....oard+helper+pro

Hej! Hur fick ni till de svenska tecknen? Jag har en IIIS och ett K400 tangentbord men får inte svenska tecken, trots att jag valt svenska som systemspråk och som tangentbordslayout.. jag testade gratisversionen av External keyboard helper men det blev ingen skillnad.. (snabel-a ligger på shift2, åäö blir :[; om jag minns rätt)
Tacksam för tips!

Postad 13 June 2013 - 09:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Hej! Hur fick ni till de svenska tecknen? Jag har en IIIS och ett K400 tangentbord men får inte svenska tecken, trots att jag valt svenska som systemspråk och som tangentbordslayout.. jag testade gratisversionen av External keyboard helper men det blev ingen skillnad.. (snabel-a ligger på shift2, åäö blir :[; om jag minns rätt)
Tacksam för tips!

För den som vill ha Å Ä Ö så har killarna bakom PicoNord fixat en lösning som inte kräver extern APK:
http://www.swedroid....355#post1294355

Postad 13 June 2013 - 13:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Hur gör jag det? :)

loggar in på routern, och kikar på vilka IP-adresser som DHCPn delat ut, och till vem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.