Arctic MC001-N (Svart/Silver)
(Barebone-chassin)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Arctic MC001-E (Svart/Silver)
(Barebone-chassin)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Arctic MC001-DVDS
(Stationära datorer)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Arctic MC001-DVD
(Stationära datorer)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Arctic MC001-BD
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Arctic MC001-BD-T
(Stationära datorer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 06 January 2013 - 19:05
Postad 07 January 2013 - 21:06
Postad 07 January 2013 - 21:23
Postad 07 January 2013 - 21:50
Lite svårt att testa när den buffrar hela tiden.Kom igen nu BitterMelon......du har ju haft 17 minuter på dig att testa sen förra inlägget. Fler intryck....;-)
Men i övrigt: Varm blir den, ungefär 70°C (stående fritt). Det är ju inget problem iofs. Frodo behöver komma ifatt lite, listan med skins och appar (som inte är "broken") är skrämmande kort. Men det får man väl vänta sig av beta-mjukvara. Det trådlösa var f.ö. rätt klurigt att confa, det tog ett antal försök och kombinationer med fulkonf av Ethernet innan jag fick ihop det. Sista varianten som funkade var att sätta Network som LAN (default) och Network 2 som WLAN. Inga fasta IP-adresser. Efter sättning måste man boota om innan det funkar.
Postad 08 January 2013 - 16:28
Postad 08 January 2013 - 22:32
Försökte det, men det funkade inget vidare. "Dependency not met". Fick bara ett skin att funka, och det var antingen väldigt simpelt, eller trasigt.Finns flera skins som du kan testa att installera som .zip även om dom inte finns med i "listan" kolla i respektive "skin tråd" på xbmc forumet.
Openelec är senaste versionen iaf. Vilket troligen är problemet.
Postad 08 January 2013 - 23:13
Postad 09 January 2013 - 09:08
Lite svårt att testa när den buffrar hela tiden.
Gissningsvis inget problem alls om man kör sladd, men jag har inte riktigt möjlighet till det just nu.
Men i övrigt: Varm blir den, ungefär 70°C (stående fritt). Det är ju inget problem iofs. Frodo behöver komma ifatt lite, listan med skins och appar (som inte är "broken") är skrämmande kort. Men det får man väl vänta sig av beta-mjukvara. Det trådlösa var f.ö. rätt klurigt att confa, det tog ett antal försök och kombinationer med fulkonf av Ethernet innan jag fick ihop det. Sista varianten som funkade var att sätta Network som LAN (default) och Network 2 som WLAN. Inga fasta IP-adresser. Efter sättning måste man boota om innan det funkar.
Yes WiFi var ju sådär, just att den inte scannar utan man måste skriva in manuellt SID.
Men det är ju så men OpenELEC på allt, inte just på denna maskinen.
Postad 11 January 2013 - 22:34
Postad 11 January 2013 - 23:24
Postad 12 January 2013 - 11:28
Postad 12 January 2013 - 17:21
Postad 12 January 2013 - 20:12
Går det på nått sätt att få startat upp Arcticen och Xbmc genom Android fjärren? Finns en sån knapp men den ger bara felmeddelande, resten utav Xbmcfjärrfunktionerna funkar fint så fort man den startat upp.Men det är skönt att slippa gå fram och trycka på knappen =).
Postad 12 January 2013 - 20:16
Tror du det funkar när allt verkar dött. Är det bara att ladda ner på usb sticka och sätta i och starta upp eller?
Är bara att prova! Har du 2 usbpinnar kan du ju boota på en och installera openelec på en
Postad 13 January 2013 - 10:58
Postad 14 January 2013 - 21:48
Därför två snabba.....behöver man göra något med den typ ladda ner något från medföljande dvd eller annat eller är den helt plug and play som det är? Stänger ni av er med knappen på själva enheten eller inne i xbmc och spelar det någon roll hur man gör?
Postad 15 January 2013 - 08:42
Min mc001 verkar vara Jesus för efter ett ytterst kort besök på webhallen för att reklamera så återuppstod den......;-)
Därför två snabba.....behöver man göra något med den typ ladda ner något från medföljande dvd eller annat eller är den helt plug and play som det är? Stänger ni av er med knappen på själva enheten eller inne i xbmc och spelar det någon roll hur man gör?
Första frågan fattar jag inte
På andra frågan så har jag kört båda.
Postad 15 January 2013 - 09:02
Eftersom det här med tillgänglig användarhandbok är ungefär lika med noll så är det ju inte lätt för en idiot som mig att ha koll på allt. Jag undrar om den är "färdig" direkt ur kartong eller om man måste installera drivrutiner för dvd exempelvis eller hitta på annat för att den ska få full funktionalitet. Kände mig ju som värsta muppen när jag stod på webhallen och snubben säger jo men den här funkar fint serru......då hade jag ändå testat den på två tv-apparater hemma och inte lyckats få liv i den.
Postad 15 January 2013 - 09:11
Du får ju tänka på att det är jag Palmnio......
Eftersom det här med tillgänglig användarhandbok är ungefär lika med noll så är det ju inte lätt för en idiot som mig att ha koll på allt. Jag undrar om den är "färdig" direkt ur kartong eller om man måste installera drivrutiner för dvd exempelvis eller hitta på annat för att den ska få full funktionalitet. Kände mig ju som värsta muppen när jag stod på webhallen och snubben säger jo men den här funkar fint serru......då hade jag ändå testat den på två tv-apparater hemma och inte lyckats få liv i den.
Den är färdig ur box såklart. Men det här med HDMI är tyvärr inte alltid 100% i och med handskakningen.
Postad 15 January 2013 - 09:34
Postad 15 January 2013 - 17:14
klarar hd ljud och fjärrkontroll ingår.
Postad 15 January 2013 - 21:14
Nu finns Ultra 2 prissänkt till 2990:- http://www.netonnet....e/X171399.3016/
klarar hd ljud och fjärrkontroll ingår.
X-vara = retur ex.
Postad 15 January 2013 - 22:01
Postad 15 January 2013 - 22:36
Postad 16 January 2013 - 00:17
Postad 16 January 2013 - 09:42
Den uppdateringen, gör den så att man kan starta upp burken med Xbmc fjärrkontollen oxå?Gäller det även om du startar den med knappen på datorn när kabeln varit utdragen ? Minns att xtreamer ultra 2 betedde sig som din om man startade den med fjärren. En uppdatering av bios fixade dock mitt problem.
Postad 16 January 2013 - 09:51
Postad 16 January 2013 - 10:16
Låter ju som att burken faktiskt är trasig, men inte så trasig att den aldrig funkar. Gissar att SSDn eller minnet är problemet, men det kan vara annat också.Nu ballade min ur igen. Den låste sig och sen går inte ssd:n igång, lampan lyser inte och man får ingen bild. Någon som har några bra tips?
Postad 16 January 2013 - 15:28
Android appen,och jag har ju en MC001?Pratar vi iPhone / android app ? Isf behöver du en dator som stödjer wake on lan så borde det gå fint
Postad 17 January 2013 - 09:49
Nu ballade min ur igen. Den låste sig och sen går inte ssd:n igång, lampan lyser inte och man får ingen bild. Någon som har några bra tips?
I och mad SSD inte hörs, hur vet du att den inte går igång?
Postad 17 January 2013 - 11:11
Postad 17 January 2013 - 13:07
Ja, men det låter ju som att de borde kunna hitta felet rätt fort. Eller åtminstone konstatera fel. Eller?Trevliga webhallen gav beskedet att de måste långtidsfeltesta innan de gör något. Jag ska alltså lämna in den där och låta dem ha den ståendes för att de ska göra något.
Redigerat av BitterMelon, 17 January 2013 - 13:07.
Postad 17 January 2013 - 13:32
Postad 17 January 2013 - 16:28
Ja man hoppas ju det. Blev lite pinsamt förra gången bara när den helt plötsligt funkade och snubben på webhallen tittade på mig som om jag var ett riktigt rikspucko......
Shit happens
Postad 30 January 2013 - 14:24
Ja man hoppas ju det. Blev lite pinsamt förra gången bara när den helt plötsligt funkade och snubben på webhallen tittade på mig som om jag var ett riktigt rikspucko......
Hur har det gått Merger?
Glöm inte uppdatera till senaste versionen av OpenElec sen
Postad 30 January 2013 - 14:40
Har passat på att uppgradera mina lagringslösningar hemma under tiden istället. En annan fördel är ju att jag hinner med att rippa bluray tills maskinen kommer tillbaka.....det tar ju bara 18 timmar per film med min alldeles utmärkta dator.....
Postad 06 February 2013 - 12:12
Postad 07 February 2013 - 18:23
Postad 07 February 2013 - 21:39
Har märkt att nyaste versionen av openelec verkar ha något tjall med biblioteksfunktionen. Den missar typ 50 av mina filmer som hittades tidigare. När jag försöker uppdatera manuellt med filminfo får jag meddelande att filen inte finns, skitskumt. Någon mer som råkat ut för detta?
Nope inte hos mig dock väntar jag på OpenElec 3.0 Final nu
Postad 08 February 2013 - 17:26
Jag hade lite problem med en serie, men den var lite konstigt döpt å andra sidan. Dock funkade det i en äldre XBMC. Så ja, de verkar ha ändrat nåt.Har märkt att nyaste versionen av openelec verkar ha något tjall med biblioteksfunktionen. Den missar typ 50 av mina filmer som hittades tidigare. När jag försöker uppdatera manuellt med filminfo får jag meddelande att filen inte finns, skitskumt. Någon mer som råkat ut för detta?
Postad 08 February 2013 - 23:10
Postad 12 February 2013 - 18:33
Det är väl bara en barebone? Alltså utan disk/minne. Men det som skiljer -N och -E (båda barebone) är att -E har en DVD-spelare. Se jämförelselista längst ner: http://www.arctic.ac...1-n.html?c=2296Vad sklijer den här (-N) mot den som sälj i Sverige (-E)?
http://www.amazon.de.../dp/B005AR1RT6/
OpenELEC gick f.ö. häromdagen ut med nyheten om att det kommer säljas färdiginstallerade MC001 med OpenELEC på, alltså samma grej som Webhallen har kört sedan oktober.
http://openelec.tv/n...nelec-installed
Inte riktigt samma spec dock, de har ex. en 1 TB hårddisk istället för SSD.
Postad 12 February 2013 - 20:52
De som som vill ha denna box för 1500 SEK ink frakt kan skicka PM.
Funkar prima
Vad sklijer den här (-N) mot den som sälj i Sverige (-E)?
http://www.amazon.de.../dp/B005AR1RT6/
Som Bitter säger är det en ren Barebone utan RAM/HDD/Optisk läsare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Zotac Zbox ID84 XBMC Edition VS ARCTIC ky7705 Atom D525
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?