är relativt ny inom hemmabio men kände att nu var det dags för en uppdatering.
hakade på 3D tåget och jag är helt såld.
till saken, jag har nyligen köpt in dessa saker:
TV: SAMSUNG UE55ES6535UXXE
BLU-RAY: LG BD670N
RECEIVER: ONKYO TX-NR616
HÖGTALARE: HARMAN KARDON HKTS 30
en satellitbox från canal digital (sagem hd pvr 101 st) och en pc fanns sen tidigare.
prylarna köptes var för sig då dom hade fina specs på papperet och visst fungerar det, tillockmed riktigt bra var för sig men inte tillsammans!?
allt är kopplat till onkyon via 1.4 hdmi kablar men problemet är att varje gång man spolar/byter kanal/drar upp en meny på satellitboxen tappar tv:n hdmi signalen från onkyon. grymt irriterande. funkar dock bra om man kopplar boxen direkt till tv:n.
är det tv;n som spökar eller är det onkyos berömda hdmi problem? eller är det helt enkelt canal digitals sagembox som bör förpassas till soptunnan? (kan det förresten finnas en buggigare elektronikpryl? knappast)
LGs bd670n bluray spelare skall ha hdmi-cec vilket var en av anledningarna att det blev den och att den saknar CINAVIA men jag hittar ingen inställning om detta och den varken stängs av/på av andra hdmi enheter eller stänger av/på andra enheter.
är även GRYMT seg på att starta en BD skiva eller ett HD klipp över wlan, min förra Philips BD spelare som visserligen inte klarade 3D startade en film på max 10-15 sekunder. har jag missat nånting?
har även ett litet problem att onkyon automatiskt skiftar till TV/CD läget så fort den startas men det kanske bara är en inställning?
hjälp mig nu insatta, jag har fortfarande tid att lämna tillbaka på öppet köp men skulle behöva lite råd, i dagsläget är det aldeles för mycket knapptryckningar och omställningar bara för att skifta mellan Bluray och Digitaltv.
funderar på en Yamaha RX-V673 istället för onkyon, är det ett likvärdigt eller kanske tom bättre val? den verkar ha fått beröm för sitt fina ljud iaf.
LG blueray spelaren måste bytas ut till en med fungerande hdmi-cec stöd, en Samsung BD-ES6000 kanske?
fult format men bra specs om man bortser från CINAVIA men tror inte det påverkar mig så mkt i praktiken.
kommer byta till en modernare digitalbox som klarar hdmi-cec och som framförallt är stabil? något tips på en bra digitalbox för canal digital? hur är Canal Digitals ny ADB box?
Redigerat av Unregistered3c00932d, 08 November 2012 - 11:36.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?