Har idag en stationär dator:
Acer Aspire M5100
AMD Athlon 64 X2 Dual core 4600+ 2,4GHz
2GB RAM
32-Bit Vista Home Premium
Använder idag ett trådlöst nätverk till alla mina produkter.
(Stationär dator, telefoner, AppleTV3, PS3 m.m.)
Har tyckt att min PC fungerat ok till det jag använder den till ( Surfa, mail, Open Office, enklare spel typ CS m.m.)
Nu har den dock segat ner sig duktigt, och hanteringen av explorer m.m. går i mitt tycke i ultra-rapid.
Förmodligen kan en formatering göra susen, men sneglar då på att byta iaf en disk till SSD för att ha till OS, program, spel m.m.
Kommer detta byte göra att jag blir mållös när jag väl sparkar igång datorn igen?
Om jag nu endast byter disken med OS m.m., vad händer då med det sparade materialet på övriga HDD(bilder, filmer, musik m.m.)?
Kommer prestandan för att nyttja dessa filer också bli snabbare hantering på, eller är det prestandan på dessa diskar som sätter käppar i hjulet? Vilket då resulterar till att det här inte blir några förändringar och att jag även till detta behöver SSD för att få max prestanda.
Den disk jag tittat på är "120 GB Intel SSD 330" http://www.netonnet....157290859136000 och den hamnar inom prislappen jag kan tänka mig att köpa en disk för att testa.
Finns det kanske billigare med samma lagringsutrymme och prestanda?(Dyrare förstår jag att det finns men kommer detta göra mig lyckligare?)
När jag ändå är inne på ämnet,
Har idag iTunes på datorn och alla bilder, filmer m.m. som jag har på hemmadelning till min ATV.
Här går det i mitt tycke lite trögt då det måste laddas en del för att ex.vis sparade bilder och filmer tagna med iPhone och digital-kamera skall visas.
Kanske detta har med mitt nätverk att göra, eller kommer ett byte av disk att göra att även denna hantering går bättre?
Mycket funderingar blev det, men har inte varit så insatt i dator-världen sedan jag köpte ovan nämnda burk för en 5 år sedan.
Har dammsugit nätet på information, men blir ärligt talat inte mycket klokare
Tackar ödmjukast på förhand!
//Andreas
Redigerat av Ante.J, 12 November 2012 - 22:36.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?