Hade en när FF13 släpptes så jag är inte direkt upp to date med utbudet...
Funderar på att köpa PS3 är det någon idé?
Postad 08 December 2012 - 13:21
Postad 08 December 2012 - 15:54
Nu kommer det väl nya konsoler om 12-18 månader men varför inte? Nu är ju många spel billiga och det är bara att välja och vraka ur spelutbudet. Jag köpte en PS2 när det var något år kvar till 360 kom och det ångrar jag inte. Det kommer dessutom en hel del bra spel till PS3 innan den är färdig som The Last of Us, Beyond: Two Souls, The Last Guardian (nåja), Ni No Kuni, God of War 4 mm.Har inte haft konsol på ett tag pga av att jag ledsnade på grafiken och att spela överlag. Nu var jag hemma hos en polare och spelade lite och blev förtjust i Uncharted 2, men jag vet inte kom PS3:an är värd att köpa fortfarande... Vad säger ni PS3-rävar? Har ni fortfarande kul med PS3?
Dessutom är det värt att spela igenom både Uncharted 2 och 3, vore ju tråkigt att missa dem. Bland generationens bästa spel.
Postad 08 December 2012 - 16:59
Nu kommer det väl nya konsoler om 12-18 månader men varför inte? Nu är ju många spel billiga och det är bara att välja och vraka ur spelutbudet. Jag köpte en PS2 när det var något år kvar till 360 kom och det ångrar jag inte. Det kommer dessutom en hel del bra spel till PS3 innan den är färdig som The Last of Us, Beyond: Two Souls, The Last Guardian (nåja), Ni No Kuni, God of War 4 mm.
Dessutom är det värt att spela igenom både Uncharted 2 och 3, vore ju tråkigt att missa dem. Bland generationens bästa spel.
Hmm, du har en poäng där. Särskilt om det är såpass långt kvar till nästa generation. Jag köper aldrig en konsol direkt ändå med tanke på releasepriserna så jag lär ha minst 18 månader på mig
Ni No Kuni verkar helt otroligt.
Tack för svar!
Postad 08 December 2012 - 22:18
Kul? Jag är typ beroende av mitt PS3 och det är väl den teknikprylen i mitt hem som jag helt klart har haft roligast med och som gett mig bäst valuta för pengarna.Vad säger ni PS3-rävar? Har ni fortfarande kul med PS3?
Som Zoiler skrev så lär det väl dröja minst till nästa julhandel eller ännu längre framöver innan nya generationens spelkonsoler finns ute på marknaden och det finns ju en hel del skitbra spel du missat och det lär ju fortsätta komma ett antal bra spel till PS3 framöver innan det är dags för generationsbyte.
Det hela är upp till dig om du har tid att sätta dig in i spelandet igen, men jag säger i alla fall "go for it!" med tanke på att en PS3 inte kostar speciellt mycket idag.
Postad 08 December 2012 - 23:10
Kul? Jag är typ beroende av mitt PS3 och det är väl den teknikprylen i mitt hem som jag helt klart har haft roligast med och som gett mig bäst valuta för pengarna.
Håller bara med här!
Postad 10 December 2012 - 08:39
Som mediaspelare kommer den nog inte användas alls då jag har en htpc för det ändamålet.
Postad 10 December 2012 - 10:32
Jag hade dock undvikit 12gb modellen.
Redigerat av muraren, 10 December 2012 - 10:33.
Postad 10 December 2012 - 12:52
Väldigt prisvärd idag. Kommer ihåg när jag köpte fet-modellen på releasedagen för 6 eller 7 tusen på siba, kändes som att man gick med en värdeväska till bilen.
Jag hade dock undvikit 12gb modellen.
Det blir helt klart 500 gb som gäller. Vad säger ni om PS3 Super Slim (töntigt namn!), är den bra? Omdömen verkar hävda att den har en hög ljudnivå... Är det högt som tidiga 360-modeller?
Postad 10 December 2012 - 12:53
Postad 10 December 2012 - 13:09
Slim har jag, funkar perfekt. Har också hört dåliga grejer om super slim och den är väl dyrare också?Det blir helt klart 500 gb som gäller. Vad säger ni om PS3 Super Slim (töntigt namn!), är den bra? Omdömen verkar hävda att den har en hög ljudnivå... Är det högt som tidiga 360-modeller?
Såg att du gillade rollspel, då kanske du bör ta en titt på Valkyria Chronicles. Måste köpa det själv, otroligt att jag inte gjort det än med tanke på att det är likt Jeanne D'arc och har vissa karaktärer från Skies of Arcadia. Infamous 1 och 2 är bra. Yakuza-serien är att rekommendera om du gillade Shenmue. Journey är en digital download som kan vara värt att titta på.
Postad 10 December 2012 - 13:19
Vad ska du med 500GB till? Ska du köpa så jäkla mycket grejjer i deras shop?
exakt. jag har själv tjock ps3an med 80gb och har inte fyllt den än. har kanske 10-20 spel från PSN. 10 AVI filmer för ungen och en massa speldata sparat från diverse spel.
Postad 10 December 2012 - 14:03
Zoiler: Ah, Skies of Arcadia gillade jag så det låter som ett bra tips! Tack!
Edit: Jag kom på en annan sak! När PSN+ släpptes löste jag helår på det (oklart varför!
Redigerat av Kamui, 10 December 2012 - 14:14.
Postad 10 December 2012 - 16:06
Inte helt ovanligt att spelen ligger på 10GB+, det blir fullt snabbt om man inte nöjer sig med att spela igenom och ta bort direkt efter.
Redigerat av Unregisteredc5f48c65, 10 December 2012 - 16:06.
Postad 10 December 2012 - 18:26
köp den här på cdon
https://www.prisjakt...t.php?p=1042949
viiiiiiit
Hehe, vit... Jag har inget annat vitt, men den ser ju onekligen snygg ut! Jag får försöka hitta fler bilder på den för att se.
Om du tänker betala för ps+ så behöver du så mycket diskutrymme som möjligt skulle jag säga.
Inte helt ovanligt att spelen ligger på 10GB+, det blir fullt snabbt om man inte nöjer sig med att spela igenom och ta bort direkt efter.
Misstänkte väl att det var bra med mycket utrymme, har du någon koll på min PS+-fråga längre upp i tråden?
Postad 10 December 2012 - 20:20
Postad 10 December 2012 - 22:04
Postad 10 December 2012 - 23:36
Hade satsat på en PS3 Old Slim på blocket. Går nog hitta något billig paket med spel där.
Postad 11 December 2012 - 07:56
Postad 11 December 2012 - 08:55
Elgiganten har/hade en röd också
Hehe, röd är helt utesluten! En vit ligger bra till men jag har svårt att få grepp om hur den ser ut irl... Wii hatar jag i vitt, och 360 i vitt ser inte rolig ut heller, men den här ser eventuellt ut som att den är mer exklusiv i designen. Du som har en kanske kan bekräfta/dementera detta?
Postad 11 December 2012 - 09:39
Alla spel du laddade ner då kan du kan ladda ner igen gratis. De spel du inte laddade ner är dock körda.Jag kom på en annan sak! När PSN+ släpptes löste jag helår på det (oklart varför!
)... Jag vet att man endast hade tillgång till spelen sålänge man var prenumerant, men kommer jag få tillgång till dom spelen jag hade då om jag tecknar om mig eller blir det "a clean slate" som gäller?
Personligen hade jag köpt den billigaste maskinen och sedan tryck in en 1TB-hårddisk i den.
Postad 11 December 2012 - 09:44
DSC_0643.JPG 2.38MB
2 Antal nerladdningarPs3an är "keramisk vit" lite mattare vit. Bifogade en jämförelse med en vit Iphone som är blankare o mer lik wii.
Postad 11 December 2012 - 10:04
Det är ju ett alternativ, men då kostar väl en 1 tb-disk multum eftersom man väl inte kan ta vilken 2.5" som helst väl? Vill minnas att det var något med höjden på vissa 2.5" som var lite problematiskt. Eller minns jag fel?
Muraren:
Ah, tack för den bilden! Då känns det mycket bättre, kontrollerna är inte glossy hoppas jag?
Edit: Det blev en beställning på en vit PS3 Slim! Kingdoms of Amalur: Reckoning, Rayman Origins: Episode 1 och basenheten gick på 2300 kr. Känns ganska ok!
Redigerat av Kamui, 11 December 2012 - 13:30.
Postad 11 December 2012 - 14:54
9,5 mm på höjden får den vara. Så denna fungerar för under 800:-: http://www.netonnet....ta/168766.7071/Tinboy:
Det är ju ett alternativ, men då kostar väl en 1 tb-disk multum eftersom man väl inte kan ta vilken 2.5" som helst väl? Vill minnas att det var något med höjden på vissa 2.5" som var lite problematiskt. Eller minns jag fel?
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 11 December 2012 - 14:55.
Postad 12 December 2012 - 15:08
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 12 December 2012 - 15:11.
Postad 12 December 2012 - 15:20
Min PS3 har fått stå en del på sista tiden. Jag byggde en ny dator så jag spelar på den. Men så småningom kommer jag gå tillbaka till PS3an, det är bara en tidsfråga. Soffliggande med handkontroll är bra grejjer.
Aha, jo dator är ju givetvis det bästa men jag kommer inte ha plats för min speldator längre (ska bli pappa så datorrummet utgår!) så då blir det en PS3. Funderar till och med på att kränga Steamkontot med mängder med spel men det är väl ingen som vill köpa det dessvärre och jag orkar/vågar inte slänga ut det på Tradera heller...
Postad 14 December 2012 - 16:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?