Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

problem med samsung led tv att få usb-minnet att fungera

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 December 2012 - 03:17

tomtemorsan
  • tomtemorsan
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Hej. Jag har en 55tums led tv från samsung modellnummer: UE55C6005RWXXE och jag har senaste firmware uppdateringen installerad osv.

Fram tills för 1vecka sen då min usb-sladd gick sönder pga hunden så har det funkat fläckfritt att lägga in filmer från datorn på mitt usb minne och sen sätta in det i usb-sladden som jag har till tvn.

Nu idag köpte vi en ny usb-sladd och skulle sätta in minnet och det verkade precis som vanligt MEN när vi skulle testa spela upp filmer så stod det 'inga lagrade filer hittas'

Jag har testat med 3 olika usb-minne och testat formatera alla dessa 3 till ntfs, fat osv men får ingenting att fungera.. Har ni någon aning om hur jag ska gå till väga för att få bukt på detta problemet? Väldigt störande just nu framför allt i juletider när ungarna vill se på film o dyl..

Har sökt i massa forum, samsungs hemsida osv osv men har ingen aning asså.

Kan det vara att jag köpt 'fel' sorts usb-sladd eller nåt?

MVH: Jonas

Postad 21 April 2013 - 21:52

Unregisteredb0eb20fd
  • Unregisteredb0eb20fd
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan! Du skriver USB-minne med sladd, och jag undrar om du menar extern hdd? Jag har själv Samsung UE55ES8005 LED tv och jag använder LEXARS USB-Minne, både 32 och 64 GB och har inga som helst problem att plugga in dem i apparaten direkt och bara köra på. Har även jag den senaste programvaran för min tv. Det viktigaste att tänka på är att det måste vara USB 2.0 och formaterat i FAT.
Det jag tror att man kan missa är just att det är vanligast att köpa USB 3.0 i dag och.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.