Jag är helt ny inom förstärkare/högtalare osv men jag har däremot hållit på en del med hörlurar tidigare. Nu är det dock dags att skaffa ljud till lägenheten så jag tänkte att jag kunde passa på att handla under mellandagarna.
Jag har främst kollat in dessa:
Canton 490
XTZ 95.44
Mission 794
Dynavoice Challenger M-85 EX
Jag har redan införskaffat en Yamaha RX-V771 så det är den förstärkaren jag kommer använda.
Jag har bara haft möjlighet att lyssna på Canton 490(.2) och var inte imponerad, jag tyckte dom var lite väl ljusa/vassa och kan tänka mig att det kan bli jobbigt att lyssna på under en längre period.
Ljudet jag är ute efter:
Jag har som sagt hållit på lite med hörlurar och "hittade hem" när jag skaffade mina Sennheiser IE80. Jag har även ett par Sennheiser MM400-X samt ett par Sennheiser PC 360 så det finns ett mönster som ni kanske märker
Jag lyssnar främst på elektronsik musik, framförallt trance. Högtalarna kommer även användas för film (ca. 70% musik och 30% film) därför funderar jag på att skaffa 4 stycken golvhögtalare och en center istället för en vanlig 5.0-setup.
Jag har bifogat en bild på rummet högtalarna kommer stå i, samt en bild med måtten på rummet. Tyvärr har jag bara tillgång till Paint här så därför är ritningen på rummet kanske inte det bästa, men ni kan se placering av högtalarna samt var projektorn osv är planerade att stå (kom gärna med förslag ifall det går att lösa detta på något bättre sätt
lgh.png 401.29K
6 Antal nerladdningarVilka högtalare tror ni passar mig bäst? Finns det någon bättre lösning på placeringen av högtalarna?
Jag vill helst inte lägga mer än 10.000 för högtalarna och centern.
Tack på förhand!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?