Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Behöver hjälp i bluray-djungeln

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 December 2012 - 09:15

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp att välja, tänkte slå till i mellandagarna så det är lite brådis :)

Har ännu inte skaffat mig någon blurayspelare då jag ser väldigt lite film på skiva. Men nu tänkte jag göra slag i saken och köpa mig en blurayspelare som även kan fixa jobbet som mediaspelare på ett hyfsat sätt också. Är sugen på att testa netflix och playtjänster. Skulle även vilja kunna surfa med någon inbyggd webläsare (om den funktionen finns?). Har krav på digitalutgång då min reciever inte har hdmi. Trådlös wifi är ett plus men inget krav.

Har kommit fram till dessa två spelare som verkar vettiga:

Det kanske finns någon annan som är bättre lämpad för mina behov men det finns ju en uppsjö av spelare så det är svår att sålla...

Alltså, internet- och mediaspelarfunktioner är viktigare än själva skivdelen men vill ändå inte ha två separata enheter då det råder brist på hdmi ingångar och plats i tv-bänken.

Postad 26 December 2012 - 10:49

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Panasonic är mitt val, har dock inte själv spelaren.
Brorsan har den och han tycker den fungerar mycket bra, t.ex. Netflix fungerar utan problem och som Blu-ray spelare så är den helt ok även för uppspelning av 3D filmer.
Kan inte svara på om den klarar av dina andra krav.

Postad 26 December 2012 - 11:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Kan också rekommendera Panasonic. Nu har jag BDT320 och är jättenöjd, snabb i menyerna och tyst.. Netflix fungerar ypperligt om man vill, dock inge jag använder på den....

https://www.prisjakt...t.php?p=1120113

Postad 26 December 2012 - 17:19

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Tackar. Vad skiljer om jag kliver upp till 320:in? Förrutom fulare design då! :)

Postad 27 December 2012 - 17:01

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Beställde en Sony BDP-S490 idag. Den verkar ha allt du söker. Den klarar dock inte mkv med srt, men klarar mkv med inbyggd text. Däremot finns ju cinavia nuförtiden, vilket gör allt svårare. S490 ska inte vara omöjlig att nedgradera så man slipper det iallafall...
För övrigt finns netflix inbyggt på den.
Ska testa den imorgon om jag får den då, alternativt den 1a när jag kommer hem igen sen, så ska jag berätta om den är värd att köpa :).
Pris på dustin homes mellandagsrea: 899,-

Postad 27 December 2012 - 17:45

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0
Hittade andra källor som sa motsatsen om nedgradering... Mitt tips: Köp en billigare blu-ray och en bra mediaspelare vid sidan om :)

Postad 27 December 2012 - 17:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Tackar. Vad skiljer om jag kliver upp till 320:in? Förrutom fulare design då! :)

Skiljer nästan ingenting, förutom att det är en vanlig fjärr till 220 vilket är bättre. Vet inte om det går att flytta texter och ställa djupet vid 3D som på 320/500, borde vara lika. Håller med ovanstående, jag använder inget av dessa inbyggda appar löser jag på ett annat sätt. Dock så fungerar de mycket bra på Panna om man nu ska använda det som du vill :)

Postad 27 December 2012 - 20:14

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jag har lite brist på hdmi ingångar tyvärr men om någon kan rekommendera en vettig mediaspelare med möjlighet att se svt play och netflix så skiter jag i bluray och behåller min gamla dvd-svarv som har komponentvideoutgång.

Annars blir det nog panasonicen. Såg att deras app för smartphone hade möjlighet att använda skärmtangentbordet till att skriva in text... Verkar smart

Postad 29 December 2012 - 18:34

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Jag har lite brist på hdmi ingångar tyvärr men om någon kan rekommendera en vettig mediaspelare med möjlighet att se svt play och netflix så skiter jag i bluray och behåller min gamla dvd-svarv som har komponentvideoutgång.

Annars blir det nog panasonicen. Såg att deras app för smartphone hade möjlighet att använda skärmtangentbordet till att skriva in text... Verkar smart

Apple TV! Krångligt att kolla på piratmaterial, men usch så smidigt om du har en iphone eller ipad. Du kan köra vilket streamingprogram som helst i princip och bara trycka på airplayknappen. Alltså skulle inte maskinen bli förlegad bara för att de slutar göra appar till den.

Redigerat av rigm0r, 29 December 2012 - 18:34.

Postad 07 January 2013 - 20:28

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Blev inget bluray köp i mellandagarna. Verkade inte finnas några med bra utbud av playtjänster. Nu är jag inne på att hitta en snorbillig bluray och en mediaspelare som klarar play och surf mm.
Vilken tokbillig spelare ska man satsa på?

Postad 07 January 2013 - 20:54

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Elgiganten har en Sony för 499kr som ska vara riktigt bra!

Postad 08 January 2013 - 23:50

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Elgiganten har en Sony för 499kr som ska vara riktigt bra!

Ok, ska kolla upp den. Funderar över samsung BD-E5300 Någon som vet något om den?

Redigerat av Tobyponken, 08 January 2013 - 23:52.

Postad 16 January 2013 - 19:03

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Köpte en Samsung BD-E5300 på elgiganten. Tyvärr tyckte jag att den var på tok för seg, dessutom lät den en del när den jobbade. Åkte tillbaka med den och har nu beställt en Minix Neo X5 (android tv-box) Kanske blir någon annan Bluray i framtiden...

Redigerat av Tobyponken, 16 January 2013 - 19:04.

Postad 17 January 2013 - 00:48

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja slå ett slag för LG-spelaren du har nämnt i förstaposten.
Har den själv och i kombination med min 669T så är den underbar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.