** Officiell tråd - Sony Xperia Z **
Sony Xperia Z C6603 2GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(92)
|
Inga priser |
Postad 02 June 2013 - 19:35
Postad 03 June 2013 - 18:02
Finns det nåt sätt att göra den svarta raden i botten med hem knappen transparant? Med en annan launcher?
Jag har gjort det med Monxdified ROMen och kockens lilla transparenta addon.
http://forum.xda-dev...d.php?t=2293957
Du får dock läsa på lite om hur man rootar och flashar en ny ROM.
Denna typ av ändring är mycket ovanlig till stock ROM.
Postad 03 June 2013 - 19:16
Postad 05 June 2013 - 16:33
Dock tycker jag att touchen känns aningen seg och att fingrarna inte glider lika fint på skärmen som på konkurrenterna. Det känns som att de drar till sig en massa kladd och fingeravtryck väldigt lätt??
Postad 06 June 2013 - 13:11
Tycker inte touchen är seg eller glidet, men det kan vara en smaksak.Är i mobilköpartagen. Kikar mest på Samsung G4 och HTC One. Har även sneglat lite på Sonys lurar som är riktigt vackra.
Dock tycker jag att touchen känns aningen seg och att fingrarna inte glider lika fint på skärmen som på konkurrenterna. Det känns som att de drar till sig en massa kladd och fingeravtryck väldigt lätt??
Visst ser den halvkladdig ut emellanåt, men det är lätt avtorkat oxo.
Postad 06 June 2013 - 22:08
Bara att spola den under kranen!Tycker inte touchen är seg eller glidet, men det kan vara en smaksak.
Visst ser den halvkladdig ut emellanåt, men det är lätt avtorkat oxo.
Postad 09 June 2013 - 07:00
Postad 09 June 2013 - 13:44
Kolla kamera/inställningar/snabbstart/...Har på nåt sätt lyckats få bort kamera genvägen på min låsskärm. Nån som vet hur man får tillbaka den alternativt byter den? Har testat widget locker men då verkar det som att ikonerna för tex hem ändå funkar trots låst skärm. nån som har provat?
Borde funka.
Postad 17 June 2013 - 07:57
Själv har jag inte investerat i något än och det är en djungel därute med grejer.
Om ni har något att rekommendera så tar jag emot Era förslag med öppna armar
Det jag främst är ute efter är ett bra repskydd, bilhållare (helst med laddare) och ett skal eller "plånbok".
Postad 17 June 2013 - 20:24
Postad 18 June 2013 - 09:52
Köpte plånboksfodral på teknikmagasinet. Funkar fint. Ett tillbehör som är grymt att ha i bilen är Jabra Cruiser II. Ingen laddning dock men ansluter till Bluetooth så fort du sätter dig i bilen. Handsfree och FM-sändare med bra ljud. Oslagbart!Nu har det gått en tid sedan Xperia Z släpptes och många har säkert skaffat sig diverse tillbehör.
Själv har jag inte investerat i något än och det är en djungel därute med grejer.
Om ni har något att rekommendera så tar jag emot Era förslag med öppna armar
Det jag främst är ute efter är ett bra repskydd, bilhållare (helst med laddare) och ett skal eller "plånbok".
Postad 26 June 2013 - 08:48
Postad 26 June 2013 - 09:06
Gäller inte alla obrandade Z.Nu finns 4.2.2/10.3.A.0.423 för obrandade lurar att ladda ner via Sony PCC...
Postad 26 June 2013 - 16:13
Noterade genast att "Ta skärmbild" inte längre finns som alternativ då man trycker på strömknappen. Nu blev det volym ner samtidigt som strömknappen.
2013-06-26 Android 4.2.2.png 646.5K
3 Antal nerladdningar
Postad 28 June 2013 - 08:01
4.2.2 på g.
http://tinyurl.com/qcy3np6
The biggest addition is support for lock screen widgets; there's also slight (if noticeable) tweaks to the interface look and feel.
Vad menar dom med det?
Postad 28 June 2013 - 08:06
Att du numera kan ha Widgets på låsskärmen, inte alla widgets fungerar utan de måste vara skrivna för det.The biggest addition is support for lock screen widgets; there's also slight (if noticeable) tweaks to the interface look and feel.
Vad menar dom med det?
Utöver det - Små justeringar av hur interfaces ser ut och fungerar.
Redigerat av mr.keyser, 28 June 2013 - 08:06.
Postad 28 June 2013 - 14:12
Postad 29 June 2013 - 11:37
Postad 29 June 2013 - 13:20
Har du testat Sony Update Service?Skit också.Jag kan inte ansluta till Sonys server när jag försöker att uppdatera via pc companion, vart så sen igår för mig.
Postad 01 July 2013 - 17:13
Postad 01 July 2013 - 19:55
Vad menar du med snabblarm?Har precis uppdaterat min till 4.2.2 men mitt problem är fortfarande kvar. Dvs skärmen lyser inte upp när jag använder snabblarmet. Väckning tex fungerar som det ska med både ljud och att skärmen lyser upp men inte snabblarmet. Man ska väl inte behöva trycka på strömknappen och sedan låsa upp skärmen innan man ska kunna stänga av den!?
Postad 02 July 2013 - 06:27
Postad 02 July 2013 - 09:37
Det är förmodligen ett problem med den appen och inte android isig
Men det är väl ingen app? Eller är det något med Sonys "inblandning" kanske man ska säga? Trycker man på genvägen till höger om "hus"symbolen får man fram fyra genvägar som går att ändra. Snabblarmet är perfekt vid matlagning/tvätt m.m. så jag använder den ofta
Postad 03 July 2013 - 10:30
Edit> Jag saknar numera att direkt från låsskärmen att kunna starta musikspelaren, en funktion som kom i förra uppdateringen.
När man väl startat den finns den med så man kan styra den men det enda man kan starta är kameran eller några fåtal funktioner man kan lägga till, dock mest trams.
Och jag upplever att telefonen laggar mycket efter denna uppdatering, dvs den reagerar inte så snabbt längre som den gjorde innan.
T.ex. när man trycker på knappar så händer inget förrän nån sekund senare, t.o.m. när man skall låsa upp den och man inte har något igång som lastar cpu. Tråkigt
Redigerat av HeRmAN, 04 July 2013 - 08:19.
Postad 03 July 2013 - 17:32
Har du testat Sony Update Service?
Nu fick jag det att funka via SUS efter att ha ändrat kompatibilitetsläge till xp service pack 3 på min dator med win7.
Postad 04 July 2013 - 11:52
Ah den har ja aldrig testatMen det är väl ingen app? Eller är det något med Sonys "inblandning" kanske man ska säga? Trycker man på genvägen till höger om "hus"symbolen får man fram fyra genvägar som går att ändra. Snabblarmet är perfekt vid matlagning/tvätt m.m. så jag använder den ofta
Var lika i mitt fall, lär tända upp skärmen för att kunna slå av alarmet.
Postad 04 July 2013 - 12:31
det är widgets. Du kan byta ut dem om du vill.Men det är väl ingen app? Eller är det något med Sonys "inblandning" kanske man ska säga? Trycker man på genvägen till höger om "hus"symbolen får man fram fyra genvägar som går att ändra. Snabblarmet är perfekt vid matlagning/tvätt m.m. så jag använder den ofta
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 July 2013 - 12:31.
Postad 04 July 2013 - 13:10
det är widgets. Du kan byta ut dem om du vill.
Jo jag vet att det går att byta ut dom. Men jag vill kunna använda timerfunktionen, resten av dom är irrelevanta för mig. Har försökt andra vanliga timer apps men såg att många hade samma problem med just Z.
Fått svar från supporten, när du använder timern via ovan nämnda eller via klocka och larm så ska skärmen inte tändas upp som den görs när väckaren går igång. Surt
Redigerat av SubzeroNr1, 07 July 2013 - 09:32.
Postad 11 July 2013 - 07:39
Edit. Kom på att jag kanske fick beskära bilden till min låsskärm, minns inte
Redigerat av muraren, 11 July 2013 - 07:54.
Postad 11 July 2013 - 10:34
Om man tar bilden på högsta pixel upplösningen så passar den skärmen mycket bättre, man måste däremot fortfarande beskära bilden.När man har tagit en bild som man vill använda som bakgrundsbild är man då tvungen att beskära den? Har tagit ett foto som bakgrund till min låsskärm och det behövde jag inte beskära men som vanlig bakgrund verkar det behövas.
Edit. Kom på att jag kanske fick beskära bilden till min låsskärm, minns inte
Postad 11 July 2013 - 14:53
Postad 20 July 2013 - 23:48
Men ser att den inte har stöd för lika mycket videofiler som min Note. Tex saknar jag DivX.
Enligt jämförelsen här på prisjakt så har den stöd för AVI, H.263, H.264, Matroska (MKV), MOV, MPEG1, MPEG2, MPEG4, Xvid, 3GP/3GPP
Jag brukar tanka en del TV serier och se dem direkt i mobilen.
Kommer jag kunna göra det efter bytet? Eller finns det dekoder att ladda hem på Google Play?
Postad 21 July 2013 - 23:27
Förövrihgt anväder jag min Galaxy Note i Samsung orginal bilhållare mycket med tex Waze i bilen. Vilka BRA hållare finns det till denna? Finns det orginal? (Har ej hittat) Finns det "made for" från tredje part?
Postad 22 July 2013 - 05:45
Det är kontakterna för laddning i den medföljande dockan.En ny fundering. På Experia Z'an så finns det (om jag inte minns fel) på vänster långsidan något som ser ut som tvåkontakter i guld. Vad är detta? Finns det nåhot tillbehör man kan koppla in där? Hållare?
Postad 22 July 2013 - 18:18
Lurar på att byta från Galaxy Note till denna.
Men ser att den inte har stöd för lika mycket videofiler som min Note. Tex saknar jag DivX.
Enligt jämförelsen här på prisjakt så har den stöd för AVI, H.263, H.264, Matroska (MKV), MOV, MPEG1, MPEG2, MPEG4, Xvid, 3GP/3GPP
Jag brukar tanka en del TV serier och se dem direkt i mobilen.
Kommer jag kunna göra det efter bytet? Eller finns det dekoder att ladda hem på Google Play?
Det finns ett flertal videospelare som är bra och ger önskat formatstöd. Jag kör med MoboPlayer, BsPlayer samt VLC Media Player i mina enheter förutom Sony Movies.
Jag hade MX Player tidigare men släppte den eftersom bilden hoppade till var femte minut på min TF700 när jag körde via HDMI ut till TVn. Övriga spelare har inte det beteendet.
BsPlayer gillar jag - sedan är MoboPlayer inte dum heller, den har även ett snyggt gränsnitt för att bläddra mellan filmerna.
Kör Sony Movies för allt som fungerar där och sedan en av de andra spelarna för resten.
Postad 28 July 2013 - 15:33
Postad 29 July 2013 - 08:54
Postad 29 July 2013 - 19:17
Är lite nyfiken på om jag är den ända som har ett program vid namn Webbläs (litet program) Gick in på inställningar sen appar och på hämtade appar så hittar jag Webbläs (litet program) Som har behörighet till typ allt och jag är väldigt petig med att inte ladda ner såna appar
Det är en sony brandad app, t.ex om du har flertalet webbläsare installerade bör du få upp en ruta där du ska välja om du önskar starta Firefox eller Chrome.
Fråga. 1. Hur mång av er med tele2 som operatör har svårt att ta emot samtal om ni är uppkopplade på LTE/4G? 2. När ni ska flasha in Custom ROM´s använder ni er utav Flashtool eller CWM?
Redigerat av Unregisteredbae06969, 29 July 2013 - 19:24.
Postad 30 July 2013 - 12:31
Det är en sony brandad app, t.ex om du har flertalet webbläsare installerade bör du få upp en ruta där du ska välja om du önskar starta Firefox eller Chrome
Tack för svar. Har bara en webbläsare Google chrome som är med från början.
Postad 30 July 2013 - 17:23
Uppdatering 10.3.1.A.0.244.png 27.29K
1 Antal nerladdningar
Postad 30 July 2013 - 21:41
Redigerat av Robert_100, 31 July 2013 - 10:22.
Postad 31 July 2013 - 18:43
Det är en sony brandad app, t.ex om du har flertalet webbläsare installerade bör du få upp en ruta där du ska välja om du önskar starta Firefox eller Chrome.
Fråga. 1. Hur mång av er med tele2 som operatör har svårt att ta emot samtal om ni är uppkopplade på LTE/4G? 2. När ni ska flasha in Custom ROM´s använder ni er utav Flashtool eller CWM?
Jag brukar använda TWRP - den fungerar utmärkt och är standard i PAC som är den ROM jag håller mig till då den passar mig perfekt. Förövrigt väntar jag på 4.3 nu i form av nästa version av PAC - den är nämligen på gång. De första testbuildarna har redan börjat genomgå testning.
Postad 01 August 2013 - 01:03
Ska prova att uppdatera den till 4.2.2, verkar ju finnas riktigt roliga nya funktioner.
Postad 06 August 2013 - 08:53
Postad 21 August 2013 - 08:13
Min baksida håller på att lossna i ena hörnan å som andra beskriver så är det från värmen i cpun som gör att det lossnar.
Min har öppnat sig lite från övre hörnet ner mot power knappen, typ 1mm skillnad men har bara haft min i 3 veckor så hur kommer det då vara om 6 månader?
Detta känns inte vidare tryggt eller vattentätt.
Postad 21 August 2013 - 08:20
Nån mer än mig som upptäckt ett fel i deras lim?
Min baksida håller på att lossna i ena hörnan å som andra beskriver så är det från värmen i cpun som gör att det lossnar.
Min har öppnat sig lite från övre hörnet ner mot power knappen, typ 1mm skillnad men har bara haft min i 3 veckor så hur kommer det då vara om 6 månader?
Postad 21 August 2013 - 08:59
Nån mer än mig som upptäckt ett fel i deras lim?
Tråkigt att höra detta.
Jag rekommenderar att du tar kontakt med din återförsäljare för att få telefonen inskickad till service för närmare undersökning samt reparation.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
4 bilder
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?