Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Utbudet av blue-ray-skivor är dåligt" "Blue-ray är dödsdömt

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2013 - 09:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Mjo ibland tar det väldigt lång tid att få ut filmen, dock brukar man kunna få den snabbare om du väljer ex. usa...

Själv går jag på bio en gång i veckan, gillar mn film så gör man :D

Visst, men det är en ekonomisk fråga också. Med 155 pix för en Hobbitt-biljett börjar det närma sig priset på en Blu Ray. Går man då 2 eller fler i samma familj blir det ju sjukligt dyrt med film på bio. :(

Postad 23 January 2013 - 10:21

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 1

Jag blir mest less på att det ska ta sån tid innan filmerna kommer på Blu-ray, tror faktiskt filmbolagen hade tjänat på att släppa filmerna tidigare, alla vill inte gå på bio hela tiden för att se det senaste.

Filmerna kommer ju ut snabbare än någonsin?!

Senaste Resident Evil 4 månader
The Dark Knight Rises: 4 månader
The Amazing Spider-Man: 4 månader
Looper: 3 månader

På DVD-tiden tpg det ju för tusan nästan ett år mellan biopremiär och DVD-release

Postad 23 January 2013 - 10:39

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Nja, inte på Dvd-tiden men däremot så kunde det ta över ett år mellan premiär och videorelease på VHS-tiden. Då kom filmerna oftast ut som hyrfilm först och var exklusiv till det i några månader.

Fast The Perks Of Being A Wallflower ska väl släppas på DVD/BD i Sverige om bara någon månad? Har ingen koll på det som släpps idag men det verkar komma snabbare numera.

Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 23 January 2013 - 10:40.

Postad 24 January 2013 - 15:10

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

Vi satt på lunchen och retade oss på olika skribenter och dess totala avsaknad av kunskap i vad de skriver om. Skulle man dock ställla krav på att journalisterna VET vad de skriver om skulle tidningarna inte bli mer än en löpsedel med dagens TV-tablå...

Det är för att forum-medlemmar här oftast är experter i området och skribenter på olika tidningar behöver bara en begränsad kunskap i flera olika områden. Deras kunskap är bredare, din är spetsad därför ser du ner på vad dom skriver inom ditt område.

Postad 24 January 2013 - 20:21

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0

Det är för att forum-medlemmar här oftast är experter i området och skribenter på olika tidningar behöver bara en begränsad kunskap i flera olika områden. Deras kunskap är bredare, din är spetsad därför ser du ner på vad dom skriver inom ditt område.

Jag tror snarare att problemet med Achtungbladets teknikrapportering är följande: Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte.

Eller mer exakt: Det verkar vara en annan journalist med nollkoll på teknik som har skrivit artikeln i fråga och totalt missuppfattat vad deras teknikexpert egentligen har sagt. Precis som SAF-tidningen gjorde för 14 år sedan när de rapporterade om datorteknikern och modermodemet.

Man behöver exempelvis inte vara expert på bilar för att förstå att bensinbilar inte kommer försvinna över en natt bara för att det kommit alternativa bränslen.

Postad 24 January 2013 - 20:29

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Rena PrisjaktPryl-nivån på den artikeln.

Fast det är väl samma inkompetenta idioter på båda sidorna iofs när man läser allt skräp som skrivs.

Håller med, Prisjakt Pryl är ju rena Löjan. Hade varit bättre att de bara hade skrivit rubriker och länkat hit till forumet
om de nu inte lyckas få någon med kunskap som kan skriva

Postad 25 January 2013 - 08:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Håller med, Prisjakt Pryl är ju rena Löjan. Hade varit bättre att de bara hade skrivit rubriker och länkat hit till forumet
om de nu inte lyckas få någon med kunskap som kan skriva

Satt själv igår och irriterade mig på en skribent på Prisjakt som efter en månad hade upptäckt Netflix Super HD och inte hade läst på ett dugg innan han författade denna "nyhet" utan att ha ett enda rätt. Vi har diskutterat detta till leda i Netflix-tråden så då blir man lite less när någon oinsatt tomte ska skriva om detta.

Redigerat av agpath, 25 January 2013 - 08:39.

Postad 25 January 2013 - 19:16

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Jag blir mest less på att det ska ta sån tid innan filmerna kommer på Blu-ray, tror faktiskt filmbolagen hade tjänat på att släppa filmerna tidigare, alla vill inte gå på bio hela tiden för att se det senaste.
Sen kommer filmen ut ett halvår senare på Blu-ray och då har man redan glömt varför man ville se den filmen överhuvudtaget.
Tack vare detta missar jag numera många nya filmer som jag från början var nyfiken på att se men i slutändan så försvinner den i mängden.
Med streamingtjänster får man vänta ännu längre på nya filmer så jag tror inte det är någon lösning för min del, jag vill helt enkelt att blu-ray filmer ska släppas senast 2-3 månader efter den visats på stora duken.
Det måste väl ändå kvitta om dom tjänar pengarna på Blu-ray varianten eller på biografen, eller är det tack vare all piratkopiering som vi får vänta så länge.
Min närmaste bra biograf ligger 10 mil härifrån så ni kanske förstår mitt dilemma. Och jag föredrar att se film hemma och inte på bio!

Jag tror snarare att bio + bluray samtidigt kan få en att gå och se filmen på bio efter att man sett den hemma och gillade den. Om man nu har missat se en film på bio och märker att den är grym o vill se den bio efter att ha sett den hemma så är det ju kört.
Och om man nu sett en film på bio o gillat den så är ju den absolut bästa tidpunkten att sälja in den när folk kommer ut från biografen!? Så fungerar ju ALL försäljning! Man står ju inte som säljare o säljer in något o sedan när dom hugger: " bra! Den kommer om ett halvår!"

Postad 25 January 2013 - 19:36

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag tror snarare att bio + bluray samtidigt kan få en att gå och se filmen på bio efter att man sett den hemma och gillade den.

Inte en chans, i alla fall skulle jag inte köpa en biobiljett till en film jag köpt på bluray.

/Fredrik

Postad 25 January 2013 - 20:57

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Inte en chans, i alla fall skulle jag inte köpa en biobiljett till en film jag köpt på bluray.

/Fredrik

Precis som alla som efter att ha sett film på bio aldrig köper den på bd då alltså.

Postad 25 January 2013 - 21:07

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 3

Precis som alla som efter att ha sett film på bio aldrig köper den på bd då alltså.

Som Bluray släppen av de flesta filmer är idag, alltså lång tid efter biopremiär så köper nog folk bluray versionen av en bra film när den släpps. Riktigt bra filmer vill man se igen.

Köper du en bluray kan du se den om och om igen, inte köper du en biobiljett till samma bluray du nyss köpt. Måste ju vara något speciellt isf, som att du vill se den i 3D på bio eller liknande.

/Fredrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.