Hoppas jag är i hyfsat rätt avdelning?
Jag vill berätta vad jag fick veta nyss som borde vara intressant för dom som är regelbundna konsumeter på Webhallen.com.
Jag registrerade mig ganska sent på deras hemsida (November 2010) och började lägga in alla köp jag gjorde då det var helt kostnadsfritt och kunde innebära en bonus på andra köp i framtiden.
Fram till i dag har jag handlat för straxt under 30 000kr hos dom, jag köper c.a 75% av min elektronik där då jag gillar att handla från en fysisk butik förutsatt att inte pris skillnaden är FÖR stor i mitt tycke. (använder såklart alltid prisjakten som stöd!)
Min bror som också handlar där fast inte lika mycket sa en dag att "Äh den där bonusen struntar jag i den ger ju ändå ingenting" och då började jag fundera, jag ligger fortfarande på Lägsta nivån av 5 möjliga (Brons) och mätaren har aldrig rört sig, det tycker jag kändes konstigt, så innan jag också slutar bry mig om bonusen tänkte jag ringa och fråga HUR deras system fungerar.
Fick svaret att, var du ligger på bonus stegen inte har med totalbeloppet att göra utan hur ofta du handlar...
Samt att alla nivåer över brons har en spärr för antal kunder som kan ha den nivån! (det var detta som gjorde mig förvånad)
Det betyder att många småköp ofta ger möjlighet till högre placering, men är en nivå FULL så kommer du aldrig högre om dom inte ökar antalet platser, och då dom också säger att Nej du faller inte tillbaka nedåt i stegen om du tar dig upp en plats, så kan ju konton vara helt inaktiva men ändå "blockera" aktiva kunder att ha möjligheten att flyttas upp.
Slutligen säger kvinnan jag talade med efter att talat med sin kollega att "I februari skall vi ändra så fler kan ha möjligheten att flyttas upp"
Nåja intressant eller ej, Thats it
Sökningen pågår
Avancerad sökning
34 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?