Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird F13

362 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F13 4GB (Mediaspelare) 2 5.166666 (5) Inga priser

Postad 23 January 2013 - 21:04

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Postad bild

Ny generation Smart TV box från TizzBird, bygger på samma plattform som N1, men med lite högre prestanda. ARM Cortex A5 1GHz, mali400 GPU och Android Ice Cream Sandwich. F13 har, precis som N1, bra förmåga att strömma video och Play-kanaler från Internat, dels tack vare Android 4.0, dels tack vare kraftfull grafikprocessor.

Processor: Telechips TCC8920 1GHz
Grafik: Mali400
Upplösning: Upp till 1080p/60Hz
Videoformat: De mesta
Ljud: Downmix & Pass-thru digitalt surroundljud, inkl HD ljud
2x USB host
WiFi 11n (Tillval, dedicerad USB-port)
Externt tangentbord: Trådlöst USB anslutes i OTG port, stöd för svensk teckenuppsättning
10/100Mbps Ethernet
microSD kortplats
Video-ut; HDMI 1.3a + Mini-komposit
Ljud-ut: SPDIF (optisk), HDMI (analog & digitalt ljud, downmix/passthru), mini-komposit
Ström: 5V DC-in, energiförbrukning 0.4W i standby
Mått: 166x92x29 (B x D x H)
Fläktlös

Specifikationer och beskrivning av funktioner hittar ni på http://www.tizzbird.se
Rekommenderat butikspris: 1490:-
Leveransstart: Februari 2013
Bokning: Nu http://shop.digilive.se/TizzBird-F13
Demo YouTube; http://www.youtube.c...dSverige/videos

Postad 24 January 2013 - 17:21

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Hej,

Kan ni förtydliga vilka ljudformat ni stödjer? Ex: Dolby TrueHD, DTS-HD MA, Dolby Digital Plus, DTS-HD, DTS, Dolby Digital?

Hur stödjer ni vart och ett av dom? Downmix, Decoded, Passthrough?

Postad 24 January 2013 - 20:11

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

• 156 inlägg
  • 1
HBO Nordic?

Postad 24 January 2013 - 20:20

Lassekasse
  • Lassekasse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kan den här produkten verkligen mäta sig prestandamässigt med andra nyare android-spelare? Enkelkärnig Cortex A5 på 1 GHz känns inte 2013 :)

Postad 25 January 2013 - 10:52

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hej,

Kan ni förtydliga vilka ljudformat ni stödjer? Ex: Dolby TrueHD, DTS-HD MA, Dolby Digital Plus, DTS-HD, DTS, Dolby Digital?

Hur stödjer ni vart och ett av dom? Downmix, Decoded, Passthrough?

Vi har två lägen, antingen skickas ljudformatet vidare opåverkat (pass-thru) till receiver som gör decodning och skickar ut det till olika högtalare.
Eller så låter man spelaren mixa ihop multikanals-ljud till 2-kanals stereo. Utan down-mix funktionen blir det tyst i en TV som bara klarar stereo, när man spelar filmer med multikanalsljud.
Spelaren klarar alla digitala format för ovanstående så vitt jag vet. Har man en receiver som klarar v5.1 ljud men inte HD-ljudformat, kan man låta spelaren göra downmix på dessa. Motsvarande av/på finns för Dolby, DTS och HD-ljud.

HBO Nordic?

Nej, inte med den App som HBO har idag

Postad 25 January 2013 - 12:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Kan den här produkten verkligen mäta sig prestandamässigt med andra nyare android-spelare? Enkelkärnig Cortex A5 på 1 GHz känns inte 2013 :)

Tack för att du tar upp frågan.

Det är viktigt att göra en fullständig bedömning när man väljer vilken krets man bygger sin produkt på. TizzBird är positionerad mot TV-soffan och måste klarar att spela upp film och ljudformat som användare vanligtvis har i sina filmfiler. Exempelvis Allwinner, som är en kinesisk lågpris tillverkare av ARM processorer, har inte Dolby och DTS licens, så alla produkter baserade på Allwinner kretsar är inte att tänka på som mediaspelare. Vem nöjer sig med att det blir tyst så fort man spelar en film med Dolby eller DTS ljud? (Om någon har en avvikande uppfattning om en produkt baserad på Allwinner kan spela upp dessa ljudformat, tar jag tacksamt emot tips om detta).

Det är magi i stora siffror. Det enklaste, men ibland felaktiga, är att utgå från att en processor med högre klockfrekvens, automatiskt har bättre prestanda. Så är inte fallet. Här är en benchmark test vi gjort när vi utvärderade vilka kretsar vi skall bygga nya generationer spelare på:

Postad bild

Postad 26 January 2013 - 12:00

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Vi har två lägen, antingen skickas ljudformatet vidare opåverkat (pass-thru) till receiver som gör decodning och skickar ut det till olika högtalare.
Eller så låter man spelaren mixa ihop multikanals-ljud till 2-kanals stereo. Utan down-mix funktionen blir det tyst i en TV som bara klarar stereo, när man spelar filmer med multikanalsljud.
Spelaren klarar alla digitala format för ovanstående så vitt jag vet. Har man en receiver som klarar v5.1 ljud men inte HD-ljudformat, kan man låta spelaren göra downmix på dessa. Motsvarande av/på finns för Dolby, DTS och HD-ljud.

Hej igen,

Jag skulle uppskatta om ni som leverantör testar och verifierar ljudformaten ovan och på vilket/vilka sätt de kan hanteras. "Så vitt jag vet" är tyvärr inte hållbart i tingsrätt och då ni inte skriver något annat än Dolby Digital respektive DTS på er produktinformation så är det den som tingsrätten lär följa om man hamnar i en tvist för att man fått uppfattningen att ni klarar alla HD-ljudformat, men att det visar sig att det kanske är felaktigt.

Tror ni att ni kan testa ljudformaten? Självklart då mot en förstärkare/receiver och inte mot en tv som ska hantera eventuell decoding.

Detta test är inte för min skull utan för er egen och era framtida kunders skull.

Mvh
Micke

Postad 26 January 2013 - 13:20

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Åh va kul med en ny Tizzbird!
Är supersugen!
Vilket datum börjar den säljas i Sverige?

En konstig fråga:
Jag vill ha så lite maskiner framme som möjligt. Finns det en startknapp på själva maskinen eller måste man starta via fjärren? Kan man starta den med fjärren utan att fjärr och maskin har "ögonkontakt"? (Är det IR eller radiosignal helt enkelt?) Kan man starta den via tex ett trådlöst tangentbord i stället för med fjärren?

Postad 26 January 2013 - 22:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag skulle uppskatta om ni som leverantör testar och verifierar ljudformaten ovan och på vilket/vilka sätt de kan hanteras.

F13 cannot pass-thru Dolby True-HD because of license issue. It will pass-thru all other formats including DD, DD+, DTS, DTS-MA.
It also can downmix all DD/ DD+/ DTS format.We just got certified for F13 both Dolby and DTS.

Postad 27 January 2013 - 23:13

ulfw
  • ulfw
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Angående prestanda:
I benchmarklistan ovan är det intressant vad som inte är med , tex RK3066 Dual Core Cortex-A9 Upp till 1.6GHZ.
En sådan sitter det i tex MK802IIIS med Bluetooth.

Jag gillar formatet på F13, dvs separat låda snarare än sticka, men den känns lite föråldrad redan när den släpps :
  • Ingen Dual core-processor
  • Bara Android 4.0 , inte Android 4.1 som har funnits ute ett bra tag. Just i Android 4.1 gjordes en mängd prestandaförbättringar
  • Dumsnålt att ta extra betalt Wlan, ingår i alla andra Androidspelare jag sett.
  • Ingen Bluetooth, väldigt användbart för att koppla in div styrdon utan att ta en usb-plats i anspråk

Mao är min bild: Bättre Tizzbird, men inte tillräckligt bra.

Postad 28 January 2013 - 08:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Benchmark-testen visar att man inte enbart kan förlita sig på tillverkarens märkning av kretsar, när man vill jämföra prestanda.
Telechips presterar bättre än Allwinner och Rockship, trots lägre klockfrekvens.
Rockchip RK3066 går inte att använda i en mediaspelare/Smart-TV-box, eftersom det varken klarar Dolby eller DTS ljud. Det skulle innebär att i princip alla filmer man har blir utan ljud och det tror jag inte många skulle acceptera.
MK802IIIS är säkert bra till mycket, men inte som ett alternativ till TizzBird.

Postad 28 January 2013 - 14:07

Ebanhawk
  • Ebanhawk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Kommer man kunna köpa denna på netonnet som f11an?

Postad 29 January 2013 - 16:08

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 1
Jag tror nog att den snart finns hos Netonnet och andra åf.

Postad 01 February 2013 - 07:52

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

F13 cannot pass-thru Dolby True-HD because of license issue. It will pass-thru all other formats including DD, DD+, DTS, DTS-MA.
It also can downmix all DD/ DD+/ DTS format.We just got certified for F13 both Dolby and DTS.

Ni har inte funderat på att uppdatera er produktsida med denna info? Nu har jag gett er 5 dygn att göra det men lik förbaskat står det kvar att den kan köra Dolby TrueHD om man bara har en HDMI-port på sin förstärkare!!! Ni inser väl att det ger en bild av en oseriös leverantör om man inte håller vad man skriver på sina egna produktsidor???

/Micke

Postad 01 February 2013 - 17:53

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Tack för att du uppmärksammat detta fel. Det stod visserligen inte Dolby TrueHD, men True HD, vilket absolut tolkas som Dolby. Nu är texten korrigerad.
Vi vill absolut inte framstå som oseriösa.

Postad 01 February 2013 - 18:07

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Tack för att du uppmärksammat detta fel. Det stod visserligen inte Dolby TrueHD, men True HD, vilket absolut tolkas som Dolby. Nu är texten korrigerad.
Vi vill absolut inte framstå som oseriösa.

Prova att använda Google och skriv in True HD UTAN Dolby framför och se vad som dyker upp i länkarna. Berätta gärna vilken av dessa länkar som inte tolkar sökningen som Dolby True HD då man avser ljudformat som kan strömmas genom en förstärkare.

Som ni presenterar denna produkt nu, så är den ju sämre specificerad än de flesta andra nya produkter som kommer ut, så man undrar ju varför ni inte skriver ut alla andra ljudformat som ni angett ovan. I Specifikationerna så anger ni inga HD-ljudformat alls.

Jag blir faktiskt förvirrad om ni avser att sälja detta som en produkt som ska ge användaren "Smart-TV" funktionalitet genom att anslutas till en tv eller om den ska agera som en mediaspelare, men om man läser er första mening i denna tråd så är det nog jag som misstolkat produkten och inte ni som varit otydliga...

Postad 04 February 2013 - 07:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vet inte vad det är för produkter du jämför med eller hur du uppfattat F13. Det är en Smart TV box som ger mängder av nytt innehåll till TVn och möjlighet att installera Appar som exempelvis Netflix, Viaplay, SVTPlay, Spotify, Wimp, etc.
I konceptet "Smart TV" inkluderar vi även de funktioner som en traditionell mediaspelare gör, spela och strömma mediafiler i ditt lokala nät.

Det finns många konkurrenter inom vår produktkategori, men väldigt få som har licenser för Dolby och DTS. Alla produktersom bygger på Rockchip eller Allwinner processorer kan inte spela något Dolby eller DTS format.

TizzBird F13
DTS-HD Master Audio, HD-ljudformat
DTS surround 5.1
Dolby Digital Plus upp till 7.1 ljud (E-AC3)
Dolby Digital (AC3)

(Den klarar även Dolby TrueHD, men saknar för tillfället licens)

Postad 04 February 2013 - 09:46

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
När kommer den?

Kommer man kunna koppla vilket trådlöst tangentbord som helst till den. Typ Logitech DiNovo?

Postad 04 February 2013 - 17:58

swe_jokkmokk
  • swe_jokkmokk
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Klarar den av att plocka undertext filer (t.ex. .srt) i samma namn som filmerna?

Majoriteten av filmerna jag tittar på kommer från datorn.

Men TizazBird kanske är en smidigare lösning.

Postad 05 February 2013 - 11:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ja, den klarar det

Postad 06 February 2013 - 14:00

Kristoffer
  • Kristoffer
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Skickar fjärrkontrollen signaler till boxen via IR eller via radio? Jag ville kunna använda min Pronto-multifjärr till Tizzbird. Den skickar IR-signaler. Kan jag det?

Postad 07 February 2013 - 09:38

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Den skickar Ir, vet inte om din Pronto-multifjärr fungerar.

Postad 07 February 2013 - 12:46

anders_berken
  • anders_berken
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan Tizzbird F13 hämta undertexter från OpenSubtitle baserat på videofilens namn (á la XBMC)?

Postad 08 February 2013 - 20:08

peka02
  • peka02
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Tizzbird F13, är ingen expert, utan det är min första mediespelare, eller vad det nu ska kallas...

En fråga: Ser att F13 inte har GigabitLan som de tidigare haft utan 10/100. Är inte detta en klar försämring när man ska streama film??

/Per

Postad 08 February 2013 - 21:38

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Bluray kvalitet kräver 48Mbps, de flesta 1080p filmer är mer komprimerade och klarar sig på 10Mbps, så det finns ingen praktisk begränsning med 10/100Mbps LAN

Postad 11 February 2013 - 15:52

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Vad är det som sticker ut med denna jämfört med en Boxee Box (har en sådan idag) och hur tänkte ni när ni inte la till bluetooth stöd? Det är ju standard idag på alla prylar i princip?

Men ja, vad är fördelarna med denna om man jämför med BoxeeBox, förutom netflix stöd. Vad finns i appstoren och hur passar apparna på skärmen? Blir det fullscreen eller hur ser det ut?

Går det att hämta subs direkt i os?

Redigerat av maccswe, 11 February 2013 - 16:00.

Postad 11 February 2013 - 17:31

swe_jokkmokk
  • swe_jokkmokk
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Klarar TizzBird F13 att spela upp en film som är ner komprimerad till fler filer som t.ex. .rar

Både VLC och XBMC vet jag klarar av detta.

Postad 11 February 2013 - 22:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Vad är det som sticker ut med denna jämfört med en Boxee Box (har en sådan idag) och hur tänkte ni när ni inte la till bluetooth stöd? Det är ju standard idag på alla prylar i princip?

Men ja, vad är fördelarna med denna om man jämför med BoxeeBox, förutom netflix stöd. Vad finns i appstoren och hur passar apparna på skärmen? Blir det fullscreen eller hur ser det ut?

Går det att hämta subs direkt i os?

Grundidén med TizzBird är att dra nytta av all utveckling som görs för Android. När nya tjänster lanseras, som tex Netflix Norden, så tar innehållsleverantörerna fram en App för Android och användarna behöver inte, som i fallet Boxee Box, vara beroende av deras utveckling.

Konceptet blir bättre och bättre i takt med att Appar i större utsträckning utvecklas för högupplösta mobilskärmar och surfplattor.

Det kanske inte främst är vilka fördelar som finns just idag mot Boxee Box, utan vilka möjligheter som finns fortsättningsvis. Boxee Box är ju nerlagt som produkt och ingen ny utveckling görs för den längre.

Postad 12 February 2013 - 07:27

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Grundidén med TizzBird är att dra nytta av all utveckling som görs för Android. När nya tjänster lanseras, som tex Netflix Norden, så tar innehållsleverantörerna fram en App för Android och användarna behöver inte, som i fallet Boxee Box, vara beroende av deras utveckling.

Konceptet blir bättre och bättre i takt med att Appar i större utsträckning utvecklas för högupplösta mobilskärmar och surfplattor.

Det kanske inte främst är vilka fördelar som finns just idag mot Boxee Box, utan vilka möjligheter som finns fortsättningsvis. Boxee Box är ju nerlagt som produkt och ingen ny utveckling görs för den längre.

Tycker jag fick ett väldigt dåligt svar av dig. Så med andra ord så är netflix det bästa med er produkt? Jag vet att boxer box är nedlagt men den är hackad nu så det kommer många fina funktioner nu. Men så appar är den stora skillnaden? Kunde du inte svarat på som andra frågorna jag hade?

Postad 12 February 2013 - 18:41

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag försöker igen då.
1. Jämfört med Boxee Box så är det att TizzBird har Android, vilket ger större utbud av Appar och tjänster i längden.
2. Vad menar du med att vi inte la till Bluetooth stöd?
3. Vad som finns i Appstore hittar du här; play.google.com och här; http://www.1mobile.com/app/market/
4. Det är olika för olika Appar hur de hanterar skärmlayout, tex Spotify har bara stående, Viaplay, Netflix etc utnyttjar hela skärmen.
5. Vad menar du med "hämta direkt i os"?

Postad 12 February 2013 - 18:51

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Klarar TizzBird F13 att spela upp en film som är ner komprimerad till fler filer som t.ex. .rar

Varför kan ni inte svara på detta?

Postad 13 February 2013 - 11:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
TizzBird kan inte i standard spela upp filer som ligger förpackade i rar.
VLC finns i beta version för Android, men vet inte om det går med hjälp av den Appen.

Inom kort TizzRemote 2.0

http://youtu.be/uynFqjd5eS0

Postad 13 February 2013 - 12:49

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

TizzBird kan inte i standard spela upp filer som ligger förpackade i rar.
VLC finns i beta version för Android, men vet inte om det går med hjälp av den Appen.

Inom kort TizzRemote 2.0

http://youtu.be/uynFqjd5eS0

Och där vart det tyvärr inget köp, att läsa rar är riktigt dumt att ni inte stödjer, är en dealbreaker för mig... trisst!!

Redigerat av maccswe, 13 February 2013 - 12:50.

Postad 13 February 2013 - 13:16

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Och där vart det tyvärr inget köp, att läsa rar är riktigt dumt att ni inte stödjer, är en dealbreaker för mig... trisst!!

Det finns fristående appar som påstår att de kan spela upp video-filer direkt från rar, exampelvid BSPlayer:
"Playback files directly from uncompressed RAR files"

https://play.google....roid.free&hl=sv

Vet ju inte hur spelaren fungerar på Tizzbird, men teoretiskt sett borde det funka :)

Postad 13 February 2013 - 14:02

Goran65
  • Goran65
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Varför inte installera XBMC och köra den som mediaspelare?

/Göran

Postad 13 February 2013 - 16:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Varför inte installera XBMC och köra den som mediaspelare?

/Göran

Tizzbird F13 finns väl inte att köpa än, så det är rätt svårt att prova. Jag tror att han som ställde frågan vill veta svaret innan han köper en dessutom. Svaret är väl att det borde gå teoretiskt, men vi vet väl inte än. Tizzbird Sverige kan ju prova när de fått testexemplar.

Postad 13 February 2013 - 17:10

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Vilka frekvenser ut stöder den då? klarar den 24hz ???

Postad 13 February 2013 - 22:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Fördelen med TizzBirds koncept är att det erbjuder stora möjligheter att anpassa funktionerna efter egen smak. Exempelvis kan man installera VLC Player, BS Player och en rad andra fristående Appar. Dessa erbjuder var och en kanske unika funktioner som passar olika användare.

BS Player och VLC verkar fungera bra, men vi har ingen ambition att göra några mer omfattande tester av dem. BS Player påstår att de kan spela upp filer direkt från ouppackade rar-filer och automatiskt söka efter subtitles, etc.

Vi börjar leverera F13 inom kort.

Postad 13 February 2013 - 22:22

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Vilka frekvenser ut stöder den då? klarar den 24hz ???

F13 och alla andra modeller har stöd för 24Hz / 23.976Hz
Och för inställning av HDMI har den stöd för 50Hz och 60Hz

Postad 13 February 2013 - 22:56

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
skickar den ut 23.976Hz över hdmi?

Postad 14 February 2013 - 19:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Om man aktiverar Cinema 24 och kör en film med den bildfrekvensen så gör den det.

Postad 14 February 2013 - 20:01

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Tja!

Har ett Logitech Dinovo Mini-tangentbord. Kommer jag kunna använda det till denna apparat?

Postad 15 February 2013 - 10:28

Goran65
  • Goran65
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tizzbird F13 tycks finnas på lager nu!

Postad 16 February 2013 - 17:43

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Är det bara Digilive som säljer den? Hade inte NetOnNet den förra modellen?

Sugen!
Frågan är ju om man ska ersätta sin gamla långsamma HTPC med en sån. Vad tror ni?

Postad 18 February 2013 - 11:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Netonnet har leverans på väg till sig

Postad 18 February 2013 - 11:35

loefaas
  • loefaas
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Kommer stödet för HBO nordic att lösas?

Postad 18 February 2013 - 14:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vet inte hur det blir med HBO tjänsten.
Den information vi fått är att appen kräver Widevine DRM. Telechips som levererar kretsarna till TizzBird har redan Widevine implementera, men Valueplus som tillverkar TizzBird har inte tillstånd från Widevine att använda funktionen. Tydligen kräver Widevine att någon stor kund, typ HBO, rekommenderar TizzBird, innan Widevine kan tänka sig att tillåta det.
(Reservation: Det här är hur vi har fått det beskrivet för oss och vi har inte kontrollerat att det verkligen förhåller sig så)

Postad 18 February 2013 - 15:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Vet inte hur det blir med HBO tjänsten.
Den information vi fått är att appen kräver Widevine DRM. Telechips som levererar kretsarna till TizzBird har redan Widevine implementera, men Valueplus som tillverkar TizzBird har inte tillstånd från Widevine att använda funktionen. Tydligen kräver Widevine att någon stor kund, typ HBO, rekommenderar TizzBird, innan Widevine kan tänka sig att tillåta det.
(Reservation: Det här är hur vi har fått det beskrivet för oss och vi har inte kontrollerat att det verkligen förhåller sig så)

Ska det inte bara vara att installera HBO Nordic appen: https://play.google....droid.app&hl=sv

Står att den fungerar på Android 2.1 och senare... ?

Postad 18 February 2013 - 17:13

Loob
  • Loob
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Tja!

Har ett Logitech Dinovo Mini-tangentbord. Kommer jag kunna använda det till denna apparat?

Som sagt...

Är det självklart eller?

Postad 18 February 2013 - 18:38

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vet ej hur väl det fungerar, annars skulle jag svarat.
Hittade detta på Sweclockers forum; http://www.sweclocke...e/#post12685200
Ddet gäller Stick N1, men F13 använder samma kod så det fungerar lika på F13.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.