Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBMC och Logitech Harmony One

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2013 - 00:11

simpan_
  • simpan_
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
God kväll!

Så, jag köpte en harmony one för att dels kunna styra mitt ljud och tv, men även XBMC så jag köpte en HP Media Center ir reciever också.

Nu vet inte jag om det är fel på IR recievern eller om jag har ställt in den dåligt, men den är h**vetes seg på att reagera, ibland funkar de bra, ibland funkar det inte alls, oftast funkar det dåligt.

Har följt 2 olika guider på Logitechs forum för att ställa in den och jag har då följt dom till punkt och pricka, men jag vettefan vad som är fel.

Det är inte fel på fjärrkontrollen för både tvn och ljudet går hur bra som helst att styra.

Så vad tror ni, har jag ställt in den fel eller är det fel på recievern?

Det var denna jag köpte: http://www.ebay.com/...984.m1497.l2649

Väldigt tacksam för svar...

Postad 31 January 2013 - 01:31

simpan_
  • simpan_
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har lekt lite i Windows Media Center och det verkar som att den är trög när man är antingen för långt bort eller för nära, är man ~halvmeter ifrån recievern så funkar det hyffsat. Vad gör man åt detta? Ändrar delays?

Postad 31 January 2013 - 09:30

Unregistered993f9066
  • Unregistered993f9066
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Jag har en hp ir receiver som jag inte använder pga just seghet / dålig respons , på min ser jag den röda indikator lampan lysa/blinka hela tiden fast jag inte skickar något från min fjärr, provade med div saker som eltejp runt kanterna på den då den visst ska vara mycket känslig för reflektioner från tv och andra saker, men fick den aldrig att fungera bra, en kompis köpte också en, men samma sak där.

Tyvärr inga tips för att få den att funka :(

Postad 31 January 2013 - 14:23

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Upplever ingen seghet med samma setup, men av din beskrivning så lutar det ju åt att receivern inte är så bra som den borde. Byta USB-ingång borde ju inte hjälpa men det kan ju vara värt ett försök.

Du har ingen möjlighet att prova en annan IR-receiver?

Postad 02 February 2013 - 09:22

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Finns ingen nyare harmony som inte upplevs som segare än original fjärren tyvärr.
Det spelar ingen roll vilken reciever eller hur mycket du justerar delays etc.
Din harmony kommer alltid vara långsammare än original mce fjärr, tyvärr.

Man lär sig leva med det :)

Postad 04 February 2013 - 11:37

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Det finns ju lite Harmony-inställningar angående responstid mm, har du testat dessa?

Upplever också viss seghet i Harmony jämfört med en riktig MCE-fjärr. Har inte orkat pilla med det ännu, så mycket stör det inte.

Postad 04 February 2013 - 13:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Inte mycket att pilla med faktiskt. Det går att få den fullt funktionell, men aldrig lika snabb som original mce fjärr tyvärr.

Postad 05 February 2013 - 10:31

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Inte mycket att pilla med faktiskt. Det går att få den fullt funktionell, men aldrig lika snabb som original mce fjärr tyvärr.

Ok, men då är det konstigt att det inte är så stor skillnad i min setup. Visst, man märker skillnaden men inte alls så jobbigt som TS beskriver. Låter i så fall som att det beror på en dålig MCE-mottagare.

Jag kör med en "officiell" MCE-mottagare och -fjärr från Acer, kombinerat med en Harmony 700.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.