Hmmm....
Sagemcom RTI95-320 320GB
(Digitalboxar)
|
3
|
(3)
|
Inga priser | |
Sagemcom RTI95-500 500GB
(Digitalboxar)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Samsung UE55HU7205
(TV)
|
6
|
(7)
|
Inga priser |
Mellandagsrea (93 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 23 March 2013 - 07:36
Hmmm....
Postad 23 March 2013 - 09:33
Det var inte mycket skillnad för att kalla den en ny box tycker jag.
Nåja, det verkar som att det är rätt box som man har fått i alla fall.
De har väl sparat en del på att "lappa" om dem efter uppgraderingen.
Postad 25 March 2013 - 16:17
Jag ringde Boxer och där sa en kvinna att jag var tvungen att ringa Telia, som är min internetleverantör, för de var tvungna att öppna portar i min router.
Jag ringde Telia och där ville de ha reda på vilka portar som skulle öppnas, vilket kvinnan på Boxer givetvis inte hade meddelat. Så jag avslutade samtalet med Telia och ringde Boxer igen och fick numret på portarna.
Nu var det bara att sitta i Telias långa telefonkö igen och deras support sa att endast Tela Premium, vilka är deras välbetalda konsulter, kan öppna portar i min router. Så det blev ett samtal som kostade mig 399:-.
Telia Premium lyckade inte få fram internet till min box och de som jag tror att det är fel på boxen så det blev ytterligare ett samtal till Boxer.
Där pratade jag med en kille som efter ett tag säger, jag citerar "-Jag är inte så bra på detta men det är 50/50 att det är fel på Telias router", varför de har en så okunnig kille på supporten går över mitt förstånd.
I alla fall så provade jag, medan jag väntade när han sprang iväg och pratade med sina kollegor, att koppla min router via nätverkskabel till en stationär dator, två laptop och ett Xbox. Det funkade perfekt. Jag tog även med min box från Boxer in till min granne som också har Telias router och där funkade det inte heller, precis som jag hade trott.
Killen från Boxer kom tillbaka efter en stund och sa "-Jag har pratat med mina kollegor och nu är vi 100% säkra på att det är fel på Telias router."
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta men efter 4 timmars ringande fram och tillbaka så avslutade jag samtalet av ren utmattning.
Boxer ringde sedan upp mig och sa att de skickar en ny box för att "bevisa" att det är routern som det är fel på.
Postad 25 March 2013 - 21:34
Postad 26 March 2013 - 12:00
Är det någon som har provat om man kan spela in två kanaler och titta på en tredje (på samma mux) med denna box? Det funkar på min Topfield (som håller på att lägga av tyvärr).
Nej, det går inte tyvärr.
Jag provade med SVT1, SVT2 och SVT24 och då säger den att man bara kan spela in på två kanaler samtidigt
och se på en av dem man spelar in för tillfället.
Postad 27 March 2013 - 10:08
Postad 28 March 2013 - 10:48
Hur är det med sortering av favoritkanalerna på denna box?
Mvh
/Bernt
Postad 31 March 2013 - 21:37
Postad 31 March 2013 - 21:43
Det är till 100 % fel på boxen, inte routern. Ring Sagems support i stället. Jag fick boxen utbytt av dem utan snack för samma problem. Jag är inne på min tredje box nu, vilken skit Boxer står för. Soptunnan hos Plus är väldigt nära nu!Jag fick denna box för några dagar sedan och blev positivt överaskad av hur snabb den var. Allt var frid och fröjd tills jag skulle koppla in internet i den för att utnyttja Play och On Demandtjänsterna, då fick jag meddelandet att "Boxen är inte ansluten till internet".
Jag ringde Boxer och där sa en kvinna att jag var tvungen att ringa Telia, som är min internetleverantör, för de var tvungna att öppna portar i min router.
Jag ringde Telia och där ville de ha reda på vilka portar som skulle öppnas, vilket kvinnan på Boxer givetvis inte hade meddelat. Så jag avslutade samtalet med Telia och ringde Boxer igen och fick numret på portarna.
Nu var det bara att sitta i Telias långa telefonkö igen och deras support sa att endast Tela Premium, vilka är deras välbetalda konsulter, kan öppna portar i min router. Så det blev ett samtal som kostade mig 399:-.
Telia Premium lyckade inte få fram internet till min box och de som jag tror att det är fel på boxen så det blev ytterligare ett samtal till Boxer.
Där pratade jag med en kille som efter ett tag säger, jag citerar "-Jag är inte så bra på detta men det är 50/50 att det är fel på Telias router", varför de har en så okunnig kille på supporten går över mitt förstånd.
I alla fall så provade jag, medan jag väntade när han sprang iväg och pratade med sina kollegor, att koppla min router via nätverkskabel till en stationär dator, två laptop och ett Xbox. Det funkade perfekt. Jag tog även med min box från Boxer in till min granne som också har Telias router och där funkade det inte heller, precis som jag hade trott.
Killen från Boxer kom tillbaka efter en stund och sa "-Jag har pratat med mina kollegor och nu är vi 100% säkra på att det är fel på Telias router."
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta men efter 4 timmars ringande fram och tillbaka så avslutade jag samtalet av ren utmattning.
Boxer ringde sedan upp mig och sa att de skickar en ny box för att "bevisa" att det är routern som det är fel på.
Postad 02 April 2013 - 10:17
Jag fick denna box för några dagar sedan och blev positivt överaskad av hur snabb den var. Allt var frid och fröjd tills jag skulle koppla in internet i den för att utnyttja Play och On Demandtjänsterna, då fick jag meddelandet att "Boxen är inte ansluten till internet".
En grej jag testade var att ge boxen en fast IP i routern/modemet och stänga av DHCP-allokering i boxen för att sedan sätta inställningarna manuellt.
Dubbelkolla bara att du sätter rätt DNSer och netmask.
Nu har jag inte modem från Telia, så jag är lite osäker på om du kan göra det, men i mitt NetGear-modem lyckades jag i alla fall.
Postad 02 April 2013 - 20:09
Har också en Pace-box som inte har detta problem. Synd att de ersätter Pace-boxen nu när den funkar så bra efter senaste uppdateringen.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 03 April 2013 - 10:39.
Postad 11 April 2013 - 08:26
Det går alltså att sätta en statisk IP-adress enligt nedan:
IP: 192.168.1.6
Subnät: 255.255.255.0
Standard gateway: 192.168.1.1
DNS1: 192.168.1.1
DNS2: 0.0.0.0
Mvh Boxer Teknik
Postad 25 April 2013 - 12:03
Postad 28 April 2013 - 21:55
Edit: Har inget Internet ännu men boxen som sådan måste ju funka ändå? Får ringa supporten immorgon.
Redigerat av tomano58, 28 April 2013 - 23:11.
Postad 29 April 2013 - 10:25
Hej om du har "INSTALLERAR" på box displayen då borde du ha bild och sedan följa första installations stegen. Kolla så att du har rätt källa vald på TV´n får du ingen bild prova scart och se om det fungerar, och därefter ändra HDMI upplösningen efter första installationen, då det kan vara det som spökar för dig kanske?Hmm... nu känner man sig verkligen som en nybörjare... Kopplade in boxen och den bootar, sen lite init för att slutligen landa på "Installerar". Hur länge då? Vad är det som installeras? Är det i själva verket en kanalsökning? Borde man inte få bild direkt för åtkomst till menyerna även om inga kanaler finns än?
Edit: Har inget Internet ännu men boxen som sådan måste ju funka ändå? Får ringa supporten immorgon.
Postad 29 April 2013 - 10:29
Hmm... nu känner man sig verkligen som en nybörjare... Kopplade in boxen och den bootar, sen lite init för att slutligen landa på "Installerar". Hur länge då? Vad är det som installeras? Är det i själva verket en kanalsökning? Borde man inte få bild direkt för åtkomst till menyerna även om inga kanaler finns än?
Så här gjorde jag när jag hade samma problem:
(Nu har jag pratat med en tekniker på Sagemcom. Han gav mig några tips på vad felet kunde vara med HDMI utgången.
Första tipset var att ställa ner upplösningen till 1080i från standar läget Auto och detta verka fungera.
Om detta beror på min tv (samsung LE46A866) och boxen som inte kommer överens vet jag ej)
Postad 29 April 2013 - 11:41
Hej om du har "INSTALLERAR" på box displayen då borde du ha bild och sedan följa första installations stegen. Kolla så att du har rätt källa vald på TV´n får du ingen bild prova scart och se om det fungerar, och därefter ändra HDMI upplösningen efter första installationen, då det kan vara det som spökar för dig kanske?
Tack för svaren. Det visade sig dock vara enklare än så. Sent på kvällen fick jag ett infall att prova med en egen hdmikabel och då blev det bild. Den medlevererade kabeln var alltså defekt...Så här gjorde jag när jag hade samma problem:
(Nu har jag pratat med en tekniker på Sagemcom. Han gav mig några tips på vad felet kunde vara med HDMI utgången.
Första tipset var att ställa ner upplösningen till 1080i från standar läget Auto och detta verka fungera.
Om detta beror på min tv (samsung LE46A866) och boxen som inte kommer överens vet jag ej)
Så nu snurrar det, bara lite antennprobelm att ta tag i för att få bättre mottagning.
Redigerat av tomano58, 29 April 2013 - 11:43.
Postad 09 May 2013 - 10:47
Postad 01 June 2013 - 11:26
Kul att läsa om alla som får erbjudande att byta paceboxen för att den är kass.
Jag pratade precis med en tjej från Boxer som ringde upp mig och ville ge mig ett jättefint erbjudande för lång och trogen tjänst. Hon vill förlänga mitt abb 24 mån och ge mig två mån gratis.
Frågade om det fanns nåt bra erbjudande med box (behöver ändå byta min). Det som fanns var Pace on demand eller Sagemcom RTI90 och priset skulle bli 1495:- Samma som på hemsidan såklart... Ingen rabatt för lång och trogen tjänst...
RTI95 kunde jag inte få genom henne. Jag frågade flera gånger men det gick inte... Tror att det blir beställning via hemsidan till samma pris som paceboxen...
Edit:
Fyller på med en fråga om det är någon som via försäljare fått ett bättre erbjudande än det som ges på hemsidan. RTI95 24 mån 1495:-
Jag fick erbjudande om denna boxen igår, 31/5 för 290 kr + frakt 99 kr. samt 5 nya kanaler, bl.a. travel HD och BBC entertainment.
Frågade om denna var bättre än min humax. Hon sa att den har on demand som var tillagt på boxen. Så det förklarar väl att modellnamnet är annorlunda.Modell beteckningen RTI95 verkar bara vara en bluff.
På min box sitter det en klisterlapp med texten RTI95 klistrad över den gamla modell beteckningen som kan urskiljas till RTI90-320 HD Boxer.
Ni andra som fått RTI95 ser det likadant ut på era boxrar?
Enligt säljaren som ringde mig om erbjudande så klarar denna att spela in 2 och se på en tredje på samma mux. Frågade det eftersom min Humax klarar det. Får se när den kommer...Är det någon som har provat om man kan spela in två kanaler och titta på en tredje (på samma mux) med denna box? Det funkar på min Topfield (som håller på att lägga av tyvärr).
Postad 01 June 2013 - 12:16
Postad 01 June 2013 - 12:42
Jag tror dig.RTI95 kan INTE spela in två och titta på en tredje! Inte ens om det är samma mux.
Då ska jag ringa till Boxer igen. Märkligt att den jag pratade med igår inte var insatt i vad de säljer...
Redigerat av r_o_n, 01 June 2013 - 12:42.
Postad 01 June 2013 - 16:13
RTI95 kan INTE spela in två och titta på en tredje! Inte ens om det är samma mux.
Ringde precis till Boxer support. De sa iaf att man kan spela in två kanaler och, håll i dig, se på en annan kanal som inte ens behöver vara i samma mux.
Om detta nu är fel, vilket det kan vara, så undrar man vad kravnivån är för att få vara på Boxer support......
Postad 01 June 2013 - 18:09
Illa, jag har provat med två samtidiga inspelningar och försökt titta på en tredje kanal. Går inte trots att alla 3 kanalerna var på samma mux. Dom snackar i nattmössan...Ringde precis till Boxer support. De sa iaf att man kan spela in två kanaler och, håll i dig, se på en annan kanal som inte ens behöver vara i samma mux.
Om detta nu är fel, vilket det kan vara, så undrar man vad kravnivån är för att få vara på Boxer support......
Postad 01 June 2013 - 18:15
Får kolla när jag får den. Tror mer på dig än en oengagerad supporttjej..Illa, jag har provat med två samtidiga inspelningar och försökt titta på en tredje kanal. Går inte trots att alla 3 kanalerna var på samma mux. Dom snackar i nattmössan...
Redigerat av r_o_n, 01 June 2013 - 20:08.
Postad 01 June 2013 - 18:32
fel.jpg 140.54K
10 Antal nerladdningar
Postad 02 June 2013 - 23:42
Hmmm... Visst finns det vissa förbättringar med rt195 (här jämför jag med min snart 5 år gamla TopField 5720 - fungerar numera endast tack vare försyn och tur) - såsom större hårddisk och HD och... ja, kanske inte mycket mer... Och tja, behöver jag On Demand egentligen?
Långsammare än TF, framför allt vid kanalbyte med + och -, vilket gör att man ibland måste trycka många gånger framochtillbaka eftersom det inte syns på TVn vilken kanal som är på gång... Vilket i sin tur har lett till att rt195 ett par gånger stängt av sig spontant - ev. pga för snabba knapptryckningar...
Är jag ung fortfarande alltså, för att jag vill ha supersnabb respons i samma ögonblick som jag trycker på en knapp?
Och så saknar jag möjligheten att stoppa undan/sortera alla mina inspelade program i filer/kataloger som jag själv döper... Microsoft har ju klarat av det i Windows i sisådär 30 år, varför finns inte det på denna mottagare?
...och t.o.m. min "enkla" TopField kunde ju spela in 2 program och samtidigt visa ett tredje, även om det nu blev i samma mux... Ni får kalla det för vad ni vill, men någon utveckling är det väl ändå inte..?
Ska testa om det går att se ett inspelat program samtidigt som man spelar in två andra "live"... Kan man börja från början på ett program som håller på att spelas in via biblioteket? Ett par frågor som Boxer/sagem-supporten får svara på i morgon tror jag...
Så utifrån vad jag beskrivit härovan: Skulle ni härinne - i en jämförelse - säga att Boxers andra "flaggskepp" Humax BXR HD+ är en bättre box för mig, eller har den också - andra - skavanker som kommer att göra mig besviken?
Till sist måste jag säga att med tanke på alla dessa programmeringstips och uppdateringshintar som jag läst om här, så ska man väl inte behöva vara TV/Data/IT-tekniker för att kunna titta på TV som det är tänkt! Bättre TV åt folket!
Postad 03 June 2013 - 11:06
Här är bildbevis. Spelar in på TV11 o TV6 och försöker byta till TV4, alla 3 på mux2.
fel.jpg 140.54K 10 Antal nerladdningar
Här ger jag en bild på Humax BXR HD+ kan spela in på två muxar titta på alla kanalerna inom dom två muxarna. Boxers kuntjänst är inte bra, men det beror på dålig utbildning, antar att personalombytet är hög, lönen är låg. Då får man inte så bra respons som kund.
Redigerat av Unregistereddceea937, 03 June 2013 - 11:16.
Postad 03 June 2013 - 13:49
Hmmm... Nu har jag haft ett samtal med sagemcoms support, ett samtal med Boxers kundtjänst och ett ingående och trevligt samtal med Humax-verkstaden...
I jämförelse med min gamla Topfield 5720 är rti95an tyvärr ett, nej, minst fem steg i fel riktning, om ni frågar mig...
Trots att TF bara har MPEG-2 så slår den rti95an på fingrarna i användarfinesser som i mitt tycke är väsentliga:
Vad kan TF som inte rti95 kan:
1. Spola bak pågående program och börja spela in retroaktivt
2. Skapa ett eget mappbibliotek och placera inspelade program på valfri plats (rti95 placerar automatiskt in dina program under automatiskt döpta mappar, den kan skapa flera mappar med samma namn och ändå undvika att stoppa in nästa program i serien där, vilket gör att man måste leta på kanske tre-fyra ställen för att se alla program i rätt ordning)
3. Byta namn på inspelade program (om nu EPG:n råkat ha fel)
4. Kontinuerlig snabbspolning av time-shift och/eller inspelade program (rti95 erbjuder endast 5min-intervall, x4, x16 eller x64... Tar ganska lång tid att spola en 3-timmarsinspelning, m.a.o.)
5. Spela in på två olika kanaler och samtidigt visa en tredje (må så vara i samma mux, men ändå: Anledningen till att man spelar in är väl för att man ska se programmet senare - annars kan jag ju titta nu, eller hur?)
6. Snabb respons på knapptryckningarna (kortare än en sek)
7. På min TF kan jag dessutom spela in kopior av redan inspelade program, helt eller delvis (man kanske bara vill spara ett par minuter av en långfilm?)
8. På TF kan jag lätt byta bildformat mellan 4:3 och 16:9 genom bara en knapptryckning på 0.an...
Så utifrån min horisont: Att få ytterligare 80 GB + MPEG-4 - men samtidigt förlora dessa funktioner (har annars MPEG-4 direkt i TVn) ser jag inte som utveckling...
Troligen går köpet tillbaka, men de kan kanske erbjuda samma kampanjpris på en Humax BXR HD+(2)... (Humaxen har i alla fall samma finesser som TF på punkterna 2, 3, 5 och 6... 7an och 8an återstår att undersöka...)
EDIT: 7an finns tydligen bara på TopField, men tydligen ska 8an vara möjlig på Humaxen...
Någon kommentar?
Finns det någon annan digitalbox därute som håller måttet?
Redigerat av di Castello, 04 June 2013 - 15:21.
Postad 04 June 2013 - 07:09
Någon kommentar?
Finns det någon annan digitalbox därute som håller måttet?
Kan bara hålla med dig, Topfield 57xx är outstanding även om gränssnittet börjar kännas väldigt 1999.
Jag har kvar min 5700 men använder idag en Miraclebox MB9,
det är det närmsta jag har kommit Topfields funktionalitet även om den har sina egenheter och problem.
Jag har även Sagem RT90 och Pace 8030 med de används inte då de är, tja, usla helt enkelt.
Postad 04 June 2013 - 07:16
Boxers kuntjänst är inte bra, men det beror på dålig utbildning, antar att personalombytet är hög, lönen är låg. Då får man inte så bra respons som kund.
2011 (Källa allabolag.se):
Antal anställda 56
Personalkostnader per anställd 840000
Gissar att de lejer ut kundtjänst till något callcenter eller så har någon/några inom Boxer på tok för bra betalt...
Postad 04 June 2013 - 18:09
Postad 16 June 2013 - 12:24
Postad 16 June 2013 - 15:26
2) Troligen nej. Antennen ska klara UHF-bandet och beroende på var du bor i landet eventuellt också VHF-bandet (MUX 7 sänds på VHF vid vissa gränsområden mot grannländerna).
Postad 16 June 2013 - 15:56
Postad 16 June 2013 - 17:15
Postad 04 July 2013 - 09:49
Funkade inte med den stickan jag har. Ska testa med en annan. Någon som fått det att funka eller går det inte på den svenska boxen?
Postad 04 July 2013 - 15:26
Uppdateringen gäller bara Freeview-boxar. Inte Boxers boxar.Fick ett mail från supporten med denna länk. http://www.sagemcomd...re-updates/139/
Funkade inte med den stickan jag har. Ska testa med en annan. Någon som fått det att funka eller går det inte på den svenska boxen?
Postad 18 September 2013 - 07:39
Problem.
Ljudnivåerna skiljer sig rejält mellan kanalerna när boxen är inställd på Flerkanal. (Pace-boxen har inte det problemet.)
Ibland svara den inte på fjärrkontrollen och då måste jag rycka strömmen. (Händer aldrig på Pace-boxen.)
Ondemand GUI och Guide är tydligare på Pace-boxen.
På TV4HD visar min AVR 5.1 trots stereoljud. (Med Pace-boxen visar den stereo.)
Märkligt att den "gamla" Pace-boxen fortfarande är bättre.
Redigerat av Unregisteredc082866f, 18 September 2013 - 07:39.
Postad 18 September 2013 - 08:56
Man kan tycka att det är en onödig funktion att boxen stänger ner efter 6 minuter i stand- by men tydligen är det eu-regler som säger att det ska vara så. Energibesparing är väl det främsta argumentet men minskad brandrisk har jag också hört ska vara en av orsakerna.
Skillnaden i ljudstyrka mellan kanalerna är ett känt problem hos Sagem, störde mig också på det i början men man vänjer sig nog då jag inte tänker på det längre.
När det gäller flerkanalsljud så vill jag minnas att min förstärkare visar 5.1 på tv4 oavsett vilken box som är inkopplad?
Har inte tänkt så noga på det eftersom tv4 ändå inte sänder nåt i 5.1.
En positiv sak efter senaste uppdateringen är att man nu slipper startmenyn! Annars vet jag inget om vad som ska fixas med denna mjukvara, På Boxers hemsida finns ingen info.
Redigerat av Legion, 18 September 2013 - 08:58.
Postad 18 September 2013 - 09:18
Jag har också en Pace och en Sagemcom och håller med om att paceboxen är bättre (stabilare) men den evinnerligt långa boot-tiden är svårsmält. Sagemboxen startar betydligt snabbare.
Man kan tycka att det är en onödig funktion att boxen stänger ner efter 6 minuter i stand- by men tydligen är det eu-regler som säger att det ska vara så. Energibesparing är väl det främsta argumentet men minskad brandrisk har jag också hört ska vara en av orsakerna.
Skillnaden i ljudstyrka mellan kanalerna är ett känt problem hos Sagem, störde mig också på det i början men man vänjer sig nog då jag inte tänker på det längre.
När det gäller flerkanalsljud så vill jag minnas att min förstärkare visar 5.1 på tv4 oavsett vilken box som är inkopplad?
Har inte tänkt så noga på det eftersom tv4 ändå inte sänder nåt i 5.1.
En positiv sak efter senaste uppdateringen är att man nu slipper startmenyn! Annars vet jag inget om vad som ska fixas med denna mjukvara, På Boxers hemsida finns ingen info.
Jag har mina boxar på hela tiden. Skönt att bli av med startsidan iaf.
Postad 29 September 2013 - 19:23
Boxer måste ju ha sämsta tekniska förutsättningar och då även ge sämst bil om man jämför med Canal Digital, Viasat eller t.o.m Comhem?
Jag är nyfiken då jag står i valet och kvalet att välja leverantör?
Postad 29 September 2013 - 21:36
Finns väl både för och nackdelar med de olika lösningarna. De största fördelarna med marksänt är väl:Varför väljer man Boxer när Canal Digital finns?
Boxer måste ju ha sämsta tekniska förutsättningar och då även ge sämst bil om man jämför med Canal Digital, Viasat eller t.o.m Comhem?
Jag är nyfiken då jag står i valet och kvalet att välja leverantör?
Ingen begränsning på hur många mottagare man kan ansluta till samma antenn.
Boxer erbjuder flexibla lösningar med upp till fyra kort.
Man kan enkelt flytta korten till exempelvis sommarstuga.
SVT1 HD och SVT2 HD kräver inget abonnemang.
De flesta TV-apparater har idag Digitalmottagare för marknätet.
En nackdel, som nog gäller de flesta alternativen, är att man är mycket sparsamma med att visa sportsändningarna i de få HD-kanaler man har, i praktiken så finns bara en HD-kanal för sport utöver SVTs två kanaler. Kanalen CMORE LIVE HD/First HD är som namnet antyder tidsuppdelad mellan två satellitkanaler, varför man kan drabbas av att man visar en spelfilm när parabolägarna kan se en spännande hockeymatch . Att se ishockey eller fotboll i Sudd-TV är inte roligt.
Efter bästa förmåga Tor
Postad 29 September 2013 - 21:44
Känns mer som den borde kosta Max 995:- eller kanske 495:-.
Postad 29 September 2013 - 21:57
Om du syftar på en inspelningsbar box så är det väl detta som kostar. Jag tycker personligen att inspelningsfunktionen är fantastiskt bra. Många TV-apparater har denna funktion redan från start. Se dock tråden: Varför görs inga tv med dubbla tuners längre ? /TorTycker dock det är överpris på deras Box 1495:-
Postad 30 September 2013 - 08:42
Tycker dock det är överpris på deras Box 1495:-
Boxer är billigare vilket kan vara en faktor för många, att sen bildkvaliten är något sämre kan man leva med. HD-kanalerna tycker jag är helt ok bildmässigt.
Det är också oslagbart flexibelt, du tar enkelt med dig ditt abbonnemang till tex stugan/husvagnen.
När det sen gäller priser kostar RTI95 ca 3000:- i kontantköp och om man teckanr abb får man den för halva priset. En del har lyckats få den för 995:-
Men 495:- är ju helt orealistiskt, vad grundar du det på kan man undra? Det är ju en HD-box med dubbla tuners och 320gb hårddisk samt on demand, den är inte perfekt men vilken box är det idag?
Postad 07 October 2013 - 14:04
Min far är sugen på att skaffa en inspelningsbar box men vilken av dessa är minst krångel med o lättast att använda?
Han är inte intresserad av några internettjänster eller on demand saker.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Mellandagsrea
70 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?