HRT Stage
1784 svar till detta ämne
Postad 28 June 2013 - 20:51
Anton
-
Anton
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Fina högtalare. Pioneer har verkligen böjat satsa även i de lite lägre prisklasserna.
Jo en receiver är ju lite klumpig på skrivbordet. Men eftersom man behöver så lite effekt kan man kanske titta på någon av de fina "mikro"- förstärkarna, tex. Trends-Audio.
Ja verkligen, kör ju deras EX serie och älskar ljudet ur dom, dock designade av `TAD. Ska kolla på lite alt får vi se. Nog dax att sluta gå Offtopic för annars blir det ett jävla liv snart hehe
Postad 28 June 2013 - 21:13
Unregisteredb1334109
-
Unregisteredb1334109
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Det blev ett par Pioneer CN301 från Ultimate. Har nog aldrig lyssnat på så bra högtalare för 2995kr. Sedan att dom är små och ändå spelar så stort är för mig en gåta. Tveksam om det blir något subköp på länge 
Nackdelen är att dom vill upp en bit tyvärr, Så nu ska jag jaga en förstärkare till dom för kör med superbillig hembioreceiver som tar allt för stor plats på skrivbordet.
Kompis som kör med dom pioneer högtalarna, dom lät faktiskt helt ok för priset.
Postad 28 June 2013 - 23:28
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jo lite OT blev det ju, men kan ju behövas lite mellansnack när det är tämligen tunt med matnyttiigt om Stage. "Det är nära nu" är ju inte mycket till samtalsämne.
Postad 01 July 2013 - 19:15
Anton
-
Anton
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Jo lite OT blev det ju, men kan ju behövas lite mellansnack när det är tämligen tunt med matnyttiigt om Stage. "Det är nära nu" är ju inte mycket till samtalsämne. 
Jo visserligen hehe Blev en Pioneer AX-10i-s som förstärkare, fick fixa lite plats åt den men för 1999kr genomgången och 1års garanti så är det ett kap. Blir att koppla in imorgon
Postad 01 July 2013 - 21:14
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Nu tycker jag vi håller denna tråd till HRT Stage och dess konkreta kompetens i konkurrens mot system i motsvarande prisklass, inte om massa yrande önsketänkande i diverse drömscenarion. Jag är intresserad av konkreta konkurrensexempel, inte massa spekulation.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 01 July 2013 - 21:15.
Postad 01 July 2013 - 22:16
floyd123
-
floyd123
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Går det inte att göra större text?
Postad 01 July 2013 - 22:22
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Nu tycker jag vi håller denna tråd till HRT Stage och dess konkreta kompetens i konkurrens mot system i motsvarande prisklass, inte om massa yrande önsketänkande i diverse drömscenarion. Jag är intresserad av konkreta konkurrensexempel, inte massa spekulation. 
Hmm. Då var vi där igen. Äterigen har INGEN (jo jag kan också) jämfört med Stage. Vad i hela friden är det med dig? Du har ju dessutom absolut ingenting att förlora på att det görs reklam för andra produkter, enligt vad du sagt i alla fall.  Och för att nu tala om Stage; Berättigad och välgrundad kritik mot produkten är väl sådant som får diskuteras i tråden? En sådan kritik är ju självaste skälet till att herrn här ovan tröttnade och valde något annat. Sedan är det ju kanske frågan om Stage inte är i dyraste/kraftigaste laget för datorbruk, som ju här var fallet.
Redigerat av laddie15, 01 July 2013 - 23:31.
Postad 01 July 2013 - 22:39
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jo visserligen hehe
Blev en Pioneer AX-10i-s som förstärkare, fick fixa lite plats åt den men för 1999kr genomgången och 1års garanti så är det ett kap. Blir att koppla in imorgon 
För att blidka Fredrik, och icke göra mig skyldig till OT, får jag ju först säga att det var en väldig otur att du missade Stage.  Å andra sidan får jag gratulera till en trevlig anläggning.
Postad 02 July 2013 - 06:14
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Om en tråd handlar om produkt A så diskuterar man produkt A och hur produkt A förhåller sig till produkt B, C och/eller D osv. Man kan också skriva att man valde produkt B för att den hade ditten och datten som inte produkt A hade. Det tycker jag är intressant att läsa. Vill man däremot fortsätta skriva om produkt B och hur bra man tycker den är, vad man valde för kringutrustning till den osv. som inte direkt är relaterad till trådens huvudprodukt, så rekommenderar jag att man fortsätter göra det i produkt Bs tråd eller skapar en dedikerad tråd för produkt B där produkt B till fulla kan diskuteras utifrån vad den gör och vilken kringutrustning som funkar bäst. Låter det vettigt?
Postad 02 July 2013 - 07:14
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
känns lite konstigt att denna produkt, "som lät så himla bra redan i januari", blir försenad hela tiden. vad väntar tillverkaren på?
Postad 02 July 2013 - 09:04
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jag håller med till fullo. Men nu var det inte det jag kommenterade. Jag kommenterade din uppmaning om att vi skall hålla oss till "samma prisklass" vilket jag tycker är helt fel.
Absolut och samma aktuella rumsförhållandenscenario. Låt oss hålla formel1-bilar till racingbanan och traktorer till åkern.  känns lite konstigt att denna produkt, "som lät så himla bra redan i januari", blir försenad hela tiden. vad väntar tillverkaren på?
Inget är väl någonsin så bra så att det inte kan bli bättre?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 July 2013 - 09:05.
Postad 02 July 2013 - 09:38
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Nämnda Pioneer förhäller sig till Stage på så sätt att den förstnämda går att köpa.
Den läter alltså prima medan Stage inte låter något alls. En högst relevant jämförelse mellan A och B.
Har viss förståelse för att man kanske finner OT ointressant, men kom igen, hur mycket och hur farligt var det? Var väl bra att vederbörande blev nöjd, eller hur?
Apropå spekulationer och yra gissningar. Där en viss Stagefanatiker bara gissar och yrar, så får man hela tiden alldeles utmärkta svar från kunnigt branschfolk. Så all heder åt både dem och produkten i sig. Men var det verkligen en så bra ide att lansera produkten så tidigt?
Redigerat av laddie15, 02 July 2013 - 10:10.
Postad 02 July 2013 - 09:41
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Inget är väl någonsin så bra så att det inte kan bli bättre? 
det är sant men släpp den nu. gör en ny version 2 variant nästa år och tjäna ännu mer pengar på folk som lider av uppgraderingsdjävulen
Postad 02 July 2013 - 12:41
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Vad Fredrik tycker vi skall jämföra med är förvisso lika ointressant som det är väldigt oklart.
För å ena sidan relaterar han till sitt eget system a' ca 50000kr. , och å andra sidan skall vi endast jämföra med utrustning i samma prisklass. Och är det förresten Stage eller konkurrensen han relaterar som "traktorn".
Är också intresserad men ser lite mer nyktert på det hela. Förväntar mig ett par riktigt bra högtalare som, likt SA, levererar mer än det fysiska formatet ger sken av.
Är bara intresserad av högtalarna som jag tror kan fungera fint i ett hembiosystem i vårt kommande hobbyrum i källaren.
Nu håller jag ju det för rätt osannolikt att Stage skulle ha något att hämta mot mina SA. Men även om de hade det rent ljudmässigt så har de det definitivt inte estetiskt. Så nej, källaren får det bli.
Redigerat av laddie15, 02 July 2013 - 13:24.
Postad 02 July 2013 - 16:12
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Där en viss Stagefanatiker bara gissar och yrar, så får man hela tiden alldeles utmärkta svar från kunnigt branschfolk.
Vem menar du gissar och yrar i relation till sin lyssning på Stage och då aktulla lyssningsplats och jämförelsescenario? Fast Fredrik, nu är det ju bara DU som vill att vi skall jämföra med "samma prisklass". Tillverkaren själv VILL ju att vi ska jämföra med "formel-1" som du uttrycker det. Jag har stora förhoppningar på Stage, så missförstå mig inte, men jag kommer att se på produkten så som tillverkaren ber mig betrakta den, inte så som du tycker jag skall betrakta den. HRT vill jag ska betrakta Stage som vilket High-end system som helst i prisklassen upp till 200.000 kronor och lovar mig ett ljudtryck på en bra bit över 100dB vid 45Hz. Och bara för att förtydliga ytterligare, jag KOMMER att köpa Stage om systemet låter bättre än min nuvarande anläggning i mitt nuvarande lyssningsrum.
När jag pratar om formel1 och traktor så talar utifrån att de har sina respektive avsedda praktiska arbetsområden. Fast byt ut formel1-bilen mot en bättre sportbil i 300.000:--klassen med en traktor i samma prisklass, så blir min jämförelse kanske lite enklare och tydligare (en formel1-bil kostar ju trots allt upp emot miljonen  ). Traktorn är fortfarande avsedd för åkern främst och sportbilen för racingbanan främst. På samma sätt som att Stage rimligtvis skall jämföras med system avsedda att främst spela i mindre till medelstora rum. Detta har vi ältat många gånger i denna tråd, men det är synd att det inte går fram bättre, men att det skall fortsättas att ältas att Stage i alla sammanhang ämnar konkurrera med system i 200.000:--klassen. I mindre till medelstora rum stoppar man ju in det bästa för det rummet, och då nödvändigtvis inte med fokus på större storlek på högtalaren och/eller förstärkaren, bara för att budgeten finns, utan vad som ger mest för pengarna i ett sådant sammanhang, och det kan ju då mycket väl inbegripa en mindre högtalare och förstärkare, och där pengarna i första hand lagts på att fokusera på att prestera en optimal ljudbild med därtill kvaliteter och ljudtryck - för det rummet. Har man t ex ett 15 m2 stort lyssningsrum, så låter ju förmodligen en av de mindre modellerna i en högtalarserie bättre än en större. Därvid jämför gärna Stage med ett bra stativsystem för 200.000:- - 500.000:-. Bör det låta bättre än Stage? Ja, rimligtvis. Sedan hur mycket man värderar de skillnaderna från 9.500:- är ju säkert väldigt individuellt. Jag har dock jämfört med ett stativsystem avsett för 15m2 - 25m2 i 50.000.--klassen och konstaterat att det står sig mycket väl (med undantag av den lägre basen), och är mest intresserad av vad Stage presterar för 9.500:- och vilka konkurrenterna är därvid sett till att man får försteg, DAC, slutsteg, högtalarkablage och högtalare för pengarna. Tror jag Stage i detta sammanhang har bra möjlighet att konkurrera med ett par B&W 805D i ett 15 m2 stort rum? Ja, och förmodligen hade ett par 801D låtit sämre samma rum jämfört med ett par 805D. Om inte annat hade de behövt en kraftigare förstärkare för att hålla reda på all energi som den högtalaren hade tryckt ut i detta rum. I ett större rum, så hade scenariot varit liknande, men man hade förmodligen hört att 801D:orna kom mer till sin rätt, medan kvaliteterna i 805D fanns kvar, men naturligtvis en försvagning mot ett par 801D som är avsedda för och har mer kapacitet i ett större rum. Vad HRT än säger, så menar jag att Stage skall i första hand konkurrera med system främst avsedda för mindre till medelstora lyssningsrum, därav, åter igen, min liknelse mellan formel1-bilen och traktorn.  Vad Fredrik tycker vi skall jämföra med är förvisso lika ointressant som det är väldigt oklart. För å ena sidan relaterar han till sitt eget system a' ca 50000kr. , och å andra sidan skall vi endast jämföra med utrustning i samma prisklass. Och är det förresten Stage eller konkurrensen han relaterar som "traktorn".
Se ovan.
Postad 02 July 2013 - 16:38
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Vem menar du gissar och yrar i relation till sin lyssning på Stage och då aktulla lyssningsplats och jämförelsescenario?
När jag pratar om formel1 och traktor så talar utifrån att de har sina respektive avsedda praktiska arbetsområden. Fast byt ut formel1-bilen mot en bättre sportbil i 300.000:--klassen med en traktor i samma prisklass, så blir min jämförelse kanske lite enklare och tydligare (en formel1-bil kostar ju trots allt upp emot miljonen ). Traktorn är fortfarande avsedd för åkern främst och sportbilen för racingbanan främst. På samma sätt som att Stage rimligtvis skall jämföras med system avsedda att främst spela i mindre till medelstora rum. Detta har vi ältat många gånger i denna tråd, men det är synd att det inte går fram bättre, men att det skall fortsättas att ältas att Stage i alla sammanhang ämnar konkurrera med system i 200.000:--klassen. I mindre till medelstora rum stoppar man ju in det bästa för det rummet, och då nödvändigtvis inte med fokus på större storlek på högtalaren och/eller förstärkaren, bara för att budgeten finns, utan vad som ger mest för pengarna i ett sådant sammanhang, och det kan ju då mycket väl inbegripa en mindre högtalare och förstärkare, och där pengarna i första hand lagts på att fokusera på att prestera en optimal ljudbild med därtill kvaliteter och ljudtryck - för det rummet. Har man t ex ett 15 m2 stort lyssningsrum, så låter ju förmodligen en av de mindre modellerna i en högtalarserie bättre än en större. Därvid jämför gärna Stage med ett bra stativsystem för 200.000:- - 500.000:-. Bör det låta bättre än Stage? Ja, rimligtvis. Sedan hur mycket man värderar de skillnaderna från 9.500:- är ju säkert väldigt individuellt. Jag har dock jämfört med ett stativsystem avsett för 15m2 - 25m2 i 50.000.--klassen och konstaterat att det står sig mycket väl (med undantag av den lägre basen), och är mest intresserad av vad Stage presterar för 9.500:- och vilka konkurrenterna är därvid sett till att man får försteg, DAC, slutsteg, högtalarkablage och högtalare för pengarna. Tror jag Stage i detta sammanhang har bra möjlighet att konkurrera med ett par B&W 805D i ett 15 m2 stort rum? Ja, och förmodligen hade ett par 801D låtit sämre samma rum jämfört med ett par 805D. Om inte annat hade de behövt en kraftigare förstärkare för att hålla reda på all energi som den högtalaren hade tryckt ut i detta rum. I ett större rum, så hade scenariot varit liknande, men man hade förmodligen hört att 801D:orna kom mer till sin rätt, medan kvaliteterna i 805D fanns kvar, men naturligtvis en försvagning mot ett par 801D som är avsedda för och har mer kapacitet i ett större rum. Vad HRT än säger, så menar jag att Stage skall i första hand konkurrera med system främst avsedda för mindre till medelstora lyssningsrum, därav, åter igen, min liknelse mellan formel1-bilen och traktorn. 
Se ovan. 
Sedär, en alldeles utmärkt beskrivning som jag faktiskt finner högst trovärdig och rimlig. För givetvis kostar det väsentligt mindre pengar att alstra väsentligt lägre ljudtryck. Som exempel kan jag nämna min sons SA Saxo 10 som används som datorhögtalare. Vid de låga ljudtrycken låter det fantastiskt, men med högre ljudtryck behövs något kraftigare. Och sådär funkar det ju.  Med gissar och yrar, som du själv så trevligt uttryckte dig(ungefär) menar jag dina gissningar och spekulationer kring Stage rent tekniskt.
Postad 02 July 2013 - 16:47
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Med gissar och yrar, som du själv så trevligt uttryckte dig(ungefär) menar jag dina gissningar och spekulationer kring Stage rent tekniskt.
What?!  Utveckla gärna.
Postad 02 July 2013 - 16:53
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
det är sant men släpp den nu. gör en ny version 2 variant nästa år och tjäna ännu mer pengar på folk som lider av uppgraderingsdjävulen 
Pratade med Göran idag och efterfrågade mitt eget beställda system, och tydligen har man fått så mycket bra input efter den initiala turnén systemet gjort runt klotet hos viktiga samarbetspartners, att man valt att vänta med lanseringen, trots att det gått dryga halvåret sedan CES. Men jag får också känslan av att HRT är seriösare och mindre kommersiella än att gå och släppa ett system de känner ligger på 75% för att sedan strategiskt släppa ett uppgraderat nytt system kanske ett år senare. Jag får uppfattningen att de vill göra själva kärnprodukten så bra och stabil som möjligt, också för de framtida uppgraderingar man pratar om, t ex subwoofern. Fast ser man fram emot nåt gott, så väntar man ju aldrig för länge..
Postad 02 July 2013 - 17:08
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
What?! Utveckla gärna.
Så gärna så; Jag hade en fråga om Stage:s högtalare gick att köpa lösa. Jag menade att Stages förstärkare sannolikt inte är bättre än andra för samma peng, utan att det sannolikt är högtalaren som är grejen. Du gillar inte spekulationer och gissningar men menar vid flera tillfällen att presenterade kunkurrenter "kommer få det svårt" typ. Vill minnas att det då handlade om Guru. Bläddra gärna tillbaka och kolla dina resonemang kring bla dessa frågor, och säg mig sedan att du är en bättre kålsupare/spekulerare än jag.
Postad 02 July 2013 - 17:18
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Så gärna så;
Jag hade en fråga om Stage:s högtalare gick att köpa lösa.
Jag menade att Stages förstärkare sannolikt inte är bättre än andra för samma peng, utan att det sannolikt är högtalaren som är grejen.
Du gillar inte spekulationer och gissningar men menar vid flera tillfällen att presenterade kunkurrenter "kommer få det svårt" typ. Vill minnas att det då handlade om Guru.
Bläddra gärna tillbaka och kolla dina resonemang kring bla dessa frågor, och säg mig sedan att du är en bättre kålsupare/spekulerare än jag. 
 Har jag sagt att jag tror man kan hitta en bättre förstärkare till Stage än den som ingår i systemet och fortfarande hålla en budget under 10.000:-? Vi talar nog runt varandra lite min vän, men det blir ju lätt så i dessa forum.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 02 July 2013 - 17:19.
Postad 02 July 2013 - 17:51
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Har jag sagt att jag tror man kan hitta en bättre förstärkare till Stage än den som ingår i systemet och fortfarande hålla en budget under 10.000:-? Vi talar nog runt varandra lite min vän, men det blir ju lätt så i dessa forum. 
Nej det var ju just det. Du menade på något vis just att förstärkaren gick att jämföra med bla din egen, det fick ju en del av oss att höja på ögonbrynen. Men skit samma. Ladda bara med mindre sten nästa gång du är i glashuset.
Postad 02 July 2013 - 17:52
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Ladda bara med mindre sten nästa gång du är i glashuset. 
Utveckla.
Postad 02 July 2013 - 17:53
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Pratade med Göran idag och efterfrågade mitt eget beställda system, och tydligen har man fått så mycket bra input efter den initiala turnén systemet gjort runt klotet hos viktiga samarbetspartners, att man valt att vänta med lanseringen, trots att det gått dryga halvåret sedan CES. Men jag får också känslan av att HRT är seriösare och mindre kommersiella än att gå och släppa ett system de känner ligger på 75% för att sedan strategiskt släppa ett uppgraderat nytt system kanske ett år senare. Jag får uppfattningen att de vill göra själva kärnprodukten så bra och stabil som möjligt, också för de framtida uppgraderingar man pratar om, t ex subwoofern. Fast ser man fram emot nåt gott, så väntar man ju aldrig för länge.. 
Så nu är det inte nära längre (trots att du ett par gånger glatt påstått så) och det tolkar du alltså som enbart positivt...? Vad tusan är det du skriver ovan egentligen. Eftersom alla var så nöjda med prototypen så väljer de alltså nu att avvakta med lanseringen eftersom de nu har problem och endast når 75% av prototypens kapacitet? Att de skulle vara "mindre kommersiella" (än andra tillverkare antar jag) står bjärt i kontrast mot den klart uppskruvade marknadsföringen så hur du kan komma till en sådan slutsats får du gärna utveckla. Du är verkligen överdrivet positiv i dina spekulationer. Får jag spekulera så kan förseningen bero på att de har något slags problem. Ekononiska (egna eller samarbetspartners), leveranser, tekniska,mm. Vore märkligt om det blir försenat om och om igen annars... Ni måste väl ha pratat om nytt datum för när lanseringen beräknas ske eller är den så osäker att det inte finns något sådant?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 02 July 2013 - 18:10.
Postad 02 July 2013 - 18:36
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Så nu är det inte nära längre (trots att du ett par gånger glatt påstått så) och det tolkar du alltså som enbart positivt...? Vad tusan är det du skriver ovan egentligen. Eftersom alla var så nöjda med prototypen så väljer de alltså nu att avvakta med lanseringen eftersom de nu har problem och endast når 75% av prototypens kapacitet?
I väntan på en lansering av en ny produkt så är jag givetvis öppen för att vänta längre om tillverkaren indikerar att man bromsar lanseringen i ambition att kunna släppa en ännu bättre produkt. Hade inte du?  Att de skulle vara "mindre kommersiella" (än andra tillverkare antar jag) står bjärt i kontrast mot den klart uppskruvade marknadsföringen så hur du kan komma till en sådan slutsats får du gärna utveckla.
Se ovan och återkom om inte polletten trillar ner.  Du är verkligen överdrivet positiv i dina spekulationer. Får jag spekulera så kan förseningen bero på att de har något slags problem. Ekononiska (egna eller samarbetspartners), leveranser, tekniska,mm. Vore märkligt om det blir försenat om och om igen annars...
Ni måste väl ha pratat om nytt datum för när lanseringen beräknas ske eller är den så osäker att det inte finns något sådant?
Ser inga problem alls faktiskt. Tråkigt att du gör det.  Slutet juli gäller i nuläget för övrigt, för de som väntar på sina system.
Postad 02 July 2013 - 18:39
Unregistered32555851
-
Unregistered32555851
-
Beroende
-
-
1030 inlägg
När jag pratar om formel1 och traktor så talar utifrån att de har sina respektive avsedda praktiska arbetsområden. Fast byt ut formel1-bilen mot en bättre sportbil i 300.000:--klassen med en traktor i samma prisklass, så blir min jämförelse kanske lite enklare och tydligare (en formel1-bil kostar ju trots allt upp emot miljonen ). Traktorn är fortfarande avsedd för åkern främst och sportbilen för racingbanan främst. ... En Herrans massa text utan styckeindelning.
Jag förstår hur du tänker men är inte med på ditt resonemang. Att jämföra en Formel 1 bil med en traktor är ju helt värdelös, de har ju inte samma syfte. Men en liten högtalare och en stor högtalare ska ju båda spela musik, en billig högtalare och en dyr högtalare ska ju även de spela musik. Med andra ord så har ju högtalarna samma syfte. Att jämföra en Formel 1 med en Traktor är som att jämföra en Sub med en Golvhögtalare. Mitt vardagsrum hemma är på cirka 35kvm, idag har jag ett par Dynaudio Audience 42 + sub. Skulle jag flytta ner det till Biorummet som ligger på 25kvm så tror jag inte att jag skulle höra någon större skillnad, menar du att de skulle låta bättre då det rummet är mindre? Kan kräma på rätt så bra med de små rackarna, tillräckligt för att vissa tycker att ljudet blir obehagligt högt och då låter de fortfarande inte dåligt. har jag för stora högtalare för mitt rum då =/ Om vi tar B&W 802D och sätter det i ett rum på 20kvm och spelar i en volym på 90db och sedan i samma rum har vi Sonus Faber Guarneri Evolution och spelar i en volym på 90db skulle de då då låta bättre för de är mindre högtalare? Det jag vill komma till är, varför skulle inte ett par HRT Stage fungera i ett relativt stort vardagsrum för? man har ju väldigt sällan soffan 12 meter från högtalarna oavsett hur stort rummet är och är ju inte så ofta man har ett vardagsrum som är kvadratiskt på 12*12 meter. Och vart går skillnaden, 15,20,25,30? Och om vi tar de allra dyraste högtalarna som kostar årslöner för de flesta, krävs det att man bor i ett slott för att kunna använda de till sin fulla potential? Allt går väl inte ut på att spela högt, de handlar väl om ljudkvalité. Mycket svammel/tänkande här men tror jag har gjort mig förstådd. Jag väntar ivrigt på att HRT Stage ska komma in på Klintons här i Eskilstuna så man får provlyssna på rackarna som trotsar fysikens lagar och slår allt i sin prisklass trots att de inte är på marknaden ännu
Postad 02 July 2013 - 19:08
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jag förstår hur du tänker men är inte med på ditt resonemang. Att jämföra en Formel 1 bil med en traktor är ju helt värdelös, de har ju inte samma syfte. Men en liten högtalare och en stor högtalare ska ju båda spela musik, en billig högtalare och en dyr högtalare ska ju även de spela musik. Med andra ord så har ju högtalarna samma syfte. Att jämföra en Formel 1 med en Traktor är som att jämföra en Sub med en Golvhögtalare.
Nja, har de samma syfte verkligen? Formel1 bilen är ju utvecklad och konstruerad för ett scenario, en traktor för ett annat, eller? Visst kan både stora och små högtalare spela musik, men inte efter dess respektive förutsättningar i alla miljöer, eller? Mitt vardagsrum hemma är på cirka 35kvm, idag har jag ett par Dynaudio Audience 42 + sub. Skulle jag flytta ner det till Biorummet som ligger på 25kvm så tror jag inte att jag skulle höra någon större skillnad, menar du att de skulle låta bättre då det rummet är mindre? Kan kräma på rätt så bra med de små rackarna, tillräckligt för att vissa tycker att ljudet blir obehagligt högt och då låter de fortfarande inte dåligt. har jag för stora högtalare för mitt rum då =/
I detta fall har du förmodligen lite bättre/mer bas i 25m2 rummet, kanske lite bättre kontroll och perspektiv i 35m2 rummet. Skulle vara intressant att läsa/höra vad du själv upplever. Om vi tar B&W 802D och sätter det i ett rum på 20kvm och spelar i en volym på 90db och sedan i samma rum har vi Sonus Faber Guarneri Evolution och spelar i en volym på 90db skulle de då då låta bättre för de är mindre högtalare?
Här måste vi ju också titta på vid vilken frekvensgång dessa båda presterar dB, eller du menar dessa båda presterar en rak frekvensgång i detta rum? Det jag vill komma till är, varför skulle inte ett par HRT Stage fungera i ett relativt stort vardagsrum för? man har ju väldigt sällan soffan 12 meter från högtalarna oavsett hur stort rummet är och är ju inte så ofta man har ett vardagsrum som är kvadratiskt på 12*12 meter. Och vart går skillnaden, 15,20,25,30?
Hänger inte med här riktigt. Volymen på rummet skapar ju rätt mycket förutsättningar för hur systemet kommer låta. Och om vi tar de allra dyraste högtalarna som kostar årslöner för de flesta, krävs det att man bor i ett slott för att kunna använda de till sin fulla potential? Allt går väl inte ut på att spela högt, de handlar väl om ljudkvalité.
Nej, men stora högtalare kräver i regel större rumsvolym för att nå sin fulla potential. Mycket svammel/tänkande här men tror jag har gjort mig förstådd. Jag väntar ivrigt på att HRT Stage ska komma in på Klintons här i Eskilstuna så man får provlyssna på rackarna som trotsar fysikens lagar och slår allt i sin prisklass trots att de inte är på marknaden ännu 
Nog mest du som yrar min vän.
Postad 02 July 2013 - 19:49
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Utveckla. 
Du skojar? Men ok; Du anklagar gärna andra för att gissa, spekulera osv., och med stor fet text, men verkar inte alls inse att du själv knappast är något föredöme därvidlag. Så menade jag. Ok?
Postad 02 July 2013 - 19:53
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Du skojar? Men ok; Du anklagar gärna andra för att gissa, spekulera osv., och med stor fet text, men verkar inte alls inse att du själv knappast är något föredöme därvidlag. Så menade jag. Ok? 
Jag har haft Stage (prototyp får man väl säga?) hemma hos mig, mot mitt system. Vad har du?
Postad 02 July 2013 - 20:02
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Jag har haft Stage (prototyp får man väl säga?) hemma hos mig, mot mitt system. Vad har du? 
Alltså, du är inte på riktigt?? Jag ger upp, går och pratar med en vägg(eller kvinna).
Postad 02 July 2013 - 20:07
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Alltså, du är inte på riktigt?? Jag ger upp, går och pratar med en vägg(eller kvinna). 
Lugn nu.  Vad och hur är din erfarenhet av HRT Stage?
Postad 02 July 2013 - 23:17
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
I väntan på en lansering av en ny produkt så är jag givetvis öppen för att vänta längre om tillverkaren indikerar att man bromsar lanseringen i ambition att kunna släppa en ännu bättre produkt. Hade inte du?  Det är inte säkert. Beror på t.ex. vilken typ av problem de har. Kanske kan vara bättre att kolla på annat...
Se ovan och återkom om inte poletten trillar ner.  Var det svaret på: "Att de skulle vara "mindre kommersiella" (än andra tillverkare antar jag) står bjärt i kontrast mot den klart uppskruvade marknadsföringen så hur du kan komma till en sådan slutsats får du gärna utveckla." ? Gör gärna ett nytt försök till att utveckla varför du spekulerar i att HRT skulle vara mer seriösa och mindre kommersiella än andra tillverkare. Slutet juli gäller i nuläget för övrigt, för de som väntar på sina system. Men du skrev ju nyss att de "valt" (eller kanske "är tvungna" rätt uttryck?) att vänta med lanseringen, vilket gäller?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 02 July 2013 - 23:18.
Postad 02 July 2013 - 23:42
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Lugn nu. Vad och hur är din erfarenhet av HRT Stage?
1. Kan man köpa högtalarna lösa? Svar ja. Och vad var din felaktiga spekulation? 2, Hur väl står sig diverse alternativ, tex. Guru mot Stage. Här menar du att förstärkaren inte skulle rymmas i priset. Och frågan väcks då kring hur väl då Stages förstärkare i så fall presterar, med tanke på att den ju knappast kan få kosta mer än ett par tusen. Du menar att man kan jämföra med din egen. alltså ca. 20000kr.!!? Alltså ren spekulation då du förvisso hört Stage, men inte har en aning om de olika delarnas inbördes betydelse. 3. Av ren välmening presenteras ett alternativ för en som tröttnat på att vänta. Du skjuter då från höften och menar återigen att förstärkaren måste kosta mycket pengar. Undertecknad presenterar rätt utförliga bevis för motsatsen. 4. Skulle kunna nämna att du inledningsvis tog med kabeln i Stagepaketet. Och dennes pris, eller framförallt inverkan, blir ju i högsta grad spekulation. Hoppas att du härmed inser att du faktiskt själv gjort dig skyldig till gissning och spekulation, vilket ju var frågan i detta fallet. För egen del har jag ingen som helst erfarenhet av Stage, vilket du mycket väl vet. Och jag har absolut gjort mig skyldig till gissningar och spekulationer. Tänk om du bara en enda gång kunde medge detsamma.
Postad 03 July 2013 - 05:03
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Håller ni fortfarande på? laddie15, mittiprick, vad kommer ni fram till, något annat än ni gjorde för två månader sedan?
Redigerat av shifts, 03 July 2013 - 05:04.
Postad 03 July 2013 - 05:12
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Håller ni fortfarande på? laddie15, mittiprick, vad kommer ni fram till, något annat än ni gjorde för två månader sedan?
Postad 03 July 2013 - 06:28
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Det är inte säkert. Beror på t.ex. vilken typ av problem de har. Kanske kan vara bättre att kolla på annat...
Kanske det, kanske inte. Det får ju var och en besluta om utifrån sin respektive livssituation.  Jag personligen uppskattar att företaget vill förfina en produkt baserat på förklarad anledning. Var det svaret på: "Att de skulle vara "mindre kommersiella" (än andra tillverkare antar jag) står bjärt i kontrast mot den klart uppskruvade marknadsföringen så hur du kan komma till en sådan slutsats får du gärna utveckla." ?
Tycker du att HRT står för en uppskruvad marknadsföring? Gör gärna ett nytt försök till att utveckla varför du spekulerar i att HRT skulle vara mer seriösa och mindre kommersiella än andra tillverkare.
Har jag skrivit att jag tycker HRT är mer seriösa och mindre kommersiella än andra tillverkare? Men du skrev ju nyss att de "valt" (eller kanske "är tvungna" rätt uttryck?) att vänta med lanseringen, vilket gäller?
Man kan väl välja att vara tvungen att göra något baserat på vad man vill försöka uppnå i slutändan? 1. Kan man köpa högtalarna lösa? Svar ja. Och vad var din felaktiga spekulation?
Kan säkert gå om man har en budget över 9.500:-. Hur resultatet kan tänkas bli har jag ingen aning om. 2, Hur väl står sig diverse alternativ, tex. Guru mot Stage. Här menar du att förstärkaren inte skulle rymmas i priset. Och frågan väcks då kring hur väl då Stages förstärkare i så fall presterar, med tanke på att den ju knappast kan få kosta mer än ett par tusen. Du menar att man kan jämföra med din egen. alltså ca. 20000kr.!!?
Jag jämförde med min egen förstärkare för cirka 20.000:-. När jag kopplat in en förstärkare i 2.000.- - 5.000:--klassen till mina Qln Signature har det hittills inte låtit lika bra, baserat på hur många olika förstärkare och receivers jag kopplat in till dessa. Ljudit har främst krupit in i högtalarna, separation försämrats, sämre djup, svärta och 3D. Detta skedde inte med Stage. Möjligtvis kan det finnas förstärkaralternativ med goda hifi-egenskaper i de prisklasserna, men i regel på bekostnad av effekt, och effekt/headroom vill jag ha. Alltså ren spekulation då du förvisso hört Stage, men inte har en aning om de olika delarnas inbördes betydelse.
Nej. Jag lyssnar på helheten, inte de olika delarna i systemet. 3. Av ren välmening presenteras ett alternativ för en som tröttnat på att vänta. Du skjuter då från höften och menar återigen att förstärkaren måste kosta mycket pengar. Undertecknad presenterar rätt utförliga bevis för motsatsen.
Är han nöjd, så är jag nöjd. Livet går vidare.  4. Skulle kunna nämna att du inledningsvis tog med kabeln i Stagepaketet. Och dennes pris, eller framförallt inverkan, blir ju i högsta grad spekulation.
 Eh, ja? Kablage ingår. Är det spekulation? Hoppas att du härmed inser att du faktiskt själv gjort dig skyldig till gissning och spekulation, vilket ju var frågan i detta fallet.
Nej. Jag känner mig helt trygg med min observation och analys hittills.  För egen del har jag ingen som helst erfarenhet av Stage, vilket du mycket väl vet. Och jag har absolut gjort mig skyldig till gissningar och spekulationer. Tänk om du bara en enda gång kunde medge detsamma. 
Ser fram emot en mer saklig dialog med dig när du faktiskt hört systemet irl. Din kreativitet är imponerande för att komma från en som inte hört systemet, än mindre i sitt eget hem mot sin egen referensutrustning.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 03 July 2013 - 06:31.
Postad 03 July 2013 - 07:34
Unregistereddc53c7e8
-
Unregistereddc53c7e8
-
Mästare
-
-
2573 inlägg
Jag personligen uppskattar att företaget vill förfina en produkt baserat på förklarad anledning. Men du spekulerar ju bara att det är så. "Får känslan att...", "Uppfattar det som att...".
Tycker du att HRT står för en uppskruvad marknadsföring? Annonsbladen är av den karaktären ja (jämförbara med system upp till 20 000 dollar). Hrt har även marknadsförts hårt i detta forum genom låtsasinlägg som höjer Hrt-produkter (även om Hrt i Usa knappast har stått för det tilltaget).
Har jag skrivit att jag tycker HRT är mer seriösa och mindre kommersiella än andra tillverkare? Du spekulerar i att det faktum att de avvaktar med lanseringen gör dem mindre kommersiella och mer seriösa. Antar att det bara är ännu ett "försäljaruttalande" då du inte kan utveckla... Vet du varför lanseringen väntas med eller väljer du bara att föra fram "Hrt- positiva" spekulationer?Slutet juli gäller i nuläget för övrigt, för de som väntar på sina system. Åter igen... Är det slutet av Juli eller avvaktar de med lanseringen?
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 03 July 2013 - 07:38.
Postad 03 July 2013 - 07:54
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Men du spekulerar ju bara att det är så. "Får känslan att...", "Uppfattar det som att...".
Jag förstår inte. I vilket sammanhang som är relaterat till en saklig diskussion om Stage och dess relation till andra system?Annonsbladen är av den karaktären ja (jämförbara med system upp till 20 000 dollar).
Bra då att det finns forum som detta där vi kan reda ut vad som stämmer och inte stämmer i företagens marknadsföringar relaterat till hur produkterna verkligen presterar. Hrt har även marknadsförts hårt i detta forum genom låtsasinlägg som höjer Hrt-produkter (även om Hrt i Usa knappast har stått för det tilltaget).
Åter igen dina konspirationsteorier, som du som vanligt inte har några belägg för. Du spekulerar i att det faktum att de avvaktar med lanseringen gör dem mindre kommersiella och mer seriösa. Antar att det bara är ännu ett "försäljaruttalande" då du inte kan utveckla... Vet du varför lanseringen väntas med eller väljer du bara att föra fram "Hrt- positiva" spekulationer?
Då anledningen jag hört från den svenska distributören till deras fördröjda lansering beror på att de funnit sätt att ytterligare förbättra den slutliga produkten, så finner jag det personligen seriöst, än att de hade släppt en produkt för en eller två månader sedan, som de redan tydligen har mycket restorder på. De kunde mao skeppat ut version 1, håvat in de pengarna och sedan släppt version 2 ett halvår eller år senare. Varför de väljer att göra det ena eller andra, kan man ju bara spekulera i, dock hade jag nog blivit lite irriterad om det redan kom en version 2 efter ett halvår eller år, samtidigt som nog HRT inte skulle vara helt nöjda att där är en produkt på marknaden som inte motsvarar deras önskemål till 100% för aktuell tidpunkt och lanseringsscenario. Åter igen... Är det slutet av Juli eller avvaktar de med lanseringen?
Andra halvan av juli är det senaste beskedet jag fått. Håll ut!
Postad 03 July 2013 - 08:24
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Kanske det, kanske inte. Det får ju var och en besluta om utifrån sin respektive livssituation. Jag personligen uppskattar att företaget vill förfina en produkt baserat på förklarad anledning.
Tycker du att HRT står för en uppskruvad marknadsföring?
Har jag skrivit att jag tycker HRT är mer seriösa och mindre kommersiella än andra tillverkare?
Man kan väl välja att vara tvungen att göra något baserat på vad man vill försöka uppnå i slutändan?
Kan säkert gå om man har en budget över 9.500:-. Hur resultatet kan tänkas bli har jag ingen aning om.
Jag jämförde med min egen förstärkare för cirka 20.000:-. När jag kopplat in en förstärkare i 2.000.- - 5.000:--klassen till mina Qln Signature har det hittills inte låtit lika bra, baserat på hur många olika förstärkare och receivers jag kopplat in till dessa. Ljudit har främst krupit in i högtalarna, separation försämrats, sämre djup, svärta och 3D. Detta skedde inte med Stage. Möjligtvis kan det finnas förstärkaralternativ med goda hifi-egenskaper i de prisklasserna, men i regel på bekostnad av effekt, och effekt/headroom vill jag ha.
Nej. Jag lyssnar på helheten, inte de olika delarna i systemet.
Är han nöjd, så är jag nöjd. Livet går vidare. 
Eh, ja? Kablage ingår. Är det spekulation?
Nej. Jag känner mig helt trygg med min observation och analys hittills. 
Ser fram emot en mer saklig dialog med dig när du faktiskt hört systemet irl. Din kreativitet är imponerande för att komma från en som inte hört systemet, än mindre i sitt eget hem mot sin egen referensutrustning. 
Bra att du känner dig trygg med din observation och analys. Överhuvudtaget bra att du gläds så åt Stage. Får väl bli summan av vår rätt fruktlösa diskussion.
Postad 03 July 2013 - 08:30
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
Din observation och analys är tyvärr alldeles riktig. Vi kommer fram till absolut ingenting.
Postad 03 July 2013 - 09:57
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Ljudit har främst krupit in i högtalarna, separation försämrats, sämre djup, svärta och 3D. Detta skedde inte med Stage.
Kan du utveckla lite för en amatör hur "svärta" och "3D" uttrycker sig när det kommer till ljudupplevelser?
Redigerat av Falcy, 03 July 2013 - 09:57.
Postad 03 July 2013 - 11:34
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Bra då att det finns forum som detta där vi kan reda ut vad som stämmer och inte stämmer i företagens marknadsföringar relaterat till hur produkterna verkligen presterar.
Och du verkar ju ha kommit fram till att Stage inte presterar ett öre bättre än 9,500:- iaf. Sorry, kunde inte låta bli.
Postad 03 July 2013 - 12:38
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Och du verkar ju ha kommit fram till att Stage inte presterar ett öre bättre än 9,500:- iaf. 
Sorry, kunde inte låta bli.
Jag skrev inget belopp.  Kan du utveckla lite för en amatör hur "svärta" och "3D" uttrycker sig när det kommer till ljudupplevelser?
Tystnad mellan tonerna. Förmåga att hålla isär registrena. En känsla av att allt i ljudbilden har sin disktinkta plats - på bredden, djupet, höjden och framför högtalarna. Därmed inbegripet 3D-begreppet med.
Postad 03 July 2013 - 12:42
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag skrev inget belopp. 
Tänkte på tidigare uttalanden ifrån dig.  Det var dock ett skämt.
Postad 03 July 2013 - 23:20
laddie15
-
laddie15
-
Guru
-
-
4190 inlägg
HRT:s , och dess Svenska representanters, målsättning är solklar. Man jämför sig med väsentligt dyrare prisklasser.
Och i och med de specificerade, och på mässor uppmätta, ljudtrycken hänvisar man ju heller inte till någon specifik stoleksklass, vare sig vad gäller rum eller jämförbara högtalare.
102 dB @ 1m. och 45 Hz är rejäla siffror för vilken klass som helst.
Även Fredrik har vid tidigare tillfälle uttalat att Stage typ "upphäver naturlagarna". Även om tongångarna nu är något mer försiktiga både vad gäller pris och prestandajämförelser.
Nu är ju långtifrån allla som hört dem lika hänförda över Stage. Men den rent fysiska prestationen är ju imponerande i sig. Skall onekligen bli intressant att se om de lever upp till de minst sagt runda löftena.
Man får förstås vara utrustad med ett jäkla tålamod. Någon ger upp, andra ser fram emot en ännu bättre produkt. Vem vet, väntar de ett år till med lanseringen kanke vi får ett system som låter som 500000kr.
Postad 04 July 2013 - 07:25
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
HRT:s , och dess Svenska representanters, målsättning är solklar. Man jämför sig med väsentligt dyrare prisklasser. Och i och med de specificerade, och på mässor uppmätta, ljudtrycken hänvisar man ju heller inte till någon specifik stoleksklass, vare sig vad gäller rum eller jämförbara högtalare. 102 dB @ 1m. och 45 Hz är rejäla siffror för vilken klass som helst.
Nja. Man konstaterade att en del gissningar i på CES i Las Vegas bakom skynke cirkulerade kring de beloppen när etablerade medlemmar av kanalen fick säga sitt. Sedan att det kanske spunnits loss lite väl hårt i den svenska marknadsföringen kan jag nog hålla med om, dock har HRT aldrig gått ut och sagt att systemet konkurrerar med system i de 6-siffriga prisklasserna, men att ambitionen varit det. Fast det kan å andra sidan vem som helst säga. För mig är systemet nog bland det bästa man kan hitta för under 10.000:-. "Nog" för att jag givetvis inte hört alla tänkbara kombinationer som för 10.000:- eller under skulle kunna slå ut vad detta system gör med hänsyn till hifi-kvaliteter i den högre skalan. Sedan att den gav mitt system för drygt 50.000:- en match, indikerar ju att de inte är helt ute och cyklar, och nu ser jag verkligen fram emot den senaste versionen. Även Fredrik har vid tidigare tillfälle uttalat att Stage typ "upphäver naturlagarna". Även om tongångarna nu är något mer försiktiga både vad gäller pris och prestandajämförelser.
I vilket sammanhang har jag sagt "upphäver naturlagarna"? Nu är ju långtifrån allla som hört dem lika hänförda över Stage. Men den rent fysiska prestationen är ju imponerande i sig. Skall onekligen bli intressant att se om de lever upp till de minst sagt runda löftena. 
Man får förstås vara utrustad med ett jäkla tålamod. Någon ger upp, andra ser fram emot en ännu bättre produkt. Vem vet, väntar de ett år till med lanseringen kanke vi får ett system som låter som 500000kr. 
Vem vet? Vem vet? Men skall onekligen bli intressant att diskutera vidare med dig när du har lite mer kött på benen.
Postad 04 July 2013 - 07:57
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg
Jo, det har de 
Belägg?
Postad 04 July 2013 - 08:28
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
edit: äsch...
Redigerat av iMats, 04 July 2013 - 08:29.
Postad 04 July 2013 - 08:47
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3247 inlägg

Nja, detta är inte HRT, detta är den svenska distributören. Vad står det i citatet till höger om texten du ringat in t ex?
Postad 04 July 2013 - 09:05
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Ett ljudsystem för 9500kr som låter lika bra som ett för 50000-200000kr...  Som dessutom är mikroskopiskt små.. känns som man får ta det hela med en nypa salt..
Postad 04 July 2013 - 09:15
iMats
-
iMats
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Från Fredriks tråd på Component: (http://www.component...showtopic=15442) Citat från Kevin Halverson på HRT:“My personal perspective has been a $20,000 or more HiFi system and Stage makes me think I have wasted my money for decades!”Edit: vilket väl är samma citat som använts i den svenska marknadsföringen? Även intressanta uttalanden i videon en bit ner i tråden.
Redigerat av iMats, 04 July 2013 - 09:19.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|