Så då är frågan, vilka spel på Ps3 bör jag inte missa? Själv spelar jag uteslutande Bf3, men har barn i 10-12års åldern som oxå gillar att spela.
// Sat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 24 February 2013 - 08:46
Rubriken säger väl det mesta igentligen. Har idag 2st Xbox 360 men är småsugen på en Ps3:a oxå för deras unika spel.
Så då är frågan, vilka spel på Ps3 bör jag inte missa? Själv spelar jag uteslutande Bf3, men har barn i 10-12års åldern som oxå gillar att spela. // Sat Postad 24 February 2013 - 08:52
Har försökt övertyga mig själv att köpa en PS3. Spelen jag kom på då som jag ville spela var Uncharted trilogin och Gran Turismo 5. Eventuellt även God Of War 3.
Har testat Uncharted 1 och känslan var dock att jag skulle bli less det ganska snabbt. Gran Turismo 5 vill jag helst inte spela utan ratt och rallystol, men det blir för dyrt och har inte plats för det. Så kvar är God Of War 3 och det köper jag inte en PS3 enkom för. Postad 24 February 2013 - 09:03
Du bör köpa en PS3:a om det finns spel till den som du vill spela. Svårare än så är det inte.
http://en.wikipedia....on_3-only_games Redigerat av maximm, 24 February 2013 - 09:04. Postad 24 February 2013 - 10:37
Listan du gav maximm var ju i helt rätt riktning. Spelade tillsammans med en kompis otaligt med timmar på Gt, annars säger spelen på listan inte mig så mycket.
Visst ska det var hyfsat med rpg till Ps3? Vilka är värd att nämna? // Sat Postad 24 February 2013 - 12:01 Atelier-serien, Tales of-serien och Disgaea 4 bör vara väl värda att åtminstonde kollas upp Postad 24 February 2013 - 12:11
Jag tycker att såvida man inte är hardcore gamer och spelar allt man kommer över så är det ganska overkill med PS3 OCH X360. Jag har båda och med facit i hand hade lika gärna kunnat välja en av de. Demon's Souls är det enda spelet som jag tycker sticker ut och det är visserligen helt suveränt bra, men jag tycker inte det motiverar inköp av en helt ny konsol.
Kort, jag hade kunnat nöja mig med min X360 (som jag hade i ett par år innan jag köpte en PS3). Och då är jag relativt hardcore tror jag... Sedan att min X360 i dagsläget har smygdefekt DVD-spelare och gör att jag numera spelar diskbaserade spel på PS3:an är en annan sak. Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 February 2013 - 12:13. Postad 24 February 2013 - 12:55
Jag har haft kul med God of War 3, Infamous, Uncharted och Heavy Rain till PS3. Tillräckligt för att köpa en konsol tycker jag.
Postad 24 February 2013 - 12:55 Ni No Kuni är riktigt bra Postad 24 February 2013 - 14:04
Om man bara ser till ps3 exklusiva titlar så skulle jag själv rekommenera dessa:
Demon's Souls Heavy Rain Ico & Shadow of the Colossus Collection Journey (psn) Ni no Kuni Tokyo Jungle (psn) Valkyria Chronicles Wipeout HD Yakuza 3 Men det är ju mycket upp till vad för genrer man föredrar osv, men dessa är några av mina personliga favoriter på ps3an. Postad 24 February 2013 - 15:33
Verkar ju mer och mer intressant. En av de stora anledningarna är att slippa ha 4st betalande onlinekonton, samt lite mer rpg och bilspel (som pojkarna är väldigt förtjust i).
Någon som vet vad beg priserna på game/shop/stop brukar ligga på och ev vad man får för den gamla vita xbox 360? (har två st så en kan gärna ryka) // Sat Postad 25 February 2013 - 21:46
Får hoppas att spelen ni rekomendera är bra nu då. Beställning just slutförd. Var lite blyg och slängde med Little Big Planet bör barnen skull och Bf3 för pappas skull (även fast jag ändå spelar det på krysslådan).
Skulle tippa på Gt5 (åsikter om det) samt något gott rollspel blir nästa spel... Zoilers recention av battle all star verkar ju onekligen intressant oxå, då barnen älskade super smash melee på wii. // Sat Postad 25 February 2013 - 22:10
Battle Royale borde de i så fall gilla iom att det är samma stuk. Fast de kanske gillar Nintendos karaktärer mer om de inte spelat på Playstation tidigare. Synd att ni i så fall missar de två gratiskaraktärerna dock, går ju precis ut.
Sen tycker jag du bör testa Uncharted-serien någon gång också om du inte övervägt det för den är riktigt bra. Ratchet och Clank har du väl kollat in för kidsen också? Postad 26 February 2013 - 15:38
Grabbarna mina är 10,10 och 12 så en dotter på 3. Så de är väl lite för gammal för att vara "mariofan". Tackar för de andra två tipsen oxå, har väldigt dålig koll på vad marknaden erbjuder så alla tips är tacksamt!
// Sat 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |