Vi ska uppdatera vårt hemnätverk för att enklare kunna titta på film - både köpta samt genom netflix. Lyssna på musik - både genom spotify + att jag har en plan att lägga in alla cd'n i "datorn". Samt kunna få mina bilder lagrade & säkra.
Den elektronik vi har att tillgå i dagsläget är:
* PC med win XP
* Laptop med win 7
* Ipad (3rd gen)
* Iphone 5
* Western Digital TV HD Live
* Wifi genom Linksys WRT54GL
* Förstärkare - Yamaha A3010
Just nu kör vi film & musik (köpt & lagrad på datorn) trådlöst via den stationära PC'n & WD TV'n, men då vi ska kolla netflix måste laptopen fram & kopplas ihop med TV&förstärkare.
Är dock inte helt insatt i mediaspelare och lagringsmöjligheter - finns ju i stort sett hur mycket som helst!
De lösningar jag tittat på är:
* Apple TV 3rd gen + Western Digital My Book Live 2TB
* Apple TV 3rd gen + Apple Time Consule
Ge mig gärna tips, råd, idéer om hur ni skulle löst det hela - jag är som sagt inte direkt insatt i vettiga lösningar....
Den elektronik vi har att tillgå i dagsläget är:
* PC med win XP
* Laptop med win 7
* Ipad (3rd gen)
* Iphone 5
* Western Digital TV HD Live
* Wifi genom Linksys WRT54GL
* Förstärkare - Yamaha A3010
Just nu kör vi film & musik (köpt & lagrad på datorn) trådlöst via den stationära PC'n & WD TV'n, men då vi ska kolla netflix måste laptopen fram & kopplas ihop med TV&förstärkare.
Är dock inte helt insatt i mediaspelare och lagringsmöjligheter - finns ju i stort sett hur mycket som helst!
De lösningar jag tittat på är:
* Apple TV 3rd gen + Western Digital My Book Live 2TB
* Apple TV 3rd gen + Apple Time Consule
Ge mig gärna tips, råd, idéer om hur ni skulle löst det hela - jag är som sagt inte direkt insatt i vettiga lösningar....
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?