Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bose

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 February 2013 - 20:19

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej ny här och köpte ett begagnat lifestyle 28 med sub 48... Men idioten skickade tre sateliter och påstår att schenker slarvat bort dem.

Hur kan jag komplettera detta system utan att köpa ett till system nytt då kuberna inte går att köpa lösa

Tomas

Postad 27 February 2013 - 22:02

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Skickades det inte i samma paket? Känns ju lite konstigt om han skulle skicka 5 paket med en satellit i varje. . . bara en tanke.

Postad 28 February 2013 - 07:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Hej ny här och köpte ett begagnat lifestyle 28 med sub 48... Men idioten skickade tre sateliter och påstår att schenker slarvat bort dem.

Hur kan jag komplettera detta system utan att köpa ett till system nytt då kuberna inte går att köpa lösa

Tomas

Då har du rätt att lämna tillbaka sakerna och få pengarna tillbaka.

Har du något köpekontrakt eller text där han skriver vad exakt han säljer? Isåfall kan du kräva pengarna tillbaka.

Gissar att med Bose vill man inte blanda in andra märken då klangmatchning kan skilja mycket mellan Bose och andra märken.

Postad 28 February 2013 - 08:06

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Trist, för utan originalhögtalarna så är det inte samma sak alls.

Försök häva köpet och spana efter ett komplett system!

Postad 28 February 2013 - 21:55

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt, vi la upp affären i tre delar då jag var lite kort på pengar. Men han fick betalt.

Ingen som har en susning hur jag kan komplettera upp detta, svårt å tänka mig att jag får tillbaka mina pengar. Suben var vit och resten svart, kanske förklarar varför inte suben fanns med på bilden.

Känns svårt o hitta någon som bara har kuberna å sälja.

Hittade på ebay att man kunde köpa endast kuber för runt 600 dollar eller nåt, vågar man handla där utan att få några kopior ?

Tack, Med vänlig hälsning, Tomas

Postad 01 March 2013 - 08:47

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Risken är STOR att du får kopior vid köp av Ebay eller liknande.

Just Jewel Cuberna är ju dom mest eftertraktade, ligger på runt 10 000:- att köpa löst här hemma.
Dyker ibland upp ett paket med dom större&enklare dubbelkuberna då en del uppgraderat sina.

Så det gäller väl att vänta in nåt beg. alt beställa nya som reservdelar för 10 000:-.

Redigerat av tomasgbg, 01 March 2013 - 08:48.

Postad 01 March 2013 - 12:11

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
10 000 ? Hur vet man vilka kuber han hade då ?

Finns en lös kub nu på blocket men jag vill ju ha två men helst komplett system eller pengarna tillbaka

Åh va tråkigt / Tomas

Postad 01 March 2013 - 14:49

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Lifestyle 28 hade dom enklare&större dubbelkuberna (med tyggrill)

Jewel kuberna är Bose bästa högtalare och finns från Lifestyle 38 och upp.

Postad 02 March 2013 - 08:16

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hmm bör nog prova att häva köpet

Postad 02 March 2013 - 19:17

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, får jag rätt o kan häva köpet så köper jag nog nåt annat

Postad 02 March 2013 - 21:22

tot
  • tot
  • Användare

• 122 inlägg
  • 1
Har du inget fraktsedel/paketnummer att gå på ?
Då borde de ju kunna gå att spåra.

Postad 05 March 2013 - 06:06

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jo det har jag, han vägrar svara på mail. Fixat infon från blocket jag behöver för anmälan. Men ska man behöva gå så långt ? Verkar så... Kikat lite på ebay igen och runt 500 $ får man 5 jewel cubes med liggande center ...jag tar nog en chans till, bästa cenariot för mig känns som om säljaren betalar tillbaka lite så beställer jag 5 kuber på ebay i färg som matchar subben.

Vet inte ens om prylarna jag har funkar eftersom det fattas sladdar för att testa systemet. Tröttsamt läge

Med vänlig hälsning, Tomas

Postad 05 March 2013 - 12:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Jo det har jag, han vägrar svara på mail. Fixat infon från blocket jag behöver för anmälan. Men ska man behöva gå så långt ? Verkar så... Kikat lite på ebay igen och runt 500 $ får man 5 jewel cubes med liggande center ...jag tar nog en chans till, bästa cenariot för mig känns som om säljaren betalar tillbaka lite så beställer jag 5 kuber på ebay i färg som matchar subben.

Vet inte ens om prylarna jag har funkar eftersom det fattas sladdar för att testa systemet. Tröttsamt läge

Med vänlig hälsning, Tomas

Fixa återbetalning på alltihopa och köp något annat. Känns som ett dumt köp redan från start.

Är det pga storleken på högtalarna du söker dig till Bose?

Postad 07 March 2013 - 14:23

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ja endast storleken... Annars är det Mirage som gäller, det här små prylarna försvinner ju och låter hyggligt så det får gå. Har haft mirage, Om-7, M3, omni60 mm... En smaksak antar jag

Man är ju mus i sitt hus... Orkar inte tjaffsa med tanten mer.

Gubben hävdar fortfarande ätt blockets paragrafer gäller och vägrar, och jag vet inte om jag orkar polis anmäla. Slå sönder gubben vill jag göra men jag är för snäll för det också.

Så jag får väl finna mig i att jag blev blåst.

Postad 07 March 2013 - 16:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Ja endast storleken... Annars är det Mirage som gäller, det här små prylarna försvinner ju och låter hyggligt så det får gå. Har haft mirage, Om-7, M3, omni60 mm... En smaksak antar jag Man är ju mus i sitt hus... Orkar inte tjaffsa med tanten mer. Gubben hävdar fortfarande ätt blockets paragrafer gäller och vägrar, och jag vet inte om jag orkar polis anmäla. Slå sönder gubben vill jag göra men jag är för snäll för det också. Så jag får väl finna mig i att jag blev blåst.

Vad surt, jobbigt med såna idioter. :/

Postad 08 March 2013 - 11:51

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4217 inlägg
  • 1
Är det Schenker så måste de ju ha spårning, prata med Schenker. Har de dabbat sig så ska du få ersättning. Om han bluffar så anmäl, såna idioter ska inte få hålla på. Man ska aldrig "finna sig" i att bli blåst.

Postad 21 March 2013 - 13:41

boneyardsart
  • boneyardsart
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kollat med Schenker och det finns inga anmärkningar och jag såg inga skador heller så gubben försöker nog luras.

Nu sist skrev han att jag skulle skicka in dem på service så att allt var i fungerande skick. Och sen skulle han skicka pengarna tillbaka. ...Mmm troligt att man släpper iväg prylarna också

2195 kostar en service, så då skrev jag tillbaka att jag finner mig i förlusten om han står för en service... Så vet jag att allt som kom fram iallafall fungerar. ...men då blev han förbannad och säger att det är en påhittad service...

Alltihop är ett skämt, han verkar inte fatta vad jag skriver och svarar på det som han hakar up sig på. Så en gång i veckan har vi envägs komunikation lol

Är rätt trött på detta nu

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.