** Officiell tråd - Samsung Galaxy S4 **
240 svar till detta ämne
Postad 05 May 2013 - 14:00
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
svärtan ser ju ut som nån gammal LCD här http://www.danielstj...gs2_vs_sgs4.jpgrött där det ska vara svart det är en som lämnat omdömme om S4an som har postat den bilden. kan nån bekräfta det där? det ser helt sjukt ut för att vara en OLED skärm. Edit: fick det bekräftat att det var ett känt hårdvarufel och att personen fick S4an utbytt. den nya lider inte av det där problemet.
Redigerat av Unregistered1008, 05 May 2013 - 17:58.
Postad 06 May 2013 - 10:56
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Ovanligt lite tryck i tråden för en så nysläppt telefon i den kalibern. Börjar mobil marknaden bli mättad nu? kommer modellerna ut för snabbt eller sitter de flesta entusiasterna kvar på S3an fortfarande nöjda?
Jag skulle tycka att första fullHD Galaxyn skulle få mer intresse i forumen.
Jag är helnöjd än så länge med min S4a, glad att jag hoppade över S3 vågen.
Redigerat av dealerovski, 06 May 2013 - 10:56.
Postad 06 May 2013 - 15:26
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Beställde en S4 på mediamarkt igår, lite orolig över att överge min iOS-övertygelse, göra mig av med både iPhone och iPad till förmån för android, men det blir säkert bra
Hade hellre tagit en HTC One dock, med tanke på dess högtalare och aluminiumbody etc.
Postad 06 May 2013 - 18:45
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Beställde en S4 på mediamarkt igår, lite orolig över att överge min iOS-övertygelse, göra mig av med både iPhone och iPad till förmån för android, men det blir säkert bra 
Hade hellre tagit en HTC One dock, med tanke på dess högtalare och aluminiumbody etc.
Så varför inte beställa en HTC One då?
Postad 06 May 2013 - 19:38
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
den är väl slutsåld överallt?
Postad 06 May 2013 - 19:46
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
den är väl slutsåld överallt?
Det kommer garanterat fler
Postad 06 May 2013 - 20:36
berral02
-
berral02
-
Rookie
-
1 inlägg
Har precis köpt en S4. Har ett problem wifi hänger sig hela tiden någon med samma problem
Postad 06 May 2013 - 21:15
Unregistered4dcaf204
-
Unregistered4dcaf204
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Har precis köpt en S4. Har ett problem wifi hänger sig hela tiden någon med samma problem
Japp samma problem för mig. Batteriet blir dränerat väldigt snabbt. Går du in under platstjänster och slår av "Använd trådlösa nätverk" så blir det bättre.
Postad 06 May 2013 - 21:20
Eufemism
-
Eufemism
-
Forumräv
-
-
861 inlägg
Så varför inte beställa en HTC One då?
För att jag inte kan vänta 2-4 veckor, och har hört lika mycket gott om Galaxy S4, så håller tummarna för att de rekommendationer jag fått från vänner är bra.
Postad 06 May 2013 - 21:21
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
För att jag inte kan vänta 2-4 veckor, och har hört lika mycket gott om Galaxy S4, så håller tummarna för att de rekommendationer jag fått från vänner är bra.
Stressa inte. Jag har en 2 ½ år gammal HTC Desire HD med spräckt skärm som inte går att höja volymen på, men nog tusan väntar jag in den mobil jag allra helst vill ha istället för att köpa en annan modell några veckor före. Men det är ju jag det.
Postad 06 May 2013 - 21:51
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Ovanligt lite tryck i tråden för en så nysläppt telefon i den kalibern. Börjar mobil marknaden bli mättad nu? kommer modellerna ut för snabbt eller sitter de flesta entusiasterna kvar på S3an fortfarande nöjda?
Jag skulle tycka att första fullHD Galaxyn skulle få mer intresse i forumen.
Det är väl att man visste på förhand vad man fick och steget från SGS2 JB 4.1 till SGS4 JB4.2 var inte så stort. För egen del var jag mer i eld och lågor då jag fick min S2. Man ville äta upp skärmen efter att ha kommit från HTC Touch HD! S4:an är ingen innovation nånstans egentligen, utan "bara" två generationer naturligt bättre åt alla håll och kanter. Det är min känsla iaf. Förutom IR-dioden då! Den blev jag lycklig i själen över överraskningsmässigt!
Postad 06 May 2013 - 23:01
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
För oss som tröttnade på vit/grön text på svart bakgrund redan på 90-talet, är det så att man kan välja på S4:an att få alla menyer i "grown up mode", dvs svart text på vit bakgrund, eller är det bara satsa på HTC One då?
Postad 07 May 2013 - 07:24
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
För oss som tröttnade på vit/grön text på svart bakgrund redan på 90-talet, är det så att man kan välja på S4:an att få alla menyer i "grown up mode", dvs svart text på vit bakgrund, eller är det bara satsa på HTC One då?
Eller en custom ROM. Själv föredrar jag vit text på svart bakgrund så mycket det går. Sparar batteri och lyser inte lika mycket i mörkret (håller tjejen vaken om kvällarna när det lyser från min sida sängen).
Postad 07 May 2013 - 18:02
martintempest
-
martintempest
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
nån som vet när diverse covers kan tänkas dyka upp i butikerna ordentligt? har sett nån enstaka men gissar det kommer mer allt eftersom. Beställt en S4 idag och den e redan här imorgon
Postad 07 May 2013 - 18:11
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Eller en custom ROM. Själv föredrar jag vit text på svart bakgrund så mycket det går. Sparar batteri och lyser inte lika mycket i mörkret (håller tjejen vaken om kvällarna när det lyser från min sida sängen).
Fast Custom ROM innebär ju i praktiken nej i originalutförande. Hade nämligen för mig jag läst om att man kunde få välja mellan mörka och ljusa menyer på S4:an. Hur är det förresten med alla gestures, ögonscrollning osv, fungerar de finesserna bara om man kör TouchWiz? Antar att så inte är fallet men skadar inte att fråga
Postad 07 May 2013 - 18:22
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
nån som vet när diverse covers kan tänkas dyka upp i butikerna ordentligt? har sett nån enstaka men gissar det kommer mer allt eftersom. Beställt en S4 idag och den e redan här imorgon 
På Elgiganten har vi flipcovers, fick t.o.m. före mobilerna kom. Andra fodral kommer i slutet på veckan eller nästa vecka. http://www.elgigante...msung Galaxy S4
Redigerat av ThomasL, 07 May 2013 - 18:25.
Postad 07 May 2013 - 19:27
martintempest
-
martintempest
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
känns som TECH 21 Impact Snap Cover eller the view cover är mest intressanta
Postad 07 May 2013 - 19:27
ante_nordin
-
ante_nordin
-
Användare
-
-
162 inlägg
Nån som har samma problem med att batteriet är rent ut sagt dåligt? Klarar precis 13-14 timmar innan den varnar för kritiskt låg nivå. OK om det är resultatet av flitig användning.. men idag har jag inte ringt ett enda samtal och det som har dragit mest batteri är skärmen (40%). Då ska tilläggas att skärmen varit aktiv i endast 51 minuter enl batterimenyn, samt att jag kör på automatisk ljusstyrka. Riktigt besviken.
Postad 07 May 2013 - 21:13
mega-x
-
mega-x
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Mitt batteri är på 44% kvar sedan jag drog ut den ur laddaren imorse kl 06:00 då har jag använt den lite på jobbet idag och ringt nåt samtal, sms lite surfat lite laddat hem nån app. och nu 16timmar senare har jag fortfarande 44% kvar så jag är nöjd med mitt batteri i min S4.
Postad 08 May 2013 - 07:37
ante_nordin
-
ante_nordin
-
Användare
-
-
162 inlägg
Låter normalt.. det hade jag också varit nöjd med! Något verkar vara fel. Förhoppningsvis kanske jag kan få ett nytt batteri? Eller måste man reklamera hela telefonen?
Postad 08 May 2013 - 08:41
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Mitt batteri är på 44% kvar sedan jag drog ut den ur laddaren imorse kl 06:00 då har jag använt den lite på jobbet idag och ringt nåt samtal, sms lite surfat lite laddat hem nån app. och nu 16timmar senare har jag fortfarande 44% kvar så jag är nöjd med mitt batteri i min S4.
Det där är löjligt bra. Nästan orealistiskt dessutom. Säg att din mobil (i värsta fall) hoppade ner till 43% sekunden efter du släckte skärmen, så motsvarar det en brukstid på 1600 timmar! Officiella standbytiden på 3G är 370 h. Jag får nog ut en 60 h standby, men då har jag ett antal mailkonton på push som bidrar. Men det verkar faktiskt som att det varierar mellan batterier. Jag bytte min första S4 (kass display) och fick en ny. På den hade jag en brukstid på 25-30 h. Nu har jag inte lika många "uppvärmnings-laddningscykler" på denna nya, men denna verkar ha 15-20 h brukstid istället. Tiden får utvisa.
Postad 08 May 2013 - 10:06
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Fast Custom ROM innebär ju i praktiken nej i originalutförande. Hade nämligen för mig jag läst om att man kunde få välja mellan mörka och ljusa menyer på S4:an.
Inte vad jag har hittat. Har letat som en tok. Hur är det förresten med alla gestures, ögonscrollning osv, fungerar de finesserna bara om man kör TouchWiz? Antar att så inte är fallet men skadar inte att fråga
Kör du nån annan ROM så är det upp till vad den kocken har valt att inkludera.
Postad 08 May 2013 - 16:20
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Har man halv dålig mottagning (både 3g wifi) , så drar batterier mer!
Så när ni gämför med varandra, så kan stor skillnad bero på antenn signal.. Gör en jämförelse i flight mode, så ser ni skillnaden.
Postad 08 May 2013 - 16:41
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Kör du nån annan ROM så är det upp till vad den kocken har valt att inkludera.
Fast nu talade jag ju om en annan launcher och inte en annan ROM, för visst är TouchWiz bara en launcher?
Postad 08 May 2013 - 18:12
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Fast nu talade jag ju om en annan launcher och inte en annan ROM, för visst är TouchWiz bara en launcher?
Nej, det är mer än så. Det inkluderar flera saker, t.ex.: - App drawer (vad säger man på svenska?). Programlistan helt enkelt.
- Notifieringsfältet
- Inställningar
- Task manager
- Vissa widgets
- Modifieringar i inställningsmenyer
- m.m.
Edit: Ett tillägg. Du kan mycket väl installera en annan launcher (som oftast inkluderar annan app drawer också). Det kommer inte göra att du förlorar air view m.m. i t.ex. email-applikationen, men du förlorar förmodligen luftgestfunktioner m.m. på de delar som den nya launchern installerade. Vet inte exakt vad du är ute efter. Men testa att installera en annan launcher bara och se vad du kan göra. Du kan ju alltid switcha mellan TouchWiz-launchern och den nya.
Redigerat av ogredani, 08 May 2013 - 18:16.
Postad 08 May 2013 - 18:33
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har man halv dålig mottagning (både 3g wifi) , så drar batterier mer! Så när ni gämför med varandra, så kan stor skillnad bero på antenn signal.. Gör en jämförelse i flight mode, så ser ni skillnaden.
Det där stämmer absolut! Jag kollade min batteristatistik och trots att jag har push avstängt på kontorstid så droppar batteriet 1% på 26 min på jobbet, medan det hemma droppar 1% på 54 min! Otrolig skillnad trots att signalstyrka på wifi och mobilnät inte skiljer sig jättemycket mellan jobb och hemma. Misstänker att det är jobbets router som inte mår lika bra som den jag har hemma.
Postad 08 May 2013 - 19:17
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Ett tips för alla er som upplever SGS4 "laggig"
http://www.youtube.c...h?v=JeKoJfuiy_Y
Redigerat av Xet, 08 May 2013 - 19:18.
Postad 09 May 2013 - 11:02
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Vid närmare eftertanke, kan inte samsungs val att undvika vita bakgrunder ha att göra med att deras skärmar verkar suga rätt rejält på att visa vitt jämfört med LCD skärmarna? Har ju tagits upp i många recenssioner, dvs brister i att visa vitt
Postad 10 May 2013 - 09:32
Gurkan22
-
Gurkan22
-
Rookie
-
3 inlägg
Uppspelning av video i appar fungerar inte i min samsung galaxy s4. Har försökt installera adobe flash player men inte heller det hjälper. Någon som har samma problem och hur löser jag det i sådana fall?
Postad 10 May 2013 - 14:01
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1014 inlägg
Fungerar navigatorn utan tillgång till 3g/4g med S4? Jag får inte det att fungera med Google Maps.
Postad 10 May 2013 - 14:44
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Fungerar navigatorn utan tillgång till 3g/4g med S4? Jag får inte det att fungera med Google Maps.
hur skulle det gå till? ska du ladda ner hela landets kartor till mobilen då?
Postad 10 May 2013 - 19:45
ante_nordin
-
ante_nordin
-
Användare
-
-
162 inlägg
Uppspelning av video i appar fungerar inte i min samsung galaxy s4. Har försökt installera adobe flash player men inte heller det hjälper. Någon som har samma problem och hur löser jag det i sådana fall?
Vet inte ang appar, märkte dock att flash-video på websidor inte heller fungerar. Googlade lite och fick veta att varken den inbyggda webbläsaren eller chrome accepterar flashplayer. Tips är att söka på hur man installerar adobe flash player till galaxy s4 på youtube.. där finns en guide som är riktigt bra. Trist är dock att man behöver installera en ny webbläsare som accepterar flash. Fattar inte varför samsung inte tillåter en sådan självklar sak, fungerade hur bra somhelst på min s2:a.... Lycka till!
Postad 10 May 2013 - 22:29
Gurkan22
-
Gurkan22
-
Rookie
-
3 inlägg
Vet inte ang appar, märkte dock att flash-video på websidor inte heller fungerar. Googlade lite och fick veta att varken den inbyggda webbläsaren eller chrome accepterar flashplayer.
Tips är att söka på hur man installerar adobe flash player till galaxy s4 på youtube.. där finns en guide som är riktigt bra. Trist är dock att man behöver installera en ny webbläsare som accepterar flash.
Fattar inte varför samsung inte tillåter en sådan självklar sak, fungerade hur bra somhelst på min s2:a....
Lycka till!
Jag har också läst en del på internet om det och har installerat firefox med flash och där fungerar det nu att kolla. Imorse kom även en uppdatering som gjort att jag nu kan titta på video i chrome och explorer också. Dock brukar jag kolla video i appar som aftonbladet, fotbollskanalen, m.m. och där funkar det fortfarande inte. Kan det vara någon inställning eller e d samsung som strular? Fattar inte att sånna simpla saker inte fungerar som de ska...
Postad 10 May 2013 - 23:17
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
hur skulle det gå till? ska du ladda ner hela landets kartor till mobilen då?
Det är väl inget ovanligt med andra navigationsprogram som Navigon, TomTom etc? Dock vet jag inte i vilken mån det går med Google Maps.
Postad 11 May 2013 - 10:53
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Ett tips för alla er som upplever SGS4 "laggig"
http://www.youtube.com/watch?v=JeKoJfuiy_Y
Jag gillar inte tips att man skall stänga av saker för att telefonen skall flyta på bra. (det känns som fusk). positivt att telefonappen (som man ringer med) startar direkt. på min S3 så tar det minst 4 sekunder (!!!) innan den laddat klar. (då talar vi om den mest fundamentala programmet). Det är alltså 4 sekunder att svart skärm innan man kan ringa på en telefon. åter till S4: har känt på den i affären, och ja den väcker ha begär, MEN upplevde ett visst lagg på den som jag även ser på S3.(se filmen ovan) Annars så var skärmen underbar (gör inte så mycket att det är vit bakgrund, då det ser modernt ut), den är också otroligt lätt. (vilken det inte kommer göra något om man t.ex. köper ett extended battery).Ser inte så stor skillnad i kamera kvalitet från S3. (det går heller inte att stänga av kameraljudet som blir när man tar ett kort - oerhört irriterande - man kan göra telefonen ljudlös, så varför finns det inget val att ta bort kameraljudet?), en rolig sak var dock att man kan välja att använda volymknappen som kameraknapp, istället för zoom. Men en dedikerad kameraknapp hade varit bättre. Eftersom jag VET att det kommer en S4 active som enl. rykten skall vara vattentät, så kommer jag personligen att avvakta. (har dock köpt alla tidigare galaxy telefoner så vi får se hur det går)
Postad 11 May 2013 - 14:19
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag gillar inte tips att man skall stänga av saker för att telefonen skall flyta på bra. (det känns som fusk). positivt att telefonappen (som man ringer med) startar direkt. på min S3 så tar det minst 4 sekunder (!!!) innan den laddat klar. (då talar vi om den mest fundamentala programmet). Det är alltså 4 sekunder att svart skärm innan man kan ringa på en telefon. åter till S4: har känt på den i affären, och ja den väcker ha begär, MEN upplevde ett visst lagg på den som jag även ser på S3.(se filmen ovan) Annars så var skärmen underbar (gör inte så mycket att det är vit bakgrund, då det ser modernt ut), den är också otroligt lätt. (vilken det inte kommer göra något om man t.ex. köper ett extended battery).Ser inte så stor skillnad i kamera kvalitet från S3. (det går heller inte att stänga av kameraljudet som blir när man tar ett kort - oerhört irriterande - man kan göra telefonen ljudlös, så varför finns det inget val att ta bort kameraljudet?), en rolig sak var dock att man kan välja att använda volymknappen som kameraknapp, istället för zoom. Men en dedikerad kameraknapp hade varit bättre.
Eftersom jag VET att det kommer en S4 active som enl. rykten skall vara vattentät, så kommer jag personligen att avvakta. (har dock köpt alla tidigare galaxy telefoner så vi får se hur det går)
Sanningen är ju den att dagens mobiler oavsett märke har en mjukvara som inte är färdigutvecklad när produkterna släpps till försäljning. Det medför brister i funktionaliteten och kan man komma runt det tills nya uppdateringar har släppts till mobilen så ser jag inte det som "fusk". Att man sedan får tillgång till fler inställningar i mobilen utan att behöva att "roota" mobilen är väl i grund och botten bara någonting positivt, åtminstone i min värld.
Postad 12 May 2013 - 11:25
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Sanningen är ju den att dagens mobiler oavsett märke har en mjukvara som inte är färdigutvecklad när produkterna släpps till försäljning. Det medför brister i funktionaliteten och kan man komma runt det tills nya uppdateringar har släppts till mobilen så ser jag inte det som "fusk". Att man sedan får tillgång till fler inställningar i mobilen utan att behöva att "roota" mobilen är väl i grund och botten bara någonting positivt, åtminstone i min värld.
håller förvisso med, har en gammal s2 som jag sålt billigt till en släkting, och den är enligt mig mycket rappare i gränsitten än vad min nyare s3:a är. har inte sagt att det var dåligt att man kan ställa in en massa saker, utan att jag tycker det är sorgligt att man måste ta bort en massa saker för att telefonen skall flyta på bra.(vill inte jämföra med apple då de bara har en telefon att anpassa till, men de har lyckats få animationer som passar til uppgiften och flyter på utan hack) - ser dock ingen anledning att inte tro att det i framtiden kommer en laggfri med snygga animationer gränsnitt till telefonen.
Postad 12 May 2013 - 18:06
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
håller förvisso med, har en gammal s2 som jag sålt billigt till en släkting, och den är enligt mig mycket rappare i gränsitten än vad min nyare s3:a är. har inte sagt att det var dåligt att man kan ställa in en massa saker, utan att jag tycker det är sorgligt att man måste ta bort en massa saker för att telefonen skall flyta på bra.(vill inte jämföra med apple då de bara har en telefon att anpassa till, men de har lyckats få animationer som passar til uppgiften och flyter på utan hack) - ser dock ingen anledning att inte tro att det i framtiden kommer en laggfri med snygga animationer gränsnitt till telefonen.
Intressant att du nämner apple, ett företag som inte har utvecklat utseendet sedan den första iphone släpptes... det vore skam om det inte flyter på utan problem då det är ett väldigt enkelt UI. Det var fräscht när den första iphone modellen släpptes, nu känns det bara gammalt och tråkigt. Detta är ju dock en högst personlig åsikt och jag är medveten om att andra inte alls håller med mig eftersom det handlar om tycke och smak. I övrigt så har jag inget att tillägga om iphone i en tråd som handlar om en helt annan telefon och operativsystem.
Postad 12 May 2013 - 20:46
Gurkan22
-
Gurkan22
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag försöker igen. Är det någon som har problem att spela upp video i sin s4a? Alltså spela upp video från appar såsom aftonbladet, fotbollskanalen, etc. Det enda som fungerar är youtube.
Postad 13 May 2013 - 06:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag försöker igen. Är det någon som har problem att spela upp video i sin s4a? Alltså spela upp video från appar såsom aftonbladet, fotbollskanalen, etc. Det enda som fungerar är youtube.
Testa installera flash separat. Googla på flash apk android. Då behöver du inte heller nån speciell webläsare
Redigerat av moparman, 13 May 2013 - 06:13.
Postad 13 May 2013 - 09:30
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
En REJÄL genomgång och jämförelse mellan Galaxy S4 och Htc One. Filmen är 1 timme långt och är mycket givande då den visar på både för och nackdelar med båda mobilerna, så släng på en kanna kaffe och njut av en timmes mobilsnack om dessa två mobilerna http://www.youtube.c...h?v=QATGs4kzfl4
Postad 13 May 2013 - 12:10
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
And the winner is.... HTC One
Postad 13 May 2013 - 12:42
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det handlar i slutändan om vad man prioriterar då båda har för och nackdelar som talar för/emot respektive mobil.
Postad 13 May 2013 - 19:22
880114gs
-
880114gs
-
Rookie
-
8 inlägg
vet någon var kan kan köpa den med 32 samt 64 gb rom mine ?
Postad 13 May 2013 - 20:32
Grumme
-
Grumme
-
Användare
-
-
134 inlägg
Noterar att S4 enligt specarna på Prisjakt saknar FM-radio! 
Varför det? Både S2 och S3 har det. Är det meningen att man ska ladda hem någon app för att kunna lyssna på vanlig radio, eller går det inte alls?
Postad 15 May 2013 - 07:55
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Noterar att S4 enligt specarna på Prisjakt saknar FM-radio!  Varför det? Både S2 och S3 har det. Är det meningen att man ska ladda hem någon app för att kunna lyssna på vanlig radio, eller går det inte alls?
Man får tanka hem radioappar istället, ja. Samsung säger att de har sett mer och mer att folk överger FM-radio mot radioappar. Stämmer på mig iaf, de gånger jag lyssnar på radio. För din del fick de gärna kapa den funktionen till förmån för annat som ska få plats i mobilen.
Postad 15 May 2013 - 11:28
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Man får tanka hem radioappar istället, ja. Samsung säger att de har sett mer och mer att folk överger FM-radio mot radioappar. Stämmer på mig iaf, de gånger jag lyssnar på radio. För din del fick de gärna kapa den funktionen till förmån för annat som ska få plats i mobilen.
vore synd om det var så (inte att jag använder fm radio) men konstigt nog så var det en av argumenten för att köpa. (tidigare var det inte lämplig att slösa på bandbredd (det var dyrt och begränsat) - nuförtiden så kan man inte köpa en mobil utan mobildata på 3 GB+). Vet inte om jag använt fm radio någon gång så vet inte om det kommer att saknas.
Postad 15 May 2013 - 20:30
partajare
-
partajare
-
Mästare
-
-
3282 inlägg
Kan ju alltid hoppas på att "Galaxy s4 Google edition" även kommer till sverige. http://www.swedroid....ay-store-i-usa/
Postad 16 May 2013 - 08:04
dealerovski
-
dealerovski
-
Forumräv
-
-
883 inlägg
Instämmer inte alls, när jag såg videon tänkte jag hela tiden hur glad jag var att jag valde S4an. Det enda HTC är bättre på är skärmkvaliten och då är skärmen nästan det som imponerat mig mest på S4an specielt den större storleken.. så inga krokodiltårar för det.
Redigerat av dealerovski, 16 May 2013 - 08:07.
Postad 16 May 2013 - 10:25
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Instämmer inte alls, när jag såg videon tänkte jag hela tiden hur glad jag var att jag valde S4an. Det enda HTC är bättre på är skärmkvaliten och då är skärmen nästan det som imponerat mig mest på S4an speciellt den större storleken.. så inga krokodiltårar för det.
Jad kommer till samma slutsats efter ha sett genomgången. (att s4 har överläge mot htc) Skärmen på htc är "bättre" (dvs klarare) fast samsungen föll på pentile layouten (håller inte med) ppi i närheten av retina även om man gör en omräkning är inte dåligt. kritiken mot att amoled den degraderas under tid kan man ha mot vilken annan teknik också (antingen byter man ut skärmen efter ett tag - vilket kommer för många vara långt efter att man bytt telefon till en annan eller så bryr man sig inte). Att digitizern klarar av att läsa av tryck med handske ser jag som ett plus samt att gorillaglas3 står emot sand är ett starkt kort mot htc. snabbare minne och bättre detaljer på kort var andra. (tyckte att spelen flöt på bättre). nu kommer det en active modell till sommaren (vattentålig) samt google kommer ha en med sitt eget gränsnitt (= sanbbare uppdateringar). så jag skulle vänta någon månad eller två om jag inte var akut behov av en mobil.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|