Gorillaglas 3 står inte emot sand då sand är hårdare än Gorillaglas 3, däremot så är den tåligare än den HTC One använder. Jag vill bara vara tydlig på den punkten så att folk inte tror att man skärmen klarar av mer än vad den faktiskt gör. Sand och grus är mobilen värsta fiende, på andra plats kommer ett fall direkt på skärmens yta/kanter.
** Officiell tråd - Samsung Galaxy S4 **
Samsung Galaxy S4 LTE GT-i9505 2GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(134)
|
Inga priser | |
Samsung Galaxy S4 LTE+ GT-i9506 2GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(23)
|
Inga priser |
Postad 16 May 2013 - 10:50
Gorillaglas 3 står inte emot sand då sand är hårdare än Gorillaglas 3, däremot så är den tåligare än den HTC One använder. Jag vill bara vara tydlig på den punkten så att folk inte tror att man skärmen klarar av mer än vad den faktiskt gör. Sand och grus är mobilen värsta fiende, på andra plats kommer ett fall direkt på skärmens yta/kanter.
Postad 16 May 2013 - 11:50
Instämmer inte alls, när jag såg videon tänkte jag hela tiden hur glad jag var att jag valde S4an. Det enda HTC är bättre på är skärmkvaliten och då är skärmen nästan det som imponerat mig mest på S4an specielt den större storleken.. så inga krokodiltårar för det.
Har inte kollat videon då jag redan handlat en HTC One som jag är nöjd med, skälet att jag valde den var bland annat en mkt mer eklusiv design (tänk iPhone) + klart mkt bättre högtalare (ingen annan mobil jag testat kommer i närheten) vilket är jättesmidigt när man vill lyssna på radio/musik utan att behöva hörlurar, dom är faktiskt så bra. Sen är det så klart ingen ersättare för en stereoanläggning direkt, men fullt gott nog för casual listening utan att det låter billig klockradio från 80-talet. Varken min iPhone 5 eller Lumia 920 har en chans mot högtalarna i HTC One.
Så att säga att det enda HTC är bättre på är skärmen (om den nu är det, tycker båda är helt ok), är nog att tumma lite på sanningen (designen kan man väl iof ha olika åsikter om, men högtalarna är det inget snack om).
Redigerat av Unregistered1413, 16 May 2013 - 12:09.
Postad 16 May 2013 - 14:07
en iphone har jag aldrig ägt, så för mig är den exlusiva designen ganska främmande och inget som lockat...
Det som s4an vinner på mot alla sina konkurenter som ligger i samma pris och prestanda är utbytbart batteri samt extra minneskort.
Redigerat av dealerovski, 16 May 2013 - 14:10.
Postad 16 May 2013 - 17:50
Jag skrev bara vad recensenten tyckte...Instämmer inte alls, när jag såg videon tänkte jag hela tiden hur glad jag var att jag valde S4an. Det enda HTC är bättre på är skärmkvaliten och då är skärmen nästan det som imponerat mig mest på S4an specielt den större storleken.. så inga krokodiltårar för det.
Postad 17 May 2013 - 17:53
Den är så mycket bättre på allt annat och extremt mycket snyggare, jag hade mest oro för kameran men den är helt ok och i dämpad belysning helt överlägsen. S4 är en nice lur men ser löjligt billig ut jämfört med HTC som är den som inger absolut mest premium känsla av samtliga lurar Iphone inräknat.
Postad 18 May 2013 - 10:46
Jag har alltid undrat vad man ska med stereo högtalare till i mobilen. Men det finns säkert ett syfte för någon..
Fram tills jag skaffade en HTC One tänkte jag precis samma sak, nu undrar jag snarare hur jag kunnat klara mig så länge utan. Jag syftar främst på ljudkvalitén som sådan, just Stereo kan nog i sig kvitta med tanke på avståndet mellan högtalarna.
Postad 18 May 2013 - 10:55
Jo att inte HTC har minneskort är riktigt dåligt men jag köpte en HTC iaf.
Den är så mycket bättre på allt annat och extremt mycket snyggare, jag hade mest oro för kameran men den är helt ok och i dämpad belysning helt överlägsen. S4 är en nice lur men ser löjligt billig ut jämfört med HTC som är den som inger absolut mest premium känsla av samtliga lurar Iphone inräknat.
Om jag inte minns fel så kan man inte installera appar på SD kort utan root och lägger man till det att det väl bara säljs 16GB versionen i Sverige av S4 och att Samsung dessutom verkar fyllt hälften med bloatware så försvinner ju mkt av fördelen med SD kort även om det väl är bra för media osv. Eller snarare, fördelen med SD kort försvinner väl inte utan mer att S4s givna fördel här inte blir lika stor i praktiken.
Att HTC One i övrigt skulle vara "så mkt bättre på allt annat" ställer jag mig rätt tveksamt till, mkt är väl eg rätt lika. Personligen tycker att designen är klasser bättre på HTC One, men det är väl en smaksak.
Postad 18 May 2013 - 14:59
Redigerat av Xet, 18 May 2013 - 15:12.
Postad 19 May 2013 - 20:22
Jag har idag en galaxy SII, och lutar åt att uppgradera till en HTC one, men har inte uteslutit S4. Vilka problem kan uppstå när jag ska föra över kontakter, sms-listor, appar m.m. till HTC:n? Vilka av dessa problem slipper jag om jag köper en S4 istället?
Postad 20 May 2013 - 14:37
Postad 20 May 2013 - 21:21
Ursäkta crossposting, men för att få så bra svar som möjligt så frågar jag både här och i HTC one-tråden:
Jag har idag en galaxy SII, och lutar åt att uppgradera till en HTC one, men har inte uteslutit S4. Vilka problem kan uppstå när jag ska föra över kontakter, sms-listor, appar m.m. till HTC:n? Vilka av dessa problem slipper jag om jag köper en S4 istället?
Svaret hänger väl snarare på dina egna förmågor och färdigheter än på någon av telefonerna i sig, så det är är svårt att svara på. Har för mig att vissa av operatörerna erbjuder denna typ av hjälp men då jag aldrig behövt använda den själv vet jag inte mer än så
Postad 21 May 2013 - 08:53
Du laddar ner HTC programvara ifrån Play i den gamla telefonen, sen synkas dom ihop och bilder,sms,inställningar osv, förs över.
Klockren funktion!
Postad 21 May 2013 - 18:56
Ursäkta crossposting, men för att få så bra svar som möjligt så frågar jag både här och i HTC one-tråden:
För min del spelar det ingen roll vilken Androidmobil man köper eftersom överföring av dessa saker kan utföras på samma vis oavsett vilken mobil det handlar om.
1. Kontakter: Dessa synkar man med sitt Googlekonto och när detta läggs in i den nya enheten dras dessa ned och man får en helt identisk telefonbok.
2. Program: Dessa kan man enkelt ladda ner från Google Play. Själv brukar jag dock använda Titanium Backup (root) och flytta mina backuper mellan mina enheter, på så vis kan jag snabbt och enkelt få in alla program i samband med enhetsbyte och annat.
3. Bilder och annat kan man enkelt ladda upp till Dropbox eller överföra mellan enheterna, t.ex genom att ansluta till datorn.
4. SMS: Dessa kan man överföra med program såsom SMS Backup.
För min del är det ingen skillnad i procedur när jag bytt mobil och kan inte ens påstå att det varit vare sig enklare eller svårare att få över data till den nya enheten. Tvärtom är det samma procedur hela tiden.
Att överföra data mellan en S II och S 4 eller S II till HTC One är likvärdigt och samma procedur gäller.
Postad 21 May 2013 - 21:04
Jag har dock aldrig (och vet inte om jag tänker försöka mig på det) rootat någon telefon, men det ska nog gå bra ändå.
Postad 23 May 2013 - 01:23
Megaman2
http://www.extremete...f-gorilla-glass
Snart kanske safirglas kommer användas för mobiltelefoner. Dyrt som skam är det idag i alla fall.
Postad 23 May 2013 - 12:47
http://www.extremete...f-gorilla-glass
Snart kanske safirglas kommer användas för mobiltelefoner. Dyrt som skam är det idag i alla fall.
Den kostar 4 gånger så mycket, men det kan det ju absolut vara värt om det nu är så fantastiskt bra som dom säger.
Postad 24 May 2013 - 10:39
10 ggr; 3 dollar mot 30 dollar, men priset kommer sjunka givetvis.Den kostar 4 gånger så mycket, men det kan det ju absolut vara värt om det nu är så fantastiskt bra som dom säger.
intressant att iphone5 använder den som skydd för kameralinsen.(vilket jag nu tycker är den bästa användningen den kan ha just nu, framskärmen kan man använda en plastskydd för, eller byta ut om det skulle behövas.)
istället för hårt skulle jag vilja se ett mjukt (dvs böjligt) material, som inte krossas om man tappar det i marken.
Har sett tapptester (droptest) där galaxy s4 inte riktigt stod upp mot iphone5 (som klarade att bli överkörd av en bil), så jag hoppas att samsung fortsätter att utveckla hållbarheten. (de har släpps bilder på S4 active som har metallskal och skall vara vattentålig). det är inte omöjligt att få en mobil att tåla lite vanliga skador.
Postad 25 May 2013 - 15:57
Den absolut största anledningen till att denna modellen inte är så hållbar är ju för att man har försökt att trycka in en så stor skärm som möjligt på en så lite yta som möjligt. Det bidrar till att supporten för skärmen är minimal, kombinerar man sedan detta med att ha en väldigt tunn Gorillaglass så blir den mer känslig för lite kraftigare påfrestningar. Det är en kompromiss man får ta för att få en större skärm utan att mobilen ska bli stor som en Note 2. Personligen hade jag kanske valt en lite tjockare Gorillaglass om jag vore tillverkare för att göra den lite mer tålig.
Nåväl, jag har till slut bestämt mig för att välja denna mobilen framför en HTC One, beställningen är lagd och väntar på leverans om en dryg vecka då den svarta modellen var slut. Det blir ett stort lyft jämfört med vad jag har nu, en "gammal" Galaxy S som har förtjänat att gå i pension efter lång och trogen tjänst :-)
Redigerat av Xet, 25 May 2013 - 15:58.
Postad 28 May 2013 - 01:21
ingen intenetåtkomst vid 3g trots att den visar att det finns täckning.
Samtal går inte fram..... folk som ringer mig kommer inte fram...och man får ett sms att den eller den personen har ringt men inte lämnat något medelande..
Va på phonehouse igår och dom sa att dom inte tar tillbaka mobilen för det är inget fel på den...Dom hade haft flera kunder från tre som hade samma problem..Dom sa att jag skulle kontakta Tre och samsungs support.
Någon annan med tre som operatör som upplever samma problem. Dom på tre sa att dom har inte hört att det skulle vara något specifikt med tre....
Hade en note 2 tidigare och har alltid haft täckning på samma ställen som jag använder min s4...
Får panik när det inte funkar......grrr Hjäääälp
Postad 28 May 2013 - 06:46
Har du stängt av 4G? Om inte, prova att göra det och se om det blir någon skillnad.
Redigerat av Xet, 28 May 2013 - 07:00.
Postad 29 May 2013 - 01:22
hjälper inte tyvärr.. har även gjort fabriksåterställning.mazoxas
Har du stängt av 4G? Om inte, prova att göra det och se om det blir någon skillnad.
glömde nämna att telefonen inte är låst.
Postad 29 May 2013 - 08:00
hjälper inte tyvärr.. har även gjort fabriksåterställning.
glömde nämna att telefonen inte är låst.
Nu börjar jag bli lite nervös eftersom jag oxå har Tre och väntar på att få mobilen de närmsta dagarna...
Postad 29 May 2013 - 08:39
Använde mig av omegas romar under ett helt år med galaxy s2 och samma visa med galaxy s3. aldrig haft några problem.
har däremot flera vänner som haft strul med en hel del saker då de kört original mjukvara.
Det finns utförliga guider på swedroids forum om hur man rootar och byter rom. enkelt även för den ovane.
Postad 05 June 2013 - 11:11
https://www.prisjakt...ctive_officiell
Postad 05 June 2013 - 11:54
Skall bli intressant att se vad testerna säger. Amoled vs TFT bu eller bä. (vi VET INTE!!!!) troligtvis är det rgb layout då, vet inte vad det kommer göra med batteritid eller bildkvalitet.S4 Active... bu eller bä? Jag som precis tänkte köpa en HTC one efter mycket moget övervägande mellan den och vanliga S4. Men med S4 Active blev jag plötsligt osäker igen.
kamera 8 mp vs 13 mp, Är det samma optik???? (gör det då någon, eller är det S3 kamera som man satt in?)
fysiska knappar, kommer det ha någon inverkan? vi måste vänta på recensionerna!!!
IP67 är den stöttålig? sååå många obesvarade frågor.
tycker dock den är intressant, helt klart.
Redigerat av Megaman2, 05 June 2013 - 11:55.
Postad 07 June 2013 - 22:45
S4 Active... Mu eller bä? Jag som precis tänkte köpa en HTC one efter mycket moget övervägande mellan den och vanliga S4. Men med S4 Active blev jag plötsligt osäker igen.
Hade active funnits för ett par v sen hade jag inte köpt en One, gillar min One men ser stora fördelar med vattentät.
Ang att man får mess om samtal som inte gått fram så händer det på min One också, antagligen ett 4G problem som inte har så mycket med luren att göra. Händer inte så ofta så jag ser det inte som ett problem.
Postad 12 June 2013 - 21:38
Postad 02 July 2013 - 00:25
Man bör kunna installera googles version (har fått det verifierat någonstans.Någon som vet om S4:an kommer bli tillgänglig med vanilla android i Sverige? Eller kommer den bara säljas via googles play store i USA?
DOCK man måste ha klart för sig att det är samsung som sköter uppdateringen, INTE google.så det är inte en nexus lur i den meningen att man får uppdateringen när google släpper dem.
Postad 13 July 2013 - 07:56
hur är detta möjligt ?
Postad 13 July 2013 - 19:47
hej undrar om ni kan hjälpa mig , köpte en s4 16gb o när jag kopplar den till datorn visar den att det bara finns ca 9gb totalt på mobilen .
hur är detta möjligt ?
Systemet tar resten.
Postad 14 July 2013 - 11:37
hej undrar om ni kan hjälpa mig , köpte en s4 16gb o när jag kopplar den till datorn visar den att det bara finns ca 9gb totalt på mobilen .
hur är detta möjligt ?
Menar du att det endast finns 9 GB ledigt utrymme, så beror det precis som joacef skrev på att övriga 7 GB upptas av operativsystemet samt ett antal förinstallerade Samsungprylar.
Anger den däremot att det bara finns 9 GB totalt, och därmed 1-2 GB ledigt när systemet tagit sitt, ja då kan det vara läge att kolla närmare på saken.
Postad 22 July 2013 - 20:41
Jag har stora problem med min s4.
ingen intenetåtkomst vid 3g trots att den visar att det finns täckning.
Samtal går inte fram..... folk som ringer mig kommer inte fram...och man får ett sms att den eller den personen har ringt men inte lämnat något medelande..
Va på phonehouse igår och dom sa att dom inte tar tillbaka mobilen för det är inget fel på den...Dom hade haft flera kunder från tre som hade samma problem..Dom sa att jag skulle kontakta Tre och samsungs support.
Någon annan med tre som operatör som upplever samma problem. Dom på tre sa att dom har inte hört att det skulle vara något specifikt med tre....
Hade en note 2 tidigare och har alltid haft täckning på samma ställen som jag använder min s4...
Får panik när det inte funkar......grrr Hjäääälp
Hej!
Jag har 3 och Galaxy s4 som är 2 veckor gammal. Både telefon och abonnemang är från 3.
Upplever EXAKT samma sak som dig.
I skrivande stund försöker jag ringa till min mobil från en extratelefon med comviq-kontant men den kommer direkt till telesvar utan att det ringer i samsungen.
Min flickvän skickade 7st sms igår som inte kom fram.
Hon ringde även 5-6 ggr. Hon har telia och en HTC.
Även idag har hon skickat 3 st sms som inte kommit fram.
Jag kan ringa ut och skicka sms men ingen kan ringa mig.
Postad 22 July 2013 - 22:05
Postad 26 July 2013 - 10:50
Kruxet är bara att det finns ju inte Svenska som systemspråk i den och Thailändarna vet inte hur man byter firmware.
Är det nån här som vet hur man kan ladda om luren så man får Svenska i den?
Postad 30 July 2013 - 10:42
Tror jag har kommit åt en inställning.
Förut tog jag foton och man kunde direkt ta ett nytt foto, nu dyker en text upp med "bearbetar" som är kvar i 2-3 sek innan man kan ta ett nytt foto.
Hur får man bort det?
Postad 31 July 2013 - 07:35
Har ni också så att s4an "bearbetar" efter varje foto man tar?
Tror jag har kommit åt en inställning.
Förut tog jag foton och man kunde direkt ta ett nytt foto, nu dyker en text upp med "bearbetar" som är kvar i 2-3 sek innan man kan ta ett nytt foto.
Hur får man bort det?
På min är det lite olika, ibland dyker det upp ibland inte, irriterande iaf och även om den tar bra bilder så är kamerafunktionerna i stort kassa.
Postad 05 August 2013 - 22:01
isåfall hur fan gjorde ni?
Super SU funkar inte
finns ingen binär fil
Edit: problemen lösta
Redigerat av Unregistered1008, 05 August 2013 - 23:03.
Postad 02 September 2013 - 13:36
MEN!!!
Batteriet!!!
Det är löjligt dåligt, håller inte ens en halv dag med normalt användande.
Idag har jag spelat golf hela dagen och knappt använt mobilen, nu 12 tim efter att jag tog den full laddat är batteriet nere på 28%.
Min One gick aldrig under 50% på en hel dag.
Är det bara min som är så här eller upplever ni andra också att batteriet är helt kasst?
Postad 02 September 2013 - 14:59
Kolla vad det är som drar ur batteriet för dig
Postad 02 September 2013 - 15:03
Postad 04 September 2013 - 13:51
Jag har även det problem att genvägs-valet inte finns med under låsskärm... samsung-support kunde inte heller savar på detta utan sa bara att jag skulle gå tillbaka med telefonen...?
https://www.dropbox....-13-18-22.png?m
Bifogad fil(er)
Postad 07 September 2013 - 15:27
Jag har en Samsung Galaxy S4. Köpte ett par helt grymma hörlurar på Pause i Stockholm i veckan. Tre knappar gjorda för Android lurar: Degauss Labs Sabotage Royale X-plug.
Nu till frågan. Samsung verkar dock ha hårdkodat 2 av de 3 knapparna på micken. Knapparna på micken för +/- eler upp/ned funkar på S4:an enbart för volym upp och ner. Vilket gör att man med ex "headset control" appen från google play aktiverad inte kan variera/ funktionen på upp o ner på S4:an med dessa knappar ex växla låt etc.. Dock kan man styra mittenknappen. Nån som vet mer ?
Pause Ljud & bild (notera att Android versionen heter X plugg det är den enda länk som fanns)
http://www.pauseljud...-royale-i-plug/
Bing
Redigerat av Badabing99, 07 September 2013 - 20:56.
Postad 07 September 2013 - 21:44
Jag har en Samsung Galaxy S4. Köpte ett par helt GRYMMA hörlurar på Pause i Stockholm i veckan. Tre knappar gjorda för Android lurar: Degauss Labs Sabotage Royale X-plug.
Samsung verkar dock ha hårdkodat knapparna för upp och ner. Vilket hör att man med ex headset control appen i google play aktiverad inte kan variera/ funktionen på upp o ner på S4:an.. Dock kan man styra mittenknappen. Nån som vet mer ?
Bing
Bifogad fil(er)
Postad 09 September 2013 - 10:56
Postad 16 September 2013 - 17:15
Precis som jag kan på Samsung Galaxy Nexus när jag håller inne volym knappen
Redigerat av UseJimmy, 17 September 2013 - 07:14.
Postad 28 September 2013 - 06:03
Har en Iphone 4, som förvandlades till crap efter IOS7. Batteritiden är så dålig nu så man skäms. Överväger S4:an med tanke på utbytbart SD Kort. Är ute efter: större skärm, en öppen mobil för olika ljudformat.
På Iphone måste man konvertera FLAC till AIFF för att det skall funka, detta har jag tröttnat på.
Redigerat av Glidtassen, 28 September 2013 - 06:08.
Postad 28 September 2013 - 06:10
Din Iphone 4 blev av någon anledning dålig i och med IOS7, då vet de som läser tråden det.
/Fredrik
Postad 28 September 2013 - 06:26
Har valt att beställa en slutfaktura på min telefon nu
Har en Iphone 4, som förvandlades till crap efter IOS7. Batteritiden är så dålig nu så man skäms. Överväger S4:an med tanke på utbytbart SD Kort. Är ute efter: större skärm, en öppen mobil för olika ljudformat.
På Iphone måste man konvertera FLAC till AIFF för att det skall funka, detta har jag tröttnat på.
Postad 16 October 2013 - 07:53
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
1 bild
38 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?