För mig var det Resident Evil 2 och Silent Hill 2 som jag nästan fick hjärtat i halsgropen.
Har dock inte spelat så många skräckspel men köpte Dead Space 2 idag som jag tänkte spela om jag vågar.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vilka är läskigaste spelen ni spelat ?
Startad av
Unregistered4bb67943
, Mar 31 2013 22:11
101 svar till detta ämne
Postad 31 March 2013 - 22:11
Vilket är det läskigaste spelet tycker ni ?
För mig var det Resident Evil 2 och Silent Hill 2 som jag nästan fick hjärtat i halsgropen. Har dock inte spelat så många skräckspel men köpte Dead Space 2 idag som jag tänkte spela om jag vågar. Postad 31 March 2013 - 22:25
BioShock och Limbo är nog de två spel jag har ryst mest åt när jag har spelat. Skräckspel är inte min grej trots att jag har en viss förkärlek för skräckfilm.
Just BioShock var så elegant i hur det byggde upp stämningen och fick en att känna sig hotad. Sättet som ljussättningen och ljudet användes var lysande och ett av de rätt få tillfällen jag känt att tekniken gjort ett spel bättre i grunden. Postad 31 March 2013 - 23:03
Första Dead Space på PC:n med hörlurar.. ugh. Och Resident Evil remake. Robinson till Wii ligger också bra till.
Postad 31 March 2013 - 23:24
Silent Hill 2 började jag spela, kom typ förbi kyrkogården och till någon husvagn i staden; sen fick jag lägga ner spelet.
Ogillar i allmänhet skräckspel, så har inte så mycket att jämföra med. Postad 01 April 2013 - 00:06
Har inte spelat speciellt mycket skräck. Men körde antingen demot eller första banan av F.E.A.R. när det var nytt. Satte igång det runt midnatt i ett kolsvart rum, körde med hörlurar och kommer ihåg att...ingenting hände...till en början. Man sprang runt i övergivna gränder och korridorer utan att se en levande varelse, men stämningen gjorde att man ändå satt på helspänn. Till slut skulle man klättra upp för en stege och precis när man tittade fram över kanten så tittade Alma(?) fram och skrek en rätt i ansiktet. Blev så rädd att jag kastade musen i väggen och stängde av datorn. Spelade aldrig mer
Postad 01 April 2013 - 00:31 Haha =P Postad 01 April 2013 - 00:31
Silent Hill 4 skulle jag säga. Det j***a rummet alltså. REmake var inte heller att leka med. Sedan finns det spel man blev asrädd för när man var yngre, som Quake.
FEAR var också äckligt, men man vande sig vid att de körde samma trick hela tiden (10 minuter action, 10 minuter skräck osv). Redigerat av Freezard, 01 April 2013 - 00:32. Postad 01 April 2013 - 00:34 Behöver man spela första Dead Space innan man går på 2:an ? eller missar man nåt annars ? Köpte 2:an mest för att den var så billig, 99:-. Postad 01 April 2013 - 00:42
Resident Evil 4, första genomspelningen nere i den mörka slottskällaren. När plötsligt en av riddarrustningarna börjar jaga en och man inte hittar ut från källaren. Pulsen låg säkert i 300 slag/min.
Hade precis samma upplevelse! Redigerat av Unregisterede3ba728d, 01 April 2013 - 00:45. Postad 01 April 2013 - 00:43
Aaa, bästa du kan göra är att spela ettan först, eftersom det också är bäst. Redigerat av Zoiler, 01 April 2013 - 00:43. Postad 01 April 2013 - 02:41
Carmageddon en gång för längesedan.
Redigerat av Unregistered2222, 01 April 2013 - 03:18. Postad 01 April 2013 - 06:02
Carmageddon var ett originellt val
För min del är det Penumbra black plague. Normalt skulle det ju va penumbra overture men i Black Plague tog de det ett steg längre med att inte låta dig se vad som jagade dig. Eller så var det bara jag som inte vill se Tycker inte jag är så harig av mig men där har jag ett minne hukandes bakom någon trave med spöket i rummet 110 % säker att jag skulle dö om jag blev upptäckt om han skulle råka ta den vägen... Nu körde jag penumbra med novint Falcon kontrollern så jag var bra fysiskt låst vid spelvärlden också. Man kan känna texturer, tyngd etc med den är som gjort för Penumbra liren. Andra exempel som inte kommer upp i samma nivå överlag men har ljuspunkter är Alien vs Predator. Minns inte om det är originalet eller tvåan men har ett uppdrag som marine givetvis där du är utomhus i sandstorm och natt bland en massa containers med aliens åt alla håll och kanter. Fick för mig jag skulle dra igenom liret en andra gång men jag kom till stängslet och då var det kört. Jag gör inte det här en gång till. Shalebridge Cradle in Thief 3 är grymt bra gjort också. dead space är bara action för mig. Noll skrämmande och då körde jag med hörlurar och hela faderullan så man är nog rätt så härdad Postad 01 April 2013 - 10:15
som oqvist säger, alien vs predator. körde alltid igenom alien uppdragen först. dom var minst läskiga. sen gick jag på predator, men då kom man bara så långt som när det börjar dyka upp en massa aliens. marines vågar jag än idag bara spela på dagtid, och har kanske totalt klarat 5 banor? har inte kommit till den banan oqvist nämner (tror jag iallafall), men jag har sett den.
vad gäller carmageddon kan jag inte minnas att det var särskilt läskigt. dock längesen jag spelade, spenderade mest tid på tvåan. har jag kanske förträngt nåt från ettan? Postad 01 April 2013 - 10:19 Bara slakt och blod men inget skrämmande direkt, sjukt spel. Postad 01 April 2013 - 10:36
Postal tyckte jag var ganska läskigt antagligen för att man var typ 8 år och satt i ett mörkt rum. Spelet i sig kanske inte var superläskigt men ljuden i spelet skapade en känsla som var ganska hemsk när man var lite snoris
http://www.youtube.c...layer_embedded#! Postad 01 April 2013 - 10:36
Första AvP, det spelet slår de andra på fingrarna en hel del. S.k "jump scares" är inte skrämmande och spel som F.E.A.R använder detta på tok för mycket. Condemned är i så fall ett spel som lyckas bättre och detta mycket tack vare dess AI. Amnesia har jag inte spelat men det spelet ska ju vara ett av de mest skrämmande tydligen (bara kört början av spelet än så länge).
Postad 01 April 2013 - 10:49 Ja men visst ja, Condemned och Amnesia är ju två av de läskigare spelen faktiskt. Condemned är ju så jävla mörkt emellanåt, samma med Amnesia Postad 01 April 2013 - 12:04
Kommer ihåg när jag spelade Resident Evil 2 när man kom in i en korridor och det dök upp en slemkrypare eller vad dom kallas i taket ovanför mig, fyfan vad jag blev rädd, kunde inte sova den natten.
Likadant när man spelade Silent Hill 2 när man gömde sig i en gadrob när pyramid head dök upp. Redigerat av Unregistered4bb67943, 01 April 2013 - 12:09. Postad 01 April 2013 - 12:12 Jag blev inte rädd av A vs P så det kanske är olika element som skrämmer olika personer Inte jätteskrämmande, och idag håller det inte alls. Spelade Condemned 2 men tyckte bara det var komiskt. Har inte åldrats bra. Postad 01 April 2013 - 13:08
Bioshock utan tvekan. Skrek rakt ut vid denna scenen http://www.youtube.c...h?v=ESvgZi8gE3A
Börja kolla vid 1.18. Ljudet snurrade runt så man blev helt förvirrad där dessutom. Postad 01 April 2013 - 13:44 Ja Bioshock var läskig, har dock bara spelat den första i serien. Postad 01 April 2013 - 20:15
Ja man hoppade till lite då och då, skulle inte kalla det ett skräckspel dock. Men du glömde teaterscenen och där man blir fryst, det skrämde mig mest av
Postad 01 April 2013 - 21:27
Dead Space (högsta möjliga svårighetsgrad när man spelar första gången). Sedan var även Resident Evil Remake läskigt.
Postad 01 April 2013 - 22:41
Dead Space va lite besvärligt då man gång på gång tittade bakom sig efter konstiga ljud. Projektor och 5.1 surround i ett kolsvart ombyggt förråd..
Postad 01 April 2013 - 23:42
Som sagt testa penumbra: Black plague i kolsvart iskall lada med hörlurar och novint Falcon. Jag är fortfarande så lack över att de inte implementerade stöd för Falcon i Amnesia. Surt när klockren hårdvara aldrig får den implementation som den förtjänar men det visste man ju när man investerade
Postad 02 April 2013 - 12:16
Nedu... testade Penumbra nyss, visst var det lite läskigt men grafiken från 90-talet förstörde allt. Sedan var det för mycket pussel med jobbig "mus-fysik" så jag orkade inte med det.
Postad 02 April 2013 - 13:42
Nu körde jag iof inte musfysiken men allvarligt när det gäller grafik så är det bara att hålla i. Den är fullt funktionell. Du kan måhända få en uppenbarelse hur lite grafik egentligen betyder för hur vi upplever ett spel i långa loppet. vi har något så trevligt som fantasi. Har ett ex Resident Evil 4 Wii. På min 32" tv tog det två dagar innan jag riktigt kunde urskönja vad det var jag såg på skärmen. Men det är ändå ett av mina favoritlir. Hade gärna sett det var mer skrämmande dock det är ju främst action. Postad 02 April 2013 - 14:22 En av mina läskigaste upplevelser i Bioshock var de där förstelnade vita papier mache-"statyerna", som man hela tiden misstänkte egentligen levde. Gjorde mig extremt paranoid och kunde inte slappna av på hela banan de var med på. Postad 02 April 2013 - 14:27
Det gjorde de väl också =P? Redigerat av Zoiler, 02 April 2013 - 14:27. Postad 02 April 2013 - 14:42
Resident Evil på PSX. När hundarna hoppar genom fönstret. Säger bara fy-fan.
Postad 02 April 2013 - 14:53
Precis Redigerat av Chrester, 02 April 2013 - 15:39. Postad 02 April 2013 - 15:34
Håller på med Dead Space 2 nu och det är väldigt skrämmande miljöer men monstren känns sådär.
Har visserligen bara kommit till första bossen som jag blir tokig av att klara av. Postad 02 April 2013 - 15:39 Ha ha, kommer ihåg det.Tur att man inte hade dåligt hjärta. Postad 02 April 2013 - 15:46
Det hade vi Postad 02 April 2013 - 15:47
Dead Space, Bioshock, delar av Fallout 3 och Fallout: New Vegas, även delar av Skyrim. Och varje gång jag hoppade ner från höga hus i inFamous. Jäklar vilket sug i magen!
Edit: Och Limbo! Tänk att ett plattformsspel kan vara så genuint kusligt. Kom även på Demon's Souls och Dark Souls. Burr! Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 02 April 2013 - 16:22. Postad 03 April 2013 - 11:28 Fallout 3 är faktiskt som du säger lite läskigt. Speciellt dom där jävla grisarna som är missbildade och springer runt inne på toaletter under jorden Postad 03 April 2013 - 14:24 Haha wtf? Håller på och spelar det nu, precis lämnat Vault 101 får se om det blir läskigt snart Postad 03 April 2013 - 15:48
Jag hade svårt att sova inatt efter att ha spelat Dead Space 2.
Får spela lite tidigare på dagen istället. Får så konstiga drömmar. Postad 03 April 2013 - 16:13
Första Condemned tyckte jag fan vad lite läbbigt när det sprang omkring störta människor i typ pundarkvartar och skramla med burkar och skit. Sen hoppade de fram mitt framför ögonen
Första Dead space var också creepy vill jag minnas. Att spela dessa en mörk vinternatt med surround på hög volym testar ens nerver. Redigerat av genstruktur, 03 April 2013 - 16:14. Postad 03 April 2013 - 17:04
Finns ngt stort monster i DS2 har jag för mig som inte kan dö som är lite jobbig då man måste hålla sig undan hela tiden samt att gubben inte kan springa ifrån fiender hur lätt som helst gör det till lite scary/stressande (samt miljöerna såklart). Undying var ett gammalt FPS spel till PCn (kanonspel förövrigt) också som hade härliga miljöer och vibbar och lite scary ibland. Annars tror jag detta lir har skrämt en del personer absolut värst (maze game) :-) http://www.youtube.c...h?v=qbE-Unm1cAg Riktigt kul att lura ngn polare med. Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 April 2013 - 17:08. Postad 03 April 2013 - 18:46
FEAR i ett mörkt rum med hörlurar var ingen lek. Samma sak med Bioshock, ruskigt bra stämning måste jag säga.
Postad 03 April 2013 - 19:06
Fatal Frame eller Butterfly effect, ettan alltså.
Jag är svag i nerverna men det här blev löjligt. Fy fan... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |