Vilka är läskigaste spelen ni spelat ?
Postad 04 April 2013 - 07:18
Postad 04 April 2013 - 07:22
Klockrent och precis de två exempel jag hade tänkt skriva själv!AvP (den första alltså) och inledningscenen i Unreal när man går utan vapen är ganska nervkittlande. Bioshock har ju också sina stunder.
Första AvP satt man ju och sket på sig när man gick i de trånga gångarna med flimrande lysrör och när trackern började blippa.....
Unreal är också en höjdare.
Postad 04 April 2013 - 07:25
Klockrent och precis de två exempel jag hade tänkt skriva själv!
Första AvP satt man ju och sket på sig när man gick i de trånga gångarna med flimrande lysrör och när trackern började blippa.....
Unreal är också en höjdare.
Ja det var riktigt jobbigt när den började pipa och man inte såg ett skit xD Idag är man nog lite mer härdad av att ha spelat flera spel med skräckmoment men på den tiden hade åtminstone inte jag spelat nånting liknande.
Och Unreal var fanimej också sjukt ibland. Jävligt bra spel också, definitivt ett av de bättre jag spelat genom mina år.
Postad 04 April 2013 - 07:36
Ja, jag håller Unreal som ett av de absolut bäste spelen jag spelat ever.Och Unreal var fanimej också sjukt ibland. Jävligt bra spel också, definitivt ett av de bättre jag spelat genom mina år.
Minns att jag satt och körde multiplayer med mitt 28.8k modem på den tiden
https://www.youtube....e&v=Op-tys_98Ek
Redigerat av masse70, 04 April 2013 - 07:36.
Postad 04 April 2013 - 08:04
Postad 04 April 2013 - 13:57
Du måste mena detta:just ja, unreal var ganska läskigt vid sina håll. vill minnas nån korridor som släcktes ner helt plötsligt, och nåt stort djävelskap som kom i mörkret?
https://www.youtube....h?v=R-90aZI83ho
Postad 04 April 2013 - 15:39
"Laaaauraaa..!"
Postad 04 April 2013 - 23:45
Fear har aldrig riktigt kunnat få mig att bli skrämd, problemet är kanske att jag misstänker vad som kommer ske innan det sker (som när man klättrar ner för stegen) och eftersom "jump scares" bygger helt och hållet på detta är det inte hellre något som överraskar mig.
Unreals ormlikande fiender får mig att rysa varje gång och samma sak med Quake, bra spel och det är på tiden det görs ett Unreal 3 som är en värdig uppföljare.
Clive Barkers Undying har jag läst en del om och det verkar vara ett spel som skulle kunna vara lite kusligt. Annars har vi ju Elvira spelen, de spelen lyckades ganska bra med att förmedla en viss obehagskänsla (Horrorsoft passande namn på den utvecklaren=)).
http://www.youtube.c...h?v=hbE1rsZcRBQ
Redigerat av Jack of all trades, 04 April 2013 - 23:52.
Postad 05 April 2013 - 00:20
Undrar om du inte skulle bli överraskad av Bioshock Infinites jump scares dock.och eftersom "jump scares" bygger helt och hållet på detta är det inte hellre något som överraskar mig.
Postad 05 April 2013 - 00:58
Kommer nog bli ett spel jag skaffar när jag spelat klart de två första spelen=).Undrar om du inte skulle bli överraskad av Bioshock Infinites jump scares dock.
Redigerat av Jack of all trades, 05 April 2013 - 00:59.
Postad 05 April 2013 - 08:02
Elvira 1 & 2 och Waxworks var rätt obehagliga, men blev du rädd när du spelade de?Clive Barkers Undying har jag läst en del om och det verkar vara ett spel som skulle kunna vara lite kusligt. Annars har vi ju Elvira spelen, de spelen lyckades ganska bra med att förmedla en viss obehagskänsla (Horrorsoft passande namn på den utvecklaren
http://youtu.be/FuDzQLx4wP4
Redigerat av Unregisterede32cf070, 05 April 2013 - 08:05.
Postad 05 April 2013 - 09:24
Rädd blev jag väl inte men jag minns att jag hoppade till ett par gånger (speciellt del två). Läskigt för mig är inte samma sak som rädd. Kalla kårar är något som i stort sett endast böcker lyckas med, filmer eller spel ger mig väldigt sällan detta. AvP är dock ett undantag, vet inte vad det är men något i det spelet gör att jag än idag är på helspänn när jag spelar det. Jag tror det beror på att man aldrig vet var de sabla asen är och detta i kombination med ljudet från scannern skapar ett spel som inget annat jag spelat.Elvira 1 & 2 och Waxworks var rätt obehagliga, men blev du rädd när du spelade de?
Redigerat av Jack of all trades, 05 April 2013 - 09:25.
Postad 05 April 2013 - 09:40
Penumbra skrämde skiten ur mig också, alla dom där viskande rösterna gjorde att väggarna krympte runt mig.
Postad 05 April 2013 - 09:54
Spelade början av Penumbra för ett tag sedan, får spela klart det någon dag då jag läst mycket om den här spelserien och även deras senaste spel Amnesia. Testade Amnesia trialen som finns på OnLive och jag gillar det, härlig stämning och framför allt gillar jag ljudet och att mörkret gör en räddare. Får ta och fixa min dator så jag kan spela alla de spel som kräver shader 3.Dead Space, jag kunde inte spela mer än 30-45minuter åt gången.
Penumbra skrämde skiten ur mig också, alla dom där viskande rösterna gjorde att väggarna krympte runt mig.
Postad 05 April 2013 - 10:06
Amnesia har jag inte lirat. Efter att ha sett lite videos så kom jag fram till slutsatsen "fuck that"Spelade början av Penumbra för ett tag sedan, får spela klart det någon dag då jag läst mycket om den här spelserien och även deras senaste spel Amnesia. Testade Amnesia trialen som finns på OnLive och jag gillar det, härlig stämning och framför allt gillar jag ljudet och att mörkret gör en räddare. Får ta och fixa min dator så jag kan spela alla de spel som kräver shader 3.
Postad 05 April 2013 - 10:36
Håller med Morot också om Amnesia, skulle gärna vilja spela det men samtidigt undrar man varför utsätta sig för något som får en känna sig psykiskt dåligt.
Postad 05 April 2013 - 10:38
Postad 05 April 2013 - 11:35
Jag ska iofs tvinga mig igenom spelet. Det är bestämt redan.Amnesia har jag inte lirat. Efter att ha sett lite videos så kom jag fram till slutsatsen "fuck that"
Postad 05 April 2013 - 12:05
Doom var ett av de första fasen man körde och nog var man fokuserad när man körde igenom det. Men det är ju mycket en fråga om first.
Postad 05 April 2013 - 12:33
Inte? Jag höll på dö när detta dök upp i InfiniteJag fick inte en enda jump scare infinite måste ha spelat helt fel. Undying som nämnts är mycket stämningsfullt vill jag minnas.
Doom var ett av de första fasen man körde och nog var man fokuserad när man körde igenom det. Men det är ju mycket en fråga om first.
http://youtu.be/IUVP_uTnjBw?t=43s
Postad 05 April 2013 - 12:39
Vet andra som inte fick det heller, vet inte varför.Jag fick inte en enda jump scare infinite måste ha spelat helt fel.
Postad 05 April 2013 - 12:41
Någon som har hoppat på Pewdiepie-tåget?http://www.youtube.com/watch?v=kz8IbR_h_yg
Postad 05 April 2013 - 21:14
Jag spelade nyligen igenom RE Code Veronica för första gången och det var nog det läskigaste av RE-spelen enligt mig. Jag tyckte det var så obehagligt så jag sköt allt som rörde sig och hade snart dåligt med ammo vilket gav ännu mer skräck!sista fjärdedelen tog jag faktiskt hjälp av en walkthrough för att lätta lite på trycket.
Postad 05 April 2013 - 21:40
Ja RE CV var inte lätt att klara utan walkthrough. Näst bästa RE spelet i serien efter 2:an.Jag spelade nyligen igenom RE Code Veronica för första gången och det var nog det läskigaste av RE-spelen enligt mig. Jag tyckte det var så obehagligt så jag sköt allt som rörde sig och hade snart dåligt med ammo vilket gav ännu mer skräck!sista fjärdedelen tog jag faktiskt hjälp av en walkthrough för att lätta lite på trycket.
Är det nån som spelat kinect skräckspelet Rise of Nightmares ? tänkte om det var häftigt om man skule bli skrämd stående framför kameran.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 05 April 2013 - 21:59.
Postad 05 April 2013 - 22:02
Skall också köpa Amnesia nu. Får väl köpa nån form av hjärtmedicin innan kanske.Jag ska iofs tvinga mig igenom spelet. Det är bestämt redan.
Postad 05 April 2013 - 23:23
https://www.minhembio.com/spelrec/2369Ja RE CV var inte lätt att klara utan walkthrough. Näst bästa RE spelet i serien efter 2:an.
Är det nån som spelat kinect skräckspelet Rise of Nightmares ? tänkte om det var häftigt om man skule bli skrämd stående framför kameran.. Såg nu att det har fått dåliga recensioner.
Postad 06 April 2013 - 10:23
Ok du gav det iallafall hyfsat betyg jämfört med andra sidor. Kanske värt att testa och få lite motion på köpet.https://www.minhembio.com/spelrec/2369
Postad 06 April 2013 - 14:57
Kollade Amnesia på youtube. Never ever säger jag. Möjligtvis små snuttar i minifönster mitt på dagen (på youtube)
Postad 06 April 2013 - 15:02
Ja ens stressnivåer var nog ganska höga. Kommer ihåg hur jag andades ut och slappnade av när jag var tillbaka i den "vanliga" världen där jag "bara" behövde dras med monster i dimman jämfört med sirenerna tjutandes, trummande, rost och blod överallt och ständigt jagad...Lätt Silent Hill. På den tiden var jag skräckfantast men ändå var det fan så obehagligt. Det är så vrickad stämning i det spelet, skulle nog inte klara att spela det idag.
Postad 06 April 2013 - 15:28
Många verkar anse SS 2 som ett av de mest skrämmande spelen de spelat och nu går det även att köpa spelet på GoG (stort fan av Gog). Äger första System Shock men bara testat det får nog ta och spela det ordentligt någon dag.System Shock. Satt på helspänn från en timme in i spelet ända till slutet.
Kollade Amnesia på youtube. Never ever säger jag. Möjligtvis små snuttar i minifönster mitt på dagen (på youtube)
Postad 07 April 2013 - 10:59
Haha, sitter på jobbet med en kopp kaffe och har det segt när jag läste din kommentar. Skrattade till en aning åt din kommentarSystem Shock. Satt på helspänn från en timme in i spelet ända till slutet.
Postad 07 April 2013 - 11:58
Postad 07 April 2013 - 12:04
Men när man spelat det 1 gång är det inte lika läskigt längre. Man vet ju att han oftast står bakom en om man vänder sig om, så fortsätter man bara kolla framåt så är det lugnt, vrider du sakta åt sidan så märker du ljudet ökar och skärmen blir vitare ;PLäst igenom allas förslag men inte sett att någon nämnt Slender/Slenderman?
Men ja, det är läskigt första gången, ljudet gör en stor påverkan till känslan
Postad 07 April 2013 - 12:19
http://www.youtube.c...=rmSthDuxr88
Arnars tyckte jag att Doom3 var rätt scary på sitt sätt.
Postad 07 April 2013 - 12:20
Jag minns när jag var mindre att jag körde något Clive Barker spel, mycket med djävulen att göra om jag inte minns felClive Baker's "Undying".
http://www.youtube.com/watch?v=rmSthDuxr88&NR
Arnars tyckte jag att Doom3 var rätt scary på sitt sätt.
Postad 07 April 2013 - 12:30
Postad 08 April 2013 - 22:40
Postad 08 April 2013 - 23:09
FEAR
Clive Baker´s Jericho
Uncharted i tunnlarna på Tyska ww2 basen fan håret reste sig i nacken
Håller med
Kommer ihåg att jag hade ett spel som hette Phantasmagoria. Tror det var tvåan jag spelade, spelade dock inte igenom hela då jag tyckte det var för hemskt.
Båda dom spelen var kul att spela men det var mest film och lite spel.
https://www.youtube....h?v=pAQ-C1suCEY
Redigerat av mrgorgo, 08 April 2013 - 23:10.
Postad 09 April 2013 - 12:04
Postad 09 April 2013 - 12:57
Postad 09 April 2013 - 14:30
Ingen som nämnt Alan Wake som jag tyckte var skrämmande, helst när man gick i mörka skogen med endast en ficklampa, då var nerverna på helspänn.
Helt sant!
Postad 18 June 2013 - 13:56
Postad 18 June 2013 - 14:09
Nån som har spelat "Slender" ? Skall ju vara det mest skrämmande spelet enligt många.
redan nämnt tidigare i tråden
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
25 bilder
164 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?