Postad 01 April 2013 - 08:48
Postad 01 April 2013 - 08:57
Laddade ner internet Explorer 10 imorse. Sedan dess varnar mitt virusprogram för Trojan:JS/Seedabutor.Bk. Varje gång jag startar IE rensas det bort. Har rensat temporära internet filer, men det verkar inte hjälpa så mycket. Hur får jag bort det permanent?
Prova att starta datorn i safe mode och kör en virus scan i full mode.
Postad 01 April 2013 - 09:10
Förresten, hur startar man i felsäkert läge? Kommer inte ihåg vilka knappar...
Postad 01 April 2013 - 09:47
Avast har en funktion som gör att den gör en fullständig Virussökning innan Windows startat, Man väljer det bland Scan/sökning i Avast programmet. Så att datorn genomsöks efter skadlig kod, när man startar datorn nästa gång eller gör en omstart.
Postad 01 April 2013 - 09:47
Mycket bra program för dom flesta virusinfektioner
Postad 01 April 2013 - 13:25
Postad 01 April 2013 - 16:44
Postad 02 April 2013 - 10:22
Det första som händer när man får in en virus/malware infektion är att den försöker slå ut ens antivirusprogram. Det kan vara så att ditt program är skadat, eller helt enkelt inte klarar av att ta bort hela infektionen. Seedabutor.B är framförallt ett virus som kan stjäla personlig information så jag hoppas att du inte har använt kontokortsnummer eller viktiga lösenord under tiden du har haft infektionen. Annars är det hög risk att dessa har stulits och hamnat i fel händer.
För att få bort infektionen är felsäkert läge som tidigare nämnt en bra början, använd flera antivirusprogram för att verifiera att det är borta innan du startar om datorn. Lämna endast ett aktivt antivirusprogram, annars krigar dom med varandra.
Utöver det bör du kolla var infektionen ligger som den hittar, se till att just den filen försvinner. Nedan är en fingervisning om Seedabutor.B:
Lycka till
Lagadator.se
Stoppa dessa Trojan:JS/Seedabutor.B processer:
pwm2.exe
Ta bort dessa Trojan:JS/Seedabutor.B filer:
sns-business.rar
094dc307cebf805715d0da69e1eba4a1.text_html
4de31b72b83b1528bc6deb84a740cfeb.text_html
9cea57ca90333c03300ef7d9c5aecc79.text_html
pwm2.exe
Postad 02 April 2013 - 18:28
Återkommer säkert snart igen.
/Magnus
Postad 02 April 2013 - 20:09
Bra råd från Lagadator, men jag har svårt att lita på datorn ifall virus väl hittat in en gång.
Jag hoppas att det löser sig bra.
MVH nborve
Postad 02 April 2013 - 20:31
Krånglar det för mycket kastar jag datorn. Lite synd egentligen då den inte ens är tre år gammal ock kostade 7000 kr.
Ska kolla ikväll om proceduren med felsäkert fungerar.
/Mange
Postad 02 April 2013 - 21:21
Satte datorn i felsäkert läge igen och ska köra malwarebytes under natten, hoppas det programmet hittar källan.
/Mange
Postad 02 April 2013 - 22:03
Funkar dina återställnings skivor, är allt frid och fröjd, även om det drygt få datorn som du vill ha den igen.
Skulle dina Återställningsskivor inte fungera... Är det långt från kört.
Har du en Win7 Home Premium 64bit licens (som ett exempel), kan du låna en skiva från någon kompis/arbetskamrat men det måste vara samma version som din licensnyckel gäller, utan undantag.
Från datortillverkarens internetsidor (oftast support-download), får du alla drivrutiner som datorn behöver.
Sedan skannar du eventuella installationsfiler och programskivor innan du installerar några program och Viktigast använd ett annat antivirus skydd än MSE.
Postad 03 April 2013 - 21:35
Ta bort MSE och ladda ner detta:
http://download.cnet...tml?tag=mncol;1
Det är ett av dom som hittar mest virus av alla program legat top 3 i flera år.
Ladda ner detta och lägg upp en logg:
http://sourceforge.net/projects/hjt/
Redigerat av Auxvoice, 03 April 2013 - 21:38.
Postad 03 April 2013 - 22:05
Får se vad som hittats till i morgon. Men jag ska sedan prova dina tips auxvoice.
/mange
Postad 05 April 2013 - 13:58
Läste någonstans om att 4cast (väderwidget) kunde vara boven. Att MSE trodde att den var elak (falskt elak), avinstallerade 4cast för säkerhets skull. Så jag hoppas att det är klart nu. Återkommer om det kommer tillbaka och ber om mer hjälp. Tack så länge. / Mange
Postad 05 April 2013 - 22:08
Honnör till TS som visade stort tålamod och även återkom med rapporter om vad som funkade och inte funkade.
Postad 16 May 2013 - 18:27
Står Trust Rating och en siffra nertill och till höger related searches.
Konstigt detta. Någon som vet vad det är och hur man blir av med det? Skulle uppskattas mycket!
Bifogad fil(er)
Postad 16 May 2013 - 18:34
Postad 16 May 2013 - 19:01
Du får använda sunt förnuft, Att en bildvisare skickar data till och från Internet, är ju onödigt, kan till och med vara skadligt medan en Webbläsare har som funktion att läsa (och p.g.a cookies, sända) data till och från Internet.
Det är lätt att trilla dit på olika sorters elaka program
Har en gammal Atom/ION dator som inte klarar Win7, så bra. Bytte till WinXP men XP klarar inte HD-film lika bra som Win7.
Så behövde CoreAVC för att kunna avkoda och spela upp filmerna i favvo spelarna.
Har redan en licens för CoreAVC men inte använt den sedan 2011 och förlorat installations filen men har kvar Licensnyckeln.
Letade efter CoreAVC installationsfilen på Internet och tyckte jag hittat en trovärdig källa.
Efter installationen så visade sig det var en "Crackad" version av CoreAVC. Värre än då så installerades samtidigt, en taskbar och något program som ställde min hemsida till, någon sökmotor av tvivelaktig ursprung (och inte säker men troligen trojan/trojaner också).
Tog mig en dag att få bort all smuts, med hjälp av Avast, HiJackThis och regedit med en massa sökningar i systemregistret...
Postad 16 May 2013 - 19:23
Trojan:JS/Seedabutor.B is a JavaScript trojan that attempts to redirect your browser to another website.
This threat may be present in your Temporary Internet Files folder. We recommend that you delete your temporary Internet files to prevent the persistent detection of this threat from within the Temporary Internet Files folder.
Postad 16 May 2013 - 19:26
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
85 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?