Edit: För er som kan ta upp många exempel, vilken spelserie önskar ni att ni hade spelat, eller vill spela?
Redigerat av Zoiler, 02 April 2013 - 16:30.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 02 April 2013 - 16:28
Finns det någon stor spelserie ni aldrig spelat ett spel ur? Själv har jag aldrig rört ett Assassins Creed-spel. Finns säkert fler men inget jag kommer på just nu. Alltså inte enstaka spel.
Edit: För er som kan ta upp många exempel, vilken spelserie önskar ni att ni hade spelat, eller vill spela? Redigerat av Zoiler, 02 April 2013 - 16:30. Postad 02 April 2013 - 16:33
Resident Evil och Metal Gear Solid. RE är jag för feg för och MGS vill jag spela från början men första känns lite föråldrat nu, åtminstone grafikmässigt
Postad 02 April 2013 - 16:37 Twin Snakes till Game Cube är en remake av ettan. Det var så jag började för ett par år sedan, gick jättebra. Postad 02 April 2013 - 16:39
Ja, jag har faktiskt Twin Snakes liggandes någonstans men det har blivit kvar tillsammans med gamecuben i någon låda efter olika flytter.
Postad 02 April 2013 - 17:02
Metal gear solid finns ju i Hd-paket till ps3. Ettan får man antingen "genomlida" som den är eller köra twin snakes till gamecube som Zoiler nämnde. Grafiken i ettan har dock sin charm, och den duger ändå helt okej idag För övrigt, i mitt tycke, den bästa spelserien som gjorts. Redigerat av Unregisteredbdae541f, 02 April 2013 - 17:09. Postad 02 April 2013 - 17:05
Jo, vet att det finns ett hd-paket. Får ta tag i det första så småningom
Postad 02 April 2013 - 17:07
Har inte spelat någon WoW och kan inte säga att jag lider speciellt för det
Postad 02 April 2013 - 19:11
God of War. Har alla spelen orörda i hyllan. Vet inte varför, har liksom aldrig riktigt kommit mig för att spela dem.
Postad 02 April 2013 - 19:34
Har aldrig spelat ett Zelda
Postad 02 April 2013 - 19:51
Aldrig spelat nån final fantasy, metal gear eller Zelda, listan kan nog göras lång. Av dom alla är nog metal gear den jag hade velat spela, men nu är det lite sent för det, har för mycket annat bra i backloggen.
Och zoiler, recenserade du inte AC 3? Har för mig du var aktiv i tråden iallafall. Överraskande faktiskt. Hur kommer det sig att du inte spelat den serien? /P Postad 02 April 2013 - 20:16 Nej, har inte recenserat. Vet inte varför jag inte spelat dem, har aldrig fallit för konceptet. TROTS att Veronica Mars är med =P. Postad 02 April 2013 - 20:17
MGS1 till PS1 står sig än, jag brukar typ en gång per år spela igenom alla spel. Min favoritserie! Som någon nämde, Resident evil vågade man ju knappt spela som liten när man började med konsol, bara spelat demos, vore kul att få tag på hela spelserien och köra igenom. Postad 02 April 2013 - 20:40
Inte vad jag kan komma på. Jag provar det mesta. Mina battlefield och cod minuter kan dock räknas rätt enkelt.
Postad 02 April 2013 - 20:41
Menar du inte spelat ut ett helt spel eller (i så fall massor med serier)? Om det är att man aldrig rört vid serien så blir det knepigt. Det mesta har jag nog fingrat på trots allt.
Postad 02 April 2013 - 21:29
Tja, äger inte Nintendo eller en Sony plattform så det är ju bara att rapa upp allting från dem (Zelda / Uncharted / God of War / Metal Gear Solid / etc / etc).
Av de jag faktiskt kunnat spela har jag inte heller provat Assassin Creed. Och precis som Zoiler har jag faktiskt velat spela det mest för Kristen Bell. Postad 02 April 2013 - 21:47
Dessa har jag funderat ett tag på att spela igenom.
Crysis Halo Metal Gear Solid Bioshock Just nu håller jag på med: Assassins Creed (XBOX360) Gears Of War (XBOX360) Serier som jag spelat igenom flera gånger är Resident Evil serien på Playstation 1-3 Fallout Serien på PC. Diablo Serien på PC. Postad 02 April 2013 - 22:12
Diablo. När det gäller MMO så bojkottar jag det rakt av. Planetside är det enda jag nuddad vid och så Eve.
Baldurs Gate är en spelserie jag tänkt ta tag i åratal också men har inte blivit av. Fighitng genren har jag inte rört heller lättare säga så än vilka av serierna tekken etc man undvikit. Postad 03 April 2013 - 07:44
Jag hade ett nästan 20 år långt konsoluppehåll mellan Sega Mega Drive och PS3/Xbox 360/Wii, som jag har haft från och till sedan 2010. För tillfället har jag en PS3 och en 360. Med andra ord är det många serier som jag inte hängt med i från början, men inte särskilt många som jag inte har spelat (eller i alla fall testat) alls. Under den ganska korta period som jag hade ett Wii blev det dock aldrig av att jag spelade något Zelda, och det känns lite som en brist. Men jag stod inte ut med Wii-moten och tog mig aldrig ens igenom hela Super Mario Galaxy, så Nintendo känns lite dött för mig. Sedan har jag aldrig spelat något MMO, som WoW. Jag avskyr multiplayer, så det känns inte som någon större förlust. Annars finns det ytterst lite där jag inte i alla fall har testat ett spel eller två, bara inte fortsatt eftersom jag tröttnat... Men visst, jag känner att jag borde ge vissa ikoniska serier en ny chans, som Meal Gear Solid, Assasins Creed, Final Fantasy och GTA.
Postad 03 April 2013 - 08:43
som alltidxx säger har man väl fingrat åtminstone lite på dom flesta serier. uncharted har jag inte spelat ett enda spel i dock.
Postad 03 April 2013 - 08:53
Metal Gear Solid
Bioshock (har ettan och tvåan men ej tagit mig tid) Resident Evil (bara spelat femman, på "riktigt") God of War (spelade knappt PS2, har något till PS3 men ej spelat) Final Fantasy (Oh hell no!) FIFA-spelen (världens tråkigaste sport, nu som tv-spel...) Postad 03 April 2013 - 11:55 Ja så är det nog... Final Fantasy har jag nog aldrig rört vid. Relaterat borde väl vara vilka serier man spelat allt av där en serie är minst 3 spel? Mina isåfall är Resistance och Killzone Postad 03 April 2013 - 12:25
Hmm kan nästan räkna Killzone. De spelen suger så hårt så jag har aldrig kommit mer än ett par timmar i dem. Men jag tror ta mig fan jag testat alla tre ändå...
Postad 03 April 2013 - 13:52
Jag missade WRPG-serierna Ultima, Krynn & Wizardry. De lär inte hålla idag gissar jag...
ultima7stretchdu7.png 185.51K
0 Antal nerladdningar
krynn_pic1.png 32.26K
1 Antal nerladdningar
Wizardry VII - Crusaders of the Dark Savant_5.png 34.45K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregisterede32cf070, 03 April 2013 - 18:21. Postad 04 April 2013 - 13:44
MGS, Thief, Hitman. De flesta smygspel och tredjepersonsactionspel som GTA, Uncharted, Tomb Raider (spelat lite), Mafia, Gears of War (testat lite), Max Payne.
En serie som jag inte lirade innan HD trilogin är Ratchet & Clank, önskar jag hade kört det när det var nytt, måste sett ****** bra ut jämfört med N64-spelen. Sedan har jag inte kört så mycket RE heller, skulle varit med från början där med för de gamla spelen är för utdaterade nu. Postad 05 April 2013 - 00:55 Då tredje delen är en prequel så kanske det är lättare att börja med den, tror den kommer ge dig suget att spela de andra spelen. Del två verkar vara ett spel som inte är lika älskat som första spelet. OT: Spelserier jag inte spelat (men i många fall testat ett demo på): Mass Effect Dead Space Darksiders Bioshock Crysis Final Fantasy Batman Arkham Jag äger visserligen många av spelen ovan men jag har fortfarande inte kört dessa på grund av att de kräver Shader 3 och min dator har inte stöd för det (undantaget är väl Crysis men det spelet är väldigt krävande). Redigerat av Jack of all trades, 05 April 2013 - 00:56. Postad 06 April 2013 - 01:18
Det är inte för sent... Postad 06 April 2013 - 12:14
Nej, det är sant, men då behöver jag en PC såvida det inte portats till Mac. Installera Windows på Mac är det inte värt. Might and Magic har jag också missat. Inte Heroes då utan RPG-serien. Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 April 2013 - 12:17. Postad 07 April 2013 - 16:29
Har åtminstonde provat på några spel ur de allra flesta spelserier. Men gränsen går vid WWE-serien eller serierna; smackdown och allt vad de heter. Har inte spelat ett enda wrestling spel sen den tiden det begav sig för Tecmo World wrestling på NES.
Postad 08 April 2013 - 09:50 Samma här, senast jag spelade ett Wrestling spel så var det på Pro Wrestling på NES http://www.youtube.c...h?v=UZJDkYmnPvo (riktigt underhållande spel minns jag att det var) Postad 08 April 2013 - 10:23
Åh, Heroes! Nu var det inte det du menade, men Heroes är nog det enda jag saknar efter min övergång till Mac. Postad 11 April 2013 - 22:51
Köpte Metal Gear Solid på psn och nu är det klarat. Förstår inte varför jag inte gett det en chans tidigare, sjukt bra och grafiken från ps1 gjorde ingenting. Beställt hd samlingen nu så kommer nog köra genom allihop ganska snart.
Postad 12 April 2013 - 08:44 Hoppas Zoiler läster detta som tvekade inför att palla med grafiken på MGS men ändå gav mig en skopa för att vara grafik-kåt i new gen omröstningstråden Jag har MGS 3 liggandes och avser spela "nån gång". Många säger att det ska vara väldigt bra också. Postad 13 April 2013 - 11:56 Hmm, jag ser ett mönster. Alla är spel som släpptes först på Xbox 360. Dags att börja med åtminstone Bioshock och Mass Effect? Postad 13 April 2013 - 12:28
Aldrig i livet, jag gjorde dock misstaget att spela gears of war 2, det är nog ett av de sämsta spelen jag någonsin har spelat, och jag önskade att det skulle ta slut ungefär hela tiden när jag spelade det, slutet var dessutom riktigt dåligt. Postad 13 April 2013 - 13:07
Sett trailers, verkar inte vara roliga spel, oavsett vad andra säger. Postad 13 April 2013 - 15:56 Att Bioshock blir kallad ett mästerverk och har 90+ på metacritic kanske betyder ngt... Postad 13 April 2013 - 16:30
Ja man måste ju följa den stora massan! Postad 13 April 2013 - 16:59 Spelar ingen roll, de började alla på Xbox 360, de är taintade =P. Postad 14 April 2013 - 05:16 Det är exakt det Bioshock inte gjorde! Postad 23 April 2013 - 11:45
Har senaste veckan insett att det finns en hel del Nintendospel som jag borde titta på. Fire Emblem, Monster Hunter, Luigis Mansion, Super Mario Bros, Yoshis Island, Zelda, Star Fox, ...
Det är serier jag spelat som liten grabb och serier jag aldrig spelat. Postad 23 April 2013 - 11:52 Contradiction? Jag har själv precis fått en 3DS av vänliga Nintendo men tyvärr hade de inget Fire Emblem kvar (som ju precis släpptes i EU), det ska dock inhandlas genast eftersom det är det bästa SRPG:t jag spelat. No SHIT att du borde spela dem btw =P Postad 23 April 2013 - 12:03 Tycker du? Jag har spelat Mario, Zelda och Star fox på NES och SNES (+ första Zeldat på brorsans Wii). Sedan har jag spelat Metroid Prime 1 & 2 på min andra brors Gamecube. Men Nintendo har överlag varit en periferikonsol i mitt liv. Fire Emblem och Monster Hunter t.ex. har jag aldrig spelat. Som vanligt kommer jag att behöva sålla hårt, men jag älskade Tactics Ogre så Fire Emblem känns givet. Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 April 2013 - 12:04. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |