Sure, du har ju någon gång spelat dem, men du har missat några spel i serien. Avundas dig som kommer få spela Wind Waker HD på Wii U sedan utan att ha spelat det förut =/.Tycker du?
Postad 23 April 2013 - 12:50
Postad 23 April 2013 - 18:52
Ah, nu fattar jag. Jag menade att vissa serier (ex mario o zelda) spelade jag som grabb och andra serier (fire emblem, monster hunter) har jag aldrig spelat. Men det är bara 99% sant.Sure, du har ju någon gång spelat dem, men du har missat några spel i serien. Avundas dig som kommer få spela Wind Waker HD på Wii U sedan utan att ha spelat det förut =/.
Jag lurar mer på en 3DS än en WiiU, men jag kanske skaffar en WiiU iaf så fort det finns fler intressanta spel till den. Den är redan milsvis intressantare än Wii varit.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 April 2013 - 18:52.
Postad 23 April 2013 - 18:57
Postad 23 April 2013 - 19:02
Ah, nu fattar jag. Jag menade att vissa serier (ex mario o zelda) spelade jag som grabb och andra serier (fire emblem, monster hunter) har jag aldrig spelat. Men det är bara 99% sant.
Jag lurar mer på en 3DS än en WiiU, men jag kanske skaffar en WiiU iaf så fort det finns fler intressanta spel till den. Den är redan milsvis intressantare än Wii varit.
Har du spelat Pokemon någon gång? Annars har du ett grymt Pokemonspel till 3DS i Oktober. Har själv inte spelat spelen på flera år nu men har fått upp suget, det är bra strategispel.
Tänk att du som gillar strategispel så mycket aldrig har spelat det bästa av dem alla. Du har GBA, NDS-spelen, 3DS, Gamecube, Wii.... =P. Awakening på 3DS har dock fått överlägset bäst betyg av alla så det ska bli riktigt kul att spela igenom (har beställt det).
Nej, nej, det får du inte. Du måste nämna de du inte har spelat. Det är bara att börja listaOm man ska nämna dom jag har spelat så är det GTA, Hitman och Age Of Empires, resten har jag inte spelat
Redigerat av Zoiler, 23 April 2013 - 19:02.
Postad 23 April 2013 - 19:04
Nej, nej, det får du inte. Du måste nämna de du inte har spelat. Det är bara att börja lista
Postad 23 April 2013 - 19:08
Postad 23 April 2013 - 19:38
Visst, det kom ju till SNES som du antagligen spelade och sedan till N64. Och nu finns en HD remake på 3DS, så det är bara att köpa en och minnas din storhetstidStarwing på Nintendo, men undrar lite om den gjordes i fler än en??
http://www.youtube.c...h?v=El9O9udeiz0
Postad 24 April 2013 - 23:37
En fråga. Finns det något Jujutsu spel till Xbox360 eller liknande?
Skulle vara kul att testa och se vad man går för
Postad 24 April 2013 - 23:40
Postad 25 April 2013 - 00:31
Sure, på Kinect vettu, där finns en del fightingspel.Vad roligt!
En fråga. Finns det något Jujutsu spel till Xbox360 eller liknande?
Skulle vara kul att testa och se vad man går för
UFC Personal Trainer t.ex.
including moves from muay thai, wrestling, Brazilian jiu-jitsu and more
Postad 25 April 2013 - 00:50
Sure, på Kinect vettu, där finns en del fightingspel.
UFC Personal Trainer t.ex.
Postad 25 April 2013 - 05:37
Det finns flera andra serier som jag började spela men sedan inte rört. Till exempel så var Super Mario World till SNES det sista Mario jag spelade, har inget mer intresse av Assassin's Creed efter ha spelat dom två första spelen och intresset för Metal Gear Solid har dödats totalt efter ha spelat MGS2 och sett diverse videor från MGS4 (MGS3 var dock hyfsat). Och FF-serien verkar gå samma öde till mötes då jag inte har något intresse av FF13 eller FF14.
Det är inte många serier jag spelat denna konsolgeneration, utan det har varit mest nya grejer, så som Lost Odyssey, Xenoblade Chronicles, Bayonetta, El Shaddai, Vanquish, Enslaved, Binary Domain, Dishonored, Ni no Kuni osv. Serierna har i stort sett bara varit Yakuza, Mass Effect och Elder Scrolls. Ja, och så ovannämnda Assassin's Creed antar jag, även om det bara var dom två första spelen.
Redigerat av Kazutoyo, 25 April 2013 - 05:47.
Postad 06 May 2013 - 12:10
Jag har aldrig spelat Pokemon tidigare. Jag har noll koll på det. Jag har fått för mig att det är ungefär som Tamagochis eller vad de nu hette. Typ att man har ett monster som husdjur och ska ta hand om det.Har du spelat Pokemon någon gång? Annars har du ett grymt Pokemonspel till 3DS i Oktober. Har själv inte spelat spelen på flera år nu men har fått upp suget, det är bra strategispel.
Efter lite googling fattar jag fortfarande ingenting, men det verkar inte ha (såå mycket) med Tamagochis att göra.
Vad handlar Pokemon om? Typ av spel?
Postad 06 May 2013 - 13:47
Jag har fått för mig att det är ungefär som Tamagochis eller vad de nu hette. Typ att man har ett monster som husdjur och ska ta hand om det.
reggie - whats-wrong-with-you.gif 720.86K
0 Antal nerladdningarSkämt åsido, du är helt ute och cyklar med den tron. Man kan ju tro att det är ett enkelt spel för barn men det är snarare så här

Vi som växte upp med Pokemon fortsätter ju gärna att spela det. Det är mycket nostalgi inblandat. Man såg TV-serien, man köpte korten och bytte/battlade med andra. Spelade spelet. Man gick på bio och såg filmen (nu har det väl hunnit komma nästan 20 st iofs, har sett de två-tre första tror jag). TV-serien är en riktig långkörare =P
Pokemon är ett äventyr. Ditt mål är att bli världens främsta pokemontränare och i början av äventyret får du välja en startpokemon bland tre stycken. Du går sedan runt till olika städer och slåss mot deras gymledare (brukar vara åtta st.), oftast måste du göra någonting för att kunna slåss mot dem (t.ex att de inte är där osv), något pussel som kräver att du får en ny egenskap (lite som Metroid). När du vinner får du ett emblem, ditt mål är alltså att samla alla och utmana eliten, de allra bästa. Därtill kommer att det brukar vara någon bad guy inblandad i leken också.
Dina pokemon blir starkare ju mer du slåss och vinner (det är precis som Fire Emblem/FF Tactics) och kan således lvla upp till en eller två starkare former. Exempelvis så här:

Larvitar ser inte så farlig ut från början, men som Tyranitar är han mycket mer respektingivande och givetvis också kraftfullare. Dina pokemon får nya moves vid bestämda levels, man kan ha max 4, så det är upp till dig vilka du behåller av de som låses upp. På samma sätt kan du bara ha 6, tror jag, Pokemon i ditt lag, de andra ligger i databasen och kan hämtas vid diverse stationer. Så det gäller att ha med sig rätt lag också.
För att nå ditt mål att bli den bästa tränaren gäller det att ha ett bra pokemonlag. Du samlar dessa genom att fånga in dem världen runt. Vissa är jättelätta och du hittar dem i närmaste grästuva, andra är legendariska och extremt svåra att hitta. Det finns såna som bara dyker upp en gång på slumpmässig plats och sedan aldrig mer.
Ett slagord i Pokemon är "Gotta catch em all". Det var kanske inte omöjligt när det bara var 151 pokemon (första spelet), men idag måste det ju finnas 700-800 Pokemon
Striderna handlar om taktik. Du har tre pokemon i laget och så väljer du vem som ska slåss först, om den blir skadad kan du byta den mot en annan. Man turas om med motståndaren om att attackera. Det är lite som schack. Ja, du kan ju se hur det går till här:
http://www.youtube.com/watch?v=vr68IGwgCjg
Pokemon har olika element (eld, vatten, is, sten etc) och detta påverkar striderna. En vattenpokemon har t.ex. ett stort övertag mot en eldpokemon så det gäller att matcha rätt och ha kunskap om sina pokemon och de man möter. Det är väldigt avancerat, här är en överblick:

Det Pokemon som kommer till 3DS i höst (X/Y) är det första som är i 3D (alltså, inte bio-3D) så det kommer bli ett jättestort släpp med enorm försäljning. Jag ser mycket fram emot det då jag själv inte spelat sedan Black and White för två år sedan + att det ska bli spännande att se hur de hanterar 3D.
Jag tycker du ska ge Pikachu en chans med X/Y i oktober, det är ett mycket djupare och mer beroendeframkallande spel än vad ytan ger sken av. Det är ju ingen slump att det säljer så bra
Postad 06 May 2013 - 15:28
Nästan NeoGAF-nivå på den.
Postad 09 May 2013 - 16:55
Oj, det är många, många spel och spelserier som jag inte spelat. Egentligen är det väl bara på senare år som jag hängt med spelnyheterna hyfsat bra, så det som jag genast kommer att tänka på är väl vissa PS3-serier, eftersom jag aldrig ägt nån Sony-konsol. Klart att det exempelvis hade varit kul att testa Uncharted.Edit: För er som kan ta upp många exempel, vilken spelserie önskar ni att ni hade spelat, eller vill spela?
Postad 09 May 2013 - 16:57
Går bra med senaste Tomb Raider annars, samma sak nästanKlart att det exempelvis hade varit kul att testa Uncharted.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?