Jag tror google är partiska. Google avskyr ms och därigenom avskyr google xbone. Den ni!
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 19 June 2013 - 09:01
Jag tror google är partiska. Google avskyr ms och därigenom avskyr google xbone. Den ni!
Postad 19 June 2013 - 09:30
Hade inte Assassin’s Creed 3 en på dag ett också på 4.5 gig på ps3? Har för mig att jag läste det någon stans.
Dock är ju hela denna diskussion lite skev då det mer handlar om att märka ett ord som har olika innebörd hos er. Vi skulle kunna säga att många spel är trasiga dag ett istället och behöver en update för att fungera som det var tänkt...
Redigerat av Johan_i_burken, 19 June 2013 - 09:33.
Postad 19 June 2013 - 09:56
Postad 19 June 2013 - 10:19
skyrim kraschade aldrig efter två minuter. men om det hade gjort det så skulle jag också döma ut det som ospelbart. problemen i skyrim till ps3 prepatch började för mig när savefilerna nådde över 4300 kb ungefär, och det tog mig rätt många timmar. sen när filerna började bli ännu större, säg uppemot 8 mb, då ansåg jag att det var så pass ospelbart att det inte gick att spela längre. då var jag lätt 50 timmar in i spelet. det är mer tid än jag har spelat många av mina andra spel, och således så skulle jag aldrig någonsin kalla skyrim för ospelbart. det var däremot en jävligt stor bugg.
jag kan även tillägga att postpatch så fungerade skyrim dåligt på min ps3 iaf. efter en full formatering så började dock spelet att flyta på väldigt bra.
du är ingen lögnare. izikiel är det när hen försöker att försvara xbones konstanta internetkrav genom att påstå att det släpps spel som är ospelbara innan man patchat dom. hittills har inte ett enda sådant spel dykt upp. han (och du) är mer än varmt välkomna att motbevisa mig.
som slutkläm skriver jag även att det fanns något racingspel med lastbilar som blev kultförklarat för att det var så vansinnigt trasigt. när man backade så accelererade man konstant, man vann alltid loppet, oavsett om man kom etta eller tvåa. fanns massa sånt skit. men åter igen, det spelet var inte ospelbart. jo, på den sista banan var det det, spelet hängde sig då. men 3/4 banor gick att spela hur trasigt det än var, och således var inte ens det spelet ospelbart.
Still - du klarar inte Skyrim under 50h ändå.
Eftersom första versionen av spelet inte gick att spela igenom från början till slut utan att buggen gick igång så får man säga att det var felaktigt från början.
Sen är det ganska oviktigt när buggen uppstår.
Om du inte kan spela igenom ett såel från start tilm slut så är det per definition ospelbart. Sen att du lirat 50h först är ju orelevant eftersom timmarna efter det är ospelbara som du sa.
Men Skyrim är mer undantag än regel.
Postad 19 June 2013 - 10:31
skyrim har samma problem. det är inte ospelbart i början, det blev ospelbart längre fram, när du hade kört x antal mil med det.
Postad 19 June 2013 - 10:36
jag håller inte med. om en bil är okörbar så innebär det att den inte går att köra. om du har kunnat köra med den x antal mil innan så räknar man den ändå inte som okörbar från början, right?
skyrim har samma problem. det är inte ospelbart i början, det blev ospelbart längre fram, när du hade kört x antal mil med det.
Ja man kan säga att det var ett trasigt spel och satt man ute i stugan utan åtkomst till internet så hade man vart fucked efter itag.
Men som du säger så finns det inte ett spel som inte gått att starta, hade man inte levererat systemuppgraderingarna på skivan så hade det kunnat vara ospelbart men så är ju inte fallet.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 10:36.
Postad 19 June 2013 - 10:40
jag håller inte med. om en bil är okörbar så innebär det att den inte går att köra. om du har kunnat köra med den x antal mil innan så räknar man den ändå inte som okörbar från början, right?
Vi skulle då kunna kalla skyrim för en bil utan bromsar. Går helt klart att köra fast förr eller senare är det kört för en.
Postad 19 June 2013 - 10:42
:-) hehe fan äntligen en bra bilanalogi.Vi skulle då kunna kalla skyrim för en bil utan bromsar. Går helt klart att köra fast förr eller senare är det kört för en.
Postad 19 June 2013 - 10:45
sen om man vill definiera spel som får en patch att vara ospelbart så går procentsatsen upp från 0 till 100%. jag minns inte ett enda spel som inte har patchats till ps3 under hela ps3's livstid, och idag när jag ska börja spela något gammalt spel som jag köpt på tradera så är det kutym med en stor patch. lägger man till att ps3'an är bland dom långsammaste konsolerna någonsin (av väldigt få) som ska installera skit och patchar till konsolen så känner man verkligen att det är trasigt. en konsol har ju tidigare alltid varit enkel. sätt i skivan/kasetten. spela. inte, sätt in skivan, ladda hem uppdatering, vänta på att den ska installeras... spela!
Postad 19 June 2013 - 11:02
Men PS4 är helt klart utvecklad för att klara av spel som kräver stora minnesmängder så vi kommer inte se några sådana problem på den.
Postad 19 June 2013 - 11:03
Postad 19 June 2013 - 13:59
Tyvärr finns det också spel som fungerar bättre utan patch, men som sedan patchas sönder. Dvs, de ändrar hur spelet fungerar. Som Top Spin 4. Världens bästa tennisspel genom tiderna innan patchen som var ödesdiger.sen om man vill definiera spel som får en patch att vara ospelbart så går procentsatsen upp från 0 till 100%.
Postad 19 June 2013 - 14:01
Tyvärr finns det också spel som fungerar bättre utan patch, men som sedan patchas sönder. Dvs, de ändrar hur spelet fungerar. Som Top Spin 4. Världens bästa tennisspel genom tiderna innan patchen som var ödesdiger.
Eller DoA:X2, där de patchade bort fusket vid rouletten som behövdes för att man skulle kunna klara spelet inom ett år.
Fick dra ut nätverksladden varje gång man skulle spela det för att undvika patchen.
Postad 19 June 2013 - 14:01
Tyvärr finns det också spel som fungerar bättre utan patch, men som sedan patchas sönder. Dvs, de ändrar hur spelet fungerar. Som Top Spin 4. Världens bästa tennisspel genom tiderna innan patchen som var ödesdiger.
Fast patchar går ju "alltid" att ta bort (såvida man inte spelar online då).
Postad 19 June 2013 - 14:06
Behållningen var att spela mot människor så det var inte att göra mycket åt.Fast patchar går ju "alltid" att ta bort (såvida man inte spelar online då).
Postad 19 June 2013 - 14:08
Aha då är man ju körd, (får köra lokalt mot polare bara då)Behållningen var att spela mot människor så det var inte att göra mycket åt.
Postad 19 June 2013 - 14:20
Behållningen var att spela mot BRA människor så tyvärr =/.Aha då är man ju körd, (får köra lokalt mot polare bara då)
Postad 19 June 2013 - 14:51
Postad 19 June 2013 - 14:54
I mångas ögon ses det också som sönderpatchningar, kollar man BF forumen efter en patch så är det ett jäääävla gnäll om dittan och dattan, vilka vapen man nerfat eller tvärtom och att det och det inte längre funkar som det brukar etc etc.där man bara ändrar saker varteftersom känns dock väldigt vanligt idag. rätta mig om jag har fel.
Men för andra ses det som positivt så....
Postad 19 June 2013 - 15:01
Spelade Mass Effect multiplayer. Så fort det kom en re-balance så grät människor i kör. Eller när de fixade så man inte längre kunde farma credits på en bana... Vilken shitstorm... Eller när de fixade missileglitchen.
Redigerat av Unregistered6810b893, 19 June 2013 - 15:02.
Postad 19 June 2013 - 15:07
final fantasy 14 *asg*
snart släpps ju final fantasy 14, a realm reborn.
DET är nog fan första gången det hänt att man "återkallar" ett spel =)
Postad 19 June 2013 - 15:33
http://www.idg.se/2....l-playstation-3
Postad 19 June 2013 - 15:43
men andra har kunnat starta sin ps3, så det bör inte vara någon fara.
Postad 19 June 2013 - 15:47
faaan vad orolig jag hann bli. jag har ju plus och sånt där sköts ju automatiskt *asg*
men andra har kunnat starta sin ps3, så det bör inte vara någon fara.
Nej det verkar lite osäkert vilka som drabbas.[font=Verdana, sans-serif !important]
Sony released firmware update 4.45 for the PlayStation 3 earlier today, but those of you who haven’t already done so should probably avoid the update for now.[/font][font=Verdana, sans-serif !important]
A growing number of users are reporting on the PlayStation 3 support forums that since installing the update, their system will no longer turn on. To make matters worse, one user claims that not even a file restore was able to bring the system back to working order.[/font]
[font=Verdana, sans-serif !important]
Fortunately for those of you who already have installed the update, the issue doesn’t appear to be universal – if you updated and your console appears to be working as it should, then you likely have nothing to worry about.[/font][font=Verdana, sans-serif !important]
According to various user reports, the issue seems to apply to users who use their system’s original HDD and to those who use an external HDD alike. However, many of the users experiencing difficulties do appear to be using larger hard-drives above 500GB, as The Sixth Axis points out in their report.[/font][font=Verdana, sans-serif !important]
Sony has yet to acknowledge the problem, so it isn’t known how soon an update can be deployed. Additionally, it isn’t clear whether or not those affected will have to reformat their hard-drives or not, as system functionality seems to vary from user to user.[/font][font=Verdana, sans-serif !important]
PlayStation 3 firmware update 4.45 seemed simple enough; according to the changelog, the main addition was the ability to opt-out of notifications upon receiving a Trophy.[/font][font=Verdana, sans-serif !important]
Unfortunately, we won’t know anything more until Sony issues a statement. We’ve reached out to Sony Computer Entertainment of America for comment, and will provide an update should we hear anything more.[/font][font=Verdana, sans-serif !important]
In the meantime, those of you who haven’t updated are advised to wait.[/font]
Vissa verkar iaf ha blivit brickade.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 19 June 2013 - 15:48.
Postad 19 June 2013 - 19:01
Jo, men ibland lyssnar de för mycket på "fansen" och ibland är det berättigat. Som i Playstation All-Stars där de nerfade Kratos så han blev nästan ospelbar trots att han var långt ifrån bäst. Men de nerfade honom bara för att flest använde honom för att han anses vara en bra ingångskaraktär. Och de vill att man ska använda andra karaktärer. Så de gjorde honom helt oduglig.Tja, folk i gemen är ju rädda för förändringar och klamrar sig fast vid hur det fungerande innan så det är bara mänsklig natur.
Spelade Mass Effect multiplayer. Så fort det kom en re-balance så grät människor i kör. Eller när de fixade så man inte längre kunde farma credits på en bana... Vilken shitstorm... Eller när de fixade missileglitchen.
I Top Spin så fattade jag inte alls vad de sysslade med, de gjorde det mycket svårare att hitta matcher och tog bort all form av vinkling på slagen... ja det var en riktig mess.
Vissa saker fattar man dock inte hur de missat i fokustestningen. Som stimgrenades i Judgment (du slänger en granat på marken och står i helande rök som gör dig odödlig)... det tog de bort nån månad senare med en patch.
Postad 19 June 2013 - 21:01
Kan inte komma på något spel där sp skulle funka bättre innan patch? Kanske var så i top spin det vet jag ej. För det pratades väl om om man behöver internet till konsol över huvud taget. Däremot på mp som du skriver så händer det ju titt som tätt att föregående version är mer uppskattad. Men för att lira mp behövs ju nätet ändå......
Postad 19 June 2013 - 21:44
Postad 19 June 2013 - 22:02
Xbone ryktas ha tagit bort drm och onlinechecksen. Stämmer det så blir det här inte en lika ensidig konfrontation som tidigare. Nu inväntar vi en officiell ursäkt av breda mått. Sen börjar konsolkriget
Källa??
Postad 19 June 2013 - 22:08
Tycker det är trist. Delandet av spel försvinner i och med det här och skiva måste vara i om du köpt spelet via skiva (spel du köper online kommer inte att gå att sälja eller dela).
Bakåtsträvarna vann tyvärr här, hade mycket hellre sett att kravet på kameran tagits bort.
Postad 19 June 2013 - 22:27
Postad 19 June 2013 - 22:36
Nu blir det samma gamla visa, trist tycker jag.
Postad 19 June 2013 - 22:57
WarZ är ett annat exempel på ett spel som återkallades.vänta! sönderpatchat spel... det finns ju en jättetitel som varit så trasig så att spelet dragits tillbaka.
final fantasy 14 *asg*
snart släpps ju final fantasy 14, a realm reborn.
DET är nog fan första gången det hänt att man "återkallar" ett spel =)
Postad 20 June 2013 - 05:35
http://news.xbox.com/2013/06/update
Tycker det är trist. Delandet av spel försvinner i och med det här och skiva måste vara i om du köpt spelet via skiva (spel du köper online kommer inte att gå att sälja eller dela).
Bakåtsträvarna vann tyvärr här, hade mycket hellre sett att kravet på kameran tagits bort.
Nu har ju verkligen MS gjort bort sig för folk kommer fortfarande gnälla över kinecten och nu finns INGA av de sköna fördelarna kvar som gjorde att man kunde stått ut med kinect.
Jag förstår verkligen inte hur folk är mer kåta på att kunna sälja sina spel än kunna spela utan skiva och låna ut digitalt till 10 pers?
Edit: Eller jag förstår visst, problemet är att merparten inte visste att man kunde spela utan skiva, låna ut digitalt osv. Enda folk verkar läsa är "-online check var 24 timme? WTF!!!!!!" "-går inte att sälja/låna ut min skiva till vem som helst? WTF!!!!"
Redigerat av La Cucaracha, 20 June 2013 - 05:39.
Postad 20 June 2013 - 06:36
Postad 20 June 2013 - 06:39
Puss på dig izikiel. Du är jättesöt. Men du har fortfarande inte kunnat skriva ett enda ospelbart spel från start
Lika bra vi släpper detta då din och min definition av ospelbar uppenbarligen skiljer sig rätt ordentligt, lets agree to disagree, dessutom midsommar snart, måste fokusera på sill och nubbe
Postad 20 June 2013 - 06:44
Postad 20 June 2013 - 08:10
Dom borde göra så man har två val i setupen:
1. Allt är som tidigare sagt!
2. Allt blir som bakåtsträvarna vill, konsolen sprängs och tar livet av vederbörande
Postad 20 June 2013 - 08:10
http://gengame.net/2...one-pre-orders/
och sen:
http://www.joystiq.c...x-one-used-gam/
Postad 20 June 2013 - 08:12
Postad 20 June 2013 - 08:15
Om båda dessa modeller fanns på mediamarkt och fördelarna stod tydligt så tror jag de flesta skulle köpa onlinekonsollen iaf.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 June 2013 - 08:16.
Postad 20 June 2013 - 12:10
- Överraskande hur pass halvtaskigt skick PS4-spelen var. Trodde de skulle vara mer finslipade i det här skedet.
- Mest finslipat tycker jag verkar vara Forza 5 till XO , om det nu verkligen var XO hårdvara det kördes på (bekräftat utan tvivel?). Hade jag inte gissat innan E3.
- Trodde inte MS skulle köra "499". Är iofs fortfarande säker på att de ska sälja den som "299*" där * berättar det riktiga priset...
- Trodde (när det väl bekräftades att spec-ryktet var helt sant, något jag ville vägra tro in i det sista
- Trodde inte man skulle behöva sparka samtliga inom MS PR apparat. Men det behövs, uppenbarligen. Förutom han som kom på att presskonfen skulle handla om spel, spel & speeeeel. Han får vara kvar, rätt tänkt där.
- Undra om PS Eye egentligen var planerad att ingå i alla PS4:or? Men att de inte fick ihop ekonomin riktigt då "399" inte var nått de ville rucka på? Om så är fallet så har de nog skickat PS Eye till obetydlighetens förlorade land (gör inte mig nått, men ändå)
- Trodde nog Sony skulle bjuda på iaf en till 1-parts titel. Inte mkt från Sony på E3 egentligen, förutom da låda då.
- Nintendo hade kunnat tagit upp fajten och fått lite mer hype mha mjukvara men imo misslyckades de. Mario 3D World och 2D Donkey Kong lixom! Sure, säkert extremt väloljade spel, men faktum är att de hade behövt nått maffigare. En riktig tung "Mario 64" uppföljare, 3D World känns lättviktigt, och en helt ny, massiv och lite mer "mature" IP från Retro var vad jag vänta mig. De väntade Smash och Kart må så vara, de är vad de är, men jag tror verkligen Nintendo hade behövt några riktiga dräpare. Utan prisdropp (som iofs kan komma) i höst så blir det nog rätt kärvt.
Redigerat av pacman, 20 June 2013 - 12:13.
Postad 20 June 2013 - 12:25
Nä det var inte mycket från WWS (om man räknar bort de 4 från feb).- Trodde nog Sony skulle bjuda på iaf en till 1-parts titel. Inte mkt från Sony på E3 egentligen, förutom da låda då.
Känns som de ville visa bredd genom att ge 3e part tid och indies.
Dock finns det gott om tillfällen fram till release (28/10
Postad 20 June 2013 - 12:33
Vadå? 25/10 var ju bekräftat?Dock finns det gott om tillfällen fram till release (28/10
)
Men ja, utrymme finns. Sett senaste Wipeout-klippet förresten (nej det är ingen BS! jag svär!)?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?