Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vaför uppdateras inte mina filmer med fanart, posters etc?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2013 - 19:20

Unregistered6856eb78
  • Unregistered6856eb78
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nyligen inst XBMC Frodo och Aeon Nox på en Dell laptop med Win XP.
Jag är definitivt en novis på det här och behöver lite hjälp av er som är skarpa på XBMC.

När jag första ggn skapade en smart spellista så funkade allt som förväntat, jag inst en scraper (Universel Movie Scraper) som gick automatiskt in och uppdaterade alla flimerna och laddade ner fanart, posters mm allt funkade perfekt.

Men nu när jag lägger till filmer i mitt filmbibliotek i efterhand så uppgraderas inte fanart, posters etc av scrapern utan jag måste själv gå in i resp filmkatalog och markera "filminformation" då först updateras en film åt gången.

Är det jag som har missat nån inställning för visst ska väl det här funka helt automatiskt?
Jag har en nfo fil i varje filmkatalog, så det finns en länk till imdb så det kan inte vara felet.
Vad finns inställningen som tvingar scrapern att automatiskt avsöka filmkatalogen vid start av XBMC?

Postad 08 April 2013 - 21:24

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Finns en inställning som startar scanning varje gång du startat xbmc:
settings -video- library- update library on startup

Postad 09 April 2013 - 09:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Du kan installera pluginet Library watchdog som automatiskt skannar och lägger till nya Videor/Musik.

Postad 11 April 2013 - 17:01

Unregistered6856eb78
  • Unregistered6856eb78
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
"Update library on startup" var inte påslagen, så nu är den on!
Installerade "Library Watchdog" också.
Och när jag startar så får jag under någon sek ett meddelande om att att uppdatering sker.

Men fortfarande så ser jag inte filmerna under fliken filmer!
Jag måste fortfarnade gå in och manuellt uppdatera varje tillagd film!

Det måste vara nåt mer som jag missat.....

Postad 11 April 2013 - 21:48

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
när du lägger till en mapp i xbmc, har du sett till att ange vad mappen innehåller?
Exempelvis filmer och att xbmc ska skanna mappen efter filmer.

Postad 12 April 2013 - 15:15

celtiC
  • celtiC
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Det känns som att du missat "set content" på katalogerna du lagt till.

Postad 13 April 2013 - 14:11

Unregistered6856eb78
  • Unregistered6856eb78
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ja jag har satt att mappen är en film mapp, och den scannades ju första ggn när jag skapade min smarta spellista.
Skall kolla "Content" igen om jag missat nåt där!

En annan grej som också måste vara felsatt hos mig är att varje ggn jag startar XBMC så startar ett scan och uppdatering av mitt video bibliotek.
Tiden det tar enl XBMC är 2-3 tim varje ggn jag startar och under de timmarna så tar XBMC hela min bandbredd ???
Vad är det som tar 3 tim att uppdatera?? (min bredbands uppkoppling ger ca 6Mb/sek enl Bredbandskollen) det måste ju vara antal Gb som uppdateras!
Jag vill ju bara hämta lite posters och fanarts från IMDB o.dyl, det borde ju inte vara många Mb som skall över för varje film som finns i min katalog

Postad 13 April 2013 - 23:01

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hör inte riktigt till topic kanske, men någon som vet varför det nu blivit så att 90% av mitt bibliotek inte syns annat än under file manger eller files? Jag kan manuellt lägga till en och en men det skulle ta en halv evighet.

Jag misstänker att det blev så här efter att jag startat XBMC och watchdog-addonet drog igång en "clean library" som jag avbröt tidigare under dagen, men vet inte riktigt hur jag ska få tillbaka hela biblioteket som det var? Har testat med update och clean :(

Edit: Hittade en lösning för mitt problem, kanske något som TS också ska testa? Jag gick in på mina 'sources' och under 'Set content' så bytte jag från exempelvis Movies till None, klicka ok så börjar den tugga och tömma biblioteket. Sedan så satte jag tillbaka till Movies igen och den börjar skanna av hela 'sourcen' på nytt och uppdaterar med information etc.

Redigerat av Guarana, 13 April 2013 - 23:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.