Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz NR1603+Soundware S 5.1?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 April 2013 - 11:21

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej, har beställt följande paket, Marantz NR1603, Soundware S 5.1 och tänkte höra lite om erfarenheter om förstärkaren och högtalarna, kanske lite sent att fråga då jag redan beställt men ändå. Var i en ljudbutik och lyssnade på lillebroder till högtalarna, tror den serien heter XS. Tyckte det lät bra men då var det ett 2.1 system med förstärkaren i Subwoffern.

Så, vilka erfarenheter har ni av förstärkaren från Marantz och högtalarna från Boston? Samma paket här i Sverige kostar uppåt 12k, fick det för 7k i England, får vänta lite på leverans men det är det nog värt, Så länge jag inte får en tegelsten i paketet!!

Beställde härifrån: http://www.quantumav...nr1603-bsw.html

*EDIT*

Just det, fick med 30m högtalarkabel, 5m kabel till woffern och nån HDMI kabel också, bra deal tycker jag även om kablarna kanske inte är det allra bästa men då är jag ingen riktig audiofil heller :P

*EDIT IGEN*

Jahapp, då har jag fått prylarna för mer än en vecka sedan. Jag är skitnöjd! Fick med en riktigt tjock högtalarkabel, tror den är på 2mm?? Helt ok HDMI kablar och så en optisk kabel. Bra tryck i basen och den låter "fint" i mitt tycke. Högtalarna låter "rent" eller hur jag ska uttrycka det, känns som att rummet fylls med ljud när jag drar på lite ljud :)

Har ni några frågor så fråga på!

Redigerat av Chichin, 22 April 2013 - 14:51.

Postad 10 July 2013 - 18:14

orre90
  • orre90
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej jag köpte igår en Marantz NR1603 men har lite problem, Mitt Playstation 3 vill inte lira genom Marantzen, första gången jag startade upp det tillsammans så fick jag bara en svart bild, alltså inte gränssnittet som man får fram om man väljer en källa som inget är kopplat till.
Men efter några omstarter i hopp om att få bild och ljud så låser det sig helt då vill den inte känna av PS3 alls, får bara upp Marantzgränsnittet.

Har provat PS3an i alla ingångar på baksidan m samma resultat men nu till det märkliga det funkar klockrent om jag ansluter PS3an i HDMI porten på fronten, skiljer den sig något från ingångarna på baksidan?

Googlade problem och det verkar som att några m Marants SR-serie har liknande problem.
Någon som har någon aning vad det kan bero på och har några tips vad man kan prova för att lösa problemet skulle jag vara väldigt tacksam.

Testade även koppla in min Mac Mini i dom olika ingångarna på baksidan och den funkar i alla...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.