jag har en 3 tb hårddisk. kan inte använda till min nuvarande dator eftersom den inte klarade av det. jag har ddr2-minnen. skräp.
jag funderade därför på att köpa ett uppgraderingspaket till datorn, bestående av ram-minne, processor och minnen.
mitt grafikkort är ett HD 6850 oc. jag vill gärna fortsätta använda det. jag har just köpt en liten snabb hårddisk också, men jag gissar att det inte är några problem att använda den till det nya moderkortet.
jag använder bara datorn till att surfa, lyssna på musik och kolla film, så det behövs egentligen inte mycket prestanda. flaskhalsen är grafikkortet, och då jag inte spelar på datorn så behöver jag inte något annat.
det jag vill är att det ska fungera. that's it =)
köper helst på netonnet då det är smidigt, dom finns här i knutarna.
behöver man köpa till fläktar till såna här uppgraderingspaket, eller går det att använda mina nuvarande fläktar till den nya processorn? jag kan verkligen inget om sånt här, men det kanske är typ... universalconnection på fläktar ungefär som att alla ramminnen ser likadana ut, nätverkskort ser likadana ut och grafikkort ser likadana ut.
jag tänkte att jag kanske vill ha 8gb ram på 1600 mhz, en quad-core som är hyfsat snabb och ett moderkort som håller bra. datorn går väldigt ofta och väldigt länge, så om det finns moderkort som är extra kalla eller något sånt så är det att föredra.
tack på förhand =)
budget? eh.. ja, helst så lite som möjligt ^^ jag har som sagt inte så avancerade saker som jag använder datorn till. kan jag använda min 3tb hårddisk och mina externa hårddiskar på 2 tb styck (vilket inte lär vara några problem) så är jag nöjd =)
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?