Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Minhembio/Prisjakt är oseriösa.

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2013 - 18:00

Femme Fatale
  • Femme Fatale
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har skrivit ett negativt omdöme om Hembiobutiken som mig veterligen inte bröt mot några regler men det plockades bort. Hembiobutiken skickade också ett PM där man fjäskade och vill veta mer om mitt ärende. Jag är inte intresserad av att ha med butiken att göra så jag skrev som svar att man inte ska besvära mig igen.

Skrev ett nytt omdöme som inte bryter mot några regler och det plockades bort även det och återigen kontaktade Hembiobutiken mig trots att jag bett om att inte bli besvärad mer.

Jag finner Minhembio/Prisjakt oseriösa för det måste röra sig om reklampengar för varför annars plocka bort mitt omdöme som inte bryter mot några regler.

Kom inte ihåg exakt hur det löd men något liknande:

"Att köpa går smärtfritt men det är vid reklamations- eller garantiärende som Hembiobutiken visar sin rätta sida. Hembiobutiken och dess personal visar inget intresse av att hjälpa mig som kund. Så upplever jag Hembiobutiken och dess personal. Kommer därför aldrig att handla därifrån igen"

Mitt omdöme: En stjärna.

Postad 19 April 2013 - 23:58

Unregistered0fcb1a1a
  • Unregistered0fcb1a1a
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

"Att köpa går smärtfritt men det är vid reklamations- eller garantiärende som Hembiobutiken visar sin rätta sida. Hembiobutiken och dess personal visar inget intresse av att hjälpa mig som kund. Så upplever jag Hembiobutiken och dess personal. Kommer därför aldrig att handla därifrån igen"

Om detta var ditt omdöme så bryter det väl visst mot Prisjakts regler. Där står att:

Alla betyg måste åtföljas av en kommentar som motiverar betyget. Ju mer negativ man är desto tydligare måste man vara i sin motivering.

Nu innehåller ditt omdöme i och för sig en kommentar, men inte ett ord om vad ditt missnöje egentligen gäller. Vad är det för fel du reklamerat? Hur hanterade butiken denna reklamation? På vilket sätt visade de inget intresse att hjälpa dig? Vad gjorde du då? etc.

Om du förklarar ditt ärende och hur butiken hanterade det är jag övertygad om att omdömet också får stå kvar.

Redigerat av Konsumentintresse, 19 April 2013 - 23:59.

Postad 20 April 2013 - 01:31

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 1

Nu innehåller ditt omdöme i och för sig en kommentar, men inte ett ord om vad ditt missnöje egentligen gäller. Vad är det för fel du reklamerat? Hur hanterade butiken denna reklamation? På vilket sätt visade de inget intresse att hjälpa dig? Vad gjorde du då? etc.

Om du förklarar ditt ärende och hur butiken hanterade det är jag övertygad om att omdömet också får stå kvar.

Å andra sidan ska man inte, i mitt tycke, behöva gå på djupet och lägga fram minsta detalj i varför man är missnöjd.
Grundpelaren i Prisjakt är vad random konsument tycker. Börjar man plocka bort mindre bra omdömen hur som helst, så är Prisjakt ute på farligt vatten och i slutändan kommer man att tappa förtroende.

Redigerat av Falcy, 20 April 2013 - 01:36.

Postad 20 April 2013 - 01:46

Unregistered0fcb1a1a
  • Unregistered0fcb1a1a
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Vem har sagt att man måste redovisa varje detalj. Det är ju bara att kort berätta vad ärendet gällde och vad butiken svarade.

Postad 20 April 2013 - 08:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Skriv ut vad det gäller, nu är det ju ungefär som att " dom är dåliga" säger ju inte så vidare mycket.
Det verkar ju dessutom som om dom vill hjälpa dig men att du sätter tjuriga sidan till och inte vill prata med dom.

Postad 21 April 2013 - 00:30

Femme Fatale
  • Femme Fatale
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 1
Hembiobutiken hade inget intresse att hjälpa mig när jag vände mig till dem utan först när jag skrivit ett negativt omdöme på Prisjakt. Det visar bara vilket företag man har att göra med. När negativ publicitet hotar vill man börja "hjälpa", dock bara genom att få reda på vilket ärende det gäller och inget annat.

Jag har som sagt var inget intresse av att ha med Hembiobutiken att göra.

Kan omdömet med två stjärnor: "Mindre bra service. Kommer kanske aldrig att handla av dem igen." stå kvar kan nog mitt göra det med men icke.

Detta är sista gången jag besöker Minhembio/Prisjakt så tråden kan stängas.

Reklampengar punkt slut.

Postad 21 April 2013 - 07:34

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 1
Men trollar du bara eller??

Du får ju säga vad det gäller, vi vet ju inte om det är ett solklart reklamationsärende och dom har tabbat sig eller om det är du som är skitsur för att du har vält din tv i golvet och tycker att dom skall skriva det som garantiärende.

Postad 21 April 2013 - 07:49

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Hemmabiobutiken hade ju kunnat svara med att tala om vad det gällde å andra sidan. Omdömen ska inte plockas bort på detta sätt.

Postad 21 April 2013 - 08:15

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Om admin följer regelverket så tror jag inte att det plockats bort utan endast blivit dolt i väntan på att ts ska ändra sin beskrivning av ärendet(!?). Helt ok kan jag tycka. Tråkigt som butik att inte ha en chans att försvara sig då man inte har en susning om vad det gäller.
Att butiken skickar PM till ts tycker jag tvärtom tyder på att de är seriösa och bryr sig...

Nä beskriv ärendet så kan alla själva ta ställning och hbb kan försvara sig. Du verkar så säker på din sak så din sak så jag hade varit väldigt intresserad. Finns många skojiga företagare därute (och kunder), i mina ögon är inte hbb en av dem.

Postad 24 April 2013 - 07:37

pernilladahlqvist
  • pernilladahlqvist
  • LRF Suppleant

• 27 inlägg
  • 0

Har skrivit ett negativt omdöme om Hembiobutiken som mig veterligen inte bröt mot några regler men det plockades bort. Hembiobutiken skickade också ett PM där man fjäskade och vill veta mer om mitt ärende. Jag är inte intresserad av att ha med butiken att göra så jag skrev som svar att man inte ska besvära mig igen.

Skrev ett nytt omdöme som inte bryter mot några regler och det plockades bort även det och återigen kontaktade Hembiobutiken mig trots att jag bett om att inte bli besvärad mer.

Jag finner Minhembio/Prisjakt oseriösa för det måste röra sig om reklampengar för varför annars plocka bort mitt omdöme som inte bryter mot några regler.

Kom inte ihåg exakt hur det löd men något liknande:

Mitt omdöme: En stjärna.

Hej Femme Fatale,

Anledningen till att jag dolde ditt omdöme var just på grund av vår regel som säger "Ju mer negativ man är desto tydligare måste man vara i sin motivering". Jag anser inte att omdömet du skrivet är tillräckligt konkret och butiken i fråga har ingen möjlighet att veta vad ditt ärende gäller, det gör det svårt för butiken att svara på din kritik. Du är välkommen att uppdatera ditt omdöme som då åter kommer att bli synligt.

Pernilla
Support

Postad 02 May 2013 - 18:29

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Fick felrapport när jag skrev i Egenskaper för
Jag satt med min manual till mitt Alpine pdx-m6 som delar manual med m12. Det är nästan samma slutsteg, ser likadana ut är lika stora etc. Bara det att m12 levererar 1200Wrms och m6 600Wrms som minst. Mitt levererar 668Wrms enligt födelsecertet jag fick med. Hur eller hur så tänkte jag att jag kan ju fyla i peak effekten med, sagt o gjrot gjorde det och vipss så godkändes inte mitt värde... Det är så att vid 16Volt så kan pdx-m12 leverera 2500W i 4ohm. Detta godkändes inte av prisjakt trotts att jag skrev det som stod i min manual o ville hjälpa till lite.

Ursäkta OT men ville inte starta en ny tråd bara för detta :blush:

Redigerat av film-fanatiker, 02 May 2013 - 18:30.

Postad 02 May 2013 - 18:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
600W som minst, måste bli rätt jobbigt att lyssna på musik i din bil... ;)

Postad 02 May 2013 - 18:52

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 0
Man läser som man läser hehe ;) Nä men vid max rms så ulovas att steget ska leverera 600Wrms, men de ger ut mer ändå. Alltså nån typ av garanti för att steget inte ska ge mindre än de specat ;)

Mvh :)

Redigerat av film-fanatiker, 03 May 2013 - 09:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.