Postad 25 April 2013 - 22:29
Postad 25 April 2013 - 22:34
Postad 03 May 2013 - 07:23
Allt handlar ju om vad DU har för krav. Kvalite kostar pengar, men du kan nog få något helt okej för den budgeten.
Men satsa på något proj och dukpaket så får du nog mest för pengarna.
Helt rätt att satsa på stor bild ;o) Ända problemet är att man lätt fasnar i hemmabioträsket... Mycket vill ha mer
Lycka till och välkommen till MHB
Postad 03 May 2013 - 07:28
Det förslag jag kan ge är väl att kolla på netonet vad dom har för paket.
Allt handlar ju om vad DU har för krav. Kvalite kostar pengar, men du kan nog få något helt okej för den budgeten.
Men satsa på något proj och dukpaket så får du nog mest för pengarna.
Helt rätt att satsa på stor bild ;o) Ända problemet är att man lätt fasnar i hemmabioträsket... Mycket vill ha mer
Lycka till och välkommen till MHB
Tjenare,
Tänkte flika in med en fråga här till en rutinerad biobyggare. Sitter själv i flyttankar, till en lägenhet så blir inte tal om något dedikerat biobyggande. I vardagsrummet letar jag nu efter en upplevelse, antingen en stor TV-skärm på 60" eller projektor. Vad föreslår du? Skall användas till TV-tittande samt film från HTPC!
Postad 03 May 2013 - 07:59
Postad 03 May 2013 - 10:47
Robin> Tror du kommer bli mer nöjd med att köpa en enklare 55" TV och sedan lägga en större sudd på projektor och duk. Det enda jag ångrar var att jag inte gick på större duk, den börjar redan kännas för liten
Tack för svaret!
Vad hade du rekommenderat för projektor och duk? Har en ganska stram budget och en TV på 55" kostar ju en hel del
Postad 03 May 2013 - 13:27
Vad gäller TV får du väl väga vilket som är viktigast och koncentrera budgeten på den biten.
Postad 05 May 2013 - 02:59
Jag har en 60" på väggen som jag använder dagligen för serier tv-spel osv, projektorn använder jag när det ska bli upplevelse på riktigt.
Men om du kan ha en ramspänd duk, så blir det billigare (oftast) än tex en tab tension duk. Kolla upp Dreamscreen dukarna. Dom är prisvärda, och det är fler än jag som anser det.
Kom på en annan sak oxå. Epson tw3200 har jag för mig är en av dom projektorer som har lägst inputlag typ 20ms, vilket är bra om du tänkt spela fps spel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?