Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

12000-13000:- bygge

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 April 2013 - 22:29

Dampo
  • Dampo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Funderar på att lägga 12-13 tusen på att införskaffa så mycket som möjligt till en hemmabio, projektor+duk först och främst, va kan man få för dessa pengar, bild är väldigt viktigt att den är grymm! storlek på duk iaf 105"+ är jag ute efter, ska vara till vardagsrum för bio på kvällar och spel med ps3/ps4.

Postad 25 April 2013 - 22:34

Dampo
  • Dampo
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Benq W1070 funderar jag på hmm och sen en duk som är ramspänd helst 105"+ får kosta max 4-5k ramen, vardagsrummet är 3.5 meter djupt, förslag på saker mottages

Postad 03 May 2013 - 07:23

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Det förslag jag kan ge är väl att kolla på netonet vad dom har för paket.
Allt handlar ju om vad DU har för krav. Kvalite kostar pengar, men du kan nog få något helt okej för den budgeten.
Men satsa på något proj och dukpaket så får du nog mest för pengarna.

Helt rätt att satsa på stor bild ;o) Ända problemet är att man lätt fasnar i hemmabioträsket... Mycket vill ha mer ;)

Lycka till och välkommen till MHB

Postad 03 May 2013 - 07:28

Unregisteredaeb007d9
  • Unregisteredaeb007d9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Det förslag jag kan ge är väl att kolla på netonet vad dom har för paket.
Allt handlar ju om vad DU har för krav. Kvalite kostar pengar, men du kan nog få något helt okej för den budgeten.
Men satsa på något proj och dukpaket så får du nog mest för pengarna.

Helt rätt att satsa på stor bild ;o) Ända problemet är att man lätt fasnar i hemmabioträsket... Mycket vill ha mer ;)

Lycka till och välkommen till MHB

Tjenare,

Tänkte flika in med en fråga här till en rutinerad biobyggare. Sitter själv i flyttankar, till en lägenhet så blir inte tal om något dedikerat biobyggande. I vardagsrummet letar jag nu efter en upplevelse, antingen en stor TV-skärm på 60" eller projektor. Vad föreslår du? Skall användas till TV-tittande samt film från HTPC!

Postad 03 May 2013 - 07:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Robin> Tror du kommer bli mer nöjd med att köpa en enklare 55" TV och sedan lägga en större sudd på projektor och duk. Det enda jag ångrar var att jag inte gick på större duk, den börjar redan kännas för liten :)

Postad 03 May 2013 - 10:47

Unregisteredaeb007d9
  • Unregisteredaeb007d9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Robin> Tror du kommer bli mer nöjd med att köpa en enklare 55" TV och sedan lägga en större sudd på projektor och duk. Det enda jag ångrar var att jag inte gick på större duk, den börjar redan kännas för liten :)

Tack för svaret!

Vad hade du rekommenderat för projektor och duk? Har en ganska stram budget och en TV på 55" kostar ju en hel del

Postad 03 May 2013 - 13:27

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Jag är tyvärr fel person att svara på vad gäller projektor och duk, men åk ut och se till att få demat olika projektorer. Jag hade tur och fick min PLV-Z4000 till ett oförskämt bra pris, visste inte om den skulle räcka utan köpte för att testa då jag fick den så billigt. Jag är iaf nöjd med denna, men ångrar storleken på duken.

Vad gäller TV får du väl väga vilket som är viktigast och koncentrera budgeten på den biten.

Postad 05 May 2013 - 02:59

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 1
Jag kommer rekommendera det jag alltid gör till folk på en budget. Epson tw3200 och en grå duk till det. Jag har det i mitt vardagsrum och är väldigt nöjd. Självklart skulle jag vilja ha en högkontrastduk istället, eftersom det blir bättre. Men Bilden jag får med en grå duk från dreamscreen är riktigt bra, med tanke på mina förutsättningar. Jag har en 92" duk på ca 3.2m tittavstånd/kastavstånd. Jag kan få straxt över 100" om jag vill, men 92" blir ganska maffigt det oxå. :)

Jag har en 60" på väggen som jag använder dagligen för serier tv-spel osv, projektorn använder jag när det ska bli upplevelse på riktigt. :)

Men om du kan ha en ramspänd duk, så blir det billigare (oftast) än tex en tab tension duk. Kolla upp Dreamscreen dukarna. Dom är prisvärda, och det är fler än jag som anser det.

Kom på en annan sak oxå. Epson tw3200 har jag för mig är en av dom projektorer som har lägst inputlag typ 20ms, vilket är bra om du tänkt spela fps spel.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.